Ruumiita

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
ihannyyppä
Newcomer
Posts: 47
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
Location: Varkaus
Contact:

Ruumiita

Post by ihannyyppä »

Eli siis jos aikoo // haluaa tehdä ylhäältäpäin kuvatun räiskintäpelin
niin siinähän kuolee tottakai porukkaa...

pelkkä deleteobject tuntuu tylsältä sillä silloinhan tyyppi johon pati osuu vain katoaa tylysti ruudulta.
jos piirtää ruumiit itse niin mitenkä ne saa toimimaan niin että ne jäisivät kentälle näkyviin eivätkä
katoaisi tyhjyyteen.
jos mahdollista niin miten ne saa vieläpä niin näkymään etteivät ne veisi muistia.

en löytänyt vastauksia foorumilta joten päätin tehä uuen topicin
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Ruumiita

Post by koodaaja »

Jos pelisi tausta on kuva, sitten tuo on mahdollista, mutta tilekarttaan et saa ruumiita ilman että ne vievät muistia. Paintobject ja poisto kun katoavat ruudun ulkopuolelle voisi olla kova sana. Jos taustasi on kuva, drawtoimagella pääsee pitkälle.
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Ruumiita

Post by tuhoojabotti »

mä hoidan kaikki grafiikka effut partikkeleilla siis omatekemällä järjestelmällä kaikki zombien päät ja kropat lojuu maassa ku vähän tykittää haulikolla :x en tiiä sit ajattelin kyllä sitä ruumiiden ja esmi haulien kuvaan piirtämistä mutta en oo kokeillu sitä viel...
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Chaksi

Re: Ruumiita

Post by Chaksi »

Eikös toi onnistu ihan sillain, että kun tarkistat paljonko zombien HP on, jos hp <0, niin et poista objectia, vaan korvaat sen ruumiin kuvalla?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Ruumiita

Post by koodaaja »

Chaksi wrote:Eikös toi onnistu ihan sillain, että kun tarkistat paljonko zombien HP on, jos hp <0, niin et poista objectia, vaan korvaat sen ruumiin kuvalla?
Satakunta ruumiin kuvaa (etenkin jos raajat, pää ja muu ruho ovat erikseen) hidastaa peliä pirusti, juurihan tässä kysyttiin keinoa tämän välttämiseen.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Ruumiita

Post by otto90x »

Olen käyttänyt erään kaverini luona tekemässäni keskitysleiripelissä sellaista systeemiä, että olen piirtänyt ennen pelin alkua kartan kuvaan, joka piirretään kartan päälle. Näin ollen kartan piirto voidaan jättää pois, mutta törmäystunnistus vielä säilyy. Tähän kartasta tehtyyn kuvaan sitten piirretään kaikenlaista kivaa esim. hurmetta, tyhjiä hylsyjä jne. Tosin tämähän ei sitten toimi jos näitä pitäisi vielä voida liikutella ja ongelmaksi saattaa muodostua myös se että sitä kaikkea tavaraa kerääntyy niin paljon, ettei karttaa näe alta.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Ruumiita

Post by Pate5 »

Jos zombit muutetaan ruumiiksi, niin kyllä mustia kuluu, kun joka luupissa tarkistetaan, onko zombi kuollut. Itse ainakin ole hylsyishin, vereen, ja ruumiihin käyttänyt semmosista järjestelmää, etää ruumiit luodaan objekteina uuteen tyyppiin. Kun objekteja ei käydä läpi ikinä, se ei hidasta peliä paljon yhtään.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Ruumiita

Post by Pabnih »

Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Ruumiita

Post by otto90x »

Pabnih wrote:Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
Tuolla pate5:n ehdotuksella kyllä, animoit vain nuo ruumisobjektit.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
ihannyyppä
Newcomer
Posts: 47
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
Location: Varkaus
Contact:

Re: Ruumiita

Post by ihannyyppä »

otto90x wrote:
Pabnih wrote:Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
Tuolla pate5:n ehdotuksella kyllä, animoit vain nuo ruumisobjektit.
Kiitän...
Kuitenkin halusin vain kysyä olisiko ollenkaan mahdollista luoda koko kentän ajaksi jäävät ruumiit
"realistisuutta" tuomaan ilman, että muistia menisi niin pirusti, mutta
koska se näyttää olevan mahdotona, kiitän kuitenkin avunnannostanne.
Siirryn siis häivytykseen :)
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Marcoder
Active Member
Posts: 120
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Ruumiita

Post by Marcoder »

Värkkäsin pientä esimerkkiä NetMatch:in pohjalta. Siinähän ukkelit räjähtävät kappaleiksi kuten myös tässä esimerkissä.
Raadot korjataan kentältä joko ajan, määrän tai molempien ehtojen mukaan.
Koodi on varsin kattavasti kommentoitu ja uskoisin että siitä voi saada jopa jotain hyödyllistä irti. Ei niinkään itse koodina vaan ideoina ja ihan opetusmielessäkin.

Esimerkissä on käytetty NetMatch:in grafiikkaa jonka käyttöoikeudet ovat NetMatch Development Teamilla. Grafiikkaa saa toki käyttää omissa testeissä mutta julkaistavissa ohjelmissa niitä ei tule käyttää.

http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/DeathSample.zip
ihannyyppä
Newcomer
Posts: 47
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
Location: Varkaus
Contact:

Re: Ruumiita

Post by ihannyyppä »

Marcoder wrote:Värkkäsin pientä esimerkkiä NetMatch:in pohjalta. Siinähän ukkelit räjähtävät kappaleiksi kuten myös tässä esimerkissä.
Raadot korjataan kentältä joko ajan, määrän tai molempien ehtojen mukaan.
Koodi on varsin kattavasti kommentoitu ja uskoisin että siitä voi saada jopa jotain hyödyllistä irti. Ei niinkään itse koodina vaan ideoina ja ihan opetusmielessäkin.

Esimerkissä on käytetty NetMatch:in grafiikkaa jonka käyttöoikeudet ovat NetMatch Development Teamilla. Grafiikkaa saa toki käyttää omissa testeissä mutta julkaistavissa ohjelmissa niitä ei tule käyttää.

http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/DeathSample.zip
Juu kiitän.

En viitsiny näi piene asian takia pystyttää uutta topikkia mutta:
tein oman tilesetin jossa yhen blokin koko on 20x20 pixeliä ja oon saanu ne justiinsa sen kokosiksikin
sil Stigmatorilla, helppo homma jokane osaa melko varmasti mut ko haluan jonkin blokin ja niin poispäin ni se vetää randomilla vaikkapa seinän sijasta auton!!! :?
Tämä ongelma on vain omalla tilesetilläni...
Ja ei viitsi käyttää Tilesteriä tietyistä syistä :D

EDIT: SAIN JO TOIMIMAAAN ÄLKÄÄ ENÄÄ AUTTAKO, KIITOS :D PITÄÄHÄN SITÄ JOTAKIN ITSE Tehdä
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Post Reply