legend wrote:Peliin sopisi codin tapainen piste järjestelmä, että vaikka jos tappaa jonkun takaa päin, tulee teksti "backstabber" ja extra pisteitä!! Myös killstreakit sopisi peliin loistavasti!!
EDIT:
Kirjotinkohan ton back... jutun oikein =D
Kirjotit tuon backstabber ihan oikein, mutta taasen pistejärjestelmä on yhdyssana.
Mutta niin itse asiasta... en itse pidä tuosta takaapäin tapetuksi tulemisesta saatavista lisäpisteistä, mutta killstreakit olisi kyllä mukava lisä. Laitanpas tuonne todo-listalle, eli Issuesseihin.
Tsekkailinpa noita Issueita ja totesin, että nuo vaihdettavat näppäimet eivät olisi kovin vaikea asia toteuttaa. Itse tekisin näin: tallennetaan näppäinten scan-koodit taulukkoon tyyliin gPlayerKeys(0) = 14 ja sitten käytetään gPlayersKeys(0) KeyDown() - funktiossa. WaitKey():llä saisi sitten kätevästi toteutettua näppäinten asetuksen. Saatanpa ehkä itse tämän toteutttaa, kunhan ensin hieman tutustun pelin koodiin.
Sly_Jack0 wrote:Tsekkailinpa noita Issueita ja totesin, että nuo vaihdettavat näppäimet eivät olisi kovin vaikea asia toteuttaa. Itse tekisin näin: tallennetaan näppäinten scan-koodit taulukkoon tyyliin gPlayerKeys(0) = 14 ja sitten käytetään gPlayersKeys(0) KeyDown() - funktiossa. WaitKey():llä saisi sitten kätevästi toteutettua näppäinten asetuksen. Saatanpa ehkä itse tämän toteutttaa, kunhan ensin hieman tutustun pelin koodiin.
Jos haluat koodailla peliä, suosittelen todella paljon sitä githubin käyttöön ottoa. #NetMatch @ IRCnet saa apua tarvittaessa nopeimmiten.
EDIT:
Ohops. No muillekkin vielä kerran että koodaillessa github käyttöön ja apuja kyselemään mieluusti sieltä irkistä.
Last edited by Viltzu on Mon Mar 07, 2011 11:40 pm, edited 1 time in total.
Viltzu wrote:Jos haluat koodailla peliä, suosittelen todella paljon sitä githubin käyttöön ottoa. #NetMatch @ IRCnet saa apua tarvittaessa nopeimmiten.
Tässäpä teille hieman tietoja itse pelin koodista:
Rivejä on yhteensä noin 8000. Tyhjiä noin 500 ja kommentteja 1300 kpl. Itse koodia on lähemmäs 7000 riviä. Vakioita löytyy 259 kappaletta sekä funktioita tällä hetkellä 136.
Last edited by Viltzu on Sun Mar 27, 2011 9:07 pm, edited 2 times in total.
Versio v2.4 julkaistu!
Pitkästä aikaa taas. Aloitusviestistä löytyy latauslinkit, tosin te joilla on jo versio 2.3 niin pystyvät päivittämään NetMatchin suoraan jo olemassa olevalla ohjelmalla . Alla taas tuttuun tapaan lainaus aloitusviestin muutoksista. Kommentit ovat erittäin tervetulleita.
Jos teet uusia karttoja niin lähetä ne tänne topikkiin - ne lisätään yleiselle karttapalvelimelle, eli tänne: http://netmatch.vesq.org/maps/
VesQ wrote:Changelog: v2.4
Lisäys: Nopeampi palvelin! Palvelinta optimoitiin vaihtamalla huikeat määrät funktiokutsuja Gosub-komennoiksi. Tämä tietenkin tekee koodista itsestään hieman vaikeaselkoisempaa mutta palvelin pyörii nopeammin.
Lisäys: Palvelimen nopeutta lisättiin myös rajoittamalla clienttien pakettien lähettämistä. Näppäimellä R voitte säätää omaa packetwait-arvoanne, mutta suosittelen kuitenkin sen pitämistä normaalina.
Lisäys: Nätimpi FPS-mittari, näyttää nyt latenssin ja liikkuvan datan määrän (näppäin F).
Lisäys: Speedhack-tarkistus (Viltzun käsialaa). Saattaa olla vähän buginen - konfigista saa sen pois asetuksella DisableSpeedhackTest.
Lisäys: Uusia komentoja, /timelimit, /bot limit, /bot freeze, /radars.
Lisäys: Uusien komentojen ohjeet lisätty dokumentaatioon. Lisätty myös tekijöille kunnon kreditsit.
Lisäys: Kun palvelimella on custom-kartta jota clientillä ei ole, yritetään ladata karttaa palvelimen konfigissa MapServer-asetuksen määräämästä URL:sta. Oletuksena http://netmatch.vesq.org/maps/.
Lisäys: Verkkoliikennettä on myös optimoitu tunkemalla enemmän tavaraa samaan bittimäärään. Tästä kiitos Valtzulle.
Lisäys: Chattihistoria - näkyy viisi viimeisintä viestiä, kun chatti-input on auki.
Lisäys: Väliaikainen tiimichatti toimii laittamalla viestin eteen tähti-merkin. U-näppäin avaa chatin ja kirjoittaa siihen jo valmiiksi kyseisen tähden. Y avaa myös normaalin chatin C:n kanssa. Kiitokset Viltzulle.
Muutos: Tuplapistooli ampuu yhden panoksen kerrallaan vaihdellen oikean ja vasemman käden välillä. Vaatii vähän hiiren naputtelua jos sillä meinaa alkaa populaa tuhoamaan. Tämänkin teki Valtzu.
Muutos: Oletuskontrolli on nyt 2, eli WASD-näppäimet liikuttavat ukkoa aina samalla tavalla xy-suunnassa.
Muutos: Fiksailtu automaattista päivitintä, nyt se ilmoittaa jos jotain elintärkeää tavaraa puuttuu ja pyytää päivittämään. Konfiggeihin on lisätty mahdollisuus valita oma updaterin osoite - tämä on hyödyllinen lähinnä jos haluaa päivittää devbuildeihin. (Tällöin UpdateUrl:n arvoksi laitetaan http://nm.vesq.org/devbuild/updater.php.)
Muutos: Uusi dynaaminen tapa tallentaa kartat muistiin. Tämä on mahdollistanut sen, että "All maps" lista on oikeasti kaikki map-kansiossa olevat kartat. All_Maps.mpr tiedosto poistetaan automaattisesti, jos se on olemassa - tilalle tulee Default_maps.mpr.
Bugfix: Nyt kun pelaajan joukkuetta vaihdetaan, niin pelaajalle tulee heti oikea skini. Jos pelaaja näyttää jostain syystä olevan väärässä joukkueessa, niin heti kun pelaaja on ruudulla niin tiimi korjaantuu oikeaksi.
Bugfix: Viestit pysyvät nyt oikeasti pidempään ruudulla riippuen viestin pituudesta.
skinkken wrote:Tulee executable error kun käynnistän pelin. Latasin siis aloitusviestisä rarin ja yritin.
Samaa herjaa. "Executable error (&FF_23A78DD)"
Oho, näköjään jotain oli mennyt pieleen kun säädin UPX-pakkauksen ja Resource Hackerin kanssa kuvaketta exeen. Nyt on toimivat paketit aloitusviestissä linkitettynä.
VesQ wrote:Uusin versio: v2.4 - Lataa tästä: [ZIP @ GitHub]
Yllä oleva paketti lataava netistä tarvitsemansa ylimääräiset tiedostot. Jos kuitenkin haluat kokonaisen paketin, tässä olisi: [RAR-paketti]
EDIT: Pistin myös servun päälle, taidan pitää sitä loppupäivän auki.
Harmittaa, ku ei päässyt pelaamaan, kun ei ollut ketään pelaajia ;_; tää ois kiva silleen julkisena, ettei se olis ainoostaan tääl coolbasicin sivuil. Saakos tätä mainostaa ?
Jaa, pitäisikö jonakin päivänä johonkin kellonaikaan järjestää peliä? Löytyykö halukkaita pelaajia tarpeeksi (minä ilmoittaudun halukkaaksi pelaajaksi)? Voiko joku hostata pelin (minä en kovin mielelläni hostaisi, nettiyhteys on huono tähän tarkoitukseen)?
Minä en näe mitään syytä sille, että tätä peliä ei saisi mainostaa. Nämä ovat kuitenkin ihan julkiset foorumit joilta kuka tahansa sen löytää rekisteröitymättäkin. En tosin ole pelin devteamissa mukana, joten 100% varmasti en voi sanoa.