Touhou Winterheart
Touhou Winterheart
Pitkä posti, joten laitan tähän pääasiat: Winterheart jatkuu... Päivitän statusta viikoittain. Demo tulee kun 1. taso valmis...
Kuten muutamat ehkä muistavatkin aloitin tuossa parisen vuotta sitten tekemään shmuppia
nimeltä Touhou Winterheart; eräänlaista (Touhou pelisarjaan pohjautuvaa fanitekelettä).
No kävipä sitten niin, että peli jäi pahasti kesken oman osaamattomuuteni ja suoranaisen laiskuuden takia.
Mutta nyt kuitenkin on asia niin, että viime syksynä tehdessäni tuotetta HAMKin tradefairiin niin sain
uuden kipinän homman aloittamiseen. Lopputuloksena oli Voile Invaders SE.
Lopputuloksesta innostuneena aloin paiskimaan hiki hatussa töitä tuossa joulun alla päästäkseni samaan
pisteeseen kuin viimeksi (Vanha sorsa oli mystisesti häipynyt Windowsin 32kt tiedoston sisään, onneksi
löysin netistä tutoriaalin kuinka muuttaa ne takaisin kansioiksi - koodi oli kyllä hirveätä purkkaa).
Nyt ollaan siinä tilanteessa, että koodi on viimeistä vaille valmis (kaikki olennaiset funktiot on tehty...
Ainoastaan pomojen käyttäytyminen taisteluiden aikana pitää ohjelmoida - runko tosin löytyy).
Sisällöllisiä puutteita vielä on ja paljon:
- Lopetuksia varten täytyy piirrustella grafiikat.
- Pomojen spritet pitää animoida ja viimeistellä.
- Tasoja täytyy hioa hieman (alunperin oli 2.5 min puolisko ja 1 min puolisko, mutta oikeissa shmupeissa
tuskin ehdit täristä minuuttiakaan kun jo välivastusta pukkaa kentälle).
Ei kai tässä muuta... Kaksi mitätöntä screeniä nykyisestä tilanteesta:
Pyrin viikoittain kirjoittamaan uuden päivityksen tilanteesta. Demoa tulee ulos sitten kun saan ensimmäisen
tason tehtyä varttia vaille valmiiksi (julkaisin eräällä toisella foorumilla tosin vanhempaa versioon perustuvan
demon missä olivat vain nuo ensimmäiset 150 sekuntia... Kaippa se kelpaa enginedemosta).
Kuten muutamat ehkä muistavatkin aloitin tuossa parisen vuotta sitten tekemään shmuppia
nimeltä Touhou Winterheart; eräänlaista (Touhou pelisarjaan pohjautuvaa fanitekelettä).
No kävipä sitten niin, että peli jäi pahasti kesken oman osaamattomuuteni ja suoranaisen laiskuuden takia.
Mutta nyt kuitenkin on asia niin, että viime syksynä tehdessäni tuotetta HAMKin tradefairiin niin sain
uuden kipinän homman aloittamiseen. Lopputuloksena oli Voile Invaders SE.
Lopputuloksesta innostuneena aloin paiskimaan hiki hatussa töitä tuossa joulun alla päästäkseni samaan
pisteeseen kuin viimeksi (Vanha sorsa oli mystisesti häipynyt Windowsin 32kt tiedoston sisään, onneksi
löysin netistä tutoriaalin kuinka muuttaa ne takaisin kansioiksi - koodi oli kyllä hirveätä purkkaa).
Nyt ollaan siinä tilanteessa, että koodi on viimeistä vaille valmis (kaikki olennaiset funktiot on tehty...
Ainoastaan pomojen käyttäytyminen taisteluiden aikana pitää ohjelmoida - runko tosin löytyy).
Sisällöllisiä puutteita vielä on ja paljon:
- Lopetuksia varten täytyy piirrustella grafiikat.
- Pomojen spritet pitää animoida ja viimeistellä.
- Tasoja täytyy hioa hieman (alunperin oli 2.5 min puolisko ja 1 min puolisko, mutta oikeissa shmupeissa
tuskin ehdit täristä minuuttiakaan kun jo välivastusta pukkaa kentälle).
Ei kai tässä muuta... Kaksi mitätöntä screeniä nykyisestä tilanteesta:
Pyrin viikoittain kirjoittamaan uuden päivityksen tilanteesta. Demoa tulee ulos sitten kun saan ensimmäisen
tason tehtyä varttia vaille valmiiksi (julkaisin eräällä toisella foorumilla tosin vanhempaa versioon perustuvan
demon missä olivat vain nuo ensimmäiset 150 sekuntia... Kaippa se kelpaa enginedemosta).
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Touhou Winterheart
Ihanata : 3 Toivottavasti saat valmiiksi asti tällä kertaa, tsemppiä!
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Touhou Winterheart
Itse en kyylä ole koskaan tajunnut tätä touhouta. Jos tekee tämän kaltaisen pelin, evätkö avaruusalukset olisi parempi vaihoehto? Noh, hienoa työtä joka tapauksessa. Ainakin kuvista päätellen.-Z- wrote:Ihanata : 3 Toivottavasti saat valmiiksi asti tällä kertaa, tsemppiä!
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
- Nameless_One
- Member
- Posts: 63
- Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm
Re: Touhou Winterheart
Kieltämättä Touhout ovat olleet jo pitkään yksiä lempi-shmuppejani, mutta minua on harmittanut Phantasm-kentän puuttuminen kaikista muista peleistä paitsi Perfect Cherry Blossomista ja Imperishable Nightin spell practice olisi saanut olla kaikissa muissakin touhoupeleissä. Lisääthän nuo ominaisuudet peliin sitten kun se on valmis? Onnea projektillesi
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Touhou Winterheart
Näyttää ihan mukavalta, vaikka en itse lajityypistä tippaakaan pidäkään.
Asiat voi joskus toteuttaa omaperäisestikin. Sitä paitsi Toohoo-hahmothan ovat jääneet elämään pelien ulkopuolellekin, toisin kuin jotkut tylsät avaruudessa leijuvat peltipurkit.Taatero wrote:Itse en kyylä ole koskaan tajunnut tätä touhouta. Jos tekee tämän kaltaisen pelin, evätkö avaruusalukset olisi parempi vaihoehto?
Re: Touhou Winterheart
Vaikka täytyy myöntää, että Touhou fanipelejä on pilvin pimein (melkein) kaikista mahdollisista kategorioistaTaatero wrote:Jos tekee tämän kaltaisen pelin, evätkö avaruusalukset olisi parempi vaihoehto?
niin avaruusräiskinnät ovat paljon aikansa eläneempi tapaus...
Optimihan olisi tehdä eXceedin tai castle Shikigamin kaltainen omaan universumiin sijoittuva peli.
(Tarkoitan siis, että ohjataan inhimillisiä hahmoja sillä melkein kaikki suositut shmupit: Alltynex 2nd,
Blue Wish Resurrection, Darius, Do Don Pachi, Ikaruga, Tyrian? yms... Ovat pääosin avaruusaluksilla /
lentokoneilla lentelyä)
Spell practice on suunnitteilla mutta Phantasmia tuskin lisään (joutuisi kirjoittamaan tarinaa aika lailla uusiksi).Nameless_One wrote:minua on harmittanut Phantasm-kentän puuttuminen kaikista muista peleistä paitsi Perfect Cherry Blossomista ja Imperishable Nightin spell practice olisi saanut olla kaikissa muissakin touhoupeleissä.
Ehkäpä seuraavassa pelissä...
Tiedän. Mutta tuntuu jotenkin turvallisemmalta kirjoittaa peli tunnettujen ja helposti tunnistettavienGrandi wrote:Asiat voi joskus toteuttaa omaperäisestikin.
hahmojen ympärille. Tämä takaa mukavan tekosyyn kirjoittaa huonoa dialogia ja muutenkin
järjettömän juonen.
Hieman hahmotaidetta:
Re: Touhou Winterheart
Eräs asia unohtui mainita... Winterheart-projektin tarkoitus on myös luoda helppo pohja ihmisille
luoda shmuppeja ilman sen kummepaa koodin muokkaamista.
Esimerkiksi dialogit luetaan suoraan tekstitiedostosta käytettävän hahmografiikan kanssa.
Tekstitiedosto on muota level00.twh, missä eka numero on taso ja 2 merkki kertoo onko kyseessä
välivastus (0) vai päävastus(1)... Itse sisällöltään tiedosto noudattaa seuraavanlaista syntaksia:
Dialogi on tekstitiedostoon kirjattu tyyliin: pelaaja, puheenvuoro, rivi
Tällä hetkellä rivit on rajoitettu 4:n ja puheenvuorot 12:Sta
-Q- On lopetusmerkki, joka kertoo ohjelmalle, että dialogi päättyy siihen.
Tuo graafinen määrittely toimii samanlaisella kaavalla...
Esimerkiksi: f00 = 0_1 tarkoittaa tulkitaan, että pelaaja,puheenvuoro = kuva_frame
f kirjain siinä on mukana siksi, että sovellus ymmärtäisi kyseessä olevan naamakuvake.
Anteeksi jos tämä kuulostaa vaikeasti selitetyllä.
luoda shmuppeja ilman sen kummepaa koodin muokkaamista.
Esimerkiksi dialogit luetaan suoraan tekstitiedostosta käytettävän hahmografiikan kanssa.
Tekstitiedosto on muota level00.twh, missä eka numero on taso ja 2 merkki kertoo onko kyseessä
välivastus (0) vai päävastus(1)... Itse sisällöltään tiedosto noudattaa seuraavanlaista syntaksia:
Code: Select all
#Reimu
000 = I can already see the exit...
010 = -Q-
#Marisa
000 = Oh, a familiar face... Long time no see.
010 = What have you been doing?
020 = -Q-
#Sakuya
200 = And what do you care if I am?
210 = -Q-
#graphical definition:
#Reimu
f00 = 0_1
#Marisa
f10 = 0_1
f11 = 1_6
#Sakuya
f20 = 0_3
Tällä hetkellä rivit on rajoitettu 4:n ja puheenvuorot 12:Sta
-Q- On lopetusmerkki, joka kertoo ohjelmalle, että dialogi päättyy siihen.
Tuo graafinen määrittely toimii samanlaisella kaavalla...
Esimerkiksi: f00 = 0_1 tarkoittaa tulkitaan, että pelaaja,puheenvuoro = kuva_frame
f kirjain siinä on mukana siksi, että sovellus ymmärtäisi kyseessä olevan naamakuvake.
Anteeksi jos tämä kuulostaa vaikeasti selitetyllä.
Re: Touhou Winterheart
Aa, eli olet tekemässä jonkinsortin skriptiä peliisi? No johan alkoi kiinnostaa!
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Touhou Winterheart
Yep... Tällä hetkellä vain dialogi on scriptattavissa peliin mutta tarkoitus on, että vihoviimeisessäMaGetzUb wrote:Aa, eli olet tekemässä jonkinsortin skriptiä peliisi?
versiossa myös pomot, tasot ja muut olennaiset osat ovat muokattavissa yksinkertaisella skriptillä
(vertaa danmakufu)
Re: Touhou Winterheart
Elikkäs viikottaisen päivityksen aika. Viime viikko meni suurimmaksi osin siihen, että piirtelin aikani kuluksi
kuvia eri lopetuksille. Muuta en oikein saanut tehtyä työkiireiden takia.
kuvia eri lopetuksille. Muuta en oikein saanut tehtyä työkiireiden takia.
Re: Touhou Winterheart
Onnea vain projektin edistykselle! Toivottavasti motivaatio ei hiivu ennen valmistumista.