Tietokoneet ja komponentit

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by Awaclus »

Jare wrote:
Chaosworm wrote:
MaGetzUb wrote:Acer
Jos haluat halvalla tehokkaan koneen, joka ei vaan toimi kovin hyvin, osta Acer. Jos haluat toimivan koneen, osta joku muu.
Olisiko tähän jotain perusteluja?
On, omakohtainen kokemus ja se, että kaikilla muillakin Acerin käyttäjillä vaikuttaisi olevan tismalleen samanlaiset kokemukset.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by MrMonday »

Itselläni on ollut Acerin kone varmaan jotain pari vuotta ja toimii edelleen erinomaisesti.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by Jare »

Chaosworm wrote:
Jare wrote:
Chaosworm wrote: Jos haluat halvalla tehokkaan koneen, joka ei vaan toimi kovin hyvin, osta Acer. Jos haluat toimivan koneen, osta joku muu.
Olisiko tähän jotain perusteluja?
On, omakohtainen kokemus ja se, että kaikilla muillakin Acerin käyttäjillä vaikuttaisi olevan tismalleen samanlaiset kokemukset.
Eli mitä ne kokemukset käytännössä ovat? Minua oikeasti kiinnostaisi tietää koska en ole Acereihin koskaan suuremmin tutustunut.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by Pettis »

Itsellä on 2 Acerin kannettavaa ollu. Ei valittamista. Toisesta meni tosin taustavalo, mutta senki korjasivat takuuseen ja samalla fiksasivat jotain pienempää tyyppivikaa siellä. Ainoa miinus on se, että se takuuhuolto kämmi, mutta korjasivat kämminsä pikahuoltona, niin ei jaksa murehtia.

Muutamilla tutuilla ollu Acerin kannettavia, eivätkä nuo ole niistä valittaneet. Raudaltaanhan ne ovat halpoja, mutta mitä nyt halpiskoneelta oikein odotatte. Jos laatua haluatte, niin löytyy siltä Acerilta niitä kalliimpiakin malleja.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by KilledWhale »

Itsekään en voi acereista pahemmin valittaa kahden läppärin omistajana. Acer Aspire 7520G on pöydällä lötköttäny vuosi kaupalla ja ainut vika siinä oli pölystä tukkeutuminen minkä hoitivat takuuhuollossa veloituksetta, koska itse ei saanut koteloa aukoa puhdistusta varten. Lisäksi on n. 1.5v vanha Acer Aspire Timeline 1810tz jossa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. 8h lupailtu akkukesto oli kyllä hieman väärässä kun itse sain kutiteltua yli 10h irti, mutta muuten on kaikki pitänyt kutinsa.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by Awaclus »

Jare wrote: Eli mitä ne kokemukset käytännössä ovat? Minua oikeasti kiinnostaisi tietää koska en ole Acereihin koskaan suuremmin tutustunut.
Minulla on Acer Aspire 5520, ja tämmöisiä kokemuksia esimerkiksi löytyy:

- Touchpad klikkailee itsekseen.
- Tietokone kuumenee helposti liikaa, ja kaikki metalliosat ovat yleensä polttavan kuumia.
- 3,5mm TSR-liitäntäpaikoista tulee joskus sähköiskuja (ei mitään vaarallisen pahoja, mutta kyllä ne vähän sattuu).
- Sivulla oleva äänenvoimakkuuden säädin säätää voimakkuutta pienemmälle silloin, kun sitä kääntää pienemmälle, ja se tekee samoin myös silloin, kun sitä yrittää laittaa kovemmalle.
- Ennen kun vaihdoin käyttiksen seiskaan, erittäin tyypillistä oli, että resurssienhallinta lakkasi toimimasta, jos teki jotain tai vaikkei olisi tehnytkään.
- Uuden käyttiksen asentamisen aikana tietokone sammuili vähän väliä.

Tunnen erään ihmisen, jolla on sama malli, ja aika pitkälti samat ongelmat on siinäkin tietokoneessa. Samalla tyypillä on aikaisemmin ollut jokin Acerin pöytäköne, ja siinäkin "jotain ongelmia oli", tosin niistä en ole sen tarkemmin tietoinen. Myöskin olen Internetistä lukenut, että etenkin tuo kuumeneminen on ilmeisesti aika tyypillinen vika monissa Acerin koneissa.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by Latexi95 »

Kaverin läppäriä tossa viikko sitten laittelin, Acer sekin taisi olla. Siinäkin oli ylikuumenemisongelma. Putsasin sen, mutta ei sekään ongelmaa korjannut, lievensi vain. Nykyään koneella pystyy pelaamaan flash-peliä kokonaisen tunnin ennen kuin kaatuu... (Ei johdu käyttiksestä. Asensin nimittäin uuden just...)
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by Kille »

Osaisiko joku suositella hyvää, noin 50-70€ pelihiirtä?
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by Viltzu »

Kille wrote:Osaisiko joku suositella hyvää, noin 50-70€ pelihiirtä?
Razer Naga
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by TheDuck »

Kille wrote:Osaisiko joku suositella hyvää, noin 50-70€ pelihiirtä?
Razer Deathadder, itse aion luultavasti hankkia tuon. Mitä nyt oon käyttökokemuksia kyselly, on ollu lähinnä positiivista palautetta tuosta hiirestä. Tarkka, sopiva käteen, kun asentaa ajurit netistä niin saa kivan control paneelin josta säätää kaiken niinku haluaa.
^^
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by esa94 »

Logitech MX 518.

Löytyy kyllä ihan joka tietokonekaupasta, mitä omaa kokemusta on. Keskisormella säädettävä tarkkuus ja semmonen kiva keskinäppäin jota käytän PTT:nä, sivussa navigaationäppäimet.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by mikeful »

Itsekin suosittelen MX 518:aa. Vanha veteraani pitää pintansa edelleen.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by -Z- »

Itsellänikin ollut tuo kraaterihiiri jo pidemmän aikaa, hyvin palvelee yhä eikä ollut edes kallis.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by MikkoK »

Itsellänikin MX 518 ja suosittelen myös muille.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by MaGetzUb »

En käsitä, mihin te noita helskutin kalliita hiiriä ja näppäimistöjä tarviitte. Minulle on ainakin pääasia että kone olisi tarpeeksi tehokas, ja että sillä pyörii raskaimmatkin pelit. Sitten karvahattumallin hiiri ja näppäimistö käy ihan hyvin vaikka pelaamiseen. /mielipide Makrot on aika turhia mielestäni näppäimistössä/hiiressä.. Jos makroja tarvii, niin hankkii ihan ohjelman, jolla niitä voi käyttää pikanäppäimillä.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by esa94 »

MaGetzUb wrote:Jos makroja tarvii, niin hankkii ihan ohjelman, jolla niitä voi käyttää pikanäppäimillä.
Wat

Navigointinäppäimet on kivat jos hiirtä käyttää, minkä lisäksi Push-To-Talk on pakko olla hiiressä. Eihän sitä muuten pysty painamaan.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by -Z- »

Omasta mielestäni taas on hyvinkin kätevää, kun hiiren napeissa on nettiä selatessa back/forward ja peleissä vaikkapa aseen lataus ja juurikin Push to talk-nappi.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by valscion »

Nno itselläni kun on perushiiri jossa on kaksi perusnäppäintä ja perusrulla (ja samalla kolmas nappula kun sitä voi klikata) niin olen tottunut selviämään askelpalauttimella ja Ctrl+Oikea nuoli -näppäinyhdistelmellä kun selailen.

Ehkä sitä back-nappulaa käyttäisi enemmän jos se olisi hiiressä kiinni...
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 6:59 pm

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by ItzRaines »

Kun tässä juuri aloitin lukion niin koko luokka sai Acer Aspire one 753 miniläppärit. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen mm. nopeuteen ja käytännöllisyyteen, joita nyt vähiten odotin miniläppäriltä.
Löytyy huikeat 1.2 GHz 2 megan välimuistilla, sekä 2 Gigaa keskusmuistia.
Omaksi ajankuluksi asensin juuri Battlefield 2:sen jota voi sitten pelailla hyppytunneilla. 8-)
Tuosta lämpenemisestä olen huomannut sen, että lähes heti koneen käynnistyttyä jäähdytysritilän kohdalta kuumenee aikalailla, mutta toistaiseksi lämpö ei ole ollut ongelma.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Tietokoneet ja komponentit

Post by CCE »

Itse päivittelin vanhaa konettani noin 220€ edestä, ja olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Pentium 4, 2Gt DDR1 ja GeForce 7600GT kävivät vanhoiksi, joten ostelin seuraavanlaisen mikron:
  • Asus M4A77T emolevy
  • AMD Phenom II X4 955
  • 4Gt Kingston Value Ram (1333Mhz)
  • Sapphire HD 4770 (käytettynä)
Lisäksi vanhasta koneesta käyttöön jäi Antecin 350W virtalähde, joka näyttäisi riittävän kyseisen kokoonpanon pyörittämiseen ihan hyvin, sekä kotelo. Ainoana miinuksena voisin sanoa lisääntyneen melutason, tosin peruskäytössä kone käy noin 20°C viileämpänä kuin ennen päivitystä. Taitaapa seuraavaksi olla listalla muutamia neliösenttejä bitumimattoa.

Listaisin tähän 3DMark Vantagen pistetuloksen mikäli se suostuisi moisen näyttämään, yhteys keskuspalvelimelle nimittäin epäonnistuu surkeasti.
Post Reply