Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.500

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.500

Post by Awaclus »

Disclaimer: Peli on vaikea, ja sen on tarkoituskin olla vaikea. En ota mitään vastuuta siitä, jos ärsyynnyt pelin takia.

Ultimate Stickfigure Game on puzzle/tasohyppelypeli. Kentät on suunniteltu siten, että niiden läpäisemiseksi tarvitaan nopeiden refleksien lisäksi älykäs suunnitelma (ihan samanlaista peliä ei ole tullut vastaan, mutta pelaajalta vaaditaan erittäin samanlaisia taitoja kuin Lemmingsissä). Lisämausteen verrattuna muihin tasohyppelypeleihin Ultimate Stickfigure Game antaa siten, että pelaajahahmoja voi olla kentällä useita yhtä aikaa, ja jos painetaan hyppynappulaa, kaikki hahmot hyppäävät (sama toimii liikkumiseen) ja jos yksikin hahmoista kuolee, kenttä alkaa alusta. Lisämausteen verrattuna muihin älypeleihin Ultimate Stickfigure Game antaa level editorin muodossa.

Keskeneräistä pelissä on toistaiseksi:
- Ohjeet levelin tekemiseen ovat vähäiset.
- Leveleiden 27 ja 43 pitäisi olla mahdollisia päästä läpi, mutta niitä ei ole jaksettu testata tarpeeksi paljon asian varmistamiseksi.
- Aion tehdä peliin vielä lisää kenttiä, mutta näillä päässee jo hyvin alkuun.

Pelin kontrollit:
Ylänuoli - hyppy
Sivunuolet - liikutus
N - skippaa kentän
WASD - kameran liikutus

Mitä uutta versiossa 1.5?
- Uusi kenttä.
- Musiikki, tällä kertaa vähemmän tilaa vievässä muodossa.

*Lataa tästä!* (versio 1.5)
Last edited by Awaclus on Sat Mar 17, 2012 12:17 pm, edited 21 times in total.
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - tasohyppely/puzzle

Post by Knoy »

Pelissähän on muutama ihan mukava kenttä. Parantelet grafiikoita niin tulee jtn hienoa tästä.
Jatkan hieman suppeaa kommenttia editoimalla. Kuten NamelessOne alapuolellani kirjoittaa olisi hyvä jos tekisit jonkinmoisen kenttän valitsemis valikon tai jtn.
Last edited by Knoy on Sun Apr 03, 2011 1:01 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nameless_One
Member
Posts: 63
Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - tasohyppely/puzzle

Post by Nameless_One »

Mahtava puzzlepeli, jonka idea on erikoinen. Itse en ainakaan tiedä yhtään samanlaista puzzlepeliä, jossa ohjataan klooneja samanaikaisesti. Tässä vaan on se vikana, että vaikka tietäisitkin vastauksen pitää harjoitella yhtä kenttää useita kertoja ennenkuin sen pääsee läpi. Grafiikoita voisit ehkä vähän siistiä. Voisit myös tehdä edes jonkun kentän valitsemisvalikon(niinkuin BloxXplosivesissä) tai sitten vähintään jonkin salissysteemin, ettei tarvitse sitten yhdeltä istumalta pelata koko peliä läpi.

Nuo 15 kenttää olivat aluksi helppoja, mutta sitten ne vaikeutuivat aika nopeasti. Kiinnostaa kyllä tietää minkälaisia ne seuraavat kentät ovat, jos ne ovat vielä vaikeampia kuin nuo edelliset :)
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka

Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - tasohyppely/puzzle

Post by Awaclus »

Nameless_One wrote:Nuo 15 kenttää olivat aluksi helppoja, mutta sitten ne vaikeutuivat aika nopeasti. Kiinnostaa kyllä tietää minkälaisia ne seuraavat kentät ovat, jos ne ovat vielä vaikeampia kuin nuo edelliset :)
Ei tässä varmaan kauaa mene kun mie nämä saan tehtyä, nimittäin kaikki tuossa olevat kentät oli tehty edellisellä level editorilla ja tämä, jonka nyt julkaisin, on sen verran paljon kätevämpi ja nopeampi että olen jo tänään saanut 7 kenttää valmiiksi.

Uusia kenttiä testatessa ilmeni ongelma, joka on jo pitkään ollut tiedossa, mutta josta ei tähän mennessä ole ollut mitään haittaa: kummitukset liikkuvat liian hitaasti. Ihan vain varoituksen sanana, että tuohon tämänhetkiseen nopeuteen ei kannata totutella jos haluaa vielä pärjätä seuraavassa versiossa.

EDIT: Kummituksia on pienennetty ja nopeutettu, pelaajaa hidastettu. Nyt pelituntuma on paljon lähempänä sitä, mihin kentät on alunperin suunniteltu ja siten esimerkiksi kenttä numero 9 vaatii erikoiskikkailua ja kenttä numero 17 (odottakaahan vain, kjäh kjäh) on mahdollista päästä läpi.
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - tasohyppely/puzzle - versio:

Post by ukkeli »

Oiken hauska puzzlepeli! Tässä pari ehdotusta:
-Ponnahdus alustat(Näiltä ponnahdus on 2x korkeampi kuin hyppy.)
-Animaatiot hahmoihin.
-Aika mittari kuinka kauan on mennyt.
-Leveli valinta.
...
User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 6:59 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - tasohyppely/puzzle - versio:

Post by ItzRaines »

Ihan mukavaltahan tuo kuvan perusteella vaikuttaa. Juuri nyt en tuota lataa linuxille osaamattomuuteni vuoksi. Värejä jos saisi grafiikkaan enemmän, sekä noista tikku-ukoista puuttuu se jokin(?) :D Oma ehdotukseni on musta tikku-ukko valkoiselle taustalle, mutta sehän nyt vain on mielipide kysymys. Voisin tässä tuota pikaa laittaa jäätyneen WWII:een sijoittuva projektini foorumeille, kunhan pääsen takaisin vanhalle koneelleni. (Jos vaikka joku jatkaisi puolestani) 8-)
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Ultimate Stickfigure Game - tasohyppely/puzzle - versio:

Post by TukeKoodi »

Hyvä peli, saisi olla kylläkin vähän helpompi.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - tasohyppely/puzzle - versio:

Post by Awaclus »

Uusi versio valmis. Ks. aloitusviesti.

Ukkeli: Kiitos ehdotuksista. Seuraavaan versioon on tulossa ainakin tuo aikalaskuri, animaatiosta ukkoihin en oikein tiedä, koska joskus on erittäin tärkeää nähdä pikselintarkasti, missä menee objektin törmäystunnistuksen raja. Ponnahduslauta on hyvä idea, eikä edes vaikea toteuttaa ohjelmoinnillisesti, mutta vähän hankala keksiä, miten voisin hyödyntää sitä kenttäsuunnittelussa.

TukeKoodi: Pelin on tarkoitus olla vaikea.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.2.1

Post by Awaclus »

Pahoittelen tuplapostia.

Jälleen uusi versio valmis, lisätty tuo ukkelin ehdottama kello.
User avatar
Cube
Newcomer
Posts: 5
Joined: Mon May 30, 2011 7:41 pm

Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.2.1

Post by Cube »

Vai että tällainen projekti... Mielestäni tämän pelin kategoria on ehkä osittain puzzle, osittain tasoloikka. Grafiikat olivat menettelevät ja animaatio puuttui. Peli olisi saanut sisältää mahdollisuuden valita vaikeusasteen. Jos ei ole pelaamisen alalla kokenut konkari, voi suosiolla jättää tämän pelin pelaamatta. Jossakin kohtaa silmät väsyivät itseään toistavaan lilaan väriin. Äänet vihollisiin osumisesta puuttuivat myös. Grafiikkoja oli tietysti paljon joten nämä OLTAISIIN voitu laittaa vähemmän tilaa vievään kuvaformaattiin.

Gugeja ei löytynyt kovinkaan monta joten niihin sinun ei tarvitse paneutua paljoakaan. Uusia ominaisuuksia tehtäessä kannattaa muistaa silti vaara saada ominaisuuden lisäksi peliin pari heikkouttakin. Älä kuitenkaan jätä pelin kehittämistä tähän.

Vaikeustaso oli kyllä hitusen vaihtelevaa. Mielestäni taso 9 oli vaikeampi kuin 36. Keskity tähän. Jos näihin näkymättömiin laattoihin halutaan helpotusta ehdotan seuraavaa: Kun pelaaja osuu näkymättömään laattaan, laatan olemassaolo korostetaan törmäyksen lisäksi sen reunojen korotuksella. Eli aina kun pelaaja osuu näkymättömään laattaan, laatan reunat korostetaan valkoisella viivalla. Tämä helpottaa osittain seinien ja lattian hahmotusta.

Viholliset kaipaisivat myös vaihtelua. Samoja haamuja ei pelaaja jaksa kovinkaan kauaa tuijottaa, jos peli ei ole vienyt mukanaan.

Peli on siis melkolailla hyvä. Joitain asioita kun parannellaan niin kyllä tästä ihan mukava sadepäivän peli tulee.
Cube, Only Cube.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.2.1

Post by Awaclus »

Cube wrote:Vaikeustaso oli kyllä hitusen vaihtelevaa. Mielestäni taso 9 oli vaikeampi kuin 36.
Taso 9 on helppo, kunhan keksii, miten se on tarkoitus mennä läpi. Olen samaa mieltä siitä, että 36 on liian helppo, mutta tuntui että siitä tulee helposti liian vaikea jos olisin laittanut siihen enemmän haamuja. Koska tähän mennessä siis 100% peliä pelanneista henkilöistä on sanonut sitä helpoksi, voin huoletta laittaa sinne lisää haamuja.
Jos näihin näkymättömiin laattoihin halutaan helpotusta...
Ei haluta. Punto. Peli on vaikea ja sen on tarkoitus olla sellainen.
Viholliset kaipaisivat myös vaihtelua. Samoja haamuja ei pelaaja jaksa kovinkaan kauaa tuijottaa, jos peli ei ole vienyt mukanaan.
Millaista vihollista sitten ehdottaisit peliin lisättäväksi?

Kiitos joka tapauksessa palautteesta. Näihin tämänhetkisiin kenttiin en tule tekemään enää minkäänlaisia uusia ominaisuuksia (paitsi haamuja lisää kenttään #36), joten mitään heikkoutta peliin ei varmasti ole tulossa. Sen sijaan uusia ominaisuuksia tulen hyödyntämään tulevissa kentissä, olen suunnitellut kaikkia tosi hauskoja ominaisuuksia. Kentät 1-30 ovat lähinnä tutoriaalia siitä, miten peli toimii ja mikä on sen idea, 31-37 ovat lähinnä tutoriaalia siitä, miten näkymättömät laatat ja hämäyslaatat toimivat, ja aion tehdä vielä kolme lisää vastaavanlaisia kenttiä. Sitten seuraavat 10 kenttää tulevat esittelemään näkymättömät tikku-ukot, hämäystikku-ukot, näkymättömät viholliset ja hämäysviholliset. Sen jälkeen kun ollaan sopivasti viidessä kymmenessä kentässä, voin aloittaa sitten niiden oikeiden kenttien suunnittelun.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.2.1

Post by Awaclus »

Näkymättömät tikku-ukot ja haamut bugasivat enkä osannut korjata niitä, joten ne on jätetty pelistä pois. Sen lisäksi tasot 38-40 ovat nyt valmiita, ja aloitan sitten niiden oikeiden tasojen suunnittelun.
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.2.1

Post by Sami345 »

Latauslinkki on mennyt rikki.
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.2.1

Post by Awaclus »

Sami345 wrote:Latauslinkki on mennyt rikki.
Nyt toimii, ja on lisäksi vielä päivitetty versiokin.
User avatar
Nameless_One
Member
Posts: 63
Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.3.0

Post by Nameless_One »

Kokeilin päivitettyä versiota ja oli kyllä vaikea, tosin näkymättömät kentät olivat mielestäni osittain epäreiluja. Sanoin "osittain" siksi, että pelaajan käytännössä piti arvailla missä mikäkin laatta oli, mutta toisaalta nehän olivat periaatteessa samoja kenttiä kuin mitä aikaisemmin on pelattu ja haamujen törmäyksistäkin pystyi päättelemään missä on laatta ja missä ei.

Pieniä ehdotuksia:
  • -Piikit tai sitten haamut, jotka eivät liiku lainkaan.
    -Aaltoilevasti liikkuvia haamuja(vähän niinkuin meduusat Castlevaniassa, semmoisia :twisted: )
    -Kehää kiertäviä haamuja.
    -Erivärisiä karttoja. Pelin graafinen puoli parantuu huomattavasti jo sillä, että tekee erivärisiä karttoja(Hyvänä esimerkkinä VVVVVV). Yhtä samaa purppuraa ei pelaaja jaksa tuijottaa koko aikaa.
Ps. Mielipiteeni siitä että tämä on mahtava puzzlepeli ei ole sitten muuttunut lainkaan. :)
Chaosworm wrote:Millä tavalla ajattelit, että kehää kiertävä haamu liikkuisi? (tulee ainakin heti mieleen joko niin, että se pyörii ympyrää...miten haamun tulisi käyttäytyä törmätessä?)
Tarkoitin justiinsa tuota, että se pyörisi ympyrää ja tuolle haamulle ei tarvitsisi laittaa mitään törmäyksentunnistusta, eli se menisi seinien läpi. Ja noista aaltoilevista haamuista: ne toimisivat siten, että kun haamu on päässyt toiselle puolelle karttaa, niin se sijoitetaan takaisin kartan vastakkaiselle reunalle. Eli jos haamu menisi vasemmalle, niin sitten kun se haamu olisi mennyt kartan ohi se haamu, sijoitetaan kartan oikealle puolelle. Tälläkään haamulla ei tarvitsisi olla törmäyksentarkistusta.
Last edited by Nameless_One on Mon Aug 08, 2011 5:16 pm, edited 2 times in total.
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka

Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.3.0

Post by legend »

Pidin tästä pelistä, mutta pelissä ei ole hankalia puzzleja vaan ärsyttävän hankalia hyppy kohtia...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.3.0

Post by Awaclus »

legend wrote:Pidin tästä pelistä, mutta pelissä ei ole hankalia puzzleja vaan ärsyttävän hankalia hyppy kohtia...
Ei, vaan siinä on hankalia puzzleja ja hyvin vähän ärsyttävän hankalia hyppyjä - jos tuntuu, että hankalia hyppyjä on liikaa, se johtuu siitä, että et ole ratkaissut sitä puzzlea.

Tosin on niitä hankalia hyppyjäkin, mm. level 30 ja 40 ovat esimerkkejä tästä, koska niitä ei voi mahdollisesti mennä kuin yhdellä tavalla, joka on hankalat hypyt. Minulta menee kuitenkin suurin osa kentistä läpi ensimmäisellä yrittämällä, koska kentän suunnitelleena tiedän, miten se on tarkoitus mennä läpi ilman, että joutuu tekemään vaikeita hyppyjä.

Kun sitä niin kovasti on toivottu, seuraavaan versioon tulee erivärisiä kenttiä. Pelimoottori on itse asiassa tähänkin mennessä jo tukenut sitä, että leveleissä käytetään eri tilesettejä, mutta en ole viitsinyt tehdä niitä. Lisäksi luulin jokaisen kenttätiedoston muokkaamisen olevan isompi homma kuin miksi se loppujen lopuksi osoittautuikaan.

Nameless_One: En ole varma, mitä hyötyä saavutettaisiin aaltoilevasti liikkuvista haamuista. Millä tavalla ajattelit, että kehää kiertävä haamu liikkuisi? (tulee ainakin heti mieleen joko niin, että se pyörii ympyrää tai niin, että törmäyksen sattuessa pystysuunnassa se kääntyy sivulle ja törmäyksen sattuessa sivuttaissuunnassa se kääntyy ylös tai alas. Lisäksi jos tarkoitit noista ensimmäistä, miten haamun tulisi käyttäytyä törmätessä?)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.3.0

Post by Awaclus »

Tein joulun kunniaksi uuden kentän, joka on melko helppo. Lisäksi nyt kentät ovat erivärisiä (jos eivät olleet viimeeksi). Lataus aloitusviestistä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.500

Post by Awaclus »

Bumppaillaanpas tätäkin threadia taas pienen päivityksen kunniaksi.
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: Ultimate Stickfigure Game - puzzle - versio: 1.500

Post by duck »

parannusehdotuksia:
vaihtelevampaa maastoa, kenttään puita, ansoja, piikkejä, ruohoa, ja muuta joka toisi vaihtelua.
vihollisia erilaisia myös, esimerkiksi joissain kentissä voisi olla maassa käveleviä luurankoja tai lepakoita jotka lentää hiljalleen pelaajaa kohti.

sopivasti mietittävää oli :) että muutaman kerran sai yrittää kunnes keksi miten aina kenttä mennään läpi.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
Post Reply