Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 »

Pahoittelen tupla postausta...

Kellään suosituksia hyvästä varmuuskopiointiohjelmasta? Varmuuskopiointi ohjelma saisi mieluusti olla ilmainen ja sen pitäisi tukea verkkoasemia.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe »

Latexi95 wrote:Pahoittelen tupla postausta...

Kellään suosituksia hyvästä varmuuskopiointiohjelmasta? Varmuuskopiointi ohjelma saisi mieluusti olla ilmainen ja sen pitäisi tukea verkkoasemia.
Mulla ois kuulpeisikki-kikkakolmoset miten saisit nettiin varmuuskopiot :D automaattisen verkkoasematuen voitkin sitten unohtaa :roll: niin ja tiedonsiirtonopeus ilmoitetaan HTTP-GETeinä minuutissa xD
EDIT
Last edited by DJ-Filbe on Mon Feb 21, 2011 8:55 pm, edited 1 time in total.
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Feuer »

^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe »

Feuer wrote:^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.
Joo mutta coolbasic ei osaa hakea verkkoasemia... Ei se tosin siihen ole tehtykään IMO.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 »

DJ-Filbe wrote:
Feuer wrote:^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.
Joo mutta coolbasic ei osaa hakea verkkoasemia... Ei se tosin siihen ole tehtykään IMO.
Feuer on oikeassa: cb:nkin tiedostonkäsittely funktiot toimivat lähiverkkossa olevissa verkkokovalevyissä/tiedostopalvelimissa, kun sellaisen laittaa jonkin kirjaimen alle.
Niin, että kyse on kotiserverillä pyörivästä Samban tiedostopalvelimesta, jonne pitäisi tältä win7 koneelta saada varmuuskopioita.
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Taatero »

Latexi95 wrote:
DJ-Filbe wrote:
Feuer wrote:^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.
Joo mutta coolbasic ei osaa hakea verkkoasemia... Ei se tosin siihen ole tehtykään IMO.
Feuer on oikeassa: cb:nkin tiedostonkäsittely funktiot toimivat lähiverkkossa olevissa verkkokovalevyissä/tiedostopalvelimissa, kun sellaisen laittaa jonkin kirjaimen alle.
Niin, että kyse on kotiserverillä pyörivästä Samban tiedostopalvelimesta, jonne pitäisi tältä win7 koneelta saada varmuuskopioita.
Dj-nerd nyt puhuu mitä sattuu. Kas kun ei neuvonut sinua räpläämään sen iänikuisen kuulokeporttinsa kanssa.

Ja vielä loppukevennykseksi linkki tasokkaaseen jonneweb-keskusteluun, aiheena tietenkin coolbasic!
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Data Execution Prevention

Post by Ruuttu »

Onko kukaan kohdannut samaa ongelmaa? Jos Data Execution Prevention (kuva) on laitettu päälle kaikille ohjelmille, CoolBasic toimii muuten normaalisti mutta Line ja LoadImage -komennot MAVittavat. Mielenkiintoista ilmiössä on se, että se on hyvin valikoivaa. Line 1,1,1,1 toimii, mutta Line 1,1,1,2 ei. Tämä on hyvin raivostuttavaa, sillä erittäinkin monimutkainen ohjelma saattaa lakata toimimasta pelkästään sen takia, että jossain piirrellään jotain viivoja. Onko Line -komentoa mahdollista korvata jollain funktiolla ilman, että suorituskyky uppoaa pohjamutiin?
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Data Execution Prevention

Post by esa94 »

Ruuttu wrote:Onko kukaan kohdannut samaa ongelmaa? Jos Data Execution Prevention (kuva) on laitettu päälle kaikille ohjelmille, CoolBasic toimii muuten normaalisti mutta Line ja LoadImage -komennot MAVittavat. Mielenkiintoista ilmiössä on se, että se on hyvin valikoivaa. Line 1,1,1,1 toimii, mutta Line 1,1,1,2 ei. Tämä on hyvin raivostuttavaa, sillä erittäinkin monimutkainen ohjelma saattaa lakata toimimasta pelkästään sen takia, että jossain piirrellään jotain viivoja. Onko Line -komentoa mahdollista korvata jollain funktiolla ilman, että suorituskyky uppoaa pohjamutiin?
Muistaakseni box on tehokkaampi suorien viivojen piirtelyyn ja ainahan on PutPixel
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Ruuttu »

No perhana. Voisi onnistua...
LoadImagea lienee hankalampi korvata, ainakaan nopeudessa. Kokeilemaan >>>
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Henkru »

Varmuuskopiointitapoja ja googlellakin näytti tulevan ihan hyvin hakutuloksia aiheesta.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

Eikös tämmöinen aliohjelma olisi kätevä primitiivien piirtoon, esim vaikka CoolBasicissa (nykyisessä versiossahan tuommoinen ei nopeuden kannalta kannata, eikä tuo koodi toimisi muutenkaan).
Tää koodi ei siis vastaa mitään olemassaolevaa ohjelmointikieltä. :D

Code: Select all

Const Box = 0
Const Circle = 1
Const Ellipse = 2
Const Line = 3

 
Draw Box, 20, 20, 10, 10, OFF //Voi myös olla Draw 0, 20, 20, 10, 10, OFF
Draw Circle, 50, 60, 10, True //Voi myös olla Draw 1, 20, 20, 10, 10, OFF
Draw Ellipse, 10, 20, 50, 100, True //Voi myös olla Draw 2, 20, 20, 10, 10, OFF
Draw Line, 0, 0, MouseX(), MouseY() //Voi myös olla Draw 3, 20, 20, 10, 10, OFF
DrawScreen
WaitKey 

For i = 0 To 1000
    Draw Rand(3), Rand(ScreenWidth()), Rand(ScreenHeight()), Rand(100), Rand(100), Rand(1)
Next i

Drawscreen
Waitkey


Sub Draw(ptrprimitive, x, y, ptr1, ptr2, ptr3 = 0)
    Select ptrprimitive
    Case 0
        Box x, y, ptr1, ptr2, ptr3
        Exit Sub
    Case 1
        Circle x, y, ptr1, ptr2
        Exit Sub
    Case 2
        Ellipse x, y, ptr1, ptr2, ptr3
        Exit Sub
    Case 3
        Line x, y, ptr1, ptr2
        Exit Sub
    EndSelect
End Sub 
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by temu92 »

Dragon Age 2:n demo ilmaantu ladattavaks nyt jokunen tunti sitten. Tuli pelailtua läpi demo ja vaikuttais olevan huomattavasti sulavampi verrattuna DAO:hon. Ykkösen sain vasta ihan vähän aikaa sitten (kaupanpäällisenä lehtitilauksesta). En tajua miks en oo aikasemmin kattonu millanen tää DAO on, vissiin olettanu jotaki ihan muuta mitä se on oikeasti. Yks parhaimmista peleleistä mitä tullu pelailtua, enkä oo vielä lähellekkään läpipääsyä (joku <30% completed vasta) :)

Kakkonen retail ilmestyy sit euroopassa 11.3. sopivasti häiritsemään YO-kirjotuksia, pitää se hommata kyllä. Todenteolla sit pääsis pelailee vasta 25. pv :/
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by legend »

Kyllä ny ärsyttää :( Coolbasicistä ei ole tarpeeksi haastetta (eli koodaminen yhtä toistoa) ja c++ en tajua mitään. Nii voisiko joku kertoa mitä kannattaisi tehdä?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion »

legend wrote:Kyllä ny ärsyttää :( Coolbasicistä ei ole tarpeeksi haastetta (eli koodaminen yhtä toistoa) ja c++ en tajua mitään. Nii voisiko joku kertoa mitä kannattaisi tehdä?
Tutustu NetMatchin lähdekoodeihin :D
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic (I/2011)

Post by koodaaja »

Kipaise kirjastosta kirja vapaavalintaisesta matalamman tason kielestä ja ala lukea. Toinen vaihtoehto on tajuta, että CoolBasicissa on lähes äärettömästi haastetta kuten missä tahansa kielessä, riippuu vain mitä sillä tekee. CB:ssä on sitäpaitsi kivana lisähaasteena tarve optimoida kaikki nappiin jos haluaa tehdä monimutkaisempia asioita reaaliajassa :)
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

legend wrote:Kyllä ny ärsyttää :( Coolbasicistä ei ole tarpeeksi haastetta (eli koodaminen yhtä toistoa) ja c++ en tajua mitään. Nii voisiko joku kertoa mitä kannattaisi tehdä?
Samaa koodin vääntämistä se sillä C++:llakin on. Ainoastaan syntaksi on erilainen ja jotkut käytännön jutut vähän hankaloittavat asioita. Lisäksi koodia tarvitaan enemmän tekemään sama asia jne. Mutta jos koodaaminen on toistoa niin vika on kyllä siinä mitä teet eikä siinä millä sitä teet.

Itseäni ei pelien ohjelmoiminen ole muutamaan vuoteen oikeen jaksanut enää kiinnostaa, mutta muut pikku-projektit silloin tällöin. Esim. jouluna tein aimbotin Ut2004:seen (on kyllä vieläkin vähän kesken).
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Koodiapina »

Dimple wrote:Samaa koodin vääntämistä se sillä C++:llakin on. Ainoastaan syntaksi on erilainen ja jotkut käytännön jutut vähän hankaloittavat asioita.
Ne hankaloittavat vain, jos niiden käyttöä ei hallitse. C++:aan rakennetut ominaisuudethan on nimenomaan tehty helpottamaan koodaajaa.
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

Grandi wrote:
Dimple wrote:Samaa koodin vääntämistä se sillä C++:llakin on. Ainoastaan syntaksi on erilainen ja jotkut käytännön jutut vähän hankaloittavat asioita.
Ne hankaloittavat vain, jos niiden käyttöä ei hallitse. C++:aan rakennetut ominaisuudethan on nimenomaan tehty helpottamaan koodaajaa.
Tarkoitin nyt lähinnä ihan käytännön asioita jotka hankaloittavat asioita (ainakin aluksi). Esim. pitää muistaa linkittää oikeat tiedostot, ja pitää valita joko Unicode tai Multibyte ja käyttää sitten oikeita funktioita (oli ainakin itselleni aika hämmentävää aluksi, kun esimerkki koodi ei kääntynytkään).

Ja onhan C++:ssa aika paljon koodaamiseenkin liittyviä asioita, jotka hankaloittavat aloittamista, ainakin jos pohjana on Coolbasic. Ensimmäisen pelin ulos saaminen on vähän isomman työn takana. C++:n vahvuudet tulevat oikeastaan paremmin esille vasta kun kokemusta on jo vähän enemmän.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

Dimple wrote:Esim. pitää muistaa linkittää oikeat tiedostot, ja pitää valita joko Unicode tai Multibyte ja käyttää sitten oikeita funktioita (oli ainakin itselleni aika hämmentävää aluksi, kun esimerkki koodi ei kääntynytkään).
No onpa kummallista kun valitset merkistön ja enkoodaustyyppien ryhmän väliltä.

Tarkoitit varmaan että ANSI tai Unicode ja sen perusteella valita oikeat funktiot – mutta yhtä hyvin voisit vain käyttää UTF-8:aa.
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

esa94 wrote:
Dimple wrote:Esim. pitää muistaa linkittää oikeat tiedostot, ja pitää valita joko Unicode tai Multibyte ja käyttää sitten oikeita funktioita (oli ainakin itselleni aika hämmentävää aluksi, kun esimerkki koodi ei kääntynytkään).
No onpa kummallista kun valitset merkistön ja enkoodaustyyppien ryhmän väliltä.

Tarkoitit varmaan että ANSI tai Unicode ja sen perusteella valita oikeat funktiot – mutta yhtä hyvin voisit vain käyttää UTF-8:aa.
Ainakin Visual C++ 2010:ssa se valinta on väliltä Unicode ja Multi-Byte. En muista kumpi oli oletuksena, mutta muistan kyllä kun esimerkki ohjelma ei kääntynyt, koska siinä oli käytetty eri valintaa. Kesti hetken ennen kuin tajusin, mistä oli kyse. Muutenkin pointti oli vain antaa esimerkki siitä, että C++:ssa on kaikkea pientä sälää mistä pitää huolehtia.

Image
Locked