Nyt olen tehnyt asiaan muutoksen, eli tällä LoadObject2() -funktiolla pystyy lataamaan vaikka TÄLLAISESTA kuvasta yhden hahmon yhteen objektiin.
Määritetään vain monesko kuva halutaan (x,y) ja tietenkin halutun hahmon kuvan koko (_tilesizex, _tilesizey). Ja sitten kaikki onkin valmista.
Tässä itse funktio:
Code: Select all
Function LoadObject2(_polku$, _x, _y, _tilesizex, _tilesizey, _round=0, r=0, g=0, b=0)
temp1 = LoadImage(_polku$)
MaskImage temp1, r,g,b
temp3 = MakeImage(_tilesizex, _tilesizey)
xx = _tilesizex * _x
yy = _tilesizey * _y
temp2 = MakeObject(_round)
If _tilesizex > _tilesizey Then
ObjectRange temp2, _tilesizex
Else
ObjectRange temp2, _tilesizey
EndIf
'Piirretään napattu kuva
DrawToImage temp3
DrawImageBox temp1, 0,0, xx,yy, _tilesizex, _tilesizey
DrawToScreen
PaintObject temp2, -temp3
DeleteImage temp1
DeleteImage temp3
Return temp2
EndFunction