MaGetzUb wrote:Saako käyttää valmiita matemaattisia funktioita? Esim wanhaa kunnon LinesIntersectiä?
Miksei? Eikös LinesIntersect kuulu tuohon cbSDK:hon?
ukkeli wrote:MetalRain wrote:Musta ois parempi jos pikapelikisan ideana ois ennemmin se miten hyvin aihe on otettu huomioon kuin tekninen pätevyys/pelin koko ja siksi vanhaakin koodia saisi käyttää. Tämä tietty vois johtaa siihen että pikapelikisan aikana vanhoista jäätyneistä pohjista leivottais uusi hieno peli, mikä ei ole ollenkaan huonompi idea.
Samaa mieltä. Nyt esim. Cbfunin käyttäjät on ylivoimasia(Minulla han se ei toimi...).
Minunkin wanhat koodin pätkät sisältää muutaman hyvän pätkän.Eli... Miksi wanhoja koodeja ei saa käyttää?
EDIT:Kirjoitusvirhe poissa
Se sääntö on perinteisesti aina ollut mukana sen takia, että ilman sitä mikään ei estäisi ihmisiä vain vaihtamasta spritejä valmiiseen peliin tms. Idea on kuitenkin tehdä peli kahdessa tunnissa eikä esim. kuudessa kuukaudessa plus kahdessa tunnissa. Jos valmista koodia saisi luvan kanssa käyttää, koodaamisen voisi aloittaa nyt aamukymmeneltä ja iltakuudelta, kun kilpailun pitäisi vasta alkaa, peli olisi pieniä muutoksia vaille valmis.
Toisaalta käytännössähän sitä ei kuitenkaan pysty estämään tai valvomaan, jos joku käyttää missään aiemmin julkaisematonta koodia tässä kisassa. Tärkeä osuus lienee, ettei osallistu samalla pelillä (pienin muutoksin) joka kerta. Ja koska voittaja valitaan äänestyksellä, valintakriteerit ("kisan idea") riippuvat joka tapauksessa yleisöstä.
Mutta: Minun puolestani voidaan vetää kertaluontoisena kokeiluna ilman tuota pykälää. Voittaja sitten järjestää seuraavan kisan ja saa vetää säännöt uusiksi jos haluaa.
Jos ei tule vastalauseita, poistan tuon kohdan säännöistä ennen kisan alkua.