Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

0
1
2%
1-5
2
5%
5-20
14
33%
20-50
13
30%
50-100
5
12%
100-150
3
7%
150-200
2
5%
200-
3
7%
 
Total votes: 43

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Frozen »

Elikkäs ajattelin tässä tällästä topikkia. Tässä tapauksessa kaupalliseksi peliksi lasketaan myös vaikkapa Nes-pelit, sekä mikromaksuja sisältävät pelit (kuten vaikkapa Runes of Magic). Kaupallisiksi taas ei lasketa freeware pienpelejä, ei varsinkaa itsekoodattuja keskeneräisiä pelinalkuja. (niitä löytyy varmaan enemmän kuin tarpeeksi kaikilta) Ei myöskään itsekoodaamia pelejä (ellei sitten ole sellaista rajatapausta, että joku on laittanut myyntiin oman pelinsä.) Ei selainpelejä, koska niitä ei periaatteessa omisteta. :|
EDIT:

Niin ja sitten vielä tuollaiset tapaukset kuin temu sanoi.

Itse omistan noin 170 peliä.
Last edited by Frozen on Sun Sep 11, 2011 7:10 pm, edited 2 times in total.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by temu92 »

Nettipelejä ei omista kukaan. Ainakaan Wowissa, nimittäin EULA/TOU tai mikä olikaan sanoo juuri että pelaaja ei omista pelissä mitään. Kun pelin ostaa saa ainoastaan oikeuden pelata tunnuksellaan jonka luo käyttäen koodia pelipakkauksessa.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by MaGetzUb »

temu92 wrote:Nettipelejä ei omista kukaan. Ainakaan Wowissa, nimittäin EULA/TOU tai mikä olikaan sanoo juuri että pelaaja ei omista pelissä mitään. Kun pelin ostaa saa ainoastaan oikeuden pelata tunnuksellaan jonka luo käyttäen koodia pelipakkauksessa.
Lapsellisen typerä sääntö.

Ps3 pelejä on se 19-22 ja Ps2 pelejä jokusen 19-23 ja tietokone pelejä se 10... Ja jos emulaattoripelitkin lasketaan nii lähelle 2000? Yhteensä About 2050. :P
EDIT:

Ainiin ofc, perus Xbox:le on Halo 2 ja Nintendolle (Nes) on n. 8 peliä.

Last edited by MaGetzUb on Mon Nov 08, 2010 11:39 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Wingman »

aika paljon on pelejä ps2:n puolelle kertynyt, about 15-20, lisätään tuohon vielä PC-pelit, joita on about 30-40, saadaan n. 50 peliä :P

En jaksa emulaattoripelejä laskea, mutta luulisi ainakin 1000 olevan..
- - - -
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Sami345 »

Frozen wrote:Tässä tapauksessa kaupalliseksi peliksi lasketaan myös vaikkapa Nes emulaattoripelit
Mistä saa ostaa emulaattoripelejä?
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Kille »

wii: 23
ps1: 13
ds: 8
pc: 1

eli 20-50.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Viltzu »

NES: ~15, SNES: ~15, N64: 23, GC: ~20, Wii: ~10
PC: yli 100
PS1: ~20 ja PS2 ~20
Muut: ~30 (Käsikonsolit: Gameboyt; Originaali, pocket, color, advanced ja DS)
Emulaattori pelit: 0
Yhteensä ~253 : )
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by esa94 »

IP-lakien takia en omista kuin kopioita. Niitä ehkä parisenkymmentä.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by phons »

Hmm..
Ps2: 4, jotka varsinaisesti omistan ja ovat minun, loput ovat veljeni ja siskoni kanssa yhteisiä
PC: Jos pelien lisäosia ei lasketa niin... 5
GBA: 8

Edit: Hmm siis käykö tähän nyt esim. Steamin netti kaupasta ostetut pelit tai MineCraft kun tuon ensimmäisten viestien wowi puheet anto sellasen kuvan ettei.. jos käy niin PC: 8
Image
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Ilmuri »

temu92 wrote:Nettipelejä ei omista kukaan. Ainakaan Wowissa, nimittäin EULA/TOU tai mikä olikaan sanoo juuri että pelaaja ei omista pelissä mitään. Kun pelin ostaa saa ainoastaan oikeuden pelata tunnuksellaan jonka luo käyttäen koodia pelipakkauksessa.
EULAt eivät ole erityisen lainvoimaisia suomalaisessa lainsäädännössä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Pettis »

Wii: 11
xbox: 4
DS: 11
PC: n. 70 - 80, ml. muutama laajennus.

EDIT: Älkääkä edes yrittäkö väittää, että olette emulaattoripeleistänne maksanu mitään. Jos olette, niin minäkin haluan tietää, että mistä laillisia emulaattoripelejä voi ostaa. Muutoin ne piratismijutut voi ihan suosiolla jättää tältä foorumilta pois, sillä ne rikkovat foorumin sääntöjä.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by MrMonday »

Mitä nuita nyt xboxilla viisi ja pcllä kymmenkunta.. ja itse mietin kanssa, että jos nuo emulaattoripelit lasketaan mukaan, niin silloin varmaan jokaisella jolla niitä on, on vähintään parisataa, jolloin tuo äänestys sydeemi vääristyy aikas tavalla, notta pitäisikö ne karsia poies tuosta? mutta en puutu siihen asiaan sen enempää, kun ei minun asiani ole..
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by MetalRain »

Taitaapa noita olla joku 100 - 200. Nykyisin yhä enemmän ja enemmän sähköisessä muodossa. Sitä tulee keräiltyä pelejä vaikkei aina niitä oikein pelailisikaan. Hölmöä.

Oikeastaan pelien määrän sijaan minua kiinnostaa se miten peli vaikuttaa pelaajaan. Onko pelillä muutakin arvoa kuin rahallinen arvo?
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by MaGetzUb »

MetalRain wrote:Taitaapa noita olla joku 100 - 200. Nykyisin yhä enemmän ja enemmän sähköisessä muodossa. Sitä tulee keräiltyä pelejä vaikkei aina niitä oikein pelailisikaan. Hölmöä.

Oikeastaan pelien määrän sijaan minua kiinnostaa se miten peli vaikuttaa pelaajaan. Onko pelillä muutakin arvoa kuin rahallinen arvo?
Sama juttu. Enemmän vanhat pelit iskee kuin miljoona uutta. Nostalgia. 8-)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Wingman »

MetalRain wrote:Taitaapa noita olla joku 100 - 200. Nykyisin yhä enemmän ja enemmän sähköisessä muodossa. Sitä tulee keräiltyä pelejä vaikkei aina niitä oikein pelailisikaan. Hölmöä.

Oikeastaan pelien määrän sijaan minua kiinnostaa se miten peli vaikuttaa pelaajaan. Onko pelillä muutakin arvoa kuin rahallinen arvo?
kyllähän se kirpaisi kun vanhan ps1-pelin CD haurastui ja halkesi. Eli on kyllä muutakin arvoa.. sähköiseen muotoon ei tule ostettua, kun en uudempia konsoleita/hyvää PCtä omista :D
- - - -
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by CCE »

Itse varmaan sijoitun tuohon >20 ryhmään. Olen huomannut että olen viimeaikoina oppinut arvostamaan fyysisiä medioita enemmän, esim. gameboyn pelikasetit tuntuvat varsin arvokkailta pikku pulikoilta :o
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Koodiapina »

Tuo 20-50 voisi olla lähellä totuutta. Maksanut niistä en tietenkään ole. En käytä rahojani peleihin.
User avatar
Akuji
Member
Posts: 60
Joined: Fri Oct 08, 2010 5:59 pm
Location: Turku

Re: Kuinka monta kaupallista videopeliä omistat?

Post by Akuji »

Ehkä jotain noin 14 ostettua. En ole pelannut juuri nyt kovin paljon, joten ei ole pelejä tullut ostettua. Kuitenkin demoja on kerääntynyt jo niin paljon, ettei niitä enää edes pysty laskemaan :) Isot pahvilaatikot hyllyjen päällä kyllä ottavat silmään. :roll:
SinnGamer

No muutaman...

Post by SinnGamer »

Omistan siis jotain 490 peliä mitä mulla on hyllyssä ja mitä sitten on esim PS3 netti storesta, jotain 78 ja Xbox live arcade pelit, hmm jotain 30 ja sitten DSi pelit mitä DSi storesta niin 4...jo siis yli 500 peliä siis omistan. Osan olen ehtinyt jopa listaamaan nettisivuilleni http://www.sinngamer.webs.com ja olen ollut keräilijä siis 15.12.10 joten en kauan Omistin siis viime Jouluna vain 50 peliä! :D
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: No muutaman...

Post by Pettis »

SinnGamer wrote:Omistan siis jotain 490 peliä mitä mulla on hyllyssä ja mitä sitten on esim PS3 netti storesta, jotain 78 ja Xbox live arcade pelit, hmm jotain 30 ja sitten DSi pelit mitä DSi storesta niin 4...jo siis yli 500 peliä siis omistan. Osan olen ehtinyt jopa listaamaan nettisivuilleni http://www.sinngamer.webs.com ja olen ollut keräilijä siis 15.12.10 joten en kauan Omistin siis viime Jouluna vain 50 peliä! :D
Kuinka monta peliä olet oikeasti pelannut?
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Post Reply