Kiintolevy minikannettavaan?

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Kiintolevy minikannettavaan?

Post by TukeKoodi »

Minulla on Compaq Mini 700 -minikannettava, jonka ostin 5/2009. Se on vuoden ajan ollut rikki, joten ajattelin kunnostaa sen. Kone ei kuintenkaan käynnisty. Ensin tulee normi käynnistysruutu, mistä pääsee BIOSiin yms. Sen jälkeen tulee mustaa valkoisella -viesti: "Windows ei käynnistynyt, koska seuraava tiedosto puuttuu tai on vioittunut: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Voit yrittää korjaamistä käynnistämällä Windowsin asennuksen alkuperäiseltä CD-levyltä. Aloita korjaus valitsemalla ensimmäisessä ruudussa "K""

Olen yrittänyt ulkoista asemaa + levyä, mutta ei toimi. Voiko vika olla kiintolevyssä? Jos, niin millainen pitää ostaa ja paljonko maksaa? Voiko Windowsin sen jälkeen asentaa alkup. palautuslevykkeeltä?
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by mikeful »

Koita käynnistää kone Linux live-CD:ltä tai vastaavalta USB-tikulta. Jos levy ei ole ihan solmussa voit ehkä sen kautta pelastaa vaikka tikulle tavaraa ja yrittää sen jälkeen ajaa levyn tutkimissoftaa.

Tai sitten vaan suoraan yrität asentaa Linuxin ja katsot asentuuko se. :)
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by TukeKoodi »

Ei mua kiinnosta tavara jota voin pelastaa. Miten saan tehtyä sellasen Linux-USB -tikun? Laitan linuxin tikulle? En mä osaa. Neuvokaa. Voiks siihen sen jälkeen asentaa Winin ja mikä on tutkimissofta?
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by Latexi95 »

TukeKoodi wrote:Ei mua kiinnosta tavara jota voin pelastaa. Miten saan tehtyä sellasen Linux-USB -tikun? Laitan linuxin tikulle? En mä osaa. Neuvokaa. Voiks siihen sen jälkeen asentaa Winin ja mikä on tutkimissofta?
Tuossa on ohjeet mitenkä onnistuu: https://help.ubuntu.com/community/Insta ... StickQuick
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by TukeKoodi »

Kiitos paljon. Kiintolevy ei nähtävästi ollutkaan rikki, vaan System32 palasina. Kiitos vielä kerran, teidän ansiostanne pääsin elämässä eteenpäin!
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by TukeKoodi »

Mutta kas, ongelmia riittää: netti ei toimi. Wlan on päällä, netti sallittu (oletus) jne. mutta yhteyttä ei ole. Mikä neuvoksi?
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by Timblex »

minulla kävi samalla tavalla kun olin asentanut oraclen virtuaalikoneen ja hamachin
verkko ja jakamiskeskuksessa oli kolme eri yhteyttä yksi oli tietokoneen yhteys, toinen oli hamachin yhteys ja kolmas oli vm:n yhteys. Poistin yhteydet mitkä sisältyivät noihin kahteen ja alkoi taas toimia.
Eli jos on ylimääräisiä yhteyksiä (kuvassa ei ole) niin poista ne klikkaamalla vasemmalla nappulalla ympyröityä kohtaa ja valitsemalla "poista käytöstä"
Verkko ja jakamiskeskus
Verkko ja jakamiskeskus
vjjk.png (47.59 KiB) Viewed 10080 times
Tai sitten sammuta reititin/tukiasema ja käynnistä se uudellen
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by TukeKoodi »

Perkele nyt sentään. Eipä tuo enää käynnistynyt. Kovo rikki varmaan. Millanen pitää ostaa?
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by valscion »

TukeKoodi wrote:Perkele nyt sentään. Eipä tuo enää käynnistynyt. Kovo rikki varmaan. Millanen pitää ostaa?
Luultavasti joku 2,5 tuumainen. Katsoppa sieltä kannettavasi takaa, jos siellä olisi sellainen lokero jonka ruuvit saisi helposti auki. Sieltä takaa löydät luultavasti muistikammat tai kovalevyn.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by Jare »

TukeKoodi wrote:Perkele nyt sentään. Eipä tuo enää käynnistynyt. Kovo rikki varmaan. Millanen pitää ostaa?
Huh, HP:n sivuilta ei tuosta mallista löytynyt teknistä tietoa.

Mutta rattoisan googlettelun tuloksena löytyi ebaysta tuohon koneeseen sopiva kovo, josta selviää tekniset speksit: 1,8" PATA
http://www.ebay.co.uk/itm/1-8-60GB-MK60 ... 0740034728

Verkkokauppa.comista löytyi yksi sopiva kovo (80GB), mutta hintaa on hävyttömät 266,90€. Varastossa sentään 1 kpl.
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... nnettaviin

Suosittelen siis tilaamaan vaikka tuolta ebaysta tuon minkä linkkasin tai etsimään sieltä jonkun toisen 1,8" PATA -kovon. Kulut yhteensä muutamia kymppejä, tosin postitusaika voi olla pitkäkin. Nuo harvinaisemmat 1,8" levyt mitä Suomessa myydään on varmaan tehty raakatimantista.
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Kiintolevy minikannettavaan?

Post by TukeKoodi »

Jare wrote:Nuo harvinaisemmat 1,8" levyt mitä Suomessa myydään on varmaan tehty raakatimantista.
Mä epäilen vähän samaa. Mut kiitti, täytyy katella.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
Post Reply