Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by temu92 »

Itse vietän "liikaa". Ainakin muiden mielestä. Muutaman viimepäivän aikana olen ollut koneella noin 14-20h ja loput ajasta nukkunut :P (tai ollut koulussa matikan tukiopetuksessa ~1-2h)

Edits:
axu wrote:
VesQ wrote:Olen kyllä aika otettu että minut lasketaan tuohon listaan mukaan :D
Sama. En olekaan näköjään näkymätön ihminen, jonka kaikki tuotokset jäätyvät :) Ilmeisesti vain jälkimmäinen pitää paikkansa :D
Möö. Itte vissiin en oo sit "veteraani", joskus 2004-2005 aikoihin vanhoilla foorumeilla jo hilluin ja beta 5 ajoista asti pyörinyt :P No ei voi valittaa, ei aina voi kaikkia muistaa :D
Last edited by temu92 on Tue Mar 22, 2011 4:58 pm, edited 1 time in total.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by axu »

VesQ wrote:Olen kyllä aika otettu että minut lasketaan tuohon listaan mukaan :D
Sama. En olekaan näköjään näkymätön ihminen, jonka kaikki tuotokset jäätyvät :) Ilmeisesti vain jälkimmäinen pitää paikkansa :D
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

Tulipas käytyä tänään Keskisellä. :D Ei en ala mainostamaan kyseistä murjua, vaan sanonpa sen vaan että kun testasin 3D telkkaria, ei ollut mikään pettymys oli todella hieno kokemus katsella sitä muutaman minuutin niiden lasien lävitse. :) Ja se joka pitää 3D:ä yliarvostettuna voi olla sitä mietä. Minä ainakin olen sitä mieltä että 3D telkkari kannattaa ehdottomasti jos haluaa enemmän ulottuvuutta elokuviin. :)
EDIT:

Btw, en minä nykyisin paljoa koneella oleile kun on tämä N900 käytössäni. Kaikki jotenkin sujuu sen kanssa kuin luonnostaan. :D

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TukeKoodi »

Peltsi wrote:Terve!

Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...

Kiitoksia!
Täältä, minun tekemää, vapaasti saa käyttää kuhan ei väitä omakseen ja laittaa creditseihin music by tukekoodi
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus »

VesQ wrote:Olen kyllä aika otettu että minut lasketaan tuohon listaan mukaan :D
Guru-nimike foorumilla ja aika pitkällekin menevä cbNetWork-osaaminen riittänevät siihen, että on "ei-aloittelija". Sen lisäksi tuolla avatarilla ei voi välttyä huomiolta.

MaGetzUp: No mitäs KooMikkolle kuului, ei ole vähään aikaan mitään kirjoitellut? Hehheh.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion »

Chaosworm wrote:
VesQ wrote:Olen kyllä aika otettu että minut lasketaan tuohon listaan mukaan :D
Guru-nimike foorumilla ja aika pitkällekin menevä cbNetWork-osaaminen riittänevät siihen, että on "ei-aloittelija". Sen lisäksi tuolla avatarilla ei voi välttyä huomiolta.
Aivan niin, olinkin jo unohtanut että omistin Guru-statuksen. Eipä sillä minulle ole paljoa väliä muuten kuin siinä mielessä että tulee entistä suurempi tarve tarkistaa että viestissä on jotain järkeä. Avataristani on kyllä tullut jo semmoinen tavaramerkki että sitä en kyllä aio varmaan pidemmänkään päälle vaihtaa ;)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TheDuck »

TukeKoodi wrote:Täältä, minun tekemää, vapaasti saa käyttää kuhan ei väitä omakseen ja laittaa creditseihin music by tukekoodi
Aika hyvää settiä. Itse pidin niistä biiseistä joita nyt satuin tuolta kuulemaan. Lahjakas olet 13-vuotiaaksi.
^^
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by legend »

Coolbasicille hakusanasta on tullut suosittu! Sillä jos laitatte Google haluun coolbasic niin ensimmäinen kohta on tietystim mainos =)
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TukeKoodi »

TheDuck wrote:
TukeKoodi wrote:Täältä, minun tekemää, vapaasti saa käyttää kuhan ei väitä omakseen ja laittaa creditseihin music by tukekoodi
Aika hyvää settiä. Itse pidin niistä biiseistä joita nyt satuin tuolta kuulemaan. Lahjakas olet 13-vuotiaaksi.
Jaa, no mä olen kyllä 11 mut kiitti kummiski.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: Offtopic (I/2011)

Post by jesperx96 »

TukeKoodi wrote:
TheDuck wrote:
TukeKoodi wrote:Täältä, minun tekemää, vapaasti saa käyttää kuhan ei väitä omakseen ja laittaa creditseihin music by tukekoodi
Aika hyvää settiä. Itse pidin niistä biiseistä joita nyt satuin tuolta kuulemaan. Lahjakas olet 13-vuotiaaksi.
Jaa, no mä olen kyllä 11 mut kiitti kummiski.
Luulin paljon vanhemmaksi. Hyvällä kirjoitusasulla saa ihmeitä aikaan ;)
Niin ja pidin biiseistä :)
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Ilkka »

Ehdotelkaapas jotain ohjelmointikieltä, joka ois ilmainen, helppo oppia ja sisältäis jonkinmoisia 3D-ominaisuuksia. Tekis mieli kokeilla, jonkinnäköstä 3D leikkimistä kokeilla, mutta ei oikee tiiä mistä alottaa. :lol:
Image
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

Ilkka wrote:Ehdotelkaapas jotain ohjelmointikieltä, joka ois ilmainen, helppo oppia ja sisältäis jonkinmoisia 3D-ominaisuuksia. Tekis mieli kokeilla, jonkinnäköstä 3D leikkimistä kokeilla, mutta ei oikee tiiä mistä alottaa. :lol:
>Implikoi että kukaan älykäs ihminen käyttäisi kieltä jolle on vain maksullisia kääntäjiä

Siksi toisekseen tiputa joko helppo oppia tai sisältää 3D-ominaisuuksia.

Tarkemmin ajateltuna tiputa se 3D-ominaisuudet joka tapauksessa, koska suurimpaan osaan kielistä ne saa erillisillä kirjastoilla.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TheDuck »

TukeKoodi wrote: Jaa, no mä olen kyllä 11 mut kiitti kummiski.
Siinä tapauksessa olet valehdellut ikäsi profiilissasi.
^^
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by temu92 »

esa94 wrote:>Implikoi että kukaan älykäs ihminen käyttäisi kieltä jolle on vain maksullisia kääntäjiä
Blitz3D tai BlitzMax (maksullisista joilla pystyy 3D:tä tekemään ja joita nyt muistan).
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

temu92 wrote:
esa94 wrote:>Implikoi että kukaan älykäs ihminen käyttäisi kieltä jolle on vain maksullisia kääntäjiä
Blitz3D tai BlitzMax (maksullisista joilla pystyy 3D:tä tekemään ja joita nyt muistan).
Implikaatioimplikaationi implikoi asiasta jotain ;)
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Kille »

temu92 wrote:
esa94 wrote:>Implikoi että kukaan älykäs ihminen käyttäisi kieltä jolle on vain maksullisia kääntäjiä
Blitz3D tai BlitzMax (maksullisista joilla pystyy 3D:tä tekemään ja joita nyt muistan).
blitz3d:n ostin noin vuosi sitten (peli tekeillä). Sen syntaksi om sama kuin cb:n (koskacbontehtysilläjoteneitarvikertoaolenkuullutuseampaankertaan), eli cb:stä siirtyminen ei ole vaikeaa. Miinuksena kuitenkin hinta sekä ei opi mitään "kunnon kieltä". Ja se on helppoa pelien tekemistä varten, ei ammattikoodausta, joten mitä väliä maksullisella kääntäjällä on? (siis hinnan lisäksi)
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TukeKoodi »

TheDuck wrote:
TukeKoodi wrote: Jaa, no mä olen kyllä 11 mut kiitti kummiski.
Siinä tapauksessa olet valehdellut ikäsi profiilissasi.
Nii-in, monista paikoista oikea syntymäaika (face, mikseri, irc, twitter jne.) menee helposti jonkun toisen käsiin. Siinä on jo 2/3 henkilötunnusta.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

TukeKoodi wrote:Siinä on jo 2/3 henkilötunnusta.
...koska joku osaa arvata henkilökohtaisen osan ja koko nimesi?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus »

TukeKoodi wrote:
TheDuck wrote:
TukeKoodi wrote: Jaa, no mä olen kyllä 11 mut kiitti kummiski.
Siinä tapauksessa olet valehdellut ikäsi profiilissasi.
Nii-in, monista paikoista oikea syntymäaika (face, mikseri, irc, twitter jne.) menee helposti jonkun toisen käsiin. Siinä on jo 2/3 henkilötunnusta.
Ja loput 1/3 on täysin mahdoton arvata.
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TukeKoodi »

Jos on mies niin parittomat luvut väliltä 002-899 eli 003, 005 jne. eli 448,5 eri mahdollisuutta (esim. 010180-003, 010180-005 jne.)
Yhdistää syntymäajan ja henkilökohtaisen osan eli esim. 010180 ja 123 = 010190123 ja jaa se 31:llä. Sen jälkeen laita taulukon mukaisesti tunnuksen perään kirjain/numero.
Jos tietää oikean nimen ja syntymäajan on 448,5 mahdollisuutta.
EDIT:

Aika moni varmaan huomasikin kun kyselin oman hetugeneraattorin ongelmista.

Last edited by TukeKoodi on Wed Mar 23, 2011 10:16 pm, edited 1 time in total.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
Locked