Offtopic (II/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Kille »

videokoodekit v****taa. Minulla on siis neljä n.10s AVI RAW-pakattua blender-videota jotka pitäisi saada yhteen. Mikä ohjelma kävisi, voiko blenderin videoeditorilla tallentaa pelkän videon ilman lisärendausta ja miten? Ja sama pitäis tehdä neljälle StereoMovieMakerilla tehdylle AVI CINEPACK CODEC-muotoiselle videolle.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by valscion »

Kille wrote:videokoodekit v****taa. Minulla on siis neljä n.10s AVI RAW-pakattua blender-videota jotka pitäisi saada yhteen. Mikä ohjelma kävisi, voiko blenderin videoeditorilla tallentaa pelkän videon ilman lisärendausta ja miten? Ja sama pitäis tehdä neljälle StereoMovieMakerilla tehdylle AVI CINEPACK CODEC-muotoiselle videolle.
ffmpeg? En ole ainakaan tähän mennessä törmännyt mihinkään videoon, jolla en olisi saanut tehtyä haluaamani tulosta.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by esa94 »

Jani wrote: Ai niin, se legendaarisen hieno silmä. Saisinko kopion siitä näin muistoksi? :P
Image
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Kille »

VesQ wrote:
Kille wrote:videokoodekit v****taa. Minulla on siis neljä n.10s AVI RAW-pakattua blender-videota jotka pitäisi saada yhteen. Mikä ohjelma kävisi, voiko blenderin videoeditorilla tallentaa pelkän videon ilman lisärendausta ja miten? Ja sama pitäis tehdä neljälle StereoMovieMakerilla tehdylle AVI CINEPACK CODEC-muotoiselle videolle.
ffmpeg? En ole ainakaan tähän mennessä törmännyt mihinkään videoon, jolla en olisi saanut tehtyä haluaamani tulosta.
Miten tota käytetään? Latasin sieltä sen paketin, mutta mitä pitäisi sitten tehdä? EXEä en sieltä löytänyt. http://www.ffmpeg.org/download.html <=onko oikea osoite?
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Jani »

Kille wrote:
VesQ wrote:
Kille wrote:videokoodekit v****taa. Minulla on siis neljä n.10s AVI RAW-pakattua blender-videota jotka pitäisi saada yhteen. Mikä ohjelma kävisi, voiko blenderin videoeditorilla tallentaa pelkän videon ilman lisärendausta ja miten? Ja sama pitäis tehdä neljälle StereoMovieMakerilla tehdylle AVI CINEPACK CODEC-muotoiselle videolle.
ffmpeg? En ole ainakaan tähän mennessä törmännyt mihinkään videoon, jolla en olisi saanut tehtyä haluaamani tulosta.
Miten tota käytetään? Latasin sieltä sen paketin, mutta mitä pitäisi sitten tehdä? EXEä en sieltä löytänyt. http://www.ffmpeg.org/download.html <=onko oikea osoite?
Eikai siellä exeä pidä ollakkaan? Nopeasti vilkaisin ja vaikuttais linukan ohjelmalta.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by esa94 »

Kille wrote:
VesQ wrote:
Kille wrote:videokoodekit v****taa. Minulla on siis neljä n.10s AVI RAW-pakattua blender-videota jotka pitäisi saada yhteen. Mikä ohjelma kävisi, voiko blenderin videoeditorilla tallentaa pelkän videon ilman lisärendausta ja miten? Ja sama pitäis tehdä neljälle StereoMovieMakerilla tehdylle AVI CINEPACK CODEC-muotoiselle videolle.
ffmpeg? En ole ainakaan tähän mennessä törmännyt mihinkään videoon, jolla en olisi saanut tehtyä haluaamani tulosta.
Miten tota käytetään? Latasin sieltä sen paketin, mutta mitä pitäisi sitten tehdä? EXEä en sieltä löytänyt. http://www.ffmpeg.org/download.html <=onko oikea osoite?
Käännä se.

Jos ei natiiviksi käänny niin käytä cygwiniä.
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Kille »

:oops: Pitäis varmaan tietää, mutta kun olen niin vähän pingviinien kanssa touhunnut, niin: miten windows-ohjelmia käännetään linuxille ja toisinpäin?
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by valscion »

Kille wrote: :oops: Pitäis varmaan tietää, mutta kun olen niin vähän pingviinien kanssa touhunnut, niin: miten windows-ohjelmia käännetään linuxille ja toisinpäin?
Ei tarvitse mokomia. FFmpeg:stä on myös winukka-versiot, kannattais käyttää googlessa hakusanaa "ffmpeg windows" niin auttais kovasti. Tässä kuitenkin linkki suoraan: http://ffmpeg.arrozcru.org/autobuilds/
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (II/2010)

Post by naputtelija »

Onko kellään ps2-peliä nimeltä jak x? Jos on, sitä voisi kokeilla verkkopelinä. Ajattelin jos cb-porukassa olisi jotain kiinnostunutta, kun missään muualla ei näytä olevan...
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (II/2010)

Post by skinkken »

Tein toisen lohikäärmeen, tällä kertaa A3 -paperista. Pää, siivet ja pyrstö/häntä ovat myös vähän erilaisia.

Kuvia:
1 ja 2: molemmat lohikäärmeet samassa, toisessa 2e kolikko mittasuhteiden näkemiseksi.
3 ja 4: kuvia uudesta lohikäärmeestä
5 ja 6: takaa ja lähikuva päästä
dragonit2.png
dragonit2.png (1.02 MiB) Viewed 11284 times
Ja pienempää lohikäärmettä voi katsella täältä: viewtopic.php?f=13&t=2353&start=300#p48613
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic (II/2010)

Post by koodaaja »

Höpön löpön, aivan komeahan se on. Paperisi näyttää tosin tavalliselta kopiopaperilta, vai? Yksityiskohdat näyttäisivät todennäköisesti paremmilta ohuella origamipaperilla, eikä väreistäkään haittaa olisi.

Syvää kunnioitusta kyllä niille, joilla riittää kärsivällisyys noin monimutkaiseen taitteluun. Itse jaksan hädin tuskin yhden kurjen väsätä ja kyllästyn :)
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Wingman »

Hieno! Teitkö jostain ohjeesta vai suunnittelitko itse? Ekassa tapauksessa olis kiva tietää, mistä ohjeesta :P
- - - -
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (II/2010)

Post by skinkken »

koodaaja wrote:Höpön löpön, aivan komeahan se on. Paperisi näyttää tosin tavalliselta kopiopaperilta, vai? Yksityiskohdat näyttäisivät todennäköisesti paremmilta ohuella origamipaperilla, eikä väreistäkään haittaa olisi.

Syvää kunnioitusta kyllä niille, joilla riittää kärsivällisyys noin monimutkaiseen taitteluun. Itse jaksan hädin tuskin yhden kurjen väsätä ja kyllästyn :)
Joo, kopiopaperista tein.
Wingman wrote:Hieno! Teitkö jostain ohjeesta vai suunnittelitko itse? Ekassa tapauksessa olis kiva tietää, mistä ohjeesta :P
skinkken wrote:Ja pienempää lohikäärmettä voi katsella täältä: viewtopic.php?f=13&t=2353&start=300#p48613
linkki wrote:tällä ohjeella,
Kiitos kommenteista! :)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic (II/2010)

Post by KilledWhale »

skinkken wrote:Tein toisen lohikäärmeen, tällä kertaa A3 -paperista. Pää, siivet ja pyrstö/häntä ovat myös vähän erilaisia.

Kuvia:
1 ja 2: molemmat lohikäärmeet samassa, toisessa 2e kolikko mittasuhteiden näkemiseksi.
3 ja 4: kuvia uudesta lohikäärmeestä
5 ja 6: takaa ja lähikuva päästä
dragonit2.png
Ja pienempää lohikäärmettä voi katsella täältä: viewtopic.php?f=13&t=2353&start=300#p48613
Vallan hieno on hän.
Itsekin aloitin joskus 6-vuotiaana taittelemaan origameja, mutta valitettavasti se on nykyään jäänyt lähes kokonaan.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Wingman »

skinkken wrote:
Wingman wrote:Hieno! Teitkö jostain ohjeesta vai suunnittelitko itse? Ekassa tapauksessa olis kiva tietää, mistä ohjeesta :P
skinkken wrote:Ja pienempää lohikäärmettä voi katsella täältä: viewtopic.php?f=13&t=2353&start=300#p48613
linkki wrote:tällä ohjeella,
Kiitos kommenteista! :)
jooh, jotenkin arvelin :D
Pitänee taitella jotain pitkästä aikaa, taidot alkaa pian ruostua
- - - -
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic (II/2010)

Post by phons »

Todella hieno origami-teos, itse osaan vain 2 perus lentokonetta, laivan tosin senkin olen unohtanut ja sammakon josta en ole varma osaanko.. Mutta kun katsoin tota videota jossa oli ohjeet niin mites herra oli saanut sinne 35min pitkän videon? Mitä nyt viimeiksi luin niin max pituus säädettiin 20 minuttiin, onko tätä vaihdettu taas vai voiko youtubelta anoa jotain "pidennyksiä"..?
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic (II/2010)

Post by koodaaja »

Youtubelta voi perustellen saada luvan pidempiin videoihin, esimerkiksi parituntisia dokumentteja ja luentoja löytyy. Käsittääkseni näitä myönnetään lähinnä yhteistyökumppaneille tai kovin suosituille kanaville. Myös jollain epämääräisellä haksauksella sai ainakin aikanaan pidempiä videoita, esimerkkinä tämä.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (II/2010)

Post by naputtelija »

Pistin sinne oman videon ja sano että piti olla max 15 min. Pidennyksiä voi varmaan anoa.
Mun video: http://www.youtube.com/watch?v=AjCxtNkG_E4
EDIT:

Mielipiteitä...

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

Joku Aoe3:n ja Win7:n sielunelämään perehtynyt, missä peli säilyttää homecityjä? Minulla on Users/*username*/Documents/My Games/Age of Empires 3/Savegames/ - kansiossa 130 levelinen Espanjalaiskaupunki, jota ei näy pelin Skirmishin puolella :( ja nyt harmittaa kun tuon kaupungin eteen on pelattu tunti tai kaksi
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by temu92 »

Feuer wrote:kaupungin eteen on pelattu tunti tai kaksi
Ootpas ollu nopee, ittellä on ~50+ levelinen kaupunki ja sitä olen pelannut huomattavasti pidempään kuin tunti tai kaksi :p
Locked