Kuva:
Palikkahyppely
Palikkahyppely
Pitkästä aikaa jokin projekteistani alkoi kehittyä joksikin pelin kaltaiseksi, ja nimesin sen Palikkahyppelyksi. Pelin grafiikat on tuotettu kokonaan CBn piirtokomennoilla (joita kokeillakseni koko pelin alunperin teinkin), se on vielä keskeneräinen, arvostele sitä siis mielellään sen mukaan. Pelissä tarkoituksenasi on siis hypellä vastustajiesi päälle, pysyä hengissä ja kerätä comboja. Tulevaisuudessa ajattelin lisätä peliin ainakin uusia, eri tavoin käyttäytyviä vihollisia, saavutuksia, yms hienouksia.
Kuva:
Kuva:
- Attachments
-
- Palikkahyppely.zip
- PalikkahyppelyV.0.5
- (588.12 KiB) Downloaded 523 times
Last edited by Bajamaja on Sat Aug 27, 2011 9:48 pm, edited 1 time in total.
Re: Palikkahyppely
Ihan kiva minipeli.
Parannusehdotus:
pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
Parannusehdotus:
pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
Re: Palikkahyppely
Ehkäpä se onkin sarkasmia? Muttajoo se offtopicista, testaan ja edittaan sitten.timpe99 wrote:Ihan kiva minipeli.
Parannusehdotus:
pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
EDIT:
Miks nuo palikat jää tuoho alle jönkkäämään? Eikö niiden kannattaisi siirtyä?
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Palikkahyppely
Voisihan tuo toki, mutta ajattelin itsekkin että se on mukavan sarkastinen lausahdus jos olet jotenkin onnistunut saamaan 0 pistettä.timpe99 wrote: pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
Uudenlaisia, haastavampia vihollisia tulossa, nämä ensimmäiset eivät ole mitään järjen jättiläisiä.MaGetzUb wrote:EDIT:Miks nuo palikat jää tuoho alle jönkkäämään? Eikö niiden kannattaisi siirtyä?
Re: Palikkahyppely
Löysin pelistä bugin/huijauksen: Aluksi väistelin vihollisia jonkin aikaa tuhoamatta niistä yhtään tavoitteena saada niitä mahollisimman monta päällekkäin ja tällä tavoin suuren combon, mutta kun hyppäsin vihollisten päälle, vain yksi niistä tuhoutui kerrallaan. Tuhoutuneiden palikoiden tilalle spawnasi uusia melkein samalla nopeudella, joten jäin vain hyppimään paikalleen kartuttaen koko ajan comboa. Parannusehodotuksia:
- Lisää vihollisille törmäys, jolloin ne eivät mene sisäkkäin. Koko onglemaa tämä ei kuitenkaa ratkaise, koska tuhoutuneen vihollisen tilalle tulisi kuitenkin nykyisellä tekoälyllä heti uusi.
- Hyppäämällä monen vihollisen päälle samanaikaisesti, kaikki niistä tuhoutuisi.
- Paranna vihollisten tekoälyä, tai sitten vain yksinkertaisesti laita ne liikkumaan ruudun läpi välittämättä pelaajasta.
- Comboista saatavaa pistemäärää tulisi muuttaa. Nykyisellään vihollisesta saa 10 pistettä välittömästi ja 5 combon loputtua, eli monta pientä comboa ajaa saman asian kuin yksi iso.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Palikkahyppely
Ja varsinkin tuon englanninkielisen "altough" voisit korjata. Sehän on siis oikeasti "although"timpe99 wrote:Ihan kiva minipeli.
Parannusehdotus:
pelaamista kuvaava adjektiivi voisi vaihtua pistemäärän mukaan
http://www.googlefight.com/index.php?la ... 2=although
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Palikkahyppely
Huomasin itsekkin tuon kirjoitusvirheen, mutten nyt rupea laittamaan uutta versiota jossa ainoa muutos on yhden kirjaimen poistaminen.VesQ wrote: Ja varsinkin tuon englanninkielisen "altough" voisit korjata. Sehän on siis oikeasti "although"
Re: Palikkahyppely
Kyseessä ei ole pelkästään yhden kirjaimen poistaminen, vaan myös toisen lisääminen. Parempi?Bajamaja wrote:Huomasin itsekkin tuon kirjoitusvirheen, mutten nyt rupea laittamaan uutta versiota jossa ainoa muutos on yhden kirjaimen poistaminen.VesQ wrote: Ja varsinkin tuon englanninkielisen "altough" voisit korjata. Sehän on siis oikeasti "although"
Re: Palikkahyppely
Tuo on muuten totta, taidankin heti pistää uuden version, muutostahan on jo kahden kirjaimen verran!