Offtopic (II/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by legend »

Seiskaluokan todistus on jaettu, keskiarvo oli 9,4667 ja lukuaineista 9,8 =D
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (II/2010)

Post by naputtelija »

Kuunpimennys tänään 10.00. Siis oli. Eikä sitä päässyt katsomaan kun oli kuu ihan pilvessä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Taatero »

naputtelija wrote:Kuunpimennys tänään 10.00. Siis oli. Eikä sitä päässyt katsomaan kun oli kuu ihan pilvessä.
It en päässyt katsomaan koska nukuin, niin kuin kaikki kunnon ihmiset tuohon aikaan!
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by esa94 »

naputtelija wrote:Kuunpimennys tänään 10.00. Siis oli. Eikä sitä päässyt katsomaan kun oli kuu ihan pilvessä.
Olihan se kuu vielä mainion punainen tuossa neljänkin aikaan kun lähdin koulusta.
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Kille »

Ysin joulutodistus saatu, ja keskiarvo 9,75.
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Frozen »

Kille wrote:Ysin joulutodistus saatu, ja keskiarvo 9,75.
No huh huh.... itse taivuin tänävuonna 8,2:seen.... :D
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic (II/2010)

Post by phons »

Kille wrote:Ysin joulutodistus saatu, ja keskiarvo 9,75.
nice.. 2. jakson aineiden, joita oli 5 + liikunta, keskiarvo on itellä 9. Tää jakso meni aika putkeen mutta muuten jos ajattelen kaikkia aineita niin menee keskiarvo 8.5 pintaan enemmän..
Image
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Latexi95 »

Minulla keskiarvo taitaa olla jotain 9.4 pintaan...
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

Tulipa tässä Doctor Who - krääsää siivotessani jännä idea mieleen. Kuinka vaikeaa olisi käsin askarrella tietokoneen koteloon tarrat, joilla kotelon saa muistuttamaan TARDISta? Täyttä replicaa kotelosta ei saa, koska edestä katsottuna kotelon X-akselin ja Z-akselin suhde ei ole lähelläkään 1:1:een, mutta jos siitä saisi askarreltua edes niin aidon näköisen että scifinsä tunteva tunnistaa lempiscifisarjani laneilla?

EDIT:

Ja näin paremmin ajateltuna ja muotoiluna, olisiko vaikeaa löytää tai askarrella tarraa joka on koneen kopan etusivun kokoinen ja sisältää kuvan yhdestä Tardiksen sivusta?

Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by legend »

phons wrote:
Kille wrote:Ysin joulutodistus saatu, ja keskiarvo 9,75.
nice.. 2. jakson aineiden, joita oli 5 + liikunta, keskiarvo on itellä 9. Tää jakso meni aika putkeen mutta muuten jos ajattelen kaikkia aineita niin menee keskiarvo 8.5 pintaan enemmän..
Hei, miksi kukaan ei huomannut mun 9.8 (huom. seiska luokan ja tässä on lukuaineet) :evil:
EDIT:

"T'don' matter" mitäs muuten toi meinaa??

Last edited by legend on Wed Dec 22, 2010 11:16 pm, edited 2 times in total.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by esa94 »

legend wrote:
phons wrote:
Kille wrote:Ysin joulutodistus saatu, ja keskiarvo 9,75.
nice.. 2. jakson aineiden, joita oli 5 + liikunta, keskiarvo on itellä 9. Tää jakso meni aika putkeen mutta muuten jos ajattelen kaikkia aineita niin menee keskiarvo 8.5 pintaan enemmän..
Hei, miksi kukaan ei huomannut mun 9.8 (huom. seiska luokan ja tässä on lukuaineet) :evil:
Seiskan lukuaineiden keskiarvo 9.8?

Meh. T'don' matter. Itsellä päättötodistuksessa reilu 9.6 ja nyt taitaa olla 8.7 pintaan. Samaa tasoa.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Koodiapina »

legend wrote:Hei, miksi kukaan ei huomannut mun 9.8
VAU. Taidat olla lapsinero kun saat noin hyviä numeroita!
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by legend »

Grandi wrote:
legend wrote:Hei, miksi kukaan ei huomannut mun 9.8
Taidat olla lapsinero kun saat noin hyviä numeroita!
Ettekö usko? No tässä on kuva Helmi reissuvihon koe-osiosta :D piilotin opettajien nimet ja muut vastaavat...
Helmi.JPG
Helmi.JPG (68.49 KiB) Viewed 11253 times
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Awaclus »

legend wrote:
Grandi wrote:
legend wrote:Hei, miksi kukaan ei huomannut mun 9.8
Taidat olla lapsinero kun saat noin hyviä numeroita!
Ettekö usko? No tässä on kuva Helmi reissuvihon koe-osiosta :D piilotin opettajien nimet ja muut vastaavat...
Helmi.JPG
Grandi ei ole kirjoittanut foorumille kovinkaan monta epäsarkastista viestiä.

Peruskoulussa on maailman helpoin asia saada todistus, jossa Int(keskiarvo)=10, ja tämä pitää 100% paikkansa. Tai siis pitäisi paikkansa, jos ei kärsisi migreeneistä eikä verisuonisairauksista jotka estävät koulunkäynnin ajoittain kokonaan, eikä olisi tarvetta käydä koeviikon aikana neljänä päivänä viidestä 40 kilometrin päässä säestysharjoituksissa 3/3-sellotutkintoa varten, ja jos saisi oppikirjat joskus muulloin kuin sillä tunnilla 3. joulukuuta, jolloin k.o. aineesta on koe, ja jos äidinkielen opettaja ei arvostelisi ainekirjoituksia asteikolla 5-8 tavallisen 4-10:n sijaan, ja jos olisi saanut informaatiota kaikista kokeista, joita oli tulossa niinä päivinä kun randomisti sattuu koulussa käymään, ja jos vielä jättäisi käyttämättä kaikkea aikaansa foorumilla angstaamassa niin hyvin menisi koulu.

Mutta ei mene.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by esa94 »

Chaosworm wrote:Grandi ei ole kirjoittanut foorumille kovinkaan monta epäsarkastista viestiä.
Ironista.

Olisit käynyt niillä äidinkielentunneillasi :<
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by SPuntte »

The Humble Indie Bundle #2 lienee täälläkin jo wanha juttu, mutta nyt ei olekaan tarkoitus mainostaa kyseistä pelitarjousta vaan jotain ihan muuta.

Sain nimittäin idean, että ostaisin kyseisen pelin CB-foorumiyhteisölle joululahjaksi.

Kyllä, luit aivan oikein. Seuraavaksi mieleeni juolahti tietenkin kyseisen teon mahdolliset lakiteknisen näkökohdat ja tarjouksen mahdollinen EULA. Yllätyksekseni en löytänyt ko. sivustolta mitään linkkiä minkäänlaisiin käyttöehtoihin, ainoastaan yhteydenottoon ja latauslinkin uudelleenlähetykseen.

Ainoa asia, mikä sivustolla viittaa käyttöehtoihin millään tavalla on seuraava teksti:
HIB #2 wrote:When you buy these games, they are yours. Feel free to play them without an internet connection, back them up, and install them on all of your Macs and PCs freely. There is no time-limit on your downloads.
Jos siis ostaisin pelipaketin sopivaksi näkemälläni summalla ja ilmoittaisin foorumipostissa jakavani paketin latauslinkkiä jokaiselle, joka lähettää minulle aiheesta yksityisviestin tarjouksen umpeutumisaikaan mennessä (joka on ilmeisesti 25.12.10 n. klo 23:59.59 @ UTC +1). Linkin jakaminen julkisesti olisi tietysti kyseenalaista, joten jokaisen yksityisviestin lähettäjän olisi hyväksyttävä, että linkki tulee pitää ainoastaan omana tietonaan. Olisiko tämän toteuttaminen laillista? Valvojathan näkevät ainakin sääntöjä rikkoviksi ilmoitetut YV:t, joten periaatteessa linkki voisi päätyä sellaisen nähtäville, jolla ei siihen ole oikeutta - ja tämä siis jo ilman, että kukaan jakaa linkkiä julkisesti missään.

Lisähuomiona vielä em. tekstissä puhutellaan lukijaa muodossa "you", joka nykyään tarkoittaa sekä yksilöä, että useampaa henkilöä. Itse jo pelipaketin ostaneena tiedän, että lataussivun kautta on mahdollisuus maksaa tuotteesta lisää, joka mahdollistaisi mm. sen, että jokainen tämän foorumin kautta linkin saanut maksaa halutessaan itse tuotteesta jotakin.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by mikeful »

Kuka saa pitää Steam-avaimen tuosta? Onko käyttöehdoissa mainintaa asiasta? Olisiko kätevämpää ottaa yhteyttä paketin järjestäjään asiasta varmuuden vuoksi?
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by DJ-Filbe »

Olisi mukava tietää, millä ja mistä voisin ladata jonkin DOS -ohjelmointityökalun (C-kieli?). Ja miten tällä käsitellään ääntä ja grafiikkaa.
EDIT:

Saattaa kuulostaa naurettavalta kysymykseltä, mutta tarkoitus ei ole siis lähteä koodaamaan DOS-ohjelmia. Olen vain kiinnostunut :D

ja ennen kuin vastaat niin: kvg-metodi on suoritettu omalta osaltani lähes tuloksettomana...
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

^^
toki jos joku tuntee ilmaisen, toimivan dossikääntäjän (tai edes materiaalia) niin en vastustaisi vaikka tämän kääntäjän nimi jaettaisiin. Minulla kuitenkin pyörii noita keskivanhoja koneita (Win 3.1 - Win98 - väliltä käyttiksiä), joille voisi olla ihan jännä ohjelmoida jotain pientä ihan vain tutustumisen vuoksi. En vain ole ollut aivan niin kiinnostunut että olisin alkanut guuglailemaan tai muuten perehtymään asiaan :P
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by CCE »

Feuer wrote:^^
toki jos joku tuntee ilmaisen, toimivan dossikääntäjän (tai edes materiaalia) niin en vastustaisi vaikka tämän kääntäjän nimi jaettaisiin. Minulla kuitenkin pyörii noita keskivanhoja koneita (Win 3.1 - Win98 - väliltä käyttiksiä), joille voisi olla ihan jännä ohjelmoida jotain pientä ihan vain tutustumisen vuoksi. En vain ole ollut aivan niin kiinnostunut että olisin alkanut guuglailemaan tai muuten perehtymään asiaan :P
Olen kuullut että DJGPP on oivallinen C/C++ kääntäjä http://www.delorie.com/djgpp/
Locked