CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
En sanoisi PureBasicia epävakaaksi, se on tähän asti toiminut loistavasti kaikissa projekteissa. Päätös alustanvaihdosta perustui osittain myös makuasioihin.
Lisenssien kohtalosta ei oikein vielä tiedä, mutta jos PureBasic poistuu kokonaan meidän toolsetistä, luonnollisesti niitä ei kannata uusia ensi vuonna (DevTeamilla on erikoissopimus noiden PB-lisenssien kanssa).
Mitä grafiikkamoottoriin tulee, pystymme porttaamaan koodin melko helposti C++:lle.
Lisenssien kohtalosta ei oikein vielä tiedä, mutta jos PureBasic poistuu kokonaan meidän toolsetistä, luonnollisesti niitä ei kannata uusia ensi vuonna (DevTeamilla on erikoissopimus noiden PB-lisenssien kanssa).
Mitä grafiikkamoottoriin tulee, pystymme porttaamaan koodin melko helposti C++:lle.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Milloin tämä Classic mahtaa valmistua
Odotan innolla jaettavaa betaa
Odotan innolla jaettavaa betaa
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...
[/size]
Code: Select all
[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Veikkaan vastaukseksi jotain tämän kaltaista: http://www.coolbasic.com/no/Koodari wrote:Milloin tämä Classic mahtaa valmistua
Odotan innolla jaettavaa betaa
EDIT: Oho, tuollahan lukee vaan että kysyttiin v3:sta. Jaha. No ehkä vastausta voisi sittenki odottaa
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Saahan tuossa säädettyä mistä warning-luokituksen ansaitsevista asioista tulostetaan ilmoitus? Esim. VisualC++:n puolella minulla on yksi koodi jossa, jostain hyvästä syystä, asetetaan liukuluku Inttiin muutamankin kerran, ja kääntäjä sherlokkaa näistä että "dataa saattaa hieman kadota matkalla", vaikeuttaen jo valmiiksi epäselvän Output-virran lukemista.Blogi wrote:In addition, the compiler now also supports warnings i.e. messages that don’t count as errors, but still hold information about problems in code
EDIT:
No hitto, lunttasin vähän tuosta mainitsemastani koodista, ajatellen että noinhan minä olin tehnytkin. Lopputulos oli se että olin nähtävästi koodinkirjoitushetkellä ymmärtänyt koko tyyppimuunnossyntaksin aivan väärinpäin (eli siinä missä Int-parametriin syötin floattia, lukifloat x = 1.2;
int y = (int)x;
Code: Select all
funktio((float)muuttuja); //eli olen varmaan ajatellut kertoa kääntäjälle alkuperäistä tietotyyppiä
Mutta, joka tapauksessa, yritin siis sanoa että aivan jokaisesta sherlokkauksesta ei kannattane kääntäjän mainita (kuten: floatti pyöristyy kokonaisluvuksi jos sen muuttaa Integeriksi ), mutta oma sherlokkailuni taisi viedä viestiltä tarkoituksen.[/edit]
Last edited by Feuer on Wed Oct 27, 2010 6:57 pm, edited 2 times in total.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Entä jos vain muuntaisit sen intiksi ensin?Feuer wrote:Saahan tuossa säädettyä mistä warning-luokituksen ansaitsevista asioista tulostetaan ilmoitus? Esim. VisualC++:n puolella minulla on yksi koodi jossa, jostain hyvästä syystä, asetetaan liukuluku Inttiin muutamankin kerran, ja kääntäjä sherlokkaa näistä että "dataa saattaa hieman kadota matkalla", vaikeuttaen jo valmiiksi epäselvän Output-virran lukemista.Blogi wrote:In addition, the compiler now also supports warnings i.e. messages that don’t count as errors, but still hold information about problems in code
Code: Select all
float x = 1.2;
int y = (int)x;
EDIT:
Pointti tuli varmaan kuitenkin selväksi. Korjatkaa mieluummin varoituksen aiheuttaja sen piilottamisen sijasta.[/edit]esa94 wrote: Krhm.
static_cast tai ctor-notaatio (eli int(x)) on oikea tapa C++:ssa
Last edited by TheFish on Wed Oct 27, 2010 6:36 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Krhm.TheFish wrote:Code: Select all
int y = (int)x;
static_cast tai ctor-notaatio (eli int(x)) on oikea tapa C++:ssa
- Dibalo
- Advanced Member
- Posts: 298
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
- Location: Espoo, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Kyllä tuo C-tyylinen eksplisiittinen tapakin on aivan yhtä oikea.
Mutta nyt seis offtopic! Tämä ketju on tarkoitettu kehitysuutisten kommenteille!
Mutta nyt seis offtopic! Tämä ketju on tarkoitettu kehitysuutisten kommenteille!
-
- Newcomer
- Posts: 9
- Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse:
A: Omien komentojen värjäys on helppoa. cb:ssä on tiedosto, jonka sorkkiminen oikealla tavalla saa omat komennot värjäytymään. + jos siihen skriptaa vielä, mitä oma komento tekee, niin sitä ei tarvitse editorissa erikseen määritellä!
B: On monta konstia saada 3d nykyiseen CB:hen. cbSDK:ssa on KAKSI eri tapaa saada kokonainen ja osittinen 3d: Plugini, jolla saa .obj tiedostot tungettua CoolBasiciin. CB näyttää tiedostot strategisesti piirretyillä viivoilla. Onhan myös aina Marcoder, joka antoi meille ylhäältä kuvatun 3d-moottorin.
C: CB:tä on haukuttu hitaaksi. (puolitotta) Järkevällä koodinkäytöllä saa kuitenkin ihan tarpeeksi nopean moottorin aikaiseksi. Esim. FrameLimit, joka on kuulemani mukaan hidas, on korvattavissa Waitin ja Timer()in strategisella käytöllä. (kai)
Kuitenkin on hyvä, jos kaikki hommelit jä vähän lisääkin saa ängettyä samaan pakkaan. Silti, jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
Eikö vieläkään viihdytä? Lataa DarkBasic ilmaiseksi Game Creatorsien sivuilta. Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
A: Omien komentojen värjäys on helppoa. cb:ssä on tiedosto, jonka sorkkiminen oikealla tavalla saa omat komennot värjäytymään. + jos siihen skriptaa vielä, mitä oma komento tekee, niin sitä ei tarvitse editorissa erikseen määritellä!
B: On monta konstia saada 3d nykyiseen CB:hen. cbSDK:ssa on KAKSI eri tapaa saada kokonainen ja osittinen 3d: Plugini, jolla saa .obj tiedostot tungettua CoolBasiciin. CB näyttää tiedostot strategisesti piirretyillä viivoilla. Onhan myös aina Marcoder, joka antoi meille ylhäältä kuvatun 3d-moottorin.
C: CB:tä on haukuttu hitaaksi. (puolitotta) Järkevällä koodinkäytöllä saa kuitenkin ihan tarpeeksi nopean moottorin aikaiseksi. Esim. FrameLimit, joka on kuulemani mukaan hidas, on korvattavissa Waitin ja Timer()in strategisella käytöllä. (kai)
Kuitenkin on hyvä, jos kaikki hommelit jä vähän lisääkin saa ängettyä samaan pakkaan. Silti, jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
Eikö vieläkään viihdytä? Lataa DarkBasic ilmaiseksi Game Creatorsien sivuilta. Sen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Niimpä, miksiköhän kokonaan uutta systeemiä ruvettiin tekemään kun pelkkä editorin päivitys riittäisi? [/Sarcasm]lollero1996 wrote:jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
CBC:n tultua katsotaan uudestaan millä tehdään hiekkalinnojaSen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
No kerropas nyt samaa vauhtia miten nykyiseen CoolBasiciin lisätään oliopohjaisuus, joka tulee nykyisten suunitelmien ja tietojen perusteella sisältymään CoolBasic V3:en? Ja miten nykyisellä CoolBasicillä tehdään alustariippumattomia ohjelmia?lollero1996 wrote:On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse...
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Ja sitä paitsi, tuo roska maksaa ja coolbasic classic / v3(?) tulevat olemaan ilmaisia. Toki on olemassa jokin typerä ilmaisversio joka on ängetty täyteen mainoksia.
^^
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Tämä ketju on tarkoitettu ainoastaan CoolBasic Classicin kehitysutisten kommentointiin, mikä taroittaa, että muunlainen keskustelu ei kuulu tänne. Seuraavista em. käytännön rikkomisista tulee suoraan sanktioita.
EDIT:
Ja mitä tulee muiden ohjelmointityökalujen suoramarkkinointiin, ei sekään kuulu tänne.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
-
- Newcomer
- Posts: 9
- Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
No eikö tämä näytä kommentoinnilta? Vai pitääkö pysyä aiheessa niin tiukasti, että ei saa edes miettiä uusien päivitysten tarpeellisuutta?SPuntte wrote:Tämä ketju on tarkoitettu ainoastaan CoolBasic Classicin kehitysutisten kommentointiin, mikä taroittaa, että muunlainen keskustelu ei kuulu tänne. Seuraavista em. käytännön rikkomisista tulee suoraan sanktioita.EDIT:Ja mitä tulee muiden ohjelmointityökalujen suoramarkkinointiin, ei sekään kuulu tänne.
Sitä paitsi db on ILMAINEN, joten sitä ei katsota suoramarkkinoinniksi. Se ei myöskään sisällä mainoksia, joten se vähintään vahvistaa.
Olen puolueeton ohjelmoija, anteex vaan!SPuntte wrote:Ja mitä tulee muiden ohjelmointityokalujen suoramarkkinointiin...
-
- Newcomer
- Posts: 9
- Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Varmaan siinä aika kauan kestää.axu wrote:CBC:n tultua katsotaan uudestaan millä tehdään hiekkalinnojaSen rinnalla CB näyttää hiekkalinnan rakennussetiltä.
Oikeastaan DB on aika hankala...
-
- Newcomer
- Posts: 9
- Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Nuo ominaisuudet on värkätty vain sen takia, että CB olisi katu-uskottava. (Suoraan sanottuna nyky-cb on aika köyhä...)Sly_Jack0 wrote:No kerropas nyt samaa vauhtia miten nykyiseen CoolBasiciin lisätään oliopohjaisuus, joka tulee nykyisten suunitelmien ja tietojen perusteella sisältymään CoolBasic V3:en? Ja miten nykyisellä CoolBasicillä tehdään alustariippumattomia ohjelmia?lollero1996 wrote:On olemassa monta syytä, miksi cbClassicia tai v3a ei tarvitse...
CB:ssä on varmasti plugini alustariippumattomuuteen.
Öö... mitä "alustariippumattomuus" tarkoittaa?
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Juuri näin. Omia aivojakin saa käyttää. Ihme tyyppi muutenkin tämä. Hiljaa kannattaa olla jos ei mistään mitään tiedä.
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
-
- Newcomer
- Posts: 9
- Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
HAHAHAHAHAHA Repesin
Kyllä CB:llä sitten voi sen varmaan toteuttaa.
P.S: Miten teit ton???'
En muuten tiedä kaikkia maailman asioita.
Kyllä CB:llä sitten voi sen varmaan toteuttaa.
P.S: Miten teit ton???'
Ajattelin kyllä aika pöljästi. Olis kyllä pitäny itekki tajuta. <Kumarrus>Hiljaa kannattaa olla jos mistään mitään ei tiedä.
En muuten tiedä kaikkia maailman asioita.
-
- Newcomer
- Posts: 9
- Joined: Mon Oct 04, 2010 7:23 pm
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Katos tätä: download/file.php?id=1403axu wrote:Niimpä, miksiköhän kokonaan uutta systeemiä ruvettiin tekemään kun pelkkä editorin päivitys riittäisi? [/Sarcasm]lollero1996 wrote:jos CB päivitettäisiin sisältämään valmiiksi kaikki Käyttäjien tekemät lisäkomennot+värjäykset, se korvaisi classicin ja v3:en liki kokonaan.
Ja tätä: http://coolbasic.com/phpBB3/viewtopic.p ... 903#p47903
Nuo ku panet niin CB on niin kuin uusi!
Re: CoolBasic Classic: Kehitysuutisten kommentit
Ei CB ollut julkaisu hetkelläkään parempi, joten "kuin uusi" ei oikein sovi...
Eikä SDK:n ja parannellun värjäyksen lisääminen paljoa cb.tä paranna, hitaus ja MAV alttius eivät niillä korjaannu. Ja ajattele ennen kuin postaat. Usko pois se kannattaa.
Eikä SDK:n ja parannellun värjäyksen lisääminen paljoa cb.tä paranna, hitaus ja MAV alttius eivät niillä korjaannu. Ja ajattele ennen kuin postaat. Usko pois se kannattaa.