Pikku pelit
Re: Pikku pelit
Minua otti päähän tuossa Tetriksessäsi juuri nuo sinun keksimät palikat.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Devoted Member
- Posts: 594
- Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
- Location: Ruudun toisella puolella
Re: Pikku pelit
Tein tässä sunnuntaipäivän kulutukseksi pienen pelin, jossa tarkoitus on väistellä pahoja kolikoita hyppimällä.
Heitämpä tässä vielä haasteen, kuka pääsee pisimmälle tasoissa (näkyy siinä palkin vasemmassa reunassa).
E: peli ei loppunut, korjasin sen ja lisäsin animaation ukolle
Heitämpä tässä vielä haasteen, kuka pääsee pisimmälle tasoissa (näkyy siinä palkin vasemmassa reunassa).
E: peli ei loppunut, korjasin sen ja lisäsin animaation ukolle
- Attachments
-
- Game.zip
- kolikkopeli
- (577.4 KiB) Downloaded 435 times
-
- Active Member
- Posts: 106
- Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm
Re: Pikku pelit
Puzzle pelit kiinnostanu viime aikoina niin tein tälläisen pienen säädön. Pitää sytyttää kaikki rivissä olevat valot jollain systeemeillä. Vähän kyllä liian munkkipohjainen peli.
Ite sain 22 sekas ja 8 siirrolla.
Ite sain 22 sekas ja 8 siirrolla.
Code: Select all
FrameLimit 50
SCREEN 600,400
SetWindow "Puzzle with no name"
Dim board(17)
Dim bl(30,7)
bad2:
For i=0 To 2
r = Rand(2,7)
For j=0 To r
bl(i,j) = Rand(1,2)
Next j
For j=0 To 7
If bl(i,j) = 2 Then Goto good2
Next j
Goto bad2
good2:
Next i
aika# = Timer()
Repeat
Color cbwhite
Text 10,380,"Sytytä kaikki vihreät valot"
ei = 0
For i=0 To 17
If board(i) = 1 Then
Color cbgreen
Else
Color cbsilver
EndIf
Circle 30 + i*30,30,15,1
If board(i) = 0 Then ei = 1
Next i
If ei = 0 Or KeyHit(28) Then
DrawScreen
cp3# = Float(Float(Int((Timer() - aika#)/100))/10)
MakeError "You won the game!"+Chr(10)+"Moves: "+moves+""+Chr(10)+"Time: "+cp3#+"s"
EndIf
For i=0 To 30
For j=0 To 7
If bl(i,j) <> 0 Then
If bl(i,j) = 1 Then
Color cbsilver
Else
Color cbgreen
EndIf
If sel = i Then
Circle MouseX() + j*30 - 10,MouseY() - 5,15,1
Else
Circle 10 + j*30,200 + i*30,15,1
EndIf
l = j*30
EndIf
Next j
If l > 0 Then
Color cbwhite
If sel = i Then
Box MouseX() - 15,MouseY() - 15,l + 30,30,0
Else
Box 5,190 + i*30,l + 30,30,0
EndIf
If BoxOverlap(MouseX(),MouseY(),1,1,5,190 + i*30,l + 30,30) = 1 And MouseDown(1) And sel = -1 Then sel = i
l = 0
EndIf
Next i
If sel > -1 Then
lap = -1
If MouseY() > 20 And MouseY() < 40 Then
lap = (RoundDown((Float(MouseX()))/30) - 1)
EndIf
EndIf
If MouseDown(1) = 0 And lap = -1 Then
sel = -1
ElseIf MouseDown(1) = 0 And lap > -1 Then
le = 0
For i=0 To 7
If bl(sel,i) > 0 Then
le + 1
EndIf
Next i
vika = lap + le
If vika < 19 And lap > -1 Then
spot = -1
For i=lap To vika
spot + 1
If spot >= 8 Then Exit
If board(i) = 0 And bl(sel,spot) = 2 Then
board(i) = 1
ElseIf board(i) = 1 And bl(sel,spot) = 2 Then
board(i) = 0
EndIf
Next i
bad:
r = Rand(2,7)
For j=0 To 7
bl(sel,j) = 0
Next j
For j=0 To r
bl(sel,j) = Rand(1,2)
Next j
For j=0 To 7
If bl(sel,j) = 2 Then Goto good
Next j
Goto bad
good:
moves + 1
sel = -1
lap = -1
Else
sel = -1
lap = -1
EndIf
EndIf
DrawScreen
Forever
Re: Pikku pelit
Minun tekemä klikkailu peli. Pitemmittä puheitta:
- Attachments
-
- Spämmäyksen poisto peli.zip
- (587.98 KiB) Downloaded 436 times
Re: Pikku pelit
Seuraa vihreää polkua hiirellä
Code: Select all
peli:
FrameLimit 40
ClearMouse
Type JOKU
Field x
Field y
EndType
Type JOKU2
Field size
Field x
Field y
EndType
speed = 3
jokuX = 0
For i = 0 To 29
jk.JOKU = New(JOKU)
jk\x = ScreenWidth()/2 - 10
jokuX = jk\x
jk\y = ScreenWidth()/2 - 50 - i * 6
Next i
jTimer = Timer()
j2Timer = Timer()
sTimer = Timer()
score = 0
For jk.JOKU = Each JOKU
Color 0, 255, 0
Circle jk\x, jk\y, 20
Next jk
Color cbYellow
Text ScreenWidth()/2 - TextWidth("Paina hiiren näppäintä")/2, ScreenHeight()/2 - TextHeight("Paina hiiren näppäintä")/2 + 50, "Paina hiiren näppäintä"
DrawScreen
WaitMouse
PositionMouse ScreenWidth()/2, ScreenHeight()/2
Repeat
SetWindow Str(score)
Randomize Rand(1, Timer())
If Timer() > sTimer + 1000
score = score + 1
sTimer = Timer()
EndIf
If Timer() > jTimer + 90
jk.JOKU = New(JOKU)
jk\x = jokuX + Rand(-10, 10)
jokuX = jk\x
jk\y = -20
jTimer = Timer()
EndIf
If Timer() > j2Timer + 500
jk2.JOKU2 = New(JOKU2)
jk2\size = Rand(20, 60)
jk2\x = Rand(0, ScreenWidth() - jk2\size)
jk2\y = ScreenHeight()
j2Timer = Timer()
EndIf
Color 0, Rand(100, 255), 0
For jk.JOKU = Each JOKU
Circle jk\x, jk\y , 20
jk\y = jk\y + speed
If jk\y > ScreenHeight() Then Delete jk
Next jk
For jk2.JOKU2 = Each JOKU2
Color cbBlue
Box jk2\x, jk2\y, jk2\size, jk2\size
jk2\y = jk2\y - speed
If jk2\y < -jk2\size Then Delete jk2
Next jk2
PositionMouse MouseX(), ScreenHeight()/2
PickColor MouseX(), MouseY()
If getRGB(1) = 0 And getRGB(2) = 0 And getRGB(3) = 0 Then
Goto häviö
EndIf
DrawScreen
Until EscapeKey()
häviö:
eTimer = Timer()
tex = ON
Repeat
Color cbRed
Text ScreenWidth()/2 - TextWidth("Hävisit! Pisteesi: "+score+" sekuntia")/2, ScreenHeight()/2 - TextHeight("Hävisit! Pisteesi: "+score+" sekuntia")/2 - 50, "Hävisit! Pisteesi: "+score+" sekuntia"
If tex = ON Then
Color cbRed
Text ScreenWidth()/2 - TextWidth("[KLIKKAA HIIRTÄ]")/2, ScreenHeight()/2 - TextHeight("[KLIKKAA HIIRTÄ]")/2 + 50, "[KLIKKAA HIIRTÄ]"
EndIf
If Timer() > eTimer + 500
tex = Not tex
eTimer = Timer()
EndIf
DrawScreen
Until MouseHit(1)
For jk.JOKU = Each JOKU
Delete jk
Next jk
Goto peli
Re: Pikku pelit
Löysin aika vanhan ristinollatekoälyni (julkaisin sen joskus... .... ruutujen määrä 30x30). Testailin sitä ja korjasin pari bugia. Nyt ristinollatekoäly on voittamaton Nyt jos haluatte nähdä tekoälyn valinta perusteet poistakaa // merkit riviltä 229
ps. muistakaa antaa palautetta....
ps. muistakaa antaa palautetta....
Code: Select all
SCREEN 600,600
FrameLimit 60
Dim Ruutu(30,30) As Byte //Unohdin nollat =)
Dim pois As Byte //Milloin löydettiin oikea kohta
Dim x As Integer //väliaikaiset...
Dim y As Integer
Dim i As Integer
///////////Tekoälyyn////////////
Dim Arvo As Byte//Suurin väliaikainen arvo
Dim Arvo1 As Byte //Polun arvo, Vaaka
Dim Arvo2 As Byte //Pysty
Dim Arvo3 As Byte //Viisto(Ylhäältä oikealta)
Dim Arvo4 As Byte //Viisto(alhaalta oikealta)
Dim Maa1 As Byte //Polun Maa, Vaaka
Dim Maa2 As Byte //Pysty
Dim Maa3 As Byte //Viisto(Ylhäältä oikealta)
Dim Maa4 As Byte //Viisto(alhaalta oikealta)
Dim Päätty1 As Byte //Milloin polku päättyy
Dim Päätty2 As Byte
Dim Päätty3 As Byte
Dim Päätty4 As Byte
//Suurimmat
Dim RuudunArvot As Byte //Arvot
Dim RuudunArvotX As Byte //Sijainti
Dim RuudunArvotY As Byte
Dim RuudunArvo As Byte //Suurin (ratkaiseva)
//Pisteytys
Const Tyhjä = 0 //Tärkein
Const Pelaaja = 12
Const Tietokone = 13
Const Kerroin = 1 //Piste kerroin
Dim Kerroin1 As Byte //Sarjat huomataan paremmin
Dim Kerroin2 As Byte
Dim Kerroin3 As Byte
Dim Kerroin4 As Byte
/////////////////////////////////
Dim Määrä As Byte
Määrä = 5
Puhdista()
Repeat
pois = 0
For x=20 To 600 Step 20
For y=20 To 600 Step 20
Color cbwhite
Line x,0,x,600 //Ylhäältä alas
Line 0,y,600,y//Vasemmalta oikealle
If pois = 0 And MouseHit(1) And MouseX() <= x And MouseY() <= y
If Ruutu(x/20,y/20) = Tyhjä
Ruutu(x/20,y/20) = Pelaaja
pois = 1
Else
pois = 2
EndIf
EndIf
If Ruutu(x/20,y/20) = Pelaaja
Color cbgreen
Box x-19,y-19,19,19
ElseIf Ruutu(x/20,y/20) = Tietokone
Color cbred
Box x-19,y-19,19,19
EndIf
Next y
Next x
If pois =1
Gosub Tarkistus
Gosub Tietokone
Ruutu(RuudunArvotX, RuudunArvotY) = Tietokone
Color cbred
Box RuudunArvotX*20-19,RuudunArvotY*20-19,19,19
RuudunArvot = 0
RuudunArvo = 0
RuudunArvotX = 0
RuudunArvotY = 0
Gosub Tarkistus
EndIf
DrawScreen
Forever
Tarkistus:
Arvo1 = 0
Arvo2 = 0
Arvo3 = 0
Arvo4 = 0
pois = 0
For x=1 To 30
For y=1 To 30
If Ruutu(x,y) > Tyhjä
For i=0 To Määrä
pois = 1
If Ruutu(x,y) = Ruutu(x+i,y)
Arvo1 = Arvo1 + 1
pois = 0
EndIf
If Ruutu(x,y) = Ruutu(x,y+i)
Arvo2 = Arvo2 + 1
pois = 0
EndIf
If Ruutu(x,y) = Ruutu(x+i,y+i)
Arvo3 = Arvo3 + 1
pois = 0
EndIf
If Ruutu(x,y) = Ruutu(x+i,y-i)
Arvo4 = Arvo4 + 1
pois = 0
EndIf
If pois = 1
Exit
EndIf
Next i
If Max(Arvo1,Max(Arvo2,Max(Arvo3,Arvo4))) >= Määrä
Voitto(Ruutu(x,y))
EndIf
Arvo1 = 0
Arvo2 = 0
Arvo3 = 0
Arvo4 = 0
EndIf
Next y
Next x
Return
Tietokone:
Arvo1 = 0
Arvo2 = 0
Arvo3 = 0
Arvo4 = 0
ClearText
For x=1 To 30
For y=1 To 30
If Ruutu(x,y) = Tyhjä
For i=-Määrä+2 To Määrä-2
If i >< 0
If x+i >= 1 And x+i <= 30 And Päätty1 = 0
If Ruutu(x+i,y) = Tyhjä
Arvo1 = Arvo1 + Ruutu(x+i,y)
Kerroin1 = 1
ElseIf Maa1 = Ruutu(x+i,y) Or Maa1 = 0
Kerroin1 = Kerroin1 * Kerroin
Arvo1 = Arvo1 + Ruutu(x+i,y) - Abs(i) + Kerroin1
Maa1 = Ruutu(x+i,y)
Else
Päätty1 = 1
Arvo1 = Arvo1
EndIf
EndIf
If y+i >= 1 And y+i <= 30 And Päätty2 = 0
If Ruutu(x,y+i) = Tyhjä
Arvo2 = Arvo2 + Ruutu(x,y+i)
Kerroin2 = 1
ElseIf Maa2 = Ruutu(x,y+i) Or Maa2 = 0
Kerroin2 = Kerroin2 * Kerroin
Arvo2 = Arvo2 + Ruutu(x,y+i) - Abs(i) + Kerroin2
Maa2 = Ruutu(x,y+i)
Else
Päätty2 = 1
Arvo2 = Arvo2
EndIf
EndIf
If x-i >= 1 And x-i <= 30 And y-i >= 1 And y-i <= 30 And Päätty3 = 0
If Ruutu(x-i,y-i) = Tyhjä
Arvo3 = Arvo3 + Ruutu(x-i,y-i)
Kerroin3 = 1
ElseIf Maa3 = Ruutu(x-i,y-i) Or Maa3 = 0
Kerroin3 = Kerroin3 * Kerroin
Arvo3 = Arvo3 + Ruutu(x-i,y-i) - Abs(i) + Kerroin3
Maa3 = Ruutu(x-i,y-i)
Else
Päätty3 = 1
Arvo3 = Arvo3
EndIf
EndIf
If x+i >= 1 And x+i <= 30 And y-i >= 1 And y-i <= 30 And Päätty4 = 0
If Ruutu(x+i,y-i) = Tyhjä
Arvo4 = Arvo4 + Ruutu(x+i,y-i)
Kerroin4 = 1
ElseIf Maa4 = Ruutu(x+i,y-i) Or Maa4 = 0
Kerroin4 = Kerroin4 * Kerroin
Arvo4 = Arvo4 + Ruutu(x+i,y-i) - Abs(i) + Kerroin4
Maa4 = Ruutu(x+i,y-i)
Else
Päätty4 = 1
Arvo4 = Arvo4
EndIf
EndIf
EndIf
Next i
Arvo = Max(Arvo1,Max(Arvo2,Max(Arvo3,Arvo4)))
Locate (x-1)*20, (y-1)*20
//AddText arvo +""
If RuudunArvo < Arvo//Jos oli tähän mennessä paras niin muistiin vaan!
RuudunArvot = Arvo1 + Arvo2 + Arvo3 + Arvo4
RuudunArvotX = x
RuudunArvotY = y
RuudunArvo = Arvo
ElseIf RuudunArvot < Arvo1 + Arvo2 + Arvo3 + Arvo4 And RuudunArvo = Arvo
RuudunArvot = Arvo1 + Arvo2 + Arvo3 + Arvo4
RuudunArvotX = x
RuudunArvotY = y
RuudunArvo = Arvo
EndIf
EndIf
Arvo = 0
Arvo1 = 0
Arvo2 = 0
Arvo3 = 0
Arvo4 = 0
Maa1 = 0
Maa2 = 0
Maa3 = 0
Maa4 = 0
Kerroin1 = 1
Kerroin2 = 1
Kerroin3 = 1
Kerroin4 = 1
Päätty1 = 0
Päätty2 = 0
Päätty3 = 0
Päätty4 = 0
Next y
Next x
Return
Function Voitto(maa)
Color cbwhite
If maa = Tyhjä
Text 10,5, "Tasapeli"
ElseIf maa = Pelaaja
Text 10,5, "Pelaaja voitti"
Else
Text 10,5, "Tekoäly voitti"
EndIf
DrawScreen
ClearMouse()
WaitMouse
ClearMouse()
Puhdista()
EndFunction
Function Puhdista()
For x=1 To 30
For y=1 To 30
Ruutu(x,y) = Tyhjä
Next y
Next x
EndFunction
EDIT:
Löysin pienen bugin välillä voitti 4 suoralla se on korjattu. (normaalisti 5)
Re: Pikku pelit
Mukavan haastavahan tuo oli, mutta vieläkin voitin kerran neljän suoralla
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Pikku pelit
Joo, ei tuo minun iskää parempi ollut. Hävisin ensin 5 kertaa kunnes opin. Sitten pelkkää voittoa. 9+. Olisi 10 jos korjaisitte bugin jossa vihreä ruutu ilmestyy sinne minne hiiren klikkaa, ei sinne minne se rullaa klikin jälkeen.
Olisi hyvä jos tuollaisia tekoälyjä olisi lisää. esim:
Shakkitekoäly? Edes sellainen joka voittaa maailman surkeimman shakittajan, minut.
Keskustelutekoäly? Muistissa voisi olla noin 100+ kysymystä/vastausta.
No tämä on mahdoton: kasvojentunnistus.
Olisi hyvä jos tuollaisia tekoälyjä olisi lisää. esim:
Shakkitekoäly? Edes sellainen joka voittaa maailman surkeimman shakittajan, minut.
Keskustelutekoäly? Muistissa voisi olla noin 100+ kysymystä/vastausta.
No tämä on mahdoton: kasvojentunnistus.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Pikku pelit
Mukavasti haastetta, mutta tuolle on kehitettävissä yksinkertainen vasta-tekoäly. En jaksa tuolle pohjalle koodia naputtaa, mutta voisi omaa koittaa väsäillä kunhan aikaa joskus olisi enemmän...
Re: Pikku pelit
No aika kaukana voittamattomasta . Helposti vein sitä useaan kertaan.legend wrote:Nyt ristinollatekoäly on voittamaton
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Pikku pelit
"Ristinolla"ahan pelataan vain ja ainoastaan 3x3 -ruudukolla (kolme peräkkäistä merkkiä vaaditaan), ja siinä tekoäly voi hyvin pystyä aina joko voittamaan tai tasuroimaan. Sen sijaan isommalla ruudukolla pelattavassa, viisi peräkkäistä merkkiä vaativassa "Jätkänshakki"-nimisessä pelissä on erittäin hankalaa olla tekoäly, joka ei koskaan häviä, koska sen pitäisi pystyä joka siirrolla estämään mahdollinen 1748 vuoron päästä tapahtuva tilanne, jossa pelaajalla on kaksi kappaletta neljän suoria yhtäaikaa ja niin pitkään, kun TÄ on pelaajalle tuttu, yhtään älykkäämmän pelaajan ei ole vaikeakaan pelata niin, että noita neljän suoria syntyy kaksi.
Re: Pikku pelit
Krhöm, Ristinolla juurikin on tämän isomman ruudukon peli, kun taas Jätkänshakki on se 3x3-ruudukolla pelattava.Chaosworm wrote:"Ristinolla"ahan pelataan vain ja ainoastaan 3x3 -ruudukolla (kolme peräkkäistä merkkiä vaaditaan), ja siinä tekoäly voi hyvin pystyä aina joko voittamaan tai tasuroimaan. Sen sijaan isommalla ruudukolla pelattavassa, viisi peräkkäistä merkkiä vaativassa "Jätkänshakki"-nimisessä pelissä on erittäin hankalaa olla tekoäly, joka ei koskaan häviä, koska sen pitäisi pystyä joka siirrolla estämään mahdollinen 1748 vuoron päästä tapahtuva tilanne, jossa pelaajalla on kaksi kappaletta neljän suoria yhtäaikaa ja niin pitkään, kun TÄ on pelaajalle tuttu, yhtään älykkäämmän pelaajan ei ole vaikeakaan pelata niin, että noita neljän suoria syntyy kaksi.
EDIT:
Oh, kiitos korjauksesta, esa! Opettajani tosiaan tälläistä meille kertoi...
Last edited by Jani on Thu Nov 18, 2010 6:10 pm, edited 1 time in total.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Pikku pelit
Poju, missä aineissa oikein olet?Jani wrote:Krhöm, Ristinolla juurikin on tämän isomman ruudukon peli, kun taas Jätkänshakki on se 3x3-ruudukolla pelattava.Chaosworm wrote:"Ristinolla"ahan pelataan vain ja ainoastaan 3x3 -ruudukolla (kolme peräkkäistä merkkiä vaaditaan), ja siinä tekoäly voi hyvin pystyä aina joko voittamaan tai tasuroimaan. Sen sijaan isommalla ruudukolla pelattavassa, viisi peräkkäistä merkkiä vaativassa "Jätkänshakki"-nimisessä pelissä on erittäin hankalaa olla tekoäly, joka ei koskaan häviä, koska sen pitäisi pystyä joka siirrolla estämään mahdollinen 1748 vuoron päästä tapahtuva tilanne, jossa pelaajalla on kaksi kappaletta neljän suoria yhtäaikaa ja niin pitkään, kun TÄ on pelaajalle tuttu, yhtään älykkäämmän pelaajan ei ole vaikeakaan pelata niin, että noita neljän suoria syntyy kaksi.
Re: Pikku pelit
Ohjaa sinistä laatikkoa hiirellä. Syö vihreät laatikot ja väistele punaisia. Muun värisiset laatikot ovat speciaaleja, joista tulee erinäisiä tapahtumia.
Code: Select all
SCREEN 800, 600
FrameLimit 40
'VOIT MUUTTAA VAIKEUSASTETTA MYÖS POISTAMALLA RIVIN 69 KOMMENTOINNIN JA MUUTTAMALLA VK:N ARVOA. SEN PITÄÄ OLLA 0.25 - 4
Type boxes
Field x
Field y
Field rx
Field koko
Field v
Field s
EndType
Dim vts (7) As String
vts (1)="Ylihelppo"
vts (2)="Aloittelija"
vts (3)="Helppo"
vts (4)="Normaali"
vts (5)="Vaikeampi"
vts (6)="Vaikea"
vts (7)="Mahdoton"
ClsColor cbWhite
av:
valinn=0
okoko=10
ShowMouse ON
Repeat
Color cbBlack
CenterText 400, 100, "Valitse vaikeustaso"
For i=1 To 7
If MouseY ()>170+i*30 And MouseY ()<200+i*30 Then
Color cbRed
If MouseHit (1) Then valinn=i
Else
Color cbBlack
EndIf
CenterText 400, 170+i*30, vts (i)
Next i
DrawScreen
Until Not valinn=0
ShowMouse OFF
vk#=0
Select valinn
Case 1
vk=0.25
Case 2
vk=0.5
Case 3
vk=0.8
Case 4
vk=1
Case 5
vk=2
Case 6
vk=3
Case 7
vk=4
Default
MakeError "error"
EndSelect
'vk#=1
'suurin vk=4 pienin 0.25
Repeat
If Rand (1, (5+0.15*okoko)/vk)=1 Then
box1.boxes=New (boxes)
p=Rand (-2,4/vk)
If p<2 Then box1\koko=Rand (okoko, okoko+okoko*2*vk) Else box1\koko=Rand (1, okoko)
If box1\koko<okoko And okoko>25 And Rand (1, 7)=3 Then box1\s=Rand (1, 3)
box1\rx=Rand (0,1)
Box1\v=Rand (1,4*vk)
If box1\rx=0 Then
box1\x=-box1\koko
Else
Box1\x=800
EndIf
Box1\y=Rand (0,600-box1\koko/4)
EndIf
For box1.boxes=Each boxes
If box1\rx=1 Then box1\x-box1\v Else box1\x+box1\v
If box1\koko>okoko Then Color cbRed Else Color 0,255,0
If spe=1 Then Color 0,255,0
If box1\s=1 Then Color cbmagenta
If box1\s=2 Then Color cbYellow
If box1\s=3 Then Color cbCyan
Box box1\x, Box1\y, box1\koko, box1\koko
If MouseX ()+okoko>box1\x And MouseX ()<box1\x+box1\koko And MouseY ()+okoko>box1\y And MouseY ()<box1\y+box1\koko Then
If box1\koko>okoko And (Not spe=1)Then Goto gameover Else okoko=okoko+1
If spe=0 Then
spe=box1\s
spet=Timer ()
EndIf
Delete box1
EndIf
Next box1
If spe=1 And Timer ()-spet>1500 Then spe=0
If spe=2 Then
okoko=okoko+okoko/2.5
spe=0
EndIf
If spe=3 Then
For box1.Boxes=Each boxes
Delete box1
Next box1
spe=0
EndIf
Color cbBlue
Box MouseX (), MouseY (), okoko, okoko
Color cbBlack
Text 1, 1, "Pisteet "+(okoko-10)
DrawScreen
Forever
gameover:
For box1.boxes=Each boxes
Delete box1
Next box1
Repeat
CenterText 400, 200, "Hävisit. Pisteesi olivat "+(okoko-10)
CenterText 400, 240, "Aloita alusta painamalla välilyöntiä"
If KeyHit (cbkeyspace) Then Goto av
DrawScreen
Forever
Re: Pikku pelit
Pieni exblox (vai mikä nyt onkaan) tyyppinen peli, mikä on muuten lähes kokonaan tavallinen, paitsi ettei pallo kimpoa laidoista, vaan ilmestyy ruudun toiseen laitaan. Samalla tavalla "maila" siirtyy toiseen laitaan mennessään toisen laidan yli. Poweruppeja en jaksanut tehdä kuin yhden (teen ehkä joskus lisää)
http://up.servut.us/27776 <-- eli ei mitään erikoista materiaalia
http://up.servut.us/27776 <-- eli ei mitään erikoista materiaalia
Re: Pikku pelit
Tuolle pelille on niin monta nimeä, että en enää itsekkään tiennyt mikä on alkuperäinenaxu wrote: @Frozen: exbloxista en ole kyllä kuullutkaan, mutta minusta tuo vaikutti breakout -peliltä
Tiedän että se tuo on vielä ankeaa pelattavaa, mutta koko peli olikin tehty ilman suurempia suunnitelmia. Se ainoa powerup lisää yhdellä varapallojen määrää.axu wrote: Itse pelistä: Varoitus, tämä on aika negatiivista tekstiä:
Re: Pikku pelit
Siirsin SkiDown-viestit uuteen aiheeseen: viewtopic.php?f=11&t=2453
Re: Pikku pelit
exbloxista en ole kyllä kuullutkaan, mutta minusta tuo vaikutti breakout -peliltäFrozen wrote:Pieni exblox (vai mikä nyt onkaan) tyyppinen peli, mikä on muuten lähes kokonaan tavallinen, paitsi ettei pallo kimpoa laidoista, vaan ilmestyy ruudun toiseen laitaan. Samalla tavalla "maila" siirtyy toiseen laitaan mennessään toisen laidan yli. Poweruppeja en jaksanut tehdä kuin yhden (teen ehkä joskus lisää)
http://up.servut.us/27776 <-- eli ei mitään erikoista materiaalia
Itse pelistä: Varoitus, tämä on aika negatiivista tekstiä:
Sama täällä, mutta mielestäni arkanoid- tai breakout-klooneista puhutaan yleensä.Frozen wrote:Tuolle pelille on niin monta nimeä, että en enää itsekkään tiennyt mikä on alkuperäinen
Ainiin muuten Jare, kiitos viestien siirtämisestä. Laitoit epähuomiossa yhden ylimääräisenkin viestin, jonka Frozen lähetti. Siinä puhuttiin vain Frozenin pelistä: viewtopic.php?f=11&t=2453&p=49992#p49998
Re: Pikku pelit
Joo, nopealla viestien lukaisulla ei näemmä hyvää seuraa. Korjasin virheeni.axu wrote:Ainiin muuten Jare, kiitos viestien siirtämisestä. Laitoit epähuomiossa yhden ylimääräisenkin viestin, jonka Frozen lähetti. Siinä puhuttiin vain Frozenin pelistä: viewtopic.php?f=11&t=2453&p=49992#p49998
Re: Pikku pelit
Koodasinpa tänään aikani kuluksi tietokoneversion Mastermind-lautapelistä.
Pelissä on tarkoitus ratkaista tietokoneen arpoma sarja värejä. Klikkaamalla pelissä olevan rivin ruutuja voi valita värin ja enter hyväksyy rivin. Tietokone antaa vastaukseksi sarjan mustia ja valkoisia ruutuja sattumanvaraisessa järjestyksessä. Valkoinen ruutu tarkoittaa että arvauksessasi on oikea väri, mutta se on väärällä paikalla. Musta ruutu tarkoittaa, että arvauksessasi on oikea väri oikealla paikalla.
LATAA
Pelissä on tarkoitus ratkaista tietokoneen arpoma sarja värejä. Klikkaamalla pelissä olevan rivin ruutuja voi valita värin ja enter hyväksyy rivin. Tietokone antaa vastaukseksi sarjan mustia ja valkoisia ruutuja sattumanvaraisessa järjestyksessä. Valkoinen ruutu tarkoittaa että arvauksessasi on oikea väri, mutta se on väärällä paikalla. Musta ruutu tarkoittaa, että arvauksessasi on oikea väri oikealla paikalla.
LATAA