Tyhmät kysymykset (I/2011)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Javaa ja flässiä nuo halpispuhelimet yleensä syövät, .swf on muistaakseni juuri flash-koodia.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Et pysty millään saamaan CoolBasicilla tekemääsi peliä toimimaan tuolla kännykällä. Sinun täytyy tehdä pelisi Javalla ja katsoa että mitä osia Javasta voit käyttää ja millä kirjastoilla. (Tämä näyttää lupaavalta.) Luulenpa kuitenkin että tuossa on sinulle liikaa hommaa että parempi taitaa vain olla jättää väliin.sebsu123 wrote:mul on nokian 3120 classic ja käyttö järjestelmää en muist mut pelien muoto on .swf
EDIT: Aivan niin, voit tietysti myös koodata pelin Flashilla, erityisellä "Flash Lite"-versiolla. Sanoisin jopa että tätä sivustoa tulet tarvitsemaan, jos haluat Flash-polulle lähteä. Tällä pääset alkuun. Englannin kielen taito pakollista.
EDIT2: Niin, ja itse ohjelma sitten Flashien tekemiseen on mm. Adobe Flex.
Huom: En sitten ole itse kertaakaan tehnyt omia ohjelmia/pelejä Flashilla ja edelliset linkitkin olen löytänyt googletuksella ja pienellä sivujen selailulle.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tuskinpa puhelin tukee AVR-arkkitehtuurin binäärejä...sebsu123 wrote:kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä :lol:
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
en mä sitä ihan tarkottanu mut kato on olemassa konverttereita kuten fbx converter mutta sillä konvertataan rakennuksia (3d)esa94 wrote:Tuskinpa puhelin tukee AVR-arkkitehtuurin binäärejä...sebsu123 wrote:kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
No jos kerran haluat välttämättä tehdä binäärejä niin mikset vain suoraan kääntäisi niitä natiiveiksi?sebsu123 wrote:en mä sitä ihan tarkottanu mut kato on olemassa konverttereita kuten fbx converter mutta sillä konvertataan rakennuksia (3d)esa94 wrote:Tuskinpa puhelin tukee AVR-arkkitehtuurin binäärejä...sebsu123 wrote:kiiti vinkistä sitte niihi menee varmaanki avr studio 4 tehdyt ohjelmat mulla on semmone se on tarkotettu ohjaamaan perus keskus yksikköö mutta se tuottaa myös ulos .hex ja muita muotoja liitteenä on mun koodin murto. kirjautumis nimi on 7322
sala sana taas 726852 mukana myös .cb muoto siitä :lol:
Pakko olla rölli, ei kukaan tunge AVR:ia puhelimeen kuudelta illalla.
EDIT:
Also kappas mulla on näemmä myös 3120 classic :v
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.
Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Nyt alkaa menemään jo sen verran mystiseksi että mitäpäs jos laittaisit tänne topikkiin tai vaikkapa jollekulle auttajalle YV:nä sen kartan .til tiedoston ja tilesetin niin voisi olla helpompi auttaa.ItzRaines wrote:Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.
<kuva>
Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ettet vaan piirtänyt sitä seinää hit-kerrokseen (muuta selitystä en enää keksi)? Se piirtyy Tilesterissä mutta CB ei sitä piirrä. Tile siis piirretään ihan tavallisesti ja sen jälkeen valitaan hit-kerros ja maalataan siihen seinän päälle.ItzRaines wrote:Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.
Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
Mutta törmäyksen kyllä pitäisi toimia jos käytit oikeaa tileä piirtämiseen.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Normaalit tausta tilet toimii ihan hyvin. Hit kerroksessa taas on jotain häikkää. Kokeilen nyt vielä kerran ja katsotaan sitten.Dimple wrote:Ettet vaan piirtänyt sitä seinää hit-kerrokseen (muuta selitystä en enää keksi)? Se piirtyy Tilesterissä mutta CB ei sitä piirrä. Tile siis piirretään ihan tavallisesti ja sen jälkeen valitaan hit-kerros ja maalataan siihen seinän päälle.ItzRaines wrote:Tällä kertaa yritin tähdellisen huolellisesti tehdä tilesterillä karttani uudestaan, mutta ongelma esiintyy samoin kuin edellisissäkin.
Mustien seinien tilalla pitäisi olla harmaata tileä, mutta eipä ole.
Myös törmäys puuttuu. Tilesterillä katseltessa eri kerroksia yksitellen
kaikki näyttää OK.
Mutta törmäyksen kyllä pitäisi toimia jos käytit oikeaa tileä piirtämiseen.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ei ei onnistu vieläkään. Jos nyt käsitin kaiken oikein niin väritin aluksi 'hit' kohdat valkoiseksi ja 'back' kohdat ilmeisesti siniseksi, jolloin loin pohjan kentälle. Tämän jälkeen täytin tilet haluamillani grafiikoilla. Taitaa olla tilesterin ohjeiden luku paikallaan ?
Jos jollain on hyviä neuvoja taikka voisi vaikka tehdä kartan puolestani olisin hyvin kiitollinen. Lähetän kaiken tarvittavan YV.nä.
Jos jollain on hyviä neuvoja taikka voisi vaikka tehdä kartan puolestani olisin hyvin kiitollinen. Lähetän kaiken tarvittavan YV.nä.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Joo nyt rupee menemään ohi. Katsastan nuo ohjeet ja kokeilen sitten.koodaaja wrote:Täytit tilet, kai kuitenkin back- tai over-kerrokseen?
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
mulla on ongelma mun koodi pelin kannssa. mä lisäsin siihen tasoja yhdellä tasolla se toimii ok mutta kaksikin niin valittaa että lopetus komento täytyy olla ongelma johtuu varmaan goto käskystä vai mistä osaatteko auttaa
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ongelma on siinä, että sinulta puuttuu lopetus ("endif") kaikista muista paitsi viimeisestä "if name... and pass..." lauseesta.sebsu123 wrote:mulla on ongelma mun koodi pelin kannssa. mä lisäsin siihen tasoja yhdellä tasolla se toimii ok mutta kaksikin niin valittaa että lopetus komento täytyy olla ongelma johtuu varmaan goto käskystä vai mistä osaatteko auttaa
Suosittelen muuten lisäämään ne tasot funktioilla copy/pasten sijasta.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
eli siis mun pitäis laittaa kaikkien if name... andpassin jälkeen end if
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
mä hokasin jo sen
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Enpä sitten löytänyt haulla apua ongelmaani, niin kysyn sitten tässä, eli miten nämä "3D"-kartat saisi toimimaan kunnolla, kun nyt talot jäävät maan alle
Eli siis käytän tätä cbMap-kirjastoa ja käsittääkseni vielä ihan oikein, että onko tässä sitten jotain tunnettuja bugeja, mitkä aiheuttavat ongelman?
Eli siis käytän tätä cbMap-kirjastoa ja käsittääkseni vielä ihan oikein, että onko tässä sitten jotain tunnettuja bugeja, mitkä aiheuttavat ongelman?
Code: Select all
Include "cbMap.cb"
SCREEN 1920,1080
kartta= MapLoad("kartat/tilekartta.til","kuvat/tilesetti.png")
seinä= LoadImage("kuvat/seinä.png")
katto= LoadImage("kuvat/katto.png")
talo = CreateBuilding(20,20,0,5,6,4)
SetTexture(talo,TX_ROOF,katto)
SetTexture(talo,TX_FRONT,seinä)
SetTexture(talo,TX_LEFT,seinä)
SetTexture(talo,TX_RIGHT,seinä)
SetTexture(talo,TX_BACK,seinä)
Repeat
If KeyDown(200) Then MoveCamera 0,3
If KeyDown(208) Then MoveCamera 0,-3
If KeyDown(203) Then MoveCamera -3,0
If KeyDown(205) Then MoveCamera 3,0
Draw3DMap()
DrawScreen
Until KeyHit(1)
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Kokeile laittaa DrawGame ennen piirtokomentoja. Objektit piirretään oletuksena kuvien päälle.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Tuhannet kiitokset nopeasta avusta, nyt toimii hyvin Miten sitä pärjäisikään ilman teitä...Jonez wrote:Kokeile laittaa DrawGame ennen piirtokomentoja. Objektit piirretään oletuksena kuvien päälle.