Ruumiita
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Ruumiita
Eli siis jos aikoo // haluaa tehdä ylhäältäpäin kuvatun räiskintäpelin
niin siinähän kuolee tottakai porukkaa...
pelkkä deleteobject tuntuu tylsältä sillä silloinhan tyyppi johon pati osuu vain katoaa tylysti ruudulta.
jos piirtää ruumiit itse niin mitenkä ne saa toimimaan niin että ne jäisivät kentälle näkyviin eivätkä
katoaisi tyhjyyteen.
jos mahdollista niin miten ne saa vieläpä niin näkymään etteivät ne veisi muistia.
en löytänyt vastauksia foorumilta joten päätin tehä uuen topicin
niin siinähän kuolee tottakai porukkaa...
pelkkä deleteobject tuntuu tylsältä sillä silloinhan tyyppi johon pati osuu vain katoaa tylysti ruudulta.
jos piirtää ruumiit itse niin mitenkä ne saa toimimaan niin että ne jäisivät kentälle näkyviin eivätkä
katoaisi tyhjyyteen.
jos mahdollista niin miten ne saa vieläpä niin näkymään etteivät ne veisi muistia.
en löytänyt vastauksia foorumilta joten päätin tehä uuen topicin
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Ruumiita
Jos pelisi tausta on kuva, sitten tuo on mahdollista, mutta tilekarttaan et saa ruumiita ilman että ne vievät muistia. Paintobject ja poisto kun katoavat ruudun ulkopuolelle voisi olla kova sana. Jos taustasi on kuva, drawtoimagella pääsee pitkälle.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Ruumiita
mä hoidan kaikki grafiikka effut partikkeleilla siis omatekemällä järjestelmällä kaikki zombien päät ja kropat lojuu maassa ku vähän tykittää haulikolla en tiiä sit ajattelin kyllä sitä ruumiiden ja esmi haulien kuvaan piirtämistä mutta en oo kokeillu sitä viel...
Re: Ruumiita
Eikös toi onnistu ihan sillain, että kun tarkistat paljonko zombien HP on, jos hp <0, niin et poista objectia, vaan korvaat sen ruumiin kuvalla?
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Ruumiita
Satakunta ruumiin kuvaa (etenkin jos raajat, pää ja muu ruho ovat erikseen) hidastaa peliä pirusti, juurihan tässä kysyttiin keinoa tämän välttämiseen.Chaksi wrote:Eikös toi onnistu ihan sillain, että kun tarkistat paljonko zombien HP on, jos hp <0, niin et poista objectia, vaan korvaat sen ruumiin kuvalla?
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Ruumiita
Olen käyttänyt erään kaverini luona tekemässäni keskitysleiripelissä sellaista systeemiä, että olen piirtänyt ennen pelin alkua kartan kuvaan, joka piirretään kartan päälle. Näin ollen kartan piirto voidaan jättää pois, mutta törmäystunnistus vielä säilyy. Tähän kartasta tehtyyn kuvaan sitten piirretään kaikenlaista kivaa esim. hurmetta, tyhjiä hylsyjä jne. Tosin tämähän ei sitten toimi jos näitä pitäisi vielä voida liikutella ja ongelmaksi saattaa muodostua myös se että sitä kaikkea tavaraa kerääntyy niin paljon, ettei karttaa näe alta.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Re: Ruumiita
Jos zombit muutetaan ruumiiksi, niin kyllä mustia kuluu, kun joka luupissa tarkistetaan, onko zombi kuollut. Itse ainakin ole hylsyishin, vereen, ja ruumiihin käyttänyt semmosista järjestelmää, etää ruumiit luodaan objekteina uuteen tyyppiin. Kun objekteja ei käydä läpi ikinä, se ei hidasta peliä paljon yhtään.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Ruumiita
Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Ruumiita
Tuolla pate5:n ehdotuksella kyllä, animoit vain nuo ruumisobjektit.Pabnih wrote:Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Re: Ruumiita
Kiitän...otto90x wrote:Tuolla pate5:n ehdotuksella kyllä, animoit vain nuo ruumisobjektit.Pabnih wrote:Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
Kuitenkin halusin vain kysyä olisiko ollenkaan mahdollista luoda koko kentän ajaksi jäävät ruumiit
"realistisuutta" tuomaan ilman, että muistia menisi niin pirusti, mutta
koska se näyttää olevan mahdotona, kiitän kuitenkin avunnannostanne.
Siirryn siis häivytykseen
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Re: Ruumiita
Värkkäsin pientä esimerkkiä NetMatch:in pohjalta. Siinähän ukkelit räjähtävät kappaleiksi kuten myös tässä esimerkissä.
Raadot korjataan kentältä joko ajan, määrän tai molempien ehtojen mukaan.
Koodi on varsin kattavasti kommentoitu ja uskoisin että siitä voi saada jopa jotain hyödyllistä irti. Ei niinkään itse koodina vaan ideoina ja ihan opetusmielessäkin.
Esimerkissä on käytetty NetMatch:in grafiikkaa jonka käyttöoikeudet ovat NetMatch Development Teamilla. Grafiikkaa saa toki käyttää omissa testeissä mutta julkaistavissa ohjelmissa niitä ei tule käyttää.
http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/DeathSample.zip
Raadot korjataan kentältä joko ajan, määrän tai molempien ehtojen mukaan.
Koodi on varsin kattavasti kommentoitu ja uskoisin että siitä voi saada jopa jotain hyödyllistä irti. Ei niinkään itse koodina vaan ideoina ja ihan opetusmielessäkin.
Esimerkissä on käytetty NetMatch:in grafiikkaa jonka käyttöoikeudet ovat NetMatch Development Teamilla. Grafiikkaa saa toki käyttää omissa testeissä mutta julkaistavissa ohjelmissa niitä ei tule käyttää.
http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/DeathSample.zip
-
- Newcomer
- Posts: 47
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- Location: Varkaus
- Contact:
Re: Ruumiita
Juu kiitän.Marcoder wrote:Värkkäsin pientä esimerkkiä NetMatch:in pohjalta. Siinähän ukkelit räjähtävät kappaleiksi kuten myös tässä esimerkissä.
Raadot korjataan kentältä joko ajan, määrän tai molempien ehtojen mukaan.
Koodi on varsin kattavasti kommentoitu ja uskoisin että siitä voi saada jopa jotain hyödyllistä irti. Ei niinkään itse koodina vaan ideoina ja ihan opetusmielessäkin.
Esimerkissä on käytetty NetMatch:in grafiikkaa jonka käyttöoikeudet ovat NetMatch Development Teamilla. Grafiikkaa saa toki käyttää omissa testeissä mutta julkaistavissa ohjelmissa niitä ei tule käyttää.
http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/DeathSample.zip
En viitsiny näi piene asian takia pystyttää uutta topikkia mutta:
tein oman tilesetin jossa yhen blokin koko on 20x20 pixeliä ja oon saanu ne justiinsa sen kokosiksikin
sil Stigmatorilla, helppo homma jokane osaa melko varmasti mut ko haluan jonkin blokin ja niin poispäin ni se vetää randomilla vaikkapa seinän sijasta auton!!!
Tämä ongelma on vain omalla tilesetilläni...
Ja ei viitsi käyttää Tilesteriä tietyistä syistä
EDIT: SAIN JO TOIMIMAAAN ÄLKÄÄ ENÄÄ AUTTAKO, KIITOS PITÄÄHÄN SITÄ JOTAKIN ITSE Tehdä
Valmiit pelit: 0 muahaha
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)
Projekteina:
Vivarium (beta saattaa tulla lähi-aikoina)
Crusher Bastard (vasta suunnitteluvaiheessa)
Rattijuoppo (Projekti jäässä)