World Trade Center Rescue

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

naputtelija wrote:Hyvin menee, jos vain sais ladattua; file not found 404...
Nyt saa. Failasin pisteen verran URL :ssä :)
EDIT:

Versio 0.1.5. ulos: Alkutekstit. Tarvitsisin kääntäjän :D

EDIT:

Versio 0.1.6. päivitettyä materiaalia. Lopputekstit.

EDIT:

Versio 0.1.7. päivitetty järjestelmä: kieltä voi vaihtaa lennossa pelin aikana (F8). Viron kielipaketti. WTC-tekstuuri pakattu pikku paloihin, joita monistetaan valmiiseen tekstuuriin (tämä vähentää tietysti latauspaketin kokoa ja hidastaa pelin latautumista n. 2 sekunnilla). Selkeä kielivalikko. Lopputeksteille muokkaamissuoja, joka kysyy dev-salasanaa mikäli käyttäjän muokkaamat creditsit pitäisi näyttää (creditsit tulevat ruutuun painamalla Esc pelin aikana. Tällöin peli päättyy).

Tulossa lähiaikoina:
110 kerrosta molempiin torneihin; portaat.
Last edited by DJ-Filbe on Sun Nov 28, 2010 12:00 am, edited 1 time in total.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

Uusi versio: v0.2.1:
- automaattinen version tarkistus ja mahdollisen uuden version lataaminen
- korkealaatuista musiikkia; latauspaketin koko kasvoi huomattavasti (tähän keksin ratkaisun myöhemmin, esim. musat ladattaisiin netistä tjs)
- toiseen kerrokseen kiipeäminen (bugaa vielä, portaat eivät ole oikeilla paikkoillaan...)
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: World Trade Center Rescue

Post by Viltzu »

DJ-Filbe wrote:Uusi versio: v0.2.1:
- korkealaatuista musiikkia; latauspaketin koko kasvoi huomattavasti (tähän keksin ratkaisun myöhemmin, esim. musat ladattaisiin netistä tjs)
Mitä tämä vaikuttaisi? Lataaminen kestää silti saman verran. (Ehkä jopa kauemmin)
DJ-Filbe wrote:- toiseen kerrokseen kiipeäminen (bugaa vielä, portaat eivät ole oikeilla paikkoillaan...)
Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

Viltzu wrote:
DJ-Filbe wrote:Uusi versio: v0.2.1:
- korkealaatuista musiikkia; latauspaketin koko kasvoi huomattavasti (tähän keksin ratkaisun myöhemmin, esim. musat ladattaisiin netistä tjs)
Mitä tämä vaikuttaisi? Lataaminen kestää silti saman verran. (Ehkä jopa kauemmin)
Käyttäjä voisi valita mahdollisesti kevyemmän paketin, jos nettiyhteys ei ole paras mahdollinen.
Viltzu wrote:
DJ-Filbe wrote:- toiseen kerrokseen kiipeäminen (bugaa vielä, portaat eivät ole oikeilla paikkoillaan...)
Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.
En ole keksinyt ratkaisua tähän. Läppärillä toimii itselläni lähes aina moitteetta, pöytäkoneella n. joka neljäs kerta jumittaa seinän viereen. Taitaa olla näytönohjaimesta kiinni, koska peli piirtää kerroksen kuvaan, jota piirtää koordinaattien perusteella näytölle.
EDIT:

V. 0.2.2.

- päivitysominaisuuden korjaus; tunnistaa jos ei Internet-yhteyttä
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

Paketti on rikki hetken... nettiyhteys katkesi kun olin siirtämässä pakettia palvelimelle...
EDIT:

Nyt pitäisi version 0.2.2. lataus toimia

Last edited by DJ-Filbe on Sun Nov 28, 2010 11:08 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: World Trade Center Rescue

Post by Kille »

Viltzu wrote: Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.
Sama täällä. Yläreunan teksti vaihtuu plazasta 1.kerrokseen, mutta muuten peli jumahtaa. Tekstin mukaan takaisin plazallekin pääsee, mutta ukko ei talon seinästä irtoa.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

Kille wrote:
Viltzu wrote: Pitäisikö ensin tehdä mahdolliseksi se, että torniin ylipäätänsä pääsee? Itselläni peli jumittuu jos menee liian lähelle tornia.
Sama täällä. Yläreunan teksti vaihtuu plazasta 1.kerrokseen, mutta muuten peli jumahtaa. Tekstin mukaan takaisin plazallekin pääsee, mutta ukko ei talon seinästä irtoa.
Tiedän. Yritän korjata tänään. Itselläni vika korjaantuu, kun käynnistän pelin uudelleen. Vika ilmenee noin 1/4 pelikerroista.
EDIT:

Hetkonen! Ilmeneekö vika silloin kun yritetään piirtää läpinäkyvää kattotekstuuria (silloin kun seinä "loppuu kesken" näytöllä)??? Itselläni tuossa yrittäessä peli pätkäisi hieman tuolloin... Vika olisi helposti kierrettävissä näyttämällä ensimmäinen kerros jo hieman ennen kun taloon menee sisään (esim 1 tilen aikaisemmin)

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: World Trade Center Rescue

Post by MetalRain »

Itse luulen että peli koittaa piirtää liian montaa kerrosta seinässä mutta lopulta piirrettävää on vain liikaa kun näkyvien kerroksien määrä kasvaa rajusti seinää lähestyessä.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

MetalRain wrote:Itse luulen että peli koittaa piirtää liian montaa kerrosta seinässä mutta lopulta piirrettävää on vain liikaa kun näkyvien kerroksien määrä kasvaa rajusti seinää lähestyessä.
Voi se sekin olla... Testailen tuota nyt jos saisi hieman nopeammin kerroksen näkyviin...
Pitänee tehdä pelistä myös versio ilman noita 3d-hässäköitä...
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: World Trade Center Rescue

Post by KilledWhale »

Itse meinasin jopa testata peliä, mutta paskan myit.
Zip-paketti ei tahtonut millään purkautua vaikka monta kertaa sen latasin ja kun viimein sain toimivan paketin sekin oli väärin pakattu (olisi fiksumpaa pakata kansio jolloin purkaessa ei saisi epämääräistä läjää tiedostoja sekaisin downloads-kansioon.)
Kun viimein sain ohjelman käyntii peli lataili kaiken ja sen jälkeen näkyi BSOD (musta ruutu) ja taustalla kuului vain ärsyttävä, itseään toistava biisi,

Lisäksi kun 20mb pakettia joutuu lataamaan yli 2min odottaisi saavan jotain vastineeksi, mutta kun ei niin ei. Äänten laatua kannattaisi tosiaan laskea reilusti tai miettiä, sopisiko jokin muu formaatti paremmin.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

KilledWhale wrote:Itse meinasin jopa testata peliä, mutta paskan myit.
Zip-paketti ei tahtonut millään purkautua vaikka monta kertaa sen latasin ja kun viimein sain toimivan paketin sekin oli väärin pakattu (olisi fiksumpaa pakata kansio jolloin purkaessa ei saisi epämääräistä läjää tiedostoja sekaisin downloads-kansioon.)
Kun viimein sain ohjelman käyntii peli lataili kaiken ja sen jälkeen näkyi BSOD (musta ruutu) ja taustalla kuului vain ärsyttävä, itseään toistava biisi,
Ja mitä sattuukaan lukemaan sinulla gameloadinginfo.dat -tiedostossa?
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: World Trade Center Rescue

Post by KilledWhale »

DJ-Filbe wrote:
KilledWhale wrote:Itse meinasin jopa testata peliä, mutta paskan myit.
Zip-paketti ei tahtonut millään purkautua vaikka monta kertaa sen latasin ja kun viimein sain toimivan paketin sekin oli väärin pakattu (olisi fiksumpaa pakata kansio jolloin purkaessa ei saisi epämääräistä läjää tiedostoja sekaisin downloads-kansioon.)
Kun viimein sain ohjelman käyntii peli lataili kaiken ja sen jälkeen näkyi BSOD (musta ruutu) ja taustalla kuului vain ärsyttävä, itseään toistava biisi,
Ja mitä sattuukaan lukemaan sinulla gameloadinginfo.dat -tiedostossa?
Vaikea sanoa, kun moista tiedostoa ei ilmestynyt mihinkään.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

Veikkaan kuitenkin ettei ruutu ihan musta ollut. Tai jos sattui olemaan, peli oli juuri lataamassa karttaa ja objekteja (sitä se tekee vain pienen hetken niin en ole viitsinyt laittaa siihen tekstejä, mutta taidan sittenkin kohta lisätä).
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.

Last edited by DJ-Filbe on Sun Nov 28, 2010 12:47 pm, edited 1 time in total.
Guest

Re: World Trade Center Rescue

Post by Guest »

Kannattaa filbe suosiolla jättää koodi hommat niille jotka osaa.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

Vieras wrote:Kannattaa filbe suosiolla jättää koodi hommat niille jotka osaa.
Ihan hyvää hyvyyttäni julkaisen keskeneräisiä versioita...
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: World Trade Center Rescue

Post by TheDuck »

DJ-Filbe wrote:
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.

Ensinnäkin, kannattaisiko tehdä se itse peli ennen kuin alkaa säätämään jotain noin turhia ominaisuuksia? Ja sitä paitsi oletko ottanut huomioon, että aika useilla ihmisillä IP-osoite vaihtelee jatkuvasti kuten minulla?
^^
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

TheDuck wrote:
DJ-Filbe wrote:
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.

Ensinnäkin, kannattaisiko tehdä se itse peli ennen kuin alkaa säätämään jotain noin turhia ominaisuuksia? Ja sitä paitsi oletko ottanut huomioon, että aika useilla ihmisillä IP-osoite vaihtelee jatkuvasti kuten minulla?
Ainahan on se käyttäjätunnus.
Ja peliä tehdään ihan samaan tahtiin kun sitä tehtäisiin ilman noita "turhia ominaisuuksia". Pitää välillä koodata jotain muuta "kivempaa" eikä vaan samaa "tylsää" pelimoottoria :D jaksaa sitten paremmin koodailla muutakin.
EDIT:

Done, v0.2.3. ulkona. Käyttäjät tilastoidaan.

Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by Taatero »

DJ-Filbe wrote:
TheDuck wrote:
DJ-Filbe wrote:
EDIT:

Seuraavaan versioon tulee käyttäjälistaus, eli "rekisteröidyt" pelaajaksi. Käyttäjätunnus ja IP-osoitteesi riittävät, erillistä salasanaa ei tarvita. Käyttäjiä voi luoda useampia. Sinun ei myöskään tarvitse nimimerkin syötön jälkeen "kirjautua sisään" peliin, vaan peli ainoastaan kerää tietoja pelaamisestasi. Tietoja lähetetään palvelimelle tilastoon.
Teen myös virheilmoitusominaisuuden, eli jos vaikka peli lagaa, virheilmoitustiedoston sisältä löytyy syy. Virheetkin tilastoidaan.

Ensinnäkin, kannattaisiko tehdä se itse peli ennen kuin alkaa säätämään jotain noin turhia ominaisuuksia? Ja sitä paitsi oletko ottanut huomioon, että aika useilla ihmisillä IP-osoite vaihtelee jatkuvasti kuten minulla?
Ainahan on se käyttäjätunnus.
Ja peliä tehdään ihan samaan tahtiin kun sitä tehtäisiin ilman noita "turhia ominaisuuksia". Pitää välillä koodata jotain muuta "kivempaa" eikä vaan samaa "tylsää" pelimoottoria :D jaksaa sitten paremmin koodailla muutakin.
EDIT:

Done, v0.2.3. ulkona. Käyttäjät tilastoidaan.

Taitaa olla ikuisuusprojekti. Paras keino vältää projektin päätymistä romukoppaan on juuri karsia turhat ominaisuudet suunnitteluvaiheessa pois ja lisätä sälää sitten kun itse peli on pääosiltaan valmis. Ja koska ette ole ilmeisestikään suunnitelut itse peliä lähes ollenkaan, miksi ihmeessä väännätte jotain sisäänkirjautumista? Mhin tarvitsette sitä, varsinkaan kun pelityypistä ja -mekaaniikasta ei ole päätetty? Nyt kyllä sohitaan pilkkopimeässä.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by Koodiapina »

Taatero wrote:Ja koska ette ole ilmeisestikään suunnitelut itse peliä lähes ollenkaan
Aloitusviestissä ainakin väitetään, että täysi suunnitelma olisi valmis.
DJ-Filbe wrote:
Grandi wrote:Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
Itse et olisi kuitenkaan valmis tekemään mitään paremman "räpellyksen" eteen.
Asia on niin, että paremman räpellyksen eteen ei tarvitse tehdä yhtikäs mitään. Marcoderin alkuperäinen talomoottorin demo oli sellaisenaan moninkertaisesti toimivampi ja hienompi kokonaisuus kuin se versio pelistäsi, jonka latasin.

http://www.kpelit.fi/?c=1562
Last edited by valscion on Mon Mar 29, 2021 1:02 pm, edited 1 time in total.
Reason: kpelit.net -> kpelit.fi
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: World Trade Center Rescue

Post by DJ-Filbe »

Tarvitsemme grafiikkaa. Kun Wingmanilta tulee sitä (ilmeisesti jo valmista), teen toimistotilat valmiiksi. Sitten pääsemmekin jo AI:n ja itse pelin kimppuun :).
Bugikorjauksia tulee pikkuhiljaa.
EDIT:

V0.2.4. ulos, pohjoistornissa 110 (identtistä (johtuu graffojen puutteesta)) kerrosta. Pohjagrafiikkaa: WTC:n lattiaa. - käyttäjien listaus [poistettu]

Last edited by DJ-Filbe on Mon Nov 29, 2010 5:55 pm, edited 2 times in total.
Post Reply