Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

Aloin perjantaina innolla vääntämään RTS-tyylistä peliä. Tänään kuitenkin huomasin, että CB:n tehot taitavat kyllä loppua kesken. Tässä on mitä olen tähän mennessä saanut aikaan: Poistettu. Kokeilkaa ja kertokaa paljonko on fps heti kun on käynnistynyt. Oma i3 330m ei pystynyt kuin 30 fps:ään... Koodissa on kyllä aika paljon optimoitavaa, mutta sekin hyöty todennäköisesti menee, kun lisään ominaisuuksia.

Miten paljon luulette, että moisesta virityksestä voisi saada fps:ää irti? Kannattaako suosiolla vaihtaa kieltä?
Last edited by Dimple on Mon Mar 14, 2011 9:29 am, edited 1 time in total.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TheDuck »

Dimple wrote:Aloin perjantaina innolla vääntämään RTS-tyylistä peliä. Tänään kuitenkin huomasin, että CB:n tehot taitavat kyllä loppua kesken. Tässä on mitä olen tähän mennessä saanut aikaan: http://www.mediafire.com/?i39k5c1pf59g3nk. Kokeilkaa ja kertokaa paljonko on fps heti kun on käynnistynyt. Oma i3 330m ei pystynyt kuin 30 fps:ään... Koodissa on kyllä aika paljon optimoitavaa, mutta sekin hyöty todennäköisesti menee, kun lisään ominaisuuksia.

Miten paljon luulette, että moisesta virityksestä voisi saada fps:ää irti? Kannattaako suosiolla vaihtaa kieltä?
Miten ihmeessä saat tuollaisen kuluttamaan niin paljon tehoa? Fps oli 41. Lataatko mediaa loopissa tjsp?
^^
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Koodiapina »

FPS oli koko ajan 61. Alla AMD Phenom x4 3.4 GHz.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MrMonday »

Dimple wrote:Aloin perjantaina innolla vääntämään RTS-tyylistä peliä. Tänään kuitenkin huomasin, että CB:n tehot taitavat kyllä loppua kesken. Tässä on mitä olen tähän mennessä saanut aikaan: http://www.mediafire.com/?i39k5c1pf59g3nk. Kokeilkaa ja kertokaa paljonko on fps heti kun on käynnistynyt. Oma i3 330m ei pystynyt kuin 30 fps:ään... Koodissa on kyllä aika paljon optimoitavaa, mutta sekin hyöty todennäköisesti menee, kun lisään ominaisuuksia.

Miten paljon luulette, että moisesta virityksestä voisi saada fps:ää irti? Kannattaako suosiolla vaihtaa kieltä?
Itsellä fps pysyi kiltisti 61 kohdalla, että lieneekö cb:n omia ihmeellisyyksiä..
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

Sain selville, että matala fps johtuu tilemapista, sillä tämän rivin lisääminen nosti FPS:n 61:een:

Code: Select all

ShowObject testMap, OFF 
Voisiko kyse olla siitä, että olen tehnyt kaiken muun kuvilla mutta tilemap on objekti? En kyllä ymmärrä miksi se sitä noin paljon hidastaisi... Joka tapauksessa, voi olla, että joudun tekemään kokonaan oman kartta-systeemin. Melkein voisi samalla vaihtaa C++:aan. Täytyy nyt kuitenkin vielä tutkia asiaa.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Viltzu »

Dimple wrote:Sain selville, että matala fps johtuu tilemapista, sillä tämän rivin lisääminen nosti FPS:n 61:een:

Code: Select all

ShowObject testMap, OFF 
Voisiko kyse olla siitä, että olen tehnyt kaiken muun kuvilla mutta tilemap on objekti? En kyllä ymmärrä miksi se sitä noin paljon hidastaisi... Joka tapauksessa, voi olla, että joudun tekemään kokonaan oman kartta-systeemin. Melkein voisi samalla vaihtaa C++:aan. Täytyy nyt kuitenkin vielä tutkia asiaa.
Eihän tuo ole silmukassa? Sitä ei tarvitse kuin kerran käskeä.
EDIT:

Hups, luin viestisi vähän väärin.

Last edited by Viltzu on Sun Mar 13, 2011 5:07 pm, edited 1 time in total.
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

Viltzu wrote:
Dimple wrote:Sain selville, että matala fps johtuu tilemapista, sillä tämän rivin lisääminen nosti FPS:n 61:een:

Code: Select all

ShowObject testMap, OFF 
Voisiko kyse olla siitä, että olen tehnyt kaiken muun kuvilla mutta tilemap on objekti? En kyllä ymmärrä miksi se sitä noin paljon hidastaisi... Joka tapauksessa, voi olla, että joudun tekemään kokonaan oman kartta-systeemin. Melkein voisi samalla vaihtaa C++:aan. Täytyy nyt kuitenkin vielä tutkia asiaa.
Eihän tuo ole silmukassa? Sitä ei tarvitse kuin kerran käskeä.
Ei ole, en ole täysi aloittelija vaikka ei posteja tällä uudella foorumilla juuri olekaan. ;) Lisäsin siis tuon heti kartan lataamisen perään (se siis ladataan ennen pääsilmukkaa).
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2011)

Post by naputtelija »

Tuossa vähän java NetBeansia kokeilin, ja in-out ohjelmassa heitti tuommoisen outputin... onkohan kone liian nopea :lol:

Code: Select all

Anna merkkijono: kuolema
Anna luku: 14
Anna desimaali: Annoit merkkijonon kuolema
6,6
Annoit luvun 14
Annoit liukuluvun 6.6
Siis 6,6 Pitäisi olla "Anna desimaali"n jälkeen ja "Annoit merkkijonon kuolema" 6,6:en paikalla...
EDIT:

Puoliksi korjattu...

Code: Select all

Anna merkkijono: kuole
Anna luku: 44
Anna desimaali: 
4,5
Annoit merkkijonon kuole
Annoit luvun 44
Annoit liukuluvun 4.5
Desimaali on vielä väärin, taitaa olla pingviinin logiikkaa.
Tässä vielä sorsa

Code: Select all

package javakoulu.luku1;
import java.util.Scanner;

public class helloworld {

    static Scanner lukija = new Scanner(System.in);

    public static void main(String[] args) {
        String jono;
        int luku;
        double liukuluku;

        System.out.print("Anna merkkijono: ");
        jono = lukija.next();

        System.out.print("Anna luku: ");
        luku = lukija.nextInt();

        System.out.print("Anna desimaali: ");
        liukuluku = lukija.nextDouble();
        System.out.println("");

        System.out.println("Annoit merkkijonon "+jono);
        System.out.println("Annoit luvun "+luku);
        System.out.println("Annoit liukuluvun "+liukuluku);
        
    }

}
[/edit]
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

Dimple wrote:Sain selville, että matala fps johtuu tilemapista, sillä tämän rivin lisääminen nosti FPS:n 61:een:

Code: Select all

ShowObject testMap, OFF 
Voisiko kyse olla siitä, että olen tehnyt kaiken muun kuvilla mutta tilemap on objekti? En kyllä ymmärrä miksi se sitä noin paljon hidastaisi... Joka tapauksessa, voi olla, että joudun tekemään kokonaan oman kartta-systeemin. Melkein voisi samalla vaihtaa C++:aan. Täytyy nyt kuitenkin vielä tutkia asiaa.
Löysin ongelman. Syynä oli ajattelemattomuus törmäyksentunnistus-rutiinia koodatessa ("ehtiihän sen myöhemminkin optimoida" :D). Yksinkertaisella optimoinnilla fps:sät nousivat itsellänikin 60:een. Täytyy näköjään jo tässä vaiheessa vähän miettiä, miten monta turhaa kierrosta se silmukka tekee. :D Kiitos kaikille, jotka vaivautuivat kokeilemaan. Ainakin vielä jatkan projektia CB:llä ja toivon, että rajat eivät tule vastaan. :)
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Feuer »

Kutsu kutsuntoihin tipahti postiluukusta <3

Onkos muita vuosimallin -93 seebeeläisiä kutsuttu kutsuntoihin?
EDIT:

Naputtelija, tutustu Scanner-luokan metodeihin .nextLine() ja hasNextInt()/-Double(), vaikka ne eivät välttämättä ongelmaa poistakaan

Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic (I/2011)

Post by koodaaja »

Javasta puheenollen, itse tässä yritän saada käyntiin kaverin lähettämää .jaria, joka kaatuu itkien tarvitsevansa libifilen, joka tuli peräti ohjelman mukana. Käyttäkää hyvät ihmiset jotain tavallista kieltä tai ainakin kääntäkää .exet kuntoon. Sama koskee pythonisteja.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

koodaaja wrote:Javasta puheenollen, itse tässä yritän saada käyntiin kaverin lähettämää .jaria, joka kaatuu itkien tarvitsevansa libifilen, joka tuli peräti ohjelman mukana. Käyttäkää hyvät ihmiset jotain tavallista kieltä tai ainakin kääntäkää .exet kuntoon. Sama koskee pythonisteja.
Säädä classpathiin . (java -jar -cp . <jarinnimi>)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Koodiapina »

koodaaja wrote:Javasta puheenollen, itse tässä yritän saada käyntiin kaverin lähettämää .jaria, joka kaatuu itkien tarvitsevansa libifilen, joka tuli peräti ohjelman mukana. Käyttäkää hyvät ihmiset jotain tavallista kieltä tai ainakin kääntäkää .exet kuntoon. Sama koskee pythonisteja.
Purskahdin kerran nauruun nähdessäni samassa kassajonossa java-koodarin. Sitten joku mummeli tuli takaani saarnaamaan: "Älä sinä poika naura, samanlaisia ihmisiä hekin ovat. Mietippä itsesi hänen asemassaan!". Silloin alkoi kyllä omatunto soimata.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

Grandi wrote:
koodaaja wrote:Javasta puheenollen, itse tässä yritän saada käyntiin kaverin lähettämää .jaria, joka kaatuu itkien tarvitsevansa libifilen, joka tuli peräti ohjelman mukana. Käyttäkää hyvät ihmiset jotain tavallista kieltä tai ainakin kääntäkää .exet kuntoon. Sama koskee pythonisteja.
Purskahdin kerran nauruun nähdessäni samassa kassajonossa java-koodarin. Sitten joku mummeli tuli takaani saarnaamaan: "Älä sinä poika naura, samanlaisia ihmisiä hekin ovat. Mietippä itsesi hänen asemassaan!". Silloin alkoi kyllä omatunto soimata.
Itse en ainakaan nauraisi. Siinähän on ihminen joka saa varsin kelvollista palkkaa huonon koodin tuottamisesta!
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

Onko kukaan tutustunut JULinux:iin? Se on Linux distro, joka pystyy ajamaan executable tiedostoja Windows 7 taaksepäin Windows 2.0 asti.. ihan natiivina, ei tarvitse esim wineä.. :) Minua rupesi heti kiinnostamaan kyllä kyseinen käyttöjärjestelmä... Mutta mitenköhän voin poistaa minun Windows 7 testiversion alta kummittelemasta? (Kun se on kerran kiintolevyni toisella osiollani, ja en ole varma pystyykö osioita formatoimaan..)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion »

MaGetzUb wrote:(Kun se on kerran kiintolevyni toisella osiollani, ja en ole varma pystyykö osioita formatoimaan..)
Kyllä pystyy osioimaan. Jos ei windowsi siihen suostu niin joku Linux LiveCD siihen pystyy kyllä.

Minunkin mielenkiintoni heräsi nyt tuota JULinuxia kohtaan :P
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

VesQ wrote:
MaGetzUb wrote:(Kun se on kerran kiintolevyni toisella osiollani, ja en ole varma pystyykö osioita formatoimaan..)
Kyllä pystyy osioimaan. Jos ei windowsi siihen suostu niin joku Linux LiveCD siihen pystyy kyllä.

Minunkin mielenkiintoni heräsi nyt tuota JULinuxia kohtaan :P
Myös kuulemma Dos pelien/ohjelmien ajo onnistuu helposti. :) Itse törmäsin JULinxiin (JustUseLinux xD) Kun joku oli naamioinut sen Windows 8:si Youtubessa. :D Mutta eikös Linuxit pysty poistamaan ennemmin asennetun käyttöjärjestelmän? :p

Takaisin vielä JULinuxiin: JULinux on myös kuulemma immuuni viruksille. (en kyllä tiedä miten se on muka mahdollista, kun se ajelee windowssin ohjelmia..)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Feuer »

esa94 wrote:
Grandi wrote:
koodaaja wrote:Javasta puheenollen, itse tässä yritän saada käyntiin kaverin lähettämää .jaria, joka kaatuu itkien tarvitsevansa libifilen, joka tuli peräti ohjelman mukana. Käyttäkää hyvät ihmiset jotain tavallista kieltä tai ainakin kääntäkää .exet kuntoon. Sama koskee pythonisteja.
Purskahdin kerran nauruun nähdessäni samassa kassajonossa java-koodarin. Sitten joku mummeli tuli takaani saarnaamaan: "Älä sinä poika naura, samanlaisia ihmisiä hekin ovat. Mietippä itsesi hänen asemassaan!". Silloin alkoi kyllä omatunto soimata.
Itse en ainakaan nauraisi. Siinähän on ihminen joka saa varsin kelvollista palkkaa huonon koodin tuottamisesta!
Loistavaa lukea perustelemattomia mielipiteitä :)

koodaaja on kyllä siinä oikeassa että javakoodin suoritus on luvattoman vaikeaa, ainakin windowsissa, ellei ohjelman tekijä ole panostanut launcheriin.

Java ei ole kielenä turhan huono, koulun myötä olen jopa oppinut pitämään siitä tilanteissa jossa tärkeää on saada jotain aikaiseksi eikä vain koodata koodaamisen ilosta. Suurin osa siitä mikä onnistuu C++lla ja ylemmän tason kirjastoilla, onnistuu myös Javalla, ja yleensä paljon pienemmällä huolimattomuusvirheherkkyydellä, mikä tekee siitä loistavan perusopetustason kielen. Mikä kaikkein kivointa, se pakottaa toteuttamaan asioita oliopohjaisesti jos haluaa saada jotain aikaan.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

Voinko kiintolevyn osion kylmästi formatoida näin: Omatietokone -> Painan W7(E:\) - Asemaa hiiren oikealla näppäimellä, valitsen Alusta? :D Vai onko se riskialtista?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion »

MaGetzUb wrote:Voinko kiintolevyn osion kylmästi formatoida näin: Omatietokone -> Painan W7(E:\) - Asemaa hiiren oikealla näppäimellä, valitsen Alusta? :D Vai onko se riskialtista?
Jos kerran W7 osiolla ei ole mitään tärkeää tavaraa, etkä käytä sitä tällä hetkellä, niin kyllä voit tehdä niin. Itse kuitenkin suosittelisin enemmän Windowsin levynhallintaa alustamista varten, niin näkee selkeästi miten prosessi etenee (eli Windows-näppäin + R ja aja diskmgmt.msc). Muista että jos osiosi on suuri etkä valitse Pika-alustusta, voi prosessiin kulua jopa tunteja aikaa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Locked