Offtopic (II/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

CCE, täytyy kokeilla :P

Sain uuden kännykän joululahjaksi ja aivopierun pohjalta aloin guugleilemaan materiaalia nokian S40 kehityksestä. Aiemmin olin jo asentanut JDK:n koneelle, nyt latasin myös Eclipsen ja S40 SDK:n. Tuo SDK ei löydä JRE:tä, ja sen vuoksi en pääse asentamaan häntä :(. Jännäähän on, että JDK:n myötä tietääkseni koneelle valui myös javan runtime, ja varmuuden vuoksi latasin vielä erikseen JRE:n. Ei silti toimi. Mikä avuksi? :(
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic (II/2010)

Post by vilQuri »

Osaakos joku kertoa että onko mahdollista saada Windows 7 tai Ubuntu päivitettyä suoraan 64-bittiseksi 32-bittisestä vai asennanko molemmat uusiksi?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by valscion »

Feuer wrote:Sain uuden kännykän joululahjaksi ja aivopierun pohjalta aloin guugleilemaan materiaalia nokian S40 kehityksestä. Aiemmin olin jo asentanut JDK:n koneelle, nyt latasin myös Eclipsen ja S40 SDK:n. Tuo SDK ei löydä JRE:tä, ja sen vuoksi en pääse asentamaan häntä :(. Jännäähän on, että JDK:n myötä tietääkseni koneelle valui myös javan runtime, ja varmuuden vuoksi latasin vielä erikseen JRE:n. Ei silti toimi. Mikä avuksi? :(
Koita käsin säätää PATHia, jos sinne vaikka jostain syystä olisi tipahtanut väärä kansiopolku. Senhän pitäisi vissiinkin olla jotain tyyliin C:/Program Files/java/bin. Eli Oma tietokone (hiiren kakkosklikki) -> Ominaisuudet -> (joku välilehti) -> Ympäristömuuttujat (Environment Variables) niin sieltä löydät sen PATHin kätevästi. Kannattaa tosin olla sitten tuhoamatta sitä ;)

Ongelma voi myös olla tuon S40-SDK:n kanssa. Googlailin vähän, ja löysin nokian sivuilta tämän PDF:n, jossa lukee näin:
If the installer cannot find a JRE ...
If the installer does not find the Java Runtime Environment (JRE) it requires, it stops the
installation and posts a message. At this time, check the version number and location of
the JRE you are using. Make sure that:
  • The JRE version you have is 1.4.2 or higher.
  • The JRE is public - that is, the location of the JRE is in a directory outside the private
Java 2 SDK. The Nokia SDK will not run without the public JRE.
By default, the Java 2 SDK installs both a private and a public JRE. Make sure you
accept this default because the Nokia SDK requires the public JRE.
The Java 2 SDK requires the private JRE to run the tools included with the Java 2 SDK.
The private copy of the JRE has no registry settings and is contained entirely in a JRE
directory whose location is known only to the Java 2 SDK.
The public JRE:
  • Can be used by other Java applications, such as a Nokia SDK
  • Is contained outside the Java 2 SDK (typically C:\Program
    Files\Java\j2re1.4.2)
    Is registered in the Windows registry (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft)
  • Can be removed using Add/Remove Programs
  • Might (or not) be registered with browsers
  • Has java.exe and javaw.exe copied to the Windows system directory, making the
    JRE the default system Java platform
Most of the time, the JRE is routinely installed publicly and privately. Occasionally, an
application or a user will install only the private JRE. If the public JRE was suppressed
during an installation, you can install a public JRE by doing the following on
Windows XP (Service Pack 2):
  1. Select Start>Settings>Control Panel and double-click Add/Remove Programs.
  2. Select Java 2 SDK, SE v1.4.2 and click Change.
  3. In the wizard that appears, select Modify.
  4. In the Custom Setup wizard page, set Public Java Runtime Environment to This
    feature will be installed on local hard drive.
  5. Follow the rest of the steps in the wizard.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

Ihme laitteita, kun antoi Firefoxin plugin-asentimen asentaa Java niin SDK lähti asentumaan. Kiitän :P
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Nassi_Setä »

näettekö saman kuin minä täällä viimeisessä kuvassa?
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Awaclus »

Nassi_Setä wrote:näettekö saman kuin minä täällä viimeisessä kuvassa?
Riippuu vähän siitä, mitä sinä siinä näet.
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Nassi_Setä »

Chaosworm wrote:
Nassi_Setä wrote:näettekö saman kuin minä täällä viimeisessä kuvassa?
Riippuu vähän siitä, mitä sinä siinä näet.
UncleSamPatriot!
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (II/2010)

Post by naputtelija »

Katselin tuossa kysymykset-topikkia ja huomasin erään oudon seikan.

Filbe se tuossa kyseli cb-ohjelmista käyntiin heti winin käynnistyessä. Ja nyt kun filbekin näytti miten se tehdään niin ei ole enää mitään estettä viruksen rakentamiseen coolbasicilla. cbFUN sisältää paljon "epäilyttäviä" komentoja. Itse olen jo miettinyt että cbFunissa on mato! Mukana tulleiden DeLLien ja piilomadon avulla saisi aikaan vallan mainion pilailuohjelman. Minulla ainakin on hiiri vaellellut epäilyttävien FUN-kokeideni jälkeen ja siitä syytän cbFUNia.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by valscion »

naputtelija wrote:Katselin tuossa kysymykset-topikkia ja huomasin erään oudon seikan.

Filbe se tuossa kyseli cb-ohjelmista käyntiin heti winin käynnistyessä. Ja nyt kun filbekin näytti miten se tehdään niin ei ole enää mitään estettä viruksen rakentamiseen coolbasicilla. cbFUN sisältää paljon "epäilyttäviä" komentoja. Itse olen jo miettinyt että cbFunissa on mato! Mukana tulleiden DeLLien ja piilomadon avulla saisi aikaan vallan mainion pilailuohjelman. Minulla ainakin on hiiri vaellellut epäilyttävien FUN-kokeideni jälkeen ja siitä syytän cbFUNia.
Pöh. cbFUN on ihan harmiton, omassa käytössäni ollut jo yli vuoden eikä mitään vastaavaa ongelmaa ole omalla koneellani ilmeentynyt. Vaikka CB:lläkin voi tietysti rakentaa viruksia, on se aika epätodennäköistä että ne saisi leviämään. CB-ohjelmat kun eivät tahdo kauheasti taustaprosesseissa pyöriä, vaan tuppaavat ilmoittamaan itsestään aika selkeästi, ettei käyttäjällä kyllä hankaluuksia tulisi olla sen ohjelman sulkemisessa.

Vielä liittyen tuohon, kun viittaat Filbeen: Ohjelman saaminen käyntiin käyttöjärjestelmän kanssa on aika suosittu ominaisuus melko useassa hyötyohjelmassa. CB-ohjelmien käynnistämiseen wintoosan kanssa ei sitä paitsi edes vaadita cbFUNia, vaan cbSDK ja sen API-funktioita varten cbAPI.dll. Vähemmänkin järkevät ihmiset kyllä osaavat googlettaa, että mikä rekisteriavain täytyy wintoosassa asettaa, että ohjelmat käynnistelisivät itsekseen koneen mukana. Eli ei Filbe ole mitään erityisesti "näyttänyt", niinkuin sanoit.

Jos oman koneesi hiiri vaeltelee itsekseen, niin suosittelisin kattomaan että jos käytät optista hiirtä, niin käytä myös kunnon alustaa. Heijastavat pinnat tuppaavat saamaan aikaan hiiren itsenäistä vaeltelua. Toivon että ongelma johtuisi kuitenkin siitä, että oma koneesi olisi saastunut. Sen verran raivostuttaa, kun alat täysin legitiimejä lisäosia syyttelemään.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:Katselin tuossa kysymykset-topikkia ja huomasin erään oudon seikan.

Filbe se tuossa kyseli cb-ohjelmista käyntiin heti winin käynnistyessä. Ja nyt kun filbekin näytti miten se tehdään niin ei ole enää mitään estettä viruksen rakentamiseen coolbasicilla. cbFUN sisältää paljon "epäilyttäviä" komentoja. Itse olen jo miettinyt että cbFunissa on mato! Mukana tulleiden DeLLien ja piilomadon avulla saisi aikaan vallan mainion pilailuohjelman. Minulla ainakin on hiiri vaellellut epäilyttävien FUN-kokeideni jälkeen ja siitä syytän cbFUNia.
CoolBasicilla ei voi mitenkään tehdä virusta, koska komento Alt+Ctrl+Del toimii aina, vaikka cbFUNin BlockInput -funktiota olisikin käytetty ja koska ikkunan olemassaolon huomaa helposti, vaikka se olisikin täysin läpinäkyvä sillä tehtäväpalkista sitä ei voi piilottaa. Ainakaan kovin paljoa ohjelma ei ehtisi tuhoja tehdä, ellei sitten ohjelman "käyttäjä" ole yhtä tyhmä kuin saapas.
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Henkru »

Käsitteen "virus" tunteminen olisi myös hyödyllistä...
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by DJ-Filbe »

Sellainen ohjelma, joka käynnistää itsensä windowsin käynnistyessä, ei voisi kovin suurta tuhoa tehdä siitä huolimatta. Sen pitäisi ensinnäkin käynnistää itsestään muutama instanssi valvomaan itseään, ettei sitä voisi helposti sammuttaa, sitten sen pitäisi valvoa käyttäjää, ettei hän muuta rekisterin käynnistysohjelma-asetuksia (tämä niin että ohjelma päivittää rekisteriasetukset ja luo itsestään kopioita kovalevyn ties-minnekin alueelle). No okei, tuo vielä menisi. Mutta tämän viruksen tekijä jäisi aika tooooodella helposti nalkkiin tekosistaan. Virus, joka osaa ajastaa itsensä vaikka kuukauden-parin päähän tekemään tuhoja olisi miltei ainut "huomaamaton" ratkaisu.
Mutta! En suosittele!
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic (II/2010)

Post by KilledWhale »

DJ-Filbe wrote:Sellainen ohjelma, joka käynnistää itsensä windowsin käynnistyessä, ei voisi kovin suurta tuhoa tehdä siitä huolimatta. Sen pitäisi ensinnäkin käynnistää itsestään muutama instanssi valvomaan itseään, ettei sitä voisi helposti sammuttaa, sitten sen pitäisi valvoa käyttäjää, ettei hän muuta rekisterin käynnistysohjelma-asetuksia (tämä niin että ohjelma päivittää rekisteriasetukset ja luo itsestään kopioita kovalevyn ties-minnekin alueelle). No okei, tuo vielä menisi. Mutta tämän viruksen tekijä jäisi aika tooooodella helposti nalkkiin tekosistaan. Virus, joka osaa ajastaa itsensä vaikka kuukauden-parin päähän tekemään tuhoja olisi miltei ainut "huomaamaton" ratkaisu.
Mutta! En suosittele!
Minä suosittelen. Itse olen tehny CB-ohjelmiin tarttuvan viruksen milläs muullakaan kuin cbllä. Ideana on siis se että ohjelma surfaa tiedostojärjestelmissä ja tökkii itseään mukaan cbsoftiin. Sen jälkeen nekin ohjelmat levittävät kyseistä räpellystä ja mavittavat sen jälkeen.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Pate5 »

naputtelija wrote:Katselin tuossa kysymykset-topikkia ja huomasin erään oudon seikan.

Filbe se tuossa kyseli cb-ohjelmista käyntiin heti winin käynnistyessä. Ja nyt kun filbekin näytti miten se tehdään niin ei ole enää mitään estettä viruksen rakentamiseen coolbasicilla. cbFUN sisältää paljon "epäilyttäviä" komentoja. Itse olen jo miettinyt että cbFunissa on mato! Mukana tulleiden DeLLien ja piilomadon avulla saisi aikaan vallan mainion pilailuohjelman. Minulla ainakin on hiiri vaellellut epäilyttävien FUN-kokeideni jälkeen ja siitä syytän cbFUNia.
C++:n ja C:n kaikkia kehittäjiä täytyisi varmaan rankaista. Näiden työkalujen avullahan on koodattu miljoonia viruksia :o
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by DJ-Filbe »

KilledWhale wrote:
DJ-Filbe wrote:Sellainen ohjelma, joka käynnistää itsensä windowsin käynnistyessä, ei voisi kovin suurta tuhoa tehdä siitä huolimatta. Sen pitäisi ensinnäkin käynnistää itsestään muutama instanssi valvomaan itseään, ettei sitä voisi helposti sammuttaa, sitten sen pitäisi valvoa käyttäjää, ettei hän muuta rekisterin käynnistysohjelma-asetuksia (tämä niin että ohjelma päivittää rekisteriasetukset ja luo itsestään kopioita kovalevyn ties-minnekin alueelle). No okei, tuo vielä menisi. Mutta tämän viruksen tekijä jäisi aika tooooodella helposti nalkkiin tekosistaan. Virus, joka osaa ajastaa itsensä vaikka kuukauden-parin päähän tekemään tuhoja olisi miltei ainut "huomaamaton" ratkaisu.
Mutta! En suosittele!
Minä suosittelen. Itse olen tehny CB-ohjelmiin tarttuvan viruksen milläs muullakaan kuin cbllä. Ideana on siis se että ohjelma surfaa tiedostojärjestelmissä ja tökkii itseään mukaan cbsoftiin. Sen jälkeen nekin ohjelmat levittävät kyseistä räpellystä ja mavittavat sen jälkeen.
psst!
Niin suosittelen minäkin :D Mutta.. en nyt ihan tuollaista ole tehnyt...vielä :D
Mites muuten tartutat? Tai no, cbMedia olisi oivallinen hyödynnettävä keino: Pakkaat exen sen sisään + viruksesi, sitten korvaat alkuperäisen exen cbMedialla tehdyllä paketilla, missä on sekä alkuperäinen että virus-exe paketin sisällä ;) Sitten vain pää-exe purkaa ja käynnistää molemmat sen sisällä olevat paketoidut exet ettei käyttäjä huomaa mitään.
Easy, isn't it :)
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Ruuttu »

KilledWhale on sen verran HC että varmaan muuttaa CB .exe:n koodia suoraan lisäten ohjelman alkuun pätkän joka suorittaa viruksen toiminnot. Paras tapa IMO, mutta myös hankala toteuttaa.
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Sly_Jack0 »

Ruuttu wrote:Paras tapa IMO, mutta myös hankala toteuttaa.
Mutta kun muistetaan, etta Valaalla on decompilerkin, en yhtaan ihmettelisi tallaista ratkaisua. =D
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by porzi »

Pitäisi kai tähän väliin nillittää, että kaikenlaisen haitallisen koodin tekeminen levittäminen jne jne. on suomessa laitonta.

Mutta jos joku rupeaisi virusta väsäämään, olisi cb kyllä yksi maailmankaikkeuden paskimmista kielistä siihen. Ihan jo pelkästään sen vuoksi, että cb tunkee kääntämäänsä exeen mukaan kaikennäköistä viruksen toiminnalle täysin epäoleellista ja lopputuloksena on vähintään puolen megan paketti.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Timblex »

Sly_Jack0 wrote:
Ruuttu wrote:Paras tapa IMO, mutta myös hankala toteuttaa.
Mutta kun muistetaan, etta Valaalla on decompilerkin, en yhtaan ihmettelisi tallaista ratkaisua. =D
Cb:lle vai :o
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic (II/2010)

Post by KilledWhale »

porzi wrote:Pitäisi kai tähän väliin nillittää, että kaikenlaisen haitallisen koodin tekeminen levittäminen jne jne. on suomessa laitonta.

Mutta jos joku rupeaisi virusta väsäämään, olisi cb kyllä yksi maailmankaikkeuden paskimmista kielistä siihen. Ihan jo pelkästään sen vuoksi, että cb tunkee kääntämäänsä exeen mukaan kaikennäköistä viruksen toiminnalle täysin epäoleellista ja lopputuloksena on vähintään puolen megan paketti.
Tekeminen ei sinäänsä taida olla laitonta, mutta levittäminen on enemmänkin kuin laitonta. Eipä tuo minun proof-of-concept virukseni ole levitykseen asti päätymässä kuitenkaan :)
Lisäksi "haitallinen koodi" on mielestäni hieman epäselvä käsite, sillä nykyisellään oma koodini vain leviää aiheuttamatta minkäänlaista haittaa toisille.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Locked