World Trade Center Rescue
World Trade Center Rescue
Idea
Pelin idea perustuu New York Cityssä 11.9. vuonna 2001 tapahtuneeseen terrori-iskuun Etelä-Manhattanilla sijaitsevaan World Trade Centeriin. Peli alkaa, kun ensimmäinen lentokone iskeytyy World Trade Center 1 :n (pohjoistorni).
Pelitilat
Officer aloittaa pelin jostain kohdalta tornia. Hän yrittää päästä alas tornista ennen kuin se romahtaa ja auttaa muita selviytymisessä.
Palomies yrittää pelastaa mahdollisimman paljon ihmisiä torneista.
Poliisi opastaa ihmisiä liikkumaan turvaan ja rajaa alueen liikenteeltä
Valmiina...
- "kielimoottori" ja sille tekstiä sitä mukaa kun pelin kehitys etenee
- wtc-tornit
- kerroksia (#1 kerroksen pohjat)
- pohjagrafiikka
- pelimoottorin tynkä
- musiikkia (kaikkea ei julkaistu)
- täysi suunnitelma
Lataus v. 0.2.4 (päivitetty 28.11.2010 klo 18.21)
Tästä lähtien paketin voi ladata avaamalla pelin (game.exe).
Pelin idea perustuu New York Cityssä 11.9. vuonna 2001 tapahtuneeseen terrori-iskuun Etelä-Manhattanilla sijaitsevaan World Trade Centeriin. Peli alkaa, kun ensimmäinen lentokone iskeytyy World Trade Center 1 :n (pohjoistorni).
Pelitilat
Officer aloittaa pelin jostain kohdalta tornia. Hän yrittää päästä alas tornista ennen kuin se romahtaa ja auttaa muita selviytymisessä.
Palomies yrittää pelastaa mahdollisimman paljon ihmisiä torneista.
Poliisi opastaa ihmisiä liikkumaan turvaan ja rajaa alueen liikenteeltä
Valmiina...
- "kielimoottori" ja sille tekstiä sitä mukaa kun pelin kehitys etenee
- wtc-tornit
- kerroksia (#1 kerroksen pohjat)
- pohjagrafiikka
- pelimoottorin tynkä
- musiikkia (kaikkea ei julkaistu)
- täysi suunnitelma
Lataus v. 0.2.4 (päivitetty 28.11.2010 klo 18.21)
Tästä lähtien paketin voi ladata avaamalla pelin (game.exe).
Last edited by DJ-Filbe on Sun Nov 28, 2010 6:21 pm, edited 17 times in total.
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: World Trade Center Rescue
Meinasin kokeilla, mutta kyllästyin latausruutuun.. Ei tämä nyt niin suuri peli ole että lataisi yli minuutin! Joko koko latausruutu on feikattu, tai jotain on pahasti pielessä.
^^
Re: World Trade Center Rescue
Riippuu näytönohjaimesta. Peliä ei suositella pelattavaksi heikolla näytönohjaimella varustetulla tietokoneella (no okei, helppohan minun on sanoa kun teen peliä uudella pöytiksellä). Selvä, teen nopeasti grafiikoista versiot hieman hitaammille koneille... TOSIN! Tämän olisit kyllä itsekin osannut tehdä! (Kopioit Data-kansion, esim nimelle slow machines, muokkaat kuvat pieniksi ja määrität media-config.dat-tiedostosta oikeat uudet sijainnit )TheDuck wrote:Meinasin kokeilla, mutta kyllästyin latausruutuun.. Ei tämä nyt niin suuri peli ole että lataisi yli minuutin! Joko koko latausruutu on feikattu, tai jotain on pahasti pielessä.
EDIT:
Pelissä ilmenee näköjään jonkinlainen bugi: pelin muistinkuluus nousee minulla latauksen yhteydessä n. 1 250 000 kt :n ja sitten kun liikun kentällä n. 10 sekuntia, peli pysähty ja muistinkulutus laskee n. 35 000 kt :n. Tämä siis pöytäkoneella, läppärillä latausaika puolet pöytäkoneen latausajasta (läppäri on melko surkea verrattuna pöytäkoneeseen). Mistäköhän moinen voisi johtua?Tein nyt slow-version, minkä latausaika pieneni n. 55% :n edellisestä (mittasin pelin latausajan sekä slow(71s) että fast(127s) -asetuksilla). Uusi versio on ladattavissa nyt samasta polusta.
Re: World Trade Center Rescue
Täh? Käytättekö sitä aavesoturin tekemää ogl-wrapperia kun näytönohjaimesta riippuu? Ja melko jännä että lataatte näytönohjaimen prosessorilla kaiken. Ehkä se olisi kuitenkin cpu:lla parempi (jota cb:kin osaa vain käyttää).DJ-Filbe wrote:Riippuu näytönohjaimesta. Peliä ei suositella pelattavaksi heikolla näytönohjaimella varustetulla tietokoneella (no okei, helppohan minun on sanoa kun teen peliä uudella pöytiksellä). Selvä, teen nopeasti grafiikoista versiot hieman hitaammille koneille... TOSIN! Tämän olisit kyllä itsekin osannut tehdä! (Kopioit Data-kansion, esim nimelle slow machines, muokkaat kuvat pieniksi ja määrität media-config.dat-tiedostosta oikeat uudet sijainnit )TheDuck wrote:Meinasin kokeilla, mutta kyllästyin latausruutuun.. Ei tämä nyt niin suuri peli ole että lataisi yli minuutin! Joko koko latausruutu on feikattu, tai jotain on pahasti pielessä.
EDIT:Pelissä ilmenee näköjään jonkinlainen bugi: pelin muistinkuluus nousee minulla latauksen yhteydessä n. 1 250 000 kt :n ja sitten kun liikun kentällä n. 10 sekuntia, peli pysähty ja muistinkulutus laskee n. 35 000 kt :n. Tämä siis pöytäkoneella, läppärillä latausaika puolet pöytäkoneen latausajasta (läppäri on melko surkea verrattuna pöytäkoneeseen). Mistäköhän moinen voisi johtua?Tein nyt slow-version, minkä latausaika pieneni n. 55% :n edellisestä (mittasin pelin latausajan sekä slow(71s) että fast(127s) -asetuksilla). Uusi versio on ladattavissa nyt samasta polusta.
Ja sitten tuo muistivuoto, ei hyvä.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: World Trade Center Rescue
Kummallisen pitkän latausajan lisäksi suihkulähteen alphaus ei toiminut niin nätisti kuin olin toivonut :D Versionumero 0.0.0 on myös hieman hämmentävä ja itse tekisin hiiri- enkä nuolitähtäyksen, mutta tähän tullee parannusta lähiaikoina. Paljoa muuta tästä ei uskalla sanoa kuin että onnea ja kärsävällisyyttä matkaan, eiköhän siitä vielä peli tule jos jaksatte tiiviisti väsäillä.
Latausajat eivät muuten riipu näytönohjaimesta käytti peli sitä tai ei, koska RAM:sta GPU:lle data siirtyy kuitenkin huomattavasti nopeammin kuin kovolta RAM:iin. Lisäksi näytönohjaimen 'prosessorilla' (yleensä puhutaan kyllä coresta) ei voi ladata kovolta mitään, se ei osaa lukea kovoa koska sen ei tarvitse, tämä hoidetaan CPU:lla jolloin näyttiksen ei tarvitse osata monimutkaista laitteiden käsittelyä. Eikä CB tosiaan osaa käyttää näytönohjainta ilman DLL:iä. (tai ainakaan moisesta ei ole koskaan julkisesti huudeltu)
Latausajat eivät muuten riipu näytönohjaimesta käytti peli sitä tai ei, koska RAM:sta GPU:lle data siirtyy kuitenkin huomattavasti nopeammin kuin kovolta RAM:iin. Lisäksi näytönohjaimen 'prosessorilla' (yleensä puhutaan kyllä coresta) ei voi ladata kovolta mitään, se ei osaa lukea kovoa koska sen ei tarvitse, tämä hoidetaan CPU:lla jolloin näyttiksen ei tarvitse osata monimutkaista laitteiden käsittelyä. Eikä CB tosiaan osaa käyttää näytönohjainta ilman DLL:iä. (tai ainakaan moisesta ei ole koskaan julkisesti huudeltu)
Re: World Trade Center Rescue
Hieman epäselvä pohjagrafiikka kieltämättä, kyseinen kuva korvataan ukkelilla tulevaisuudessakoodaaja wrote:...itse tekisin hiiri- enkä nuolitähtäyksen
Mutta hetkonen, pitkät latausajat!
Mistä johtuu? Lataan tornit cbMapin funktioilla CreateBuilding ja SetTexture. Pystyisinkö jotenkin tiivistämään tuota, kun kerran torneissa joka seinällä on sama tekstuuri...?
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: World Trade Center Rescue
En tarkoittanut grafiikkaa vaan sen kääntymistä nuolinäppäimistä eikä hiirtä liikuttaen :)
Itse en ole cbMapia ikinä käyttänyt, mutta nopeammin sitä käyttävät pelit ovat yleensä latautuneet.
Itse en ole cbMapia ikinä käyttänyt, mutta nopeammin sitä käyttävät pelit ovat yleensä latautuneet.
Re: World Trade Center Rescue
Tile = 20px ja tornien leveys (ja pituus) 30til, korkeus 120til.koodaaja wrote:En tarkoittanut grafiikkaa vaan sen kääntymistä nuolinäppäimistä eikä hiirtä liikuttaen
Itse en ole cbMapia ikinä käyttänyt, mutta nopeammin sitä käyttävät pelit ovat yleensä latautuneet.
Olisiko jollakin parempaa (nopeampaa) viritelmää tarjota?
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: World Trade Center Rescue
Kurkattuani tuonne fast- ja slow-kansioihin, esittäisin arviona että hitaus johtuu siitä, että venyttelet yhtä valtavan suurta tekstuuria, joka kuitenkin koostuu miljuunasta pienemmästä palasta. Voi olla että cbMap ei suoraan moista tue, mutta kannattanee kirjoitella oma systeemi, jolla sinun ei tarvitse ladata ja venyttää kuin kerran alalaita, ikkuna, välipalkki ja ylälaita. ja sivusuunnassa vain yhdelle tilelle.
Kannattanee tehdä ongelmat-alueelle oma topikki aiheesta jos moista kaipaat, ettei projektin topikki täyty pelkästään tähän liittyvästä keskustelusta.
Kannattanee tehdä ongelmat-alueelle oma topikki aiheesta jos moista kaipaat, ettei projektin topikki täyty pelkästään tähän liittyvästä keskustelusta.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: World Trade Center Rescue
Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
Re: World Trade Center Rescue
Peli muuten jumittaa kun menee tarpeeksi lähelle tornia, ilmeisesti liian paljon piirrettävää. Millaiseksi olette ajatelleet sisätilat tehdä? Kehottaisin myös miettimään mittakaavaa, monesti peleissä se on pahasti vääristynyt.
Re: World Trade Center Rescue
Itse et olisi kuitenkaan valmis tekemään mitään paremman "räpellyksen" eteen.Grandi wrote:Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
Sisätilat (kumpaankin torniin 110 kerrosta) toteutetaan tekemällä ensin hissit ja niiden ympärille identtiset kerrokset. Tavaroiden paikat arvotaan etukäteen (jo täällä päässä) ja ne tallennetaan modattaviin tiedostoihin, toimistosermit myös (mutta isoimmat ja tärkeimmät seinät luntitaan jostain alkup. pohjapiirrustuksesta).MetalRain wrote:Millaiseksi olette ajatelleet sisätilat tehdä? Kehottaisin myös miettimään mittakaavaa, monesti peleissä se on pahasti vääristynyt.
Mittakaava on tässä vaiheessa vielä toissijainen juttu: pelistä tehdään niin modattava, että mittakaavan voi vaikka laittaa viimeiseksi pelin kehityksen jälkeen tai jopa käyttäjä voi muuttaa sitä. Myös etäisyyksiä tulee pystymään muuttaa, en vielä tiedä mitä annan pelaajan valita ja mitä en joten en lupaa vielä tarkalleen mitään.
Last edited by DJ-Filbe on Mon Nov 22, 2010 4:57 pm, edited 1 time in total.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: World Trade Center Rescue
Odotas kun viewtopic.php?f=11&t=2395 eli CityStrike julkaistaan...Grandi wrote:Huvittavaa, miten Marcoderin talomoottorista on kyetty saamaan noin surkea räpellys aikaiseksi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: World Trade Center Rescue
Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
Re: World Trade Center Rescue
Käytä sitten 7-zip?Kille wrote:Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
-
- Advanced Member
- Posts: 308
- Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
- Contact:
Re: World Trade Center Rescue
Minulla aukesi TugZipillä ihan ongelmitta.esa94 wrote:Käytä sitten 7-zip?Kille wrote:Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
a.k.a. Gehock
Re: World Trade Center Rescue
Joskus saattaa olla, että olen juuri uppimassa uutta versiota nettiin samaan aikaan. Tästä johtuen kannattaa odotella minuutti-pari ja yrittää latausta uudestaanHerra Siili wrote:Minulla aukesi TugZipillä ihan ongelmitta.esa94 wrote:Käytä sitten 7-zip?Kille wrote:Lataus ei toimi. Kun avaan paketin, TugZip näyttää, että siellä ei ole mitään.
Re: World Trade Center Rescue
Ehdottasin, että laittaisit niitä uusia versioita nettiin eri nimisinä paketteina. Näin vois pysyäkin latausten perässä eikä selainten väliaikaistiedostot menisi sekaisin.DJ-Filbe wrote:Joskus saattaa olla, että olen juuri uppimassa uutta versiota nettiin samaan aikaan. Tästä johtuen kannattaa odotella minuutti-pari ja yrittää latausta uudestaan
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: World Trade Center Rescue
Uutta pukkaa (ks. eka viesti).
Ensimmäisen kerroksen pohjat, ohjelmoin etelätorniin.
Ensimmäisen kerroksen pohjat, ohjelmoin etelätorniin.
EDIT:
Kumpaankin torniin #1 kerros, v.0.1.3
EDIT:
Lisää tekstiä (yläpalkkiin); kerroksen tunnistus eri kielillä, tunnistaa alueen missä on (tätä kehitellään wtc plazan teon yhteydessä). v.0.1.4
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: World Trade Center Rescue
Hyvin menee, jos vain sais ladattua; file not found 404...
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...