Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

User avatar
Nameless_One
Member
Posts: 63
Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm

Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by Nameless_One »

Pikapelikilpailu 26.

(Minulla on sitten axulta lupa järjestää tämä kilpailu)

Säännöt:
  • * Kilpailuaika on lauantaina 26.3 klo 18:00-20:10 (Suomen aikaa). Kilpailutyön tulee olla Pikapelikilpailu 26 - Kisatopikissa kilpailuajan sisällä. Kaikki työt jotka tulevat tuon ajan jälkeen jätetään äänestyksestä pois.
    * Pelipaketissa tulee olla kilpailutyön lähdekoodi.
    * Toteutuskielenä CoolBasic.
    * Ennen kilpailua luotua mediaa tai koodia ei saa käyttää(Poikkeuksena cbFun ja cbSDK).
    * Kilpailuun osallistuvan pelin tulee liittyä tunnistettavasti kilpailun aiheeseen. Aihe julkaistaan erillisessä kisa-topikissa. (26.3 18:00)
    * Voittaja saa järjestää seuraavan pikapelikilpailun ja jos joku viitsii tehdä bannerin tai pokaalin, niin voittaja saa lisätä sen allekirjoitukseensa.
Tässä topikissa voi ilmoittautua mukaan, tosin se ei ole pakollista. Kilpailuun voi osallistua myös ilmoittamatta siitä tässä topikissa.

Mukaan ilmoittautuneet:

TukeKoodi
phons
VesQ
ukkeli
MaGetzUb
Ilkka
Sly_Jack0
naputtelija
Last edited by Nameless_One on Fri Mar 25, 2011 2:50 pm, edited 4 times in total.
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka

Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by TukeKoodi »

Minä osallistun.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by phons »

Harvemmin tulee mitään mielekkäitä aiheita, mutta mukana..
Image
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by valscion »

Jos aihe tulee olemaan mielekäs, niin voisi kai sitä yrittää osallistua.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by Timblex »

Olen juuri tuona päivänä leirillä jossa ei saa käyttää mitään digitaalisia laitteita :(
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by ukkeli »

Ukkeli ilmoittautuu...
...
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by MaGetzUb »

MaGetzUbbi on mukana. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by Ilkka »

Osallistuu, jos pääsee koneelle kyseiseen aikaan.
Image
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by Sly_Jack0 »

Osallistun, jos ehdin sulkapallokisoista kotiin siihen mennessä.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by naputtelija »

Tärkeintä on jalo kilpa eikä voitto, eli osallistun jos vain pystyn.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by valscion »

Voi olla etten pääsekään, kun menen huomenna elokuvaa katsomaan, enkä tiedä monelta se loppuu.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Mickey
Newcomer
Posts: 33
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:32 am
Location: Liminka

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by Mickey »

Osallistun, jos ehdin, jaksan, viitsin, pystyn, muistan ja osaan. Eli teidän kannaltanne: jos postitan ajoissa työn mukaan kilpailuun, olen mukana :D
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by Wingman »

Voisipa vaikka osallistua, jos saan kännylläni nettiä käytettyä tuohon aikaan... ainakin sen verran että voin aiheen vilkaista ja lähettää työni ;)
- - - -
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by MaGetzUb »

Saako käyttää valmiita matemaattisia funktioita? Esim wanhaa kunnon LinesIntersectiä?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by MetalRain »

Musta ois parempi jos pikapelikisan ideana ois ennemmin se miten hyvin aihe on otettu huomioon kuin tekninen pätevyys/pelin koko ja siksi vanhaakin koodia saisi käyttää. Tämä tietty vois johtaa siihen että pikapelikisan aikana vanhoista jäätyneistä pohjista leivottais uusi hieno peli, mikä ei ole ollenkaan huonompi idea.
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by ukkeli »

MetalRain wrote:Musta ois parempi jos pikapelikisan ideana ois ennemmin se miten hyvin aihe on otettu huomioon kuin tekninen pätevyys/pelin koko ja siksi vanhaakin koodia saisi käyttää. Tämä tietty vois johtaa siihen että pikapelikisan aikana vanhoista jäätyneistä pohjista leivottais uusi hieno peli, mikä ei ole ollenkaan huonompi idea.
Samaa mieltä. Nyt esim. Cbfunin käyttäjät on ylivoimasia(Minulla han se ei toimi...).
Minunkin wanhat koodin pätkät sisältää muutaman hyvän pätkän.Eli... Miksi wanhoja koodeja ei saa käyttää?

EDIT:Kirjoitusvirhe poissa 8-)
...
User avatar
Nameless_One
Member
Posts: 63
Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by Nameless_One »

MaGetzUb wrote:Saako käyttää valmiita matemaattisia funktioita? Esim wanhaa kunnon LinesIntersectiä?
Miksei? Eikös LinesIntersect kuulu tuohon cbSDK:hon?
ukkeli wrote:
MetalRain wrote:Musta ois parempi jos pikapelikisan ideana ois ennemmin se miten hyvin aihe on otettu huomioon kuin tekninen pätevyys/pelin koko ja siksi vanhaakin koodia saisi käyttää. Tämä tietty vois johtaa siihen että pikapelikisan aikana vanhoista jäätyneistä pohjista leivottais uusi hieno peli, mikä ei ole ollenkaan huonompi idea.
Samaa mieltä. Nyt esim. Cbfunin käyttäjät on ylivoimasia(Minulla han se ei toimi...).
Minunkin wanhat koodin pätkät sisältää muutaman hyvän pätkän.Eli... Miksi wanhoja koodeja ei saa käyttää?

EDIT:Kirjoitusvirhe poissa 8-)
Se sääntö on perinteisesti aina ollut mukana sen takia, että ilman sitä mikään ei estäisi ihmisiä vain vaihtamasta spritejä valmiiseen peliin tms. Idea on kuitenkin tehdä peli kahdessa tunnissa eikä esim. kuudessa kuukaudessa plus kahdessa tunnissa. Jos valmista koodia saisi luvan kanssa käyttää, koodaamisen voisi aloittaa nyt aamukymmeneltä ja iltakuudelta, kun kilpailun pitäisi vasta alkaa, peli olisi pieniä muutoksia vaille valmis.

Toisaalta käytännössähän sitä ei kuitenkaan pysty estämään tai valvomaan, jos joku käyttää missään aiemmin julkaisematonta koodia tässä kisassa. Tärkeä osuus lienee, ettei osallistu samalla pelillä (pienin muutoksin) joka kerta. Ja koska voittaja valitaan äänestyksellä, valintakriteerit ("kisan idea") riippuvat joka tapauksessa yleisöstä.

Mutta: Minun puolestani voidaan vetää kertaluontoisena kokeiluna ilman tuota pykälää. Voittaja sitten järjestää seuraavan kisan ja saa vetää säännöt uusiksi jos haluaa.

Jos ei tule vastalauseita, poistan tuon kohdan säännöistä ennen kisan alkua.
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka

Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by TukeKoodi »

Minä kannatan sitä että aiemmin julkaistua koodia EI saisi käyttää, koska on kuitenkin pieni mahdollisuus että kovalevyn syövereistä löytyy joku piiitkä, spritejen vaihtamista vaille valmis n. 1000 riviä pitkä koodi. Mutta itse olen sitä mieltä, että cbFUNia saa käyttää, koska siitä lienee paljon hyötyä ole tässä projektissa.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by ukkeli »

TukeKoodi wrote:Minä kannatan sitä että aiemmin julkaistua koodia EI saisi käyttää, koska on kuitenkin pieni mahdollisuus että kovalevyn syövereistä löytyy joku piiitkä, spritejen vaihtamista vaille valmis n. 1000 riviä pitkä koodi. Mutta itse olen sitä mieltä, että cbFUNia saa käyttää, koska siitä lienee paljon hyötyä ole tässä projektissa.
No, entä jos rajoite oisi 55 riviä jokaisesta jäätyneestäprojusta? Ja, 1000 riviä... Eihän sitä voi ottaa tähän kun aihe on piilossa. Sitten, Cbfun. En nyt siitä tiedä. Mutta, esimerkiksi cbsdk. Se sisältää jo simppeliä 3deetä(Olen vain kuullut, en kokeillut.). Eli 55 Riviä koodia jostain projusta. Ei sen enempää...

Ainiin, teinpä järkyn bännerin:
Attachments
Kansio121212.zip
Ja se on zippinä kun en imagetageja osaa.
(489 Bytes) Downloaded 372 times
...
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Pikapelikilpailu 26 - Osallistumiset ja Info

Post by valscion »

Miksi kerran koodattua asiaa pitäisi lähteä tekemään uudelleen? Itse ainakin pitäisin hyvänä ajatuksena sitä että saisi käyttää vanhaa uudelleen. Itse ajattelin että jos tarve tulee niin käytän omasta "CBKK":stani tavaraa (jota tietysti muut saavat myös käyttää: http://vesq.org/filestorage/cbkk/). Itse pelin sisältöhän ratkaisee lopulta enemmän kuin siinä käytetty koodi.

Kuitenkaan ennen peliä tehtyä mediaa en antaisi käyttää. Joskus tässä on ollut poikkeuksena CB:n oma media, joka on kaikille vapaasti käytettävissä. Sallitaanko CB:n oman median käyttö vai pitääkö kaikki tehdä itse?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Post Reply