cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
-
- Newcomer
- Posts: 21
- Joined: Tue Aug 28, 2007 6:54 am
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Tässä vähän kuvaa. En ole vielä päässyt kaikkea tilesetissä muokkaamaan kun on pitänyt suunnitella tuota kaupunkia, mutta nuo kaksi ensimmäist rakennusta jäävät paikoilleen. Ne omakotitalot poistan, sillä niille ei ole keskusta-alueella käyttöä.
Ajattelin hankkitutua Mestari-Oppipoika kamppanjaan, mutta taidan vielä jonkin aikaa luke tuota manuaalia. Palautetta tuon kuvan suhteen saa antaa. En tee pelille vielä topicia, kun aloitin kaiken alusta. Ei ole mitään vanhaa jäljellä.
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Kokeilin pistää pari tuollaista taloa kuoleman pataljooniin, ei oikein näyttänyt hyvältä kun puut ovat normaaleita ja talot tuollaisia "kolmiulotteisia". Ja puiden tekeminen tuolla tavalla olisi aivan liian hidasta ja vaikeaa. Pitää varmaan sitten seuraavaksi tehdä tulevaisuuteen sijoittuva RPG, jossa ei paljon puita näy... ;)
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Yrittäessäni avata WinZipillä tuota pakettia (tai siis kun siinä on ne I Agree ja Quit ja ne siinä kun WinZipin avaa ja paina I Agree) niin herjaa:
"Cannot open file: it does not appear to be a valid archive."
Ja kun siinä on sitten alla että jos latasit tiedoston niin koitappa ladata uudestaan; no, minäpä koitin - ei mitään muutosta. Voiko kukaan auttaa?
EDIT:
Paha kyllä, en saa oikeastaan ladata mitään tälle koneelle ilman lupaa (okei oonhan mä muutamia juttuja tämä mukaanlukien), ja luulen että en jaksa ladata purkuohjelmia, varsinkin kun ne vievät tilaa (tai no mitäs tuo vie?)... No, katotaan...
"Cannot open file: it does not appear to be a valid archive."
Ja kun siinä on sitten alla että jos latasit tiedoston niin koitappa ladata uudestaan; no, minäpä koitin - ei mitään muutosta. Voiko kukaan auttaa?
EDIT:
Paha kyllä, en saa oikeastaan ladata mitään tälle koneelle ilman lupaa (okei oonhan mä muutamia juttuja tämä mukaanlukien), ja luulen että en jaksa ladata purkuohjelmia, varsinkin kun ne vievät tilaa (tai no mitäs tuo vie?)... No, katotaan...
Last edited by Late on Fri Aug 31, 2007 7:18 pm, edited 1 time in total.
Kyl se täst lähtee... Yli puoltoista vuotta CB:llä väännetty ja voin ylpeästi todeta, ettei mitään ole saatu aikaan!
http://www.pointshop.fi/?ref=2340898
http://www.pointshop.fi/?ref=2340898
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Voisit käyttää 7-zip nimistä ohjelmaa. Se on ilmainen ja sillä pystyy avata mm. zipit ja rarit.Late wrote:Yrittäessäni avata WinZipillä tuota pakettia (tai siis kun siinä on ne I Agree ja Quit ja ne siinä kun WinZipin avaa ja paina I Agree) niin herjaa:
"Cannot open file: it does not appear to be a valid archive."
Ja kun siinä on sitten alla että jos latasit tiedoston niin koitappa ladata uudestaan; no, minäpä koitin - ei mitään muutosta. Voiko kukaan auttaa?
(Tosin se ensin antaa content nimisen tiedoston tuosta, mutta pura uudestaan niin saat oikeat tiedot)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Pakkaus on tehty 7-zipillä.TheFish wrote:Voisit käyttää 7-zip nimistä ohjelmaa. Se on ilmainen ja sillä pystyy avata mm. zipit ja rarit.
(Tosin se ensin antaa content nimisen tiedoston tuosta, mutta pura uudestaan niin saat oikeat tiedot)
Omailla koneillani Explorer alkoi temppuilla pari päivää sitten. Siis useilla koneilla. Luulen että Windows Updatesta tuli joku päivitys ja toi mukanaan bugin selaimeen. Tämä ilmenee siten että zip-paketti jotenkin korruptoituu imuroitaessa ja siksi se ei toimi.
Explorerilla imuroitu paketti kyllä aukeaa tuolla 7-zipillä mutta kuten kala sanoin niin siellä on joku merkillinen content-juttu.
Firefox tuo paketin aivan oikein.
-
- Member
- Posts: 75
- Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Voisiko joku hostata tuon jonnekin muualle kun itselläni ei toimi tuo latauslinkki.....?? winrar väittää siitä puuttuvan jotain...jonnekin muualle kiitos!!!!
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Aarrgh...juuri mietin miten toteuttaa tuollainen 3D-perspekti mutta marcoder ehti ensin.Onhan se tosi hieno
-
- Member
- Posts: 75
- Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
onko mahdollista tuhota rakennuksia?
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Topikin ekalta sivulta:cheeshelmet.jr wrote:onko mahdollista tuhota rakennuksia?
Eli ei voi, ainakaan vielä.Marcoder wrote:Tähän tulee jossain vaiheessa päivitystä. KTE:lla oli tuossa demopelissä jo tämänkaltaisia ongelmia joten tulossa on.Jonez wrote:- Kolmas ja ehkä kaivattavin ominaisuus voisi olla yksittäisten rakennusten poistaminen.
Pitäähän vanhat talot purkaa pois kun uusi kartta ladataan.
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Juu ei voi vielä mutta ennen kuin ehdin päivityksen tekemään niin homma onnistuu suht helposti.koodaaja wrote:Eli ei voi, ainakaan vielä.cheeshelmet.jr wrote:onko mahdollista tuhota rakennuksia?
CreateBuilding palauttaa tyypin (BUILDINGS) tunnuksen. Kun tunnuksen konvertoi typeksi niin sen pääsee poistamaan. Muuta ei oikeastaan tarvita.
Eli:
Code: Select all
b1 = CreateBuilding(...
...
...
bt.BUILDINGS = ConvertToType(b1)
Delete bt
-
- Newcomer
- Posts: 21
- Joined: Tue Aug 28, 2007 6:54 am
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Haluatko nimet creditseihin jos edes saan joskus valmiiksi?
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Oletuksena nimi creditseihin ja readmehen aina. Miksi tätä pitää edes kysyä?
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Pistetääs nyt vähän palautetta: eli mahtava systeemi, tuli ekat GTA:t mieleen =D mahtavaa jälkeä.
OffTopic
Mikset tee jotain DirectX:ää käyttävää DLL:ää nopeampaan piirtämiseen? Laitteistokiihdytys, perhaps?
mikeful: esimerkkiosion koodit ovat perinteisesti olleet vapaata riistaa, eli kun et nyt oikein erikseen itse kirjoittamiksesi väitä, niin saat käyttää mainitsematta ketään.
OffTopic
Mikset tee jotain DirectX:ää käyttävää DLL:ää nopeampaan piirtämiseen? Laitteistokiihdytys, perhaps?
mikeful: esimerkkiosion koodit ovat perinteisesti olleet vapaata riistaa, eli kun et nyt oikein erikseen itse kirjoittamiksesi väitä, niin saat käyttää mainitsematta ketään.
Last edited by koodaaja on Sun Sep 02, 2007 6:01 pm, edited 1 time in total.
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Miten olisi, jos laittaisit TileGeniin ominaisuuden lisätä tällaisia taloja, ja sitten ohjelma generoisi sen CB-koodiksi?
Down with the clown.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
plaah mulla toi puttile(0,mousex(),mousey(),1) MAVittaa
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Pystyykö maailmaa tekemään osissa? Siis lataan muutamia tile-karttoja? Kokeilin ja kartat kääntyvät aina väärinpäin, luulin eka tehneeni kartan väärin ja korjasin. Sitten kun se oli oikeinpäin toinen kartta heitti itsensä toisinpäin niin että taas oli väärin. Eli en saanut karttoja niin että ne täsmäisivät toisiinsa..
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Oletko ladannut kartan MapLoad- vai LoadMap-funktiolla?tuhoojabotti wrote:plaah mulla toi puttile(0,mousex(),mousey(),1) MAVittaa
Pitää olla ladattu paketin omalla MapLoad-funkkarilla.
Koodissasi on myös looginen virhe. Funktiolle pitää antaa parametriksi pelimaailman koordinaatit mutta käytät tuossa ruutukoordinaatteja.
Pitää tunnustaa että nyt meni vähän ohiThomazu wrote: Pystyykö maailmaa tekemään osissa? Siis lataan muutamia tile-karttoja? Kokeilin ja kartat kääntyvät aina väärinpäin, luulin eka tehneeni kartan väärin ja korjasin. Sitten kun se oli oikeinpäin toinen kartta heitti itsensä toisinpäin niin että taas oli väärin. Eli en saanut karttoja niin että ne täsmäisivät toisiinsa..
Oikeinpäin? Toisinpäin? Väärinpäin?
EDIT:
Ja mitä noihin creditseihin tulee niin olen koodaajan kanssa samoilla linjoilla eli esimerkkikoodit ovat täysin vapaata riistaa eivätkä siten velvoita tekijän nimeä creditseihin. Sitäpaitsi pieniä esimerkkejä julkaistaan lukemattomia ja pelissähän voi olla moniakin esimerkistä mukailtuja ratkaisuja. Eihän ne tyypit ole mitenkään osallistuneet pelin tekoon.
Itse en mielelläni halua nimeäni minkä tahansa pelin creditseihin sillä pelien taso täällä on ...hmmm... "vaihteleva". Eri juttu on jos on ollut itse pelin kehityksessä jollain tavalla mukana.
Last edited by Marcoder on Sun Sep 02, 2007 7:49 pm, edited 1 time in total.
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Anteeksi huonot ilmaisut.. Eli tein kaksi karttaa, tein teitä ja ajattelin että jatkan tietä toisessa kartassa. Tein toisen kartan sillain että tiet osuvat kohdalleen. Kun latasin kartat laitoin toisen oikeisiin koordinaatteihin huomasin että tiet jotka tein eivät kohdannetkaan siinä missä piti, eli toinen kartta oli kääntynyt 180 astetta ja toinen oli niinkuin piti. No laitoin koodiin että kääntää tuota 180 astetta kääntynyttä karttaa 180 astetta että se on oikein ja tiet kohtaavat ja näyttää siltä että kaksi karttaa ovat yhtä karttaa. No nyt sain tuon kartan oikein päin mutta nyt se äsken oikein ollut olikin kääntynyt 180 astetta, eli taas sama ongelma, karttojen tiet eivät kohtaa toisiaan oikein. Eli kahta karttaa ei saanut laitettua niin että ne näyttäisivät olevan yhtä isoa kokonaisuutta koska jompi kumpi kartta kääntyi aina niin että se ei ole niinkuin pitäisi ollaThomazu wrote: Pystyykö maailmaa tekemään osissa? Siis lataan muutamia tile-karttoja? Kokeilin ja kartat kääntyvät aina väärinpäin, luulin eka tehneeni kartan väärin ja korjasin. Sitten kun se oli oikeinpäin toinen kartta heitti itsensä toisinpäin niin että taas oli väärin. Eli en saanut karttoja niin että ne täsmäisivät toisiinsa..Pitää tunnustaa että nyt meni vähän ohi
Oikeinpäin? Toisinpäin? Väärinpäin?
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Eihän CB:ssä voi olla kuin yksi kartta kerrallaan ladattuna.Thomazu wrote:Anteeksi huonot ilmaisut.. Eli tein kaksi karttaa, tein teitä ja ajattelin että jatkan tietä toisessa kartassa. Tein toisen kartan sillain että tiet osuvat kohdalleen. Kun latasin kartat laitoin toisen oikeisiin koordinaatteihin huomasin että tiet jotka tein eivät kohdannetkaan siinä missä piti, eli toinen kartta oli kääntynyt 180 astetta ja toinen oli niinkuin piti. No laitoin koodiin että kääntää tuota 180 astetta kääntynyttä karttaa 180 astetta että se on oikein ja tiet kohtaavat ja näyttää siltä että kaksi karttaa ovat yhtä karttaa. No nyt sain tuon kartan oikein päin mutta nyt se äsken oikein ollut olikin kääntynyt 180 astetta, eli taas sama ongelma, karttojen tiet eivät kohtaa toisiaan oikein. Eli kahta karttaa ei saanut laitettua niin että ne näyttäisivät olevan yhtä isoa kokonaisuutta koska jompi kumpi kartta kääntyi aina niin että se ei ole niinkuin pitäisi olla
Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla
Selvä.. Huono juttu...Marcoder wrote:Eihän CB:ssä voi olla kuin yksi kartta kerrallaan ladattuna.Thomazu wrote:Anteeksi huonot ilmaisut.. Eli tein kaksi karttaa, tein teitä ja ajattelin että jatkan tietä toisessa kartassa. Tein toisen kartan sillain että tiet osuvat kohdalleen. Kun latasin kartat laitoin toisen oikeisiin koordinaatteihin huomasin että tiet jotka tein eivät kohdannetkaan siinä missä piti, eli toinen kartta oli kääntynyt 180 astetta ja toinen oli niinkuin piti. No laitoin koodiin että kääntää tuota 180 astetta kääntynyttä karttaa 180 astetta että se on oikein ja tiet kohtaavat ja näyttää siltä että kaksi karttaa ovat yhtä karttaa. No nyt sain tuon kartan oikein päin mutta nyt se äsken oikein ollut olikin kääntynyt 180 astetta, eli taas sama ongelma, karttojen tiet eivät kohtaa toisiaan oikein. Eli kahta karttaa ei saanut laitettua niin että ne näyttäisivät olevan yhtä isoa kokonaisuutta koska jompi kumpi kartta kääntyi aina niin että se ei ole niinkuin pitäisi olla