Memory Access Violation!

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Turtle Productions
Member
Posts: 91
Joined: Thu Dec 20, 2007 11:11 am
Location: Espoo

Memory Access Violation!

Post by Turtle Productions »

Tein pelin, mutta se ei toimi. What's problem?
Koodi:

Code: Select all

AddText "Taso 1"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso1
DrawScreen
ClearText
WaitKey
 taso1:
 FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\vihu2.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=15

    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/15"
 
    If counter<1 Then Goto alku2

      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    
    alku2:
    
    AddText "Taso 2"
AddText "Paina spacea" 
AddText "Level Up! Olet nyt tasoa 2."
AddText "Opit uuden iskun! Tuplalyönti!"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso2
DrawScreen
ClearText
WaitKey
taso2:
 FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\vihu1.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=25
super=5
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/25"
 
    If counter<1 Then Goto alku3

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    alku3:
    AddText "Taso 3"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso3
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso3:
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\runtaur.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=45
super=5
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/45"
 
    If counter<1 Then Goto alku4

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    alku4:
AddText "Taso 4"
AddText "Level Up!"
addtext "Uusi isku! Teleportti!"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso4
DrawScreen
ClearText
WaitKey    
    taso4:
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\runtaur.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=60
super=5
hyper=3
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/60"
 
    If counter<1 Then Goto alku5

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then PositionObject ukko1,0,0
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    alku5:
    AddText "Taso 5"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso5
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso5:
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\runtaur.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=75
super=5
hyper=3
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/75"
 
    If counter<1 Then Goto alku6

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then PositionObject ukko1,0,0
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    alku6:
    AddText "Taso 6"
AddText "Paina spacea" 
AddText "Level Up!"
AddText "Uusi isku! Illuusio!"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso6
DrawScreen
ClearText
WaitKey
taso6:
    
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\runtaur.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=90
super=5
hyper=3
il=1
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/90"
 
    If counter<1 Then Goto alku7

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then PositionObject ukko1,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then il-1
Text 0,80,"(F) Illuusio: "+il
Text 160,80,"/1"
If il<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then PositionObject ukko2,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
   MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    alku7:
    AddText "Taso 7"
AddText "Paina spacea"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso7
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso7:
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\runtaur.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=115
super=5
hyper=3
il=1
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/115"
 
    If counter<1 Then Goto alku8

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then il-1
Text 0,80,"(F) Illuusio: "+il
Text 160,80,"/1"
If il<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then PositionObject ukko2,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
   
   MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    alku8:
    AddText "Taso 8"
AddText "Paina spacea"
AddText "!!!Viimeinen vastus!!!"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso8
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso8:
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    ruoho = MakeObjectFloor ()
    nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
    PaintObject ruoho, nurmikko

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\runtaur.bmp",72)

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=150
super=5
hyper=3
il=1
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/150"
 
    If counter<1 Then Goto loppu

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then il-1
Text 0,80,"(F) Illuusio: "+il
Text 160,80,"/1"
If il<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then PositionObject ukko2,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
 
 MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    
    loppu:
    AddText "Läpäisit peli!"
AddText "Paina spacea"
AddText "Onnitteluni"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then End
DrawScreen
ClearText
WaitKey
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
simo simpanssi
Newcomer
Posts: 6
Joined: Thu Dec 20, 2007 3:49 pm

Re: Memory Access Violation!

Post by simo simpanssi »

mullakin on sama ongelma mun zombi-mättö-rungon kanssa
koodi:(ei omaa käsialaa)

Code: Select all

SCREEN 1000,800

Type AMMUS
    Field obj
End Type

mAmmus = LoadObject("media/bullet.bmp",90)

ShowObject mAmmus,0

vihu = LoadObject("media/soldier.bmp",90)
ukko = LoadObject("media/guy.bmp",90)
PositionObject ukko,0,200

Repeat

    MoveObject ukko,UpKey()*2-DownKey()*2
    TurnObject ukko,LeftKey()*2-RightKey()*2
   
    'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
    If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
        luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
        'asetetaan pati samaan paikkaan
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko                
        'käännetään pati samaan suuntaan
        CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko            
        reload=5 'aseen lataus        
    EndIf
    'päivitä aseen lataaminen
    If reload>0 Then reload=reload-1

    'Päivitä kaikki ammukset
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
            'ammus ylittää rajan -> tuhoa se                
            DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
            Delete luoti 'poista luoti kokonaan
        EndIf        
    Next luoti
  
    If Distance2(ukko,vihu) < 150 Then
        PointObject vihu,ukko 
    If Distance2(ukko,vihu) < 150 Then MoveObject vihu, 1
    Else
        MoveObject vihu,1
        TurnObject vihu,1
    EndIf
   
    For ia.AMMUS = Each AMMUS
        ammustuhottava = 0
       
        MoveObject ia\obj,5
        If Distance(0,0,ObjectX(ia\obj),ObjectY(ia\obj)) > ScreenWidth() Or ammustuhottava Then
            DeleteObject ia\obj
            Delete ia
        EndIf
    Next ia
   
    DrawScreen
Forever
Last edited by simo simpanssi on Fri Jan 18, 2008 6:13 pm, edited 2 times in total.
BulletStorm

Re: Memory Access Violation!

Post by BulletStorm »

Tämä ei nyt mitenkään liity ongelmaan:

Miksi pitää tehdä aihe jokaiselle ongelmalle kun voisit käyttää topikkia "Tyhmät Kysymykset"? Täällä on jo peräkanaan kolme sinun aihettasi jossa on joku ongelman, ja minusta jokaisen olisi voinut heivata edellämainittuun topikkiin. Nothing personal.
M.R
Active Member
Posts: 102
Joined: Sat Dec 22, 2007 3:05 pm

Re: Memory Access Violation!

Post by M.R »

Vastaus CyberGamerrille:
Tuo ruoho homma mättää.Pane koko ruoho tällä tavalla:

Code: Select all

PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")
Yhdellä rivillä.Vaiha tuon Media\grass.bmp tilalle oma kuva(en nyt viittinyt tarkistaa onko se ruoho kuva toi.)
Turtle Productions
Member
Posts: 91
Joined: Thu Dec 20, 2007 11:11 am
Location: Espoo

Re: Memory Access Violation!

Post by Turtle Productions »

Nyt toimii kiitos! Mutta, miten siis saisin sen paremman iskun iskemään vihun elämää pois kahdella?
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Memory Access Violation!

Post by Harakka »

En kurkannut koodiasi, mutta veikkaan että siellä on seuraavantyylinen rivi:

Code: Select all

vihunhp = vihunhp -1
Voitko arvata miten elämän saisi vähenemään kahdella? :P

Code: Select all

vihunhp = vihunhp -2
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Turtle Productions
Member
Posts: 91
Joined: Thu Dec 20, 2007 11:11 am
Location: Espoo

Re: Memory Access Violation!

Post by Turtle Productions »

Sitten tuli ongelma että ei voi ladata musiikkia ("Media\game_12.xm")
Mitä tehdä? Se toimii silti kahdessä edellisessä tasossa.

Code: Select all

AddText "Taso 1"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso1
DrawScreen
ClearText
WaitKey
 taso1:
 FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
    PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")
    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\vihu2.bmp",72)
musa=PlaySound("Media\game_08.xm")

    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=1

    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/15"
 
    If counter<1 Then Goto alku2

      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   

      DrawScreen
Forever
    
    alku2:
    ClsColor 0,0,0
    AddText "Taso 2"
AddText "Paina spacea" 
AddText "                    Level Up! Olet nyt tasoa 2."
AddText "                    Opit uuden iskun! Tuplalyönti!"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso2
DrawScreen
ClearText
WaitKey
taso2:
 FrameLimit 40
If SoundPlaying (musa) Then StopSound musa
    'Tee pelimaailma
    PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")
  
    ukko2 = LoadObject ("Media\vihu1.bmp",72)
musa2=PlaySound("Media\game_10.xm")
    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=1
super=5
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/25"
 
    If counter<1 Then Goto alku3

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then
counter = counter -3
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   

      DrawScreen

    Forever
    alku3:

    ClsColor 0,0,0
    AddText "Taso 3"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso3
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso3:
     FrameLimit 40
    If SoundPlaying (musa2) Then StopSound musa2
    'Tee pelimaailma
  PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\vihu3.bmp",72)
    vhu3 = LoadSound ("Media\Snorker 1.wav")
musa3=LoadSound ("Media\game_12")
    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=45
super=5
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/45"
  If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then PlaySound vhu3
    If counter<1 Then Goto alku4

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then
counter = counter -3
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
      DrawScreen

    Forever
    alku4:

    ClsColor 0,0,0
AddText "Taso 4"
AddText "                          Level Up!"
AddText "                          Uusi isku! Teleportti!"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso4
DrawScreen
ClearText
WaitKey    
    taso4:
     FrameLimit 40
If SoundPlaying (musa3) Then StopSound musa3
    'Tee pelimaailma
   PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")
    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\vamp.bmp",72)
    vmp = LoadSound ("Media\Cave Creature.wav")
musa4=PlaySound("Media\game_11.xm")
    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=60
super=5
hyper=3
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/60"
  If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then PlaySound vmp
    If counter<1 Then Goto alku5

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then
counter = counter -3
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then PositionObject ukko1,0,0
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   

      DrawScreen

    Forever
    alku5:
    
    ClsColor 0,0,0
    AddText "Taso 5"
AddText "Paina spacea" 
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso5
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso5:
     FrameLimit 40
If SoundPlaying (musa4) Then StopSound musa4
    'Tee pelimaailma
   PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\snakes.bmp",72)
    snake = LoadSound ("Media\Giant Snake.wav")
musa5=PlaySound("Media\game_02.xm")
    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=75
super=5
hyper=3
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/75"
  If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then PlaySound snake
    If counter<1 Then Goto alku6

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then
counter = counter -3
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then PositionObject ukko1,0,0
      MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   

      DrawScreen

    Forever
    alku6:

    ClsColor 0,0,0
    AddText "Taso 6"
AddText "Paina spacea" 
AddText "                               Level Up!"
AddText "                               Uusi isku! Illuusio!"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso6
DrawScreen
ClearText
WaitKey
taso6:
    If SoundPlaying (musa5) Then StopSound musa5
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
  PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\runtaur.bmp",72)
    run = LoadSound ("Media\Growler 1.wav")
musa6=PlaySound("Media\game_01.xm")
    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=90
super=5
hyper=3
il=1
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/90"
  If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then PlaySound run
    If counter<1 Then Goto alku7

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then
counter = counter -1
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyD) Then PositionObject ukko1,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then il-1
Text 0,80,"(F) Illuusio: "+il
Text 160,80,"/1"
If il<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then PositionObject ukko2,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
   MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   

      DrawScreen

    Forever
    alku7:
    ClsColor 0,0,0
    AddText "Taso 7"
AddText "Paina spacea"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso7
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso7:
    If SoundPlaying (musa6) Then StopSound musa6
     FrameLimit 40
    'Tee pelimaailma
   PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\cyberram.bmp",72)
    ram = LoadSound ("Media\Ray gun.wav")
musa7=PlaySound("Media\game_04.xm")
    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=115
super=5
hyper=3
il=1
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/115"
 
    If counter<1 Then Goto alku8

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then
counter = counter -1
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then il-1
Text 0,80,"(F) Illuusio: "+il
Text 160,80,"/1"
If il<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then PositionObject ukko2,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
   
   MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   

      DrawScreen

    Forever
    alku8:
    ClsColor 0,0,0
    AddText "Taso 8"
AddText "Paina spacea"
AddText "                           !!!Viimeinen vastus!!!"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then Goto taso8
DrawScreen
ClearText
WaitKey
    taso8:
    If SoundPlaying (musa7) Then StopSound musa7
     FrameLimit 40

    'Tee pelimaailma
  PaintObject MakeObjectFloor(),LoadImage("Media\grass.bmp")

    ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
    ukko2 = LoadObject ("Media\bhombhom.bmp",72)
    final = LoadSound ("Media\Lorax.wav")
musa8=PlaySound("Media\game_13.xm")
    'Pyöritä ukot alkuasentoon
    RotateObject ukko1,0
    RotateObject ukko2,180

    'Aseta ukot alkupaikkoihin
    PositionObject ukko1,-150,100
    PositionObject ukko2,150,-100
counter=150
super=5
hyper=3
il=1
    Repeat

        'Ukon 1 ohjaus
        If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


        'Älä päästä ukkoa 1 seinien ulkopuolelle
        If ObjectX(ukko1)<-200 Then PositionObject ukko1,-200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectX(ukko1)>200 Then PositionObject ukko1,200,ObjectY(ukko1)
        If ObjectY(ukko1)<-150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-150
        If ObjectY(ukko1)>150 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),150
       
           If ObjectX(ukko2)<-200 Then PositionObject ukko2,-200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectX(ukko2)>200 Then PositionObject ukko2,200,ObjectY(ukko2)
        If ObjectY(ukko2)<-150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-150
        If ObjectY(ukko2)>150 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),150
    CloneCameraPosition ukko1
    DrawGame
        If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then counter-1
        Text 0,60,"(A) Iske miekalla."
       Text 0,40,"Vihun elkut: "+counter
       Text 120,40,"/150"
  If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2)And KeyHit(cbkeyA) Then PlaySound final
    If counter<1 Then Goto loppu

If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then super-1
Text 0,80,"(S) Parempi isku: "+super
Text 160,80,"/5"
If super<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then
counter = counter -1
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then hyper-1
Text 0,80,"(D) Teleportti: "+hyper
Text 160,80,"/3"
If hyper<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then il-1
Text 0,80,"(F) Illuusio: "+il
Text 160,80,"/1"
If il<1 Then counter+0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyF) Then PositionObject ukko2,0,0
If ObjectsOverlap (ukko1,ukko2,2) And KeyHit (cbkeyS) Then PositionObject ukko1,0,0
 
 MoveObject ukko2,3
      If Timer() > vihuaika + 3000 Then
        vihuaika = Timer()
        kaantoframet = 9
      EndIf

      If kaantoframet Then
        TurnObject ukko2,10
        kaantoframet -1
      EndIf   
           If SoundPlaying(musa8)=0 Then 
        musa8 = PlaySound ("Media\game_13.xm")
EndIf
If counter<1 Then DeleteSound musa8
      DrawScreen

    Forever
    
    loppu:
    AddText "                          Läpäisit peli!"
AddText "                              Paina spacea"
AddText "                              Onnitteluni"
 If KeyHit(cbkeyspace) Then End
DrawScreen
ClearText
WaitKey
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Memory Access Violation!

Post by Koodiapina »

CyberGamer wrote:Sitten tuli ongelma että ei voi ladata musiikkia ("Media\game_12.xm")
Mitä tehdä? Se toimii silti kahdessä edellisessä tasossa.
Tiedostonimi on puutteellinen.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Memory Access Violation!

Post by Pate5 »

CB tunnistaa LoadSound-komennolla seuraavat tiedostomuodot: raw, wav, mp3 ja ogg

CB tunnistaa PlaySound-komennolla seuraavat tiedostomuodot: raw, mod, s3m, xm, it, mid, rmi, wav, mp2, mp3, ogg, wma, asf ja mo3

Elikkä CB ei osaa ladata xm-tiedostoja muistiin, mutta osaa soittaa ne suoraan.

Eli siis laita tämmöinen rivi pääluuppiin:

Code: Select all

If SoundPlaying(musa)=0 Then musa=PlaySound("Media/game_12.xm")
Tämän pitäisi toimia.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Post Reply