Epic Crusade - RPG peli

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Epic Crusade - RPG peli

Post by KuroNeko »

Image

Terve taas. Vanhat käyttäjät saattavat muistaa minut vielä edelliseltä foorumilta. Eli siis minulla ja Herra Mooglella oli tekeillä tämmöinen rpg-projekti kuin Epic Crusade. Peli jäätyi hetkellisesti, mutta olemme taas alkaneet hiljalleen kehitellä sitä.
Koodia olen kirjoittanut aika paljon uusiksi. Grafiikkaa on uusittu ja muutenkin ulkoasua paranneltu. Mitään hirveän dramaattisia lisäyksiä ei ole vielä tehty, joten emme vielä julkaise mitään versiota testattavaksi.

Teinpä sivutkin EC:lle, joten käykää täältä katsomassa. (älkää lukeko tarinaa,koska se on vielä aika nolo, kirjoitan sen joskus uusiksi :D). Sivulta löytyy screenshotteja, luonnoksia ja sarjakuvia.

Beta 0.19

http://kuroneko.no-ip.biz/downloads/Epic%20Crusade.rar
http://kuroneko.no-ip.biz/downloads/Epic%20Crusade.zip

Lainaus vanhoilta foorumeilta:
Epic crusade on fantasia roolipeli vanhojen japsiropejen tyyliin, kuten Final Fantasy ja Chrono trigger. Peli on tässä vaiheessa vielä erittäin keskeneräinen.

Pelissä tulee olemaan vahva tarina, questeja, vuoropohjainen taistelujärjestelmä ja paljon muuta sälää, mitä rpg:ssä voi olla. Tämä on minun ensimmäinen ns. "oikea projekti", joten aion tehdä sen kunnolla loppuun asti. Peliä tekee siis minä (koodaus, grafiikka, suunnittelu) ja kaverini(grafiikka,suunnittelu).

Ehdotuksia ja mielipiteitä otetaan vastaan biggrin.gif
Suuria muutoksia tulevaisuudessa odotettavissa.

Projektilla on irkkikanava #epiccrusade, ircnetissä.
Last edited by KuroNeko on Sun May 24, 2009 9:59 pm, edited 13 times in total.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by koodaaja »

Whoa, CB-ropejen aiempi kuningas aikoo ottaa vallan takaisin ;D nyt niska limassa raatamaan, vaadimme testiversiota!
fani

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by fani »

Todellakin sangen hienolta näyttää! Ainakin kypsin CB-RPG mitä on itse tullut nähtyä, tämän uskallan sanoa jo näinkin varhaisessa vaiheessa!
Työniloa ja onnea projektin eteenpäin viemiseen! :P
DancingDevil

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by DancingDevil »

Tää peli oli jo ihmeen hieno kun tuli testattua vanhoilla foorumeilla ja tarinahan on ihan hyvä...
Hommaaha nopeesti peli testattavaks
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Vouldenhaul »

Ennestää hieno peli senkun paranee. Päähahmo tosin ehkä paikoin hieman omituisemman näköinen. Joka tapauksessa tehkää tää ihmees valmiiks, niin tulee varmaan CB:n paras peli ikinä.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by CCE »

Ohoh, on graafinen ulkoasukin ottanut uuden askeleen eteenpäin!
Tykkään todella paljon noista uusista hahmoista, ja myöskin uusi taisteluruutukin näytti upealta.

Älkää nyt vain antako tämän projektin kuolla pois!
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Mysterius Coder »

Oi per**le! :o Grafiikka on aika upeaa. EC on ennestäkiin ollut lupaava mutta nyt..olen sanaton. ainoa huonopuoli minkä löysin: Chibi hahmo taistelussa...? outoa :|
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Zrazy_Coder »

Siis W0W ! Tää oli viime vuonna mun mielest paras cb peli, mut nyt tää on jo 1001 kertaa parempi. Uudet grafiikat,hienompi tuo taistelu zydeemi,paras.
Aika hienot noi graffat !
Millon laitat ladattavan version ?????
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by KuroNeko »

Ennestää hieno peli senkun paranee. Päähahmo tosin ehkä paikoin hieman omituisemman näköinen. Joka tapauksessa tehkää tää ihmees valmiiks, niin tulee varmaan CB:n paras peli ikinä.
Pelin teossa on ollut aivan hirveän pitkiä aikahyppyjä, joten Rei on näyttänyt joka kerta erilaiselta. Nykyinen Rei taitaa kuitenkin olla viimeinen versio hänestä. Onhan tuo kieltämättä vähän oudon näköinen, jos ei ole tottunut anime-lookiin. Kaverini vitsailikin, että Rei olisi kalju ja hänen pään päällänsä istuisi Sonic the Hedgehog. :D
Älkää nyt vain antako tämän projektin kuolla pois!
Projekti ei ikinä kuole, korkeintaan se jää kitumaan. Aina ollaan palattu tekemään tätä.
Oi per**le! :o Grafiikka on aika upeaa. EC on ennestäkiin ollut lupaava mutta nyt..olen sanaton. ainoa huonopuoli minkä löysin: Chibi hahmo taistelussa...? outoa :|
Tähän ratkaisuun päädyttiin, kun etsimme ideoita peliin pelaamalla Final Fantasy 6:sta netin kautta Mooglen kanssa. Ensin kokeilimme pelkillä pelispriteillä taistelun tekemistä, mutta sitten päädyimme tämmöseen ratkaisuun. Tästä lähtien taistelussa on tietynlainen chibi-look. :P
Siis W0W ! Tää oli viime vuonna mun mielest paras cb peli, mut nyt tää on jo 1001 kertaa parempi. Uudet grafiikat,hienompi tuo taistelu zydeemi,paras.
Aika hienot noi graffat !
Millon laitat ladattavan version ?????
Katsoppas viestiketjun ensimmäistä viestiä.
Ennen kuin julkaisen testiversion porukalle, täytyy minun saada nämä asiat tehtyä:

- Taistelun uudelleenkirjoitus
- Equipment systeemi
- Npc-tekoäly
- Kauppa
- Enemmän pelialuetta(kylä,luola,metsä)
Kiitos kaikille kommenteista, joudutte vielä kyllä hieman odottamaan testiversiota. Sain equipment järjestelmän melkein tehtyä eilen, joten kyllä tämä tästä.
DancingDevil

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by DancingDevil »

Milloin olisi uutta betaa tulossa?
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by KuroNeko »

DancingDevil wrote:Milloin olisi uutta betaa tulossa?
Kirjoitan taistelusysteemiä uusiksi, joten saattaa mennä jonkun aikaa. Uskoisin kuitenkin, että julkaisen betan ennen joululomaa. Joululomalla viimeistään pääsette testaamaan.

*Menee takaisin koodaamaan*

edit: Menee kyllä tiukille, 8:sta 4:ään joka päivä tässä jaksossa, hajoan.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Jare »

Näyttää mahtavalta. Logon miekkaan saisi tosin laittaa pikkasen enemmän kohinaa ja muuta yksityiskohtaa (lovea, kolhua tms.). Nyt se on liian kiiltävä. Lisäksi miekan voisi sijoittaa niin että käsisuojus osuisi sanojen "Epic" ja "Crusade" väliin.

Screenshotit näyttivät hämmästyttävän hienoilta, mutta niistäkin löydän pari asiaa, joihin kiinnittäisin huomiota:
-Hahmojen ihossa on samalla tavalla liian vähän kohinaa. Pientä rosoisuutta, arpea tms. voisi lisäillä.
-Tilesetti on kerrassaan upea, mutta siitäkin huomaa että samoja tilejä käytellään aika paljon. Muutama erilainen tile lisää virkistää.

Toisin sanoen kerrassaan mahtavaa työtä grafiikan suhteen kun en keksi mitään muuta "nipotettavaa" kuin turhempia pikkuasioita. :D ;)

Testiversiota kokeilin joskus pitemmän aikaa sitten ja muistan sen olleen varsin hyvä. Nyt vaan odottelemaan lisää käytännön testattavaa. :)
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Hei hei toimintaa!!

Post by Myst!c »

Jäätynyt!?!? :( Nyt vähän toimintaa siihen että saadaan lupaava peli kuntoon! >: )
Every Legend Has A Start!
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Hei hei toimintaa!!

Post by Vouldenhaul »

Myst!c wrote:Jäätynyt!?!? :( Nyt vähän toimintaa siihen että saadaan lupaava peli kuntoon! >: )
Samaa itekin pelkään... :cry: Toivottavasti uutta testiversiota tulis pian, tai edes projektin etenemisestä ilmoitettais täällä. Valmistuessaan tämä jäis kyllä CB:n historiankirjoihin. Ite tällä hetkellä odotan tätä eniten CB peleistä.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Hei hei toimintaa!!

Post by KuroNeko »

Samaa itekin pelkään... :cry: Toivottavasti uutta testiversiota tulis pian, tai edes projektin etenemisestä ilmoitettais täällä. Valmistuessaan tämä jäis kyllä CB:n historiankirjoihin. Ite tällä hetkellä odotan tätä eniten CB peleistä.
Huoh, kaippa se on tehtävä jonkinlainen tilanneraportti sitten. Ensimmäisenä kuitenkin on pakko sanoa, että peli ei ole jäätynyt, eikä tulekkaan jäätymään. Koodia olen joutunut uusimaan aivan hirveästi, koska taidot ovat kehittyneet ja vanha koodi on alkanut näyttää purkalta.
Hiljalleen olen tätä joululomalla kehitellyt ja saanut valmiiksi taistelu- ja tavarasysteemin. Vielä ennen julkaisua täytyy tehdä npc:lle tekoäly ja jonkinverran lisää pelialuetta. En ala mitään julkaisupäivämäärää kertomaan, se on valmis sitten kun se on valmis.

Pistän muutaman uuden screenshotin:

http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/battle1.PNG - zoomatkaa, jos varjot näyttää repeävän
http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/battle2.PNG
http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/dream.PNG
http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/equipment.PNG

Kärsivällisyyttä rakkaat koodaarit.
BulletStorm

Re: Hei hei toimintaa!!

Post by BulletStorm »

KuroNeko wrote:
Samaa itekin pelkään... :cry: Toivottavasti uutta testiversiota tulis pian, tai edes projektin etenemisestä ilmoitettais täällä. Valmistuessaan tämä jäis kyllä CB:n historiankirjoihin. Ite tällä hetkellä odotan tätä eniten CB peleistä.
Huoh, kaippa se on tehtävä jonkinlainen tilanneraportti sitten. Ensimmäisenä kuitenkin on pakko sanoa, että peli ei ole jäätynyt, eikä tulekkaan jäätymään. Koodia olen joutunut uusimaan aivan hirveästi, koska taidot ovat kehittyneet ja vanha koodi on alkanut näyttää purkalta.
Hiljalleen olen tätä joululomalla kehitellyt ja saanut valmiiksi taistelu- ja tavarasysteemin. Vielä ennen julkaisua täytyy tehdä npc:lle tekoäly ja jonkinverran lisää pelialuetta. En ala mitään julkaisupäivämäärää kertomaan, se on valmis sitten kun se on valmis.

Pistän muutaman uuden screenshotin:

http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/battle1.PNG - zoomatkaa, jos varjot näyttää repeävän
http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/battle2.PNG
http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/dream.PNG
http://students.osao.fi/~b6tujo01/images/equipment.PNG

Kärsivällisyyttä rakkaat koodaarit.
Näyttää mahtavalta ;) Keep up the good work.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Hienoa. :) Pelkäsin että tämä cb foorumien lupaavin rpg peli olisi jäätynyt.
Mahtavat graffat. ;)
Every Legend Has A Start!
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by Sami The Great »

Itse odotan tätä peliä innolla. Älä kuitenkaan julkaise kesken eräisiä versioita liian usein sillä muuten lopullinen julkaisu menettää voimansa. Kuinkas pitkällä muuten pelin tarina on? Eli tarkoitan voiko peliä jo pelata ns. juonen mukana ? Tästä tuleekin hyvä kilpailija minun RPGeelleni ;)
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by KuroNeko »

Sami The Great wrote:Itse odotan tätä peliä innolla. Älä kuitenkaan julkaise kesken eräisiä versioita liian usein sillä muuten lopullinen julkaisu menettää voimansa. Kuinkas pitkällä muuten pelin tarina on? Eli tarkoitan voiko peliä jo pelata ns. juonen mukana ? Tästä tuleekin hyvä kilpailija minun RPGeelleni ;)
Juu, julkaisen pelin luultavasti tässä järjestyksessä:

1. Testiversio, jossa tekniikka on viilattu kuntoon. (seuraava julkaisu)
2. Demoversio. Tarinaa voi pelata jo jonkun verran.
3. Lopullinen versio, jossa peli on kokonaan pelattava.(demon jälkeen piiiitkä, pitkä aika tähän)

Tarinaa on mietitty aika pitkälle, mutta koodissa sitä ei vielä hirveänä ole, koska etsin parasta tapaa tehdä questit sun muut jutut. Kunhan saan perusjutut koodissa kuntoon, niin pääsen etenemään projektissa hyvinkin rivakasti.

Niin ja onnea projektillesi. :P

edit: Hihii, piirsin uuden aarrearkun. Image Taidanpa uusia koko tilesetin.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Epic Crusade - RPG peli

Post by TheDuck »

KuroNeko wrote:
edit: Hihii, piirsin uuden aarrearkun. Image Taidanpa uusia koko tilesetin.
Asd, tuleekohan tää ikinä valmiiks tälläsel menol? Noei :D
OffTopic: Oot muuten hyvä graafikko

Hyvähän peli tää on. Viilaile ihan rauhassa kaikki asiat kuntoon, niin on hauskempi pelata.
^^
Post Reply