CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 727
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Zero »

En sanoisi PureBasicia epävakaaksi, se on tähän asti toiminut loistavasti kaikissa projekteissa. Päätös alustanvaihdosta perustui osittain myös makuasioihin.

Lisenssien kohtalosta ei oikein vielä tiedä, mutta jos PureBasic poistuu kokonaan meidän toolsetistä, luonnollisesti niitä ei kannata uusia ensi vuonna (DevTeamilla on erikoissopimus noiden PB-lisenssien kanssa).

Mitä grafiikkamoottoriin tulee, pystymme porttaamaan koodin melko helposti C++:lle.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Koodari »

Milloin tämä Classic mahtaa valmistua :)
Odotan innolla jaettavaa betaa :D
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by valscion »

Koodari wrote:Milloin tämä Classic mahtaa valmistua :)
Odotan innolla jaettavaa betaa :D
Veikkaan vastaukseksi jotain tämän kaltaista: http://www.coolbasic.com/no/

EDIT: Oho, tuollahan lukee vaan että kysyttiin v3:sta. Jaha. No ehkä vastausta voisi sittenki odottaa :P
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Feuer »

Blogi wrote:In addition, the compiler now also supports warnings i.e. messages that don’t count as errors, but still hold information about problems in code
Saahan tuossa säädettyä mistä warning-luokituksen ansaitsevista asioista tulostetaan ilmoitus? Esim. VisualC++:n puolella minulla on yksi koodi jossa, jostain hyvästä syystä, asetetaan liukuluku Inttiin muutamankin kerran, ja kääntäjä sherlokkaa näistä että "dataa saattaa hieman kadota matkalla", vaikeuttaen jo valmiiksi epäselvän Output-virran lukemista.
EDIT:

float x = 1.2;
int y = (int)x;
No hitto, lunttasin vähän tuosta mainitsemastani koodista, ajatellen että noinhan minä olin tehnytkin. Lopputulos oli se että olin nähtävästi koodinkirjoitushetkellä ymmärtänyt koko tyyppimuunnossyntaksin aivan väärinpäin (eli siinä missä Int-parametriin syötin floattia, luki

Code: Select all

funktio((float)muuttuja); //eli olen varmaan ajatellut kertoa kääntäjälle alkuperäistä tietotyyppiä
:roll: )

Mutta, joka tapauksessa, yritin siis sanoa että aivan jokaisesta sherlokkauksesta ei kannattane kääntäjän mainita (kuten: floatti pyöristyy kokonaisluvuksi jos sen muuttaa Integeriksi :shock: ), mutta oma sherlokkailuni taisi viedä viestiltä tarkoituksen.[/edit]
Last edited by Feuer on Wed Oct 27, 2010 6:57 pm, edited 2 times in total.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by TheFish »

Feuer wrote:
Blogi wrote:In addition, the compiler now also supports warnings i.e. messages that don’t count as errors, but still hold information about problems in code
Saahan tuossa säädettyä mistä warning-luokituksen ansaitsevista asioista tulostetaan ilmoitus? Esim. VisualC++:n puolella minulla on yksi koodi jossa, jostain hyvästä syystä, asetetaan liukuluku Inttiin muutamankin kerran, ja kääntäjä sherlokkaa näistä että "dataa saattaa hieman kadota matkalla", vaikeuttaen jo valmiiksi epäselvän Output-virran lukemista.
Entä jos vain muuntaisit sen intiksi ensin?

Code: Select all

float x = 1.2;
int y = (int)x;
EDIT:

esa94 wrote: Krhm.

static_cast tai ctor-notaatio (eli int(x)) on oikea tapa C++:ssa
Pointti tuli varmaan kuitenkin selväksi. Korjatkaa mieluummin varoituksen aiheuttaja sen piilottamisen sijasta.[/edit]
Last edited by TheFish on Wed Oct 27, 2010 6:36 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by esa94 »

TheFish wrote:

Code: Select all

int y = (int)x;
Krhm.

static_cast tai ctor-notaatio (eli int(x)) on oikea tapa C++:ssa
User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Dibalo »

Kyllä tuo C-tyylinen eksplisiittinen tapakin on aivan yhtä oikea.

Mutta nyt seis offtopic! Tämä ketju on tarkoitettu kehitysuutisten kommenteille!
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi
lollero1996
Newcomer
Posts: 9
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by lollero1996 »

On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse:

A: Omien komentojen värjäys on helppoa. cb:ssä on tiedosto, jonka sorkkiminen oikealla tavalla saa omat komennot värjäytymään. + jos siihen skriptaa vielä, mitä oma komento tekee, niin sitä ei tarvitse editorissa erikseen määritellä!

B: On monta konstia saada 3d nykyiseen CB:hen. cbSDK:ssa on KAKSI eri tapaa saada kokonainen ja osittinen 3d: Plugini, jolla saa .obj tiedostot tungettua CoolBasiciin. CB näyttää tiedostot strategisesti piirretyillä viivoilla. Onhan myös aina Marcoder, joka antoi meille ylhäältä kuvatun 3d-moottorin.

C: CB:tä on haukuttu hitaaksi. (puolitotta) Järkevällä koodinkäytöllä saa kuitenkin ihan tarpeeksi nopean moottorin aikaiseksi. Esim. FrameLimit, joka on kuulemani mukaan hidas, on korvattavissa Waitin ja Timer()in strategisella käytöllä. (kai)

Kuitenkin on hyvä, jos kaikki hommelit jä vähän lisääkin saa ängettyä samaan pakkaan. Silti, jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.

Eikö vieläkään viihdytä? Lataa DarkBasic ilmaiseksi Game Creatorsien sivuilta. Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by axu »

lollero1996 wrote:jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
Niimpä, miksiköhän kokonaan uutta systeemiä ruvettiin tekemään kun pelkkä editorin päivitys riittäisi? [/Sarcasm]
Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
CBC:n tultua katsotaan uudestaan millä tehdään hiekkalinnoja :D
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Sly_Jack0 »

lollero1996 wrote:On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse...
No kerropas nyt samaa vauhtia miten nykyiseen CoolBasiciin lisätään oliopohjaisuus, joka tulee nykyisten suunitelmien ja tietojen perusteella sisältymään CoolBasic V3:en? Ja miten nykyisellä CoolBasicillä tehdään alustariippumattomia ohjelmia?
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by TheDuck »

Ja sitä paitsi, tuo roska maksaa ja coolbasic classic / v3(?) tulevat olemaan ilmaisia. Toki on olemassa jokin typerä ilmaisversio joka on ängetty täyteen mainoksia.
^^
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by SPuntte »

Tämä ketju on tarkoitettu ainoastaan CoolBasic Classicin kehitysutisten kommentointiin, mikä taroittaa, että muunlainen keskustelu ei kuulu tänne. Seuraavista em. käytännön rikkomisista tulee suoraan sanktioita.
EDIT:

Ja mitä tulee muiden ohjelmointityökalujen suoramarkkinointiin, ei sekään kuulu tänne.

CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
lollero1996
Newcomer
Posts: 9
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by lollero1996 »

SPuntte wrote:Tämä ketju on tarkoitettu ainoastaan CoolBasic Classicin kehitysutisten kommentointiin, mikä taroittaa, että muunlainen keskustelu ei kuulu tänne. Seuraavista em. käytännön rikkomisista tulee suoraan sanktioita.
EDIT:

Ja mitä tulee muiden ohjelmointityökalujen suoramarkkinointiin, ei sekään kuulu tänne.

No eikö tämä näytä kommentoinnilta? Vai pitääkö pysyä aiheessa niin tiukasti, että ei saa edes miettiä uusien päivitysten tarpeellisuutta?
Sitä paitsi db on ILMAINEN, joten sitä ei katsota suoramarkkinoinniksi. Se ei myöskään sisällä mainoksia, joten se vähintään vahvistaa.
SPuntte wrote:Ja mitä tulee muiden ohjelmointityokalujen suoramarkkinointiin...
Olen puolueeton ohjelmoija, anteex vaan!
lollero1996
Newcomer
Posts: 9
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by lollero1996 »

axu wrote:
Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
CBC:n tultua katsotaan uudestaan millä tehdään hiekkalinnoja :D
Varmaan siinä aika kauan kestää.

Oikeastaan DB on aika hankala... :(
lollero1996
Newcomer
Posts: 9
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by lollero1996 »

Sly_Jack0 wrote:
lollero1996 wrote:On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse...
No kerropas nyt samaa vauhtia miten nykyiseen CoolBasiciin lisätään oliopohjaisuus, joka tulee nykyisten suunitelmien ja tietojen perusteella sisältymään CoolBasic V3:en? Ja miten nykyisellä CoolBasicillä tehdään alustariippumattomia ohjelmia?
Nuo ominaisuudet on värkätty vain sen takia, että CB olisi katu-uskottava. (Suoraan sanottuna nyky-cb on aika köyhä...)

CB:ssä on varmasti plugini alustariippumattomuuteen.


Öö... mitä "alustariippumattomuus" tarkoittaa? :oops:
Etsivä löytää...

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Etsivä löytää... »

Katopas täältä: http://tinyurl.com/2gx4jee
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by jesperx96 »

Juuri näin. Omia aivojakin saa käyttää. Ihme tyyppi muutenkin tämä. Hiljaa kannattaa olla jos ei mistään mitään tiedä.
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
lollero1996
Newcomer
Posts: 9
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by lollero1996 »

HAHAHAHAHAHA Repesin :D :) :lol: :lol: :lol: :) :D :lol: :lol: :lol:

Kyllä CB:llä sitten voi sen varmaan toteuttaa.

P.S: Miten teit ton???'
Hiljaa kannattaa olla jos mistään mitään ei tiedä.
Ajattelin kyllä aika pöljästi. Olis kyllä pitäny itekki tajuta. <Kumarrus>
En muuten tiedä kaikkia maailman asioita.
lollero1996
Newcomer
Posts: 9
Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by lollero1996 »

axu wrote:
lollero1996 wrote:jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
Niimpä, miksiköhän kokonaan uutta systeemiä ruvettiin tekemään kun pelkkä editorin päivitys riittäisi? [/Sarcasm]
Katos tätä: download/file.php?id=1403
Ja tätä: http://coolbasic.com/phpBB3/viewtopic.p ... 903#p47903

Nuo ku panet niin CB on niin kuin uusi!
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit

Post by Latexi95 »

Ei CB ollut julkaisu hetkelläkään parempi, joten "kuin uusi" ei oikein sovi...
Eikä SDK:n ja parannellun värjäyksen lisääminen paljoa cb.tä paranna, hitaus ja MAV alttius eivät niillä korjaannu. Ja ajattele ennen kuin postaat. Usko pois se kannattaa.
Post Reply