Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MrMonday »

Aikaisemmin oli keskustelua postcounterin poistamisesta foorumilta, niin siihen palatakseni ajattelin kysyä, että olisiko mahdollista vaikka määräajaksi jättää se pois ja katsottaisiin, että saisiko turhia viestejä vähennettyä.. Ihan sillä että viestilaskurilla ei tee mitään (minun mielestäni) ja uskoisin turhien viestien vähentyvän.. Toivoisin siis että status määräytyisi jonkun muun, kuin lähetettyjen viestien määrän mukaan..
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

MrMonday wrote:Aikaisemmin oli keskustelua postcounterin poistamisesta foorumilta, niin siihen palatakseni ajattelin kysyä, että olisiko mahdollista vaikka määräajaksi jättää se pois ja katsottaisiin, että saisiko turhia viestejä vähennettyä.. Ihan sillä että viestilaskurilla ei tee mitään (minun mielestäni) ja uskoisin turhien viestien vähentyvän.. Toivoisin siis että status määräytyisi jonkun muun, kuin lähetettyjen viestien määrän mukaan..
Mitä ihmeen merkitystä teille joillekkin on siitä postcounterista? Minua se ei hetkauta tuon taivaallista. Sehän olisi hyvä jos foorumilla olisi rating systeemi viestin sisällöstä (5tähteä maks per viesti) niin sitten voisi katsoa aina mikä on tietyn henkilön asiallisuus rate. :D Tämmöinen olisi hauska, mutta ehkä turhan vaikea toteuttaa kun tuskimpa phpbb3 sisältää mitään tämmöistä. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Jare »

MaGetzUb wrote:
MrMonday wrote:Aikaisemmin oli keskustelua postcounterin poistamisesta foorumilta, niin siihen palatakseni ajattelin kysyä, että olisiko mahdollista vaikka määräajaksi jättää se pois ja katsottaisiin, että saisiko turhia viestejä vähennettyä.. Ihan sillä että viestilaskurilla ei tee mitään (minun mielestäni) ja uskoisin turhien viestien vähentyvän.. Toivoisin siis että status määräytyisi jonkun muun, kuin lähetettyjen viestien määrän mukaan..
Mitä ihmeen merkitystä teille joillekkin on siitä postcounterista? Minua se ei hetkauta tuon taivaallista. Sehän olisi hyvä jos foorumilla olisi rating systeemi viestin sisällöstä (5tähteä maks per viesti) niin sitten voisi katsoa aina mikä on tietyn henkilön asiallisuus rate. :D Tämmöinen olisi hauska, mutta ehkä turhan vaikea toteuttaa kun tuskimpa phpbb3 sisältää mitään tämmöistä. :D
Tuo rating tuli minullekin mieleen. Koodataan oma foorumi, niin sitten sinne voi kehittää kaikkea mitä halutaan 8-) .

Ja postcountin voisi minunkin mielestäni piilottaa.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 »

Minusta joku "Kiitos" nappula olisi todella kätevä. Siten saisi yhdellä napin painalluksella vastattua. :D
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by axu »

Jare wrote:Tuo rating tuli minullekin mieleen. Koodataan oma foorumi, niin sitten sinne voi kehittää kaikkea mitä halutaan 8-) .

Ja postcountin voisi minunkin mielestäni piilottaa.
Totta. Foorumi täynnä koodaajia, miksi ei siis luonnistuisi täysin itse rakennettu foorumi jännillä ominaisuuksilla? Itse en näe tuota 1-5 tähteä järkevänä arvostelusysteeminä, ehkä pelkkä peukku ylös/+ riittäisi? ;)
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by temu92 »

Oman foorumisoftan koodaus on kyllä vähän isompi rojekti kun aluks vois miettiä. Että tuskinpa vaan uutta kannattaa koodata. PHPBB:hen kyllä plugineilla pystyy moiset ominaisuudet saamaan ja jos niitä ei valmiina löydy niin ne vielä itse onnistuukin tekemään kohtuullisella vaivalla.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by legend »

temu92 wrote:Oman foorumisoftan koodaus on kyllä vähän isompi rojekti kun aluks vois miettiä. Että tuskinpa vaan uutta kannattaa koodata. PHPBB:hen kyllä plugineilla pystyy moiset ominaisuudet saamaan ja jos niitä ei valmiina löydy niin ne vielä itse onnistuukin tekemään kohtuullisella vaivalla.
Pikaisella googlauksella löysin jo pari vaihto ehtoa... http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1086515 ja http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=547021
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Timblex »

Kannattaisi tarkkaan käydä läpi uusi sisältö ennen sen julkaisua.
"securtiy" :?:
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

Itse taas näen tuon tähtimäärän/arvosanan järkevänä, koska silloin saadaan tarkempia tuloksia. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Jonez »

Tähtimäärä-järjestelmä antaa tarkan kuvan vasta kun kymmenet tai sadat henkilöt ovat antaneet äänensä. Esim. IMBb:ssä olen huomannut sen olevan ihan hyvä systeemi. En voi kuvitella, että tällä foorumilla mikään viesti saisi paria äänestäjää enempää, ja tällaiset tuloket vain vääristäisivät kokonaiskuvaa. Hyvälle projekti-threadille (eli siis hyvälle cb-pelille), tai erityisen hienolle efektille voisi kerääntyä enemmänkin tähtiä.

Peukku-ylös-systeemi voisi sen sijaan olla parempi vaihtoehto, jos välttämättä halutaan jokin tällainen systeemi. Jotenkin on fiilis, että peukku-alas-systeemi houkuttelee jotkut foorumin käyttäjät käyttämään sitä vain kiusaamiseen tai pätemiseen. Pelkkä peukku-ylös-systeemikin voi saada taas jonkinlaisen aha.-liiton liikekannalle (viittaan nyt siihen erääseen survivers-kisaan. Oliko se edes aha. joka teki liiton?).

Yksinkertainen peukku-ylös-systeemikin toimisi tietynlaisena post-counterina, koska todennäköisesti eniten viestejä kerännyt henkilö on saanut eniten peukkuja. Ehkä sen peukkumäärän voisi jakaa viestimäärällä.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus »

Jonez wrote:Oliko se edes aha. joka teki liiton?
Mehän se oltiin, juu.

Itse suosittelisin ihan tavallista karmasysteemiä sillä muutoksella, että jokaisen profiilista näkyy, kuka k.o. henkilölle on antanut karmaplussia/-miinuksia ja millä perusteilla (perusteet pitäisi itse kirjoittaa karman antamisen yhteydessä). Sen lisäksi saman tyyppisen karman samalle henkilölle voisi antaa vain kerran jossain ajassa, esim. kuukaudessa. Tällä tavalla systeemin käyttämisestä joutuisi ottamaan jotain vastuutakin, eikä voisi vain randomisti antaa kavereille plussia ja miinuksia kaikille niille, jotka ovat antaneet itselle miinuksia. Tosin miinuspuolisista karmoistahan tulee helposti paha mieli, ja jos on vain positiiviset karmat käytössä, se toki rohkaisee kirjoittamaan älykkäitä viestejä, mutta ei epärohkaise kirjoittamaan älyttömiä viestejä, joten en sitten tiedä, miten paljon hyötyä tästä olisi.

Myöskin Survivalin pelaaminen silloin tällöin, kuten esimerkiksi 2-3 vuoden välein, varmasti kasvattaa ainakin osallistujen viestien tasoa niin pitkään kuin kilpailu on käynnissä. Toisekseen samalla se aiheuttaa lisää niitä ylimääräisiä viestejä.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic (I/2011)

Post by KilledWhale »

Jonez wrote:Tähtimäärä-järjestelmä antaa tarkan kuvan vasta kun kymmenet tai sadat henkilöt ovat antaneet äänensä. Esim. IMBb:ssä olen huomannut sen olevan ihan hyvä systeemi. En voi kuvitella, että tällä foorumilla mikään viesti saisi paria äänestäjää enempää, ja tällaiset tuloket vain vääristäisivät kokonaiskuvaa. Hyvälle projekti-threadille (eli siis hyvälle cb-pelille), tai erityisen hienolle efektille voisi kerääntyä enemmänkin tähtiä.

Peukku-ylös-systeemi voisi sen sijaan olla parempi vaihtoehto, jos välttämättä halutaan jokin tällainen systeemi. Jotenkin on fiilis, että peukku-alas-systeemi houkuttelee jotkut foorumin käyttäjät käyttämään sitä vain kiusaamiseen tai pätemiseen. Pelkkä peukku-ylös-systeemikin voi saada taas jonkinlaisen aha.-liiton liikekannalle (viittaan nyt siihen erääseen survivers-kisaan. Oliko se edes aha. joka teki liiton?).

Yksinkertainen peukku-ylös-systeemikin toimisi tietynlaisena post-counterina, koska todennäköisesti eniten viestejä kerännyt henkilö on saanut eniten peukkuja. Ehkä sen peukkumäärän voisi jakaa viestimäärällä.
Karmasysteemihän on joillain foorumeilla käytössä. Yleensä pitää vielä tarinoida mistä hyvästä on pistettä antanut, joten senkin puolesta varsin pätevä systeemi.
Itse en kyllä näe tarvetta millekään postcountterille tai karmasysteemille, kun jokainen voi kuitenkin itse muodostaa kuvan siitä millainen tyyppi kukakin on.

Yksi hyvä vaihtoehto olisi sekin että foorumille luotaisiin pari ryhmää, joihin ylläpito lisäisi asialliset tyypit esim. paljon aloittelijoita auttavat tai esimerkkien tekijät.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
storm-lomal

Re: Offtopic (I/2011)

Post by storm-lomal »

Suosittelen karmajärjestelmää postcountin tilalle. Mutta sillä erotuksella että esim. miinuskarmalle pitää antaa jokin hyvä syy, ja että ylläpito tarkastaa kaikki karmaehdotukset Näin vältyttäisiin turhilta massavihoilta ym. flameista. Myös plus miinus, ja peukutkin voisivat toimia tällä tavalla.
storm-lomalla

Re: Offtopic (I/2011)

Post by storm-lomalla »

(sorry double) KW näköjään ehtikin tuon laittaa kun en kaikkea lukenut, ja visitorina en voi poistaa edellistä.
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by ukkeli »

Voisiko viimeviikkokisan voittaja, pistää kisan pystyyn :D ?(On kulunut jo aika kauan....)
...
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by axu »

Juu, viime viikkokisassahan kävi niin, että Grandi voitti sen huimalla korttipelillään (jossa korttipakan koko oli 53 korttia, btw), ja hän kyllä muistaakseni laittoi uuden kisan pystyyn joka katosi mysteerisesti :? Uutta peliä olisi kyllä kiva saada pystyyn vielä kun on kesälomaa jäljellä :)

Joku vois ottaa tuon pikapelitopiikin päivittämisen tehtäväksensä, nyt näyttää siltä, että ris on jättänyt tehtävän puolitoista vuotta sitten...
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus »

storm-lomal wrote:Suosittelen karmajärjestelmää postcountin tilalle. Mutta sillä erotuksella että esim. miinuskarmalle pitää antaa jokin hyvä syy, ja että ylläpito tarkastaa kaikki karmaehdotukset Näin vältyttäisiin turhilta massavihoilta ym. flameista. Myös plus miinus, ja peukutkin voisivat toimia tällä tavalla.
Ylläpidosta on varmaan tosi mukavaa tarkistaa 100 karmamuutosta joka päivä. :roll:
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by axu »

Itse en oikein näe syytä miksi palautteen pitäisi saada olla negatiivista, jos ei tykkää niin pitää suunsa kiinni tai kertoo miksi ei jostain tykkää. Eikö arvostelusysteemin idea ole tuoda ne hyvät postaukset esiin?
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
Peltsi
Active Member
Posts: 121
Joined: Thu Sep 30, 2010 12:16 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Peltsi »

[rage_fuuu]Sen kerran kun IE:n avaa testatakseen sivustonsa toimintaa sillä, niin saamarin häkkyräselain kaataa koko Winukan... Eikä saanu edes komentoriviä auki -> viimeinen vaihtoehto systeemin boottaus... Ja auta armias jos olis joku tallentamaton proju ollu auki... :x [/rage_fuuu]
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe »

Peltsi wrote:[rage_fuuu]Sen kerran kun IE:n avaa testatakseen sivustonsa toimintaa sillä, niin saamarin häkkyräselain kaataa koko Winukan... Eikä saanu edes komentoriviä auki -> viimeinen vaihtoehto systeemin boottaus... Ja auta armias jos olis joku tallentamaton proju ollu auki... :x [/rage_fuuu]
Vinkki: Koodaa XHTML ja validoi W3C :n validaattorilla. Älä käytä JavaScriptiä. Sitten ei tarvitse testailla sivua selaimilla sen kummemmin. Jos IE perseää sivuilla silti, niin se ei ole sivun tekijän, vaan Microsoftin ongelma.
Locked