Reaching for Stars!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Reaching for Stars!

Post by Aavesoturi »

Image
Reaching for Stars! - Avaruusimperiumipeli

Kyseessä on jo vanha projekti, jonka otin tossa kuukausi sitten uudestaan työstöön. Edistymistä voi seurata takautuvasti projektiblogistani, mutta asiaan:

Eli pähkinänkuoressa tämä on 4X-genren vuoropohjainen galaksin valloituspeli (vähän kuin esim. Master of Orion). Pelissä on jo paljon ominaisuuksia valmiina:
* yksinkertainen, neljään liukusäätimeen perustuva tähtijärjestelmien managerointi
* pelialueena kolmiulotteinen, noin 5-100 tähden pyöriteltävä tähtijoukko (käytännössä 20-30 lienee paras)
* aluksia ja populaatiota voi lähettää muihin tähtijärjestelmiin (myös hyökätä vihollisen kimppuun)
* tekniikkaa voi tutkia ja sillä on myös vaikutusta eri asioihin
* save/load toimii
* diplomatiassa voi käydä kauppaa tuntemiensa rotujen kanssa esimerkiksi tekniikasta, liittolaisuuksista ja aurinkokunnista
* moninpeli (hot-seat ja periaatteessa PBEM); salasanalla suojatut pelaajat
* yksinkertainen tekoäly, joka osaa tutkia tekniikkaa, hallita aurinkokuntien taloutta, harrastaa sabotaasia ja lähettää retkikuntia persoonallisuutensa mukaisesti sekä päätellä alkeellisesti kannattaako vaihtokauppoihin suostua
* (yli 4200 riviä pitkä koodi ja 125 funktiota)

Vielä puuttuu:
* tekoälyn aktiivinen diplomatia ja älykkäät hyökkäykset (muutenkin hiontaa ai:n saralla voisi harrastaa)
* laivasto vastaan laivasto taistelut avaruudessa eivät ole tuettuna
* pelin voi voittaa toistaiseksi vain tuhoamalla muut
* puuttuu kaikenlainen äänimaailma (tastamusiikki etunenässä)
* yleistä hiomista kaikkialla
* testaus ja tasapainotus

Näitä ei nähdä:
* taktinen taistelu (taistelut on numeroita)
* kustomoitavia aluksia (tässä on vain yksi alustyyppi, jota tekniikat parantaa) (ehkä jos innostus riittää niin kakkosversiossa...)
* automaattista, suoraa nettimoninpeliä (manuaalinen PBEM riittäköön)

Nyt kun peli on ehkä 95% valmis on aika ruveta todenteolla hiomaan ja niinpä ulkoistan testauksen teille.

Ladatkaa paketti, lukekaa käyttöehdot.txt, betatestaajille.txt sekä Readme.txt ja kokeilkaa peliä.

Lataa paketti

Jotta ei tarvitse sikaa säkissä ottaa, pari kuvaa (lisää):
Image
Image

PS. CB:ssä näyttäisi olevan rajoitus max. 127 funktiota. Kesti noin tunti selvittää mikä oli vikana kun kääntäjä vaan herjasi Fatal Error ja käynnisti vanhan cbRunin. :(
Last edited by Aavesoturi on Mon Dec 31, 2007 2:14 pm, edited 1 time in total.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Reaching for Stars!

Post by CCE »

Nopealla testauksella en bugeja löytänyt, mutta ihan käyttöliittymän ulkoasun hiomista.
Mielestäni research- sekä diplomacy ruudut voisivat olla ikkunoita. Nyt ne tuntuvat hieman irrallisilta, auttaisi yllättävän paljon jos galaxyviewiä paistaisi vähänkin ruudulta reunoilta läpi.

3d yllätti positiivisesti, tähtien piirtojärjestyskin oli kunnossa.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by otto90x »

Läpihän tuo tuli huitaistua, muutaman buginkin löysin.
- Report osiossa "new cannnon built" ilmeisesti yksi n liikaa?
- Planeettojen populaatiot ja hyökkäyksen sattuessa myös colonistit näyttävät desimaalilukuja. Eipä taida olla puolikkaita ihmisiä?

Ihan nätti oli tuo 3d-systeemi ja hyvin toimi. Toisekseen olisi hyvä jos alusten määrää voisi vaihtaa myös vähän nopeammin, on tuskaista yrittää siirtää 500 alusta, kun se valittujen alusten määrä kasvaa niin hitaasti. Eiköhän tämä ole se vuoden CB peli, vaikka vähän enemmän sisältöä esimerkiksi juuri niitä erilaisten alusten rakentelua tai jotain sellaista tähän vielä kaipaisi.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Reaching for Stars!

Post by Pate5 »

Kokeilin. Hyvältä vaikuttaa. Sellainen ominaisuus kyllä tarvittaisiin, että voi laittaa useampia vuosia kulumaan kerralla. Myös nappulat bugittivat välillä, eivätkä huomanneet painallusta.

Upea peli kyllä ;) .
EDIT:

Ja noita tekstien alla näkyviä taustoja saisi vaalentaa. Tekstistä ei saa nyt selvää kunnolla.

CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by Aavesoturi »

Kiitoksia palautteesta.
Populaatiot on periaatteessa miljoonia, mutta sitä ei taideta mainita missään. :?

Korjailen noita mainittuja ongelmia, mutten usko, että teen noista screeneistä ikkunoita. Monen vuoron kerralla kuluminen oli jossain vaiheessa mielessä, vaikeaahan sen lisääminen ei ole.

Tossa erään testin perusteella peli on kyllä aivan liian helppo, koska hieman kun ekologiaan panostaa niin kohta populaa on jo tuhansia ja tuotantoa myös, jolloin vuodessa valmistuu noin 10 tutkimusprojektia ja putkahtaa satoja avaruusaluksia. Tarvii siis kiinnittää huomiota tasapainotukseen ja noihin laskukaavoihin.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Reaching for Stars!

Post by MaGetzUb »

Wau! Arvostelu:
käyttöliittymälle +
tausta kuville +
pelin toimivuus +
graaffinen toteutus +
3d puolelle +
Arvosana 10

Kun tuossa aijemmin testasin niin tuli mieleen, et tää on samallaane, ku se vanhoilla foorumeilla ollu Spacewar, mutta nyt kun rupesin
räppäämää hiirtä nii aattelin 'ei h******i' se kääntely ominaisuus tekee tästä varmaa coolbasicin parhaimman Fake 3D:n :D.
Mahtavaa, kun kerran tuollaisia pelejä rupeaa oikeen kunnolla aattelee.. nii mikset saman tien tee jotai netis pelattavaa 3d alus räiskintää avaruudes!
Huono idea, onko?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by Aavesoturi »

Uuden vuoden kunniaksi pistin jakoon parannetun version, beta 3:n.
Linkki löytyy ekasta postista (sama kun ennenkin).

Mitään mullistavaa ei ole tarjolla, mutta muutamia bugeja on korjattu, loputkin katkoviivat "vaeltaa", tekoäly on huomattavasti kehittyneempi (joskaan ei vieläkään kovin erikoinen), teknologioita on muokattu (hintoja nostettu ja joitain efektejä säädetty) ja muutakin tasapainotusta on tehty. Lisäksi laitoin kuitenkin suurimman osan screeneistä ikkunoiksi kuten ehdotettiin. Se kuitenkin lisää piirretävän tavaran määrää, joten jos teknologia, diplomatia tai sabotointi ruudut hidastelee liikaa, säätäkää Config.ini tiedostoa (myös konsoli komento: screens 1 hoitaa homman, mutta vain tilapäisesti).

Ai niin, tekoäly on ottanut ensi askeleet kommunikoinnissa; se osaa lähettää uhkaviestiä, jos jäät kiinni sabotoinnista tai vakoilusta :)
Mahtavaa, kun kerran tuollaisia pelejä rupeaa oikeen kunnolla aattelee.. nii mikset saman tien tee jotai netis pelattavaa 3d alus räiskintää avaruudes!
Huono idea, onko?
Itse asiassa tein pienen Elite-kokeilun (uudella moottorilla), jossa on teksturoituja planeettoja (siten että se tekstuorinti jopa pyörii, niin että eri kulmista katseltuna näkee erilaisen näkymän), mutta siinä ei voi liikkua täysin vapaasti (eliteen kuitenkin tarpeeksi vapaasti) ja planeetoille pyöreyden antava efekti on himpun liian raskas.

EDIT: PS. Uuden vuoden kunniaksi paljastan myös pienen pääsiäismunan RFS:ssä, painakaa X perus peli näkymässä... :) (toimii myös vanhemmassa versiossa, eikä ole ainoa eikä suurin ylläri... 8-) )
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Reaching for Stars!

Post by MaGetzUb »

Offtopic: Minua jäi vaivaamaan tuo sinun mainostama teksturointi... Piirtääkö se tekstuurit kolmioina???
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Reaching for Stars!

Post by koodaaja »

programmer of DSG wrote:Offtopic: Minua jäi vaivaamaan tuo sinun mainostama teksturointi... Piirtääkö se tekstuurit kolmioina???
En usko, sillä sehän vaatisi kunnon reaaliaikaista tekstinvenyttelyä ja vanuttelua, mihin ei CB:n tehoilla päästä. Mutta tuosta tekniikkapuolesta voisit tosiaan vähän valaista, Aavesoturi. Esimerkiksi miten olet toteuttanut taustan? Onko se tosiaan vain iso kuva?
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by Aavesoturi »

programmer of DSG wrote:Offtopic: Minua jäi vaivaamaan tuo sinun mainostama teksturointi... Piirtääkö se tekstuurit kolmioina???
koodaaja wrote:En usko, sillä sehän vaatisi kunnon reaaliaikaista tekstinvenyttelyä ja vanuttelua, mihin ei CB:n tehoilla päästä. Mutta tuosta tekniikkapuolesta voisit tosiaan vähän valaista, Aavesoturi. Esimerkiksi miten olet toteuttanut taustan? Onko se tosiaan vain iso kuva?
Siinä elite hommassa planeetoiden teksturointi toimii niin, että on kuva, esim. maailman kartta, jonka laidoille on lisätty pätkät toiselta laidalta. Sitten vaan ottaa kuvasta sopista kohtaa palasen ja laittaa ympyrämaskin päälle, voila.

Taustan tähdet on pisteitä joita liikutetaan hiiren liikkeiden mukaisesti, kun tähti menee ruudun ulkopuolelle, se laitetaan tulemaan takaisin toiselta laidalta. Eli tausta tähdet ei käyttäydy aidosti ja sama tähti ei ole samassa paikassa kun pyöräyttää 360 astetta, mutta koska niitä on sen verta paljon, kukaan ei huomaa. RFS:n nebula siellä taustalla puolestaan on samalla tekniikalla kun itse peli tähdetkin, sille vaan on annettu etäisyydeksi origosta paljon suurempi arvo kuin tähdille, sen paikka siis lasketaan matriiseilla ja kvaterniolla kuten muutkin "päätähdet".

Tekniikka käyttää kaksiulotteisia spritejä kolmiulotteisina objekteina siten että samaa kuvaa näytetään joka suunnasta katsottuna (kuten RFS:ssä) on nimeltään muistaakseni billboard.
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by SPuntte »

Aavesoturi wrote:RFS:n nebula siellä taustalla puolestaan on samalla tekniikalla kun itse peli tähdetkin, sille vaan on annettu etäisyydeksi origosta paljon suurempi arvo kuin tähdille, sen paikka siis lasketaan matriiseilla ja kvaterniolla kuten muutkin "päätähdet".
Se on suomeksi planetaarinen sumu, tai tähtisumu. Mutta kuvaahan ei kierretä mitenkään? Vaikka pelin "galaksia" pyörittäisi mihin asentoon tahansa ja kääntäisi sitten kuvakulman niin, että sumu näkyy taustalla, se on aina samassa asennossa.

Vähän minua muuten erinomaisessa pelissä häiritsi pari asiaa. Ensinnäkin tuo perspektiivisysteemi, se ei jotenkin näytä todelliselta, joko tähtien koko tai liike galaksia pyöritettäessä on jotenkin silmää vastaan, en tiedä. Voi olla molemmat, tai sitten aivoissani on jtn vinossa :P

Toinen asia oli pelin helppous. Populakehitys täysille, niin ei voi hävitä. "Pieni" tasapainotus ois tarpeen. mutta tosiaan, graafisesti, toiminnallisesti ja ideallisesti CB-pelien ehdotonta eliittiä! Jotain asetuksia voisi olla. Ja voisiko tähtien piirrossa käyttää ABImage-systeemiä? Sillä saisi taustaa ja muita tähtiä vasten näkymään tähtien kuvat oikein: ilman reunojen mustaa lähestyvää väriliukua.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Reaching for Stars!

Post by koodaaja »

Juu, tähdet piirretään varsin rajulla perspektiivillä, itse pidän siitä vaikka epärealistiselta näyttääkin. Ne siis kutistuvat ja kasvavat valtavasti, tosielämän perspektiivi on yllättävän pieni. Ja populan lisäksi kannattaa tekniikan kehitykseen panostaa, sillä saa enemmän porukkaa yhdelle planeetalle. Sitten vaan retkikuntia menemään, ja alukset ja kanuunat tulevat kuin itsestään.

EDIT: No tästä tavasta tosiaan pitäisi päästä eroon, mutta pure-offtopic-viesteistä tulee aina valitusta. Eli alempaan vastausta; lukaisehan toki oppaani, löytyy esimerkeistä ja tutoriaaleista. Googlesta hakusanalla "Matrix and Quaternions FAQ" löytyy ulkoasultaan yksinkertainen mutta sisällöltään loistava sivu, jossa näitä selitetään tarkasti. Myös Aavesoturin 3D-objektisysteemiä kannattaa vilkaista, ainakin itse oivalsin siitä pyörittelyn toteuttamisen ja pari muuta seikkaa, ja siksipä Aavesoturi on aina ollutkin minulle teh CB-ohjelmoija (wow, mikä tunnustus D:)
Last edited by koodaaja on Sun Jan 06, 2008 1:49 am, edited 3 times in total.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Reaching for Stars!

Post by MaGetzUb »

Aaa... Nyt selventyi. :D Nuo 3D hommat on vaa viälä vähä hankalia... esim matriisi se on täyttä utopiaa.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by Aavesoturi »

SPuntte wrote:Se on suomeksi planetaarinen sumu, tai tähtisumu. Mutta kuvaahan ei kierretä mitenkään? Vaikka pelin "galaksia" pyörittäisi mihin asentoon tahansa ja kääntäisi sitten kuvakulman niin, että sumu näkyy taustalla, se on aina samassa asennossa.
Kuvaa ei kierretä mitenkään, ei tullut itseasiassa edes mieleen tollanen :D Sen verta tarkkaa silmää vaatii, etten jaksa alkaa korjailemaan. :)
SPuntte wrote:Vähän minua muuten erinomaisessa pelissä häiritsi pari asiaa. Ensinnäkin tuo perspektiivisysteemi, se ei jotenkin näytä todelliselta, joko tähtien koko tai liike galaksia pyöritettäessä on jotenkin silmää vastaan, en tiedä. Voi olla molemmat, tai sitten aivoissani on jtn vinossa :P
Pieniä epätarkkuuksia kyllä on, esim. taustatähtien ja nebulan liikenopeudet täyty sovittaa empiirisesti kohdalleen, eli ne ei ole välttämättä ihan täysin kohdallaan. Lisäksi tähtien etäisyyden/koon laskussa käytetään hieman kyseenalaista menetelmää, mutta se näytti tarpeeksi hyvälle (ja paremmalle kuin toinen kokeilemani tekniikka) joten saa kelvata. (Yhden ongelman näkee kun aktivoi pienen salaisuuden, pannukakku avaruuden, muistaakseni painamalla F pohjaan kun klikkaa Start game).
SPuntte wrote:Toinen asia oli pelin helppous. Populakehitys täysille, niin ei voi hävitä. "Pieni" tasapainotus ois tarpeen.
Tämä on tiedossa, beta3:sessa säädin tekoälyä, niin että sekin kehittää rajusti populaatiota aluksi; pienensin myös väestönkasvua ja tekniikoiden efektiä siihen sekä suurensin niiden hintoja, mutta edelleen tasapainotusta tarvitaan. Eksponentiaaliselle kasvulle on paha laittaa kampoihin. :) Onneksi ollaan vielä beta asteella. ;)
SPuntte wrote:Ja voisiko tähtien piirrossa käyttää ABImage-systeemiä? Sillä saisi taustaa ja muita tähtiä vasten näkymään tähtien kuvat oikein: ilman reunojen mustaa lähestyvää väriliukua.
Luulisin, että tuollainen vaatii reaaliaikaista pikselimanipulaatiota, joka ei tekisi hyvää FPS:lle.
koodaaja wrote:"Matrix and Quaternions FAQ" löytyy ulkoasultaan yksinkertainen mutta sisällöltään loistava sivu, jossa näitä selitetään tarkasti.
Itsekin olen tuota aikoinaan tiiraillut :) Suomipeleissä oli myös muistaakseni artikkeli "Matematiikkaa peliohjelmoijalle" jossa on matriiseista suomenkielellä.
weebee

Re: Reaching for Stars!

Post by weebee »

Vau!

Kerrankin jotain aivan oikeasti pelattavaa sisältöä CB peleissä!

Täytyy myöntää että tuo avaruustaktikointi addiktoi minut täysin ja pelasin 3h putkeen :mrgreen:
Loppua kohden joo tuli aivan liian helposti.

Korjailtavaa:
Sabotointi - Viholliset eivät tätä osaa (ei ainakaan tullut vastaan kuin pelkkiä vakoojia) ja se on liian ylivoimainen,
pelasin 10 kierrosta ja sain sabotoimalla vihollisen planeetan alas (2000 tykkiä, 700 alusta ja 1400milj asukasta)...
Alusten lähetys matkaan - Kun aluksia alkoi olla esimerkiksi 800 oli melko tuskallista painaa nappia minuutin jotta sai ne kaikki valittua, valitse kaikki nappia peliin kiitos tai liukuvaa janaa
Tekoäly - Vihollinen ei 3h pelin aikana hyökännyt kertaankaan kimppuuni, lisäksi oli aivan sama yritinko hakea apua tjsp. ei siihen vastattu
Lisää aluksia - Pelin idea oli loppujen lopuksi vähän liian yksitoikkoinen, olisin kaivannut lisää rakennettavaa ja aluksia jotka olisivat tuoneet lisää erilaisia tapoja pelata

Mutta joo, jos kerta lanimahdollisuus on niin aivan mahtava peli! Ihan oikeasti :D

Eli kun tekoälyn saa fiksattua kuntoon tai hauskaa peliseuraa niin on kyllä taattua viihdettä.
Kauan meni aikaa koodata? :P
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Reaching for Stars!

Post by koodaaja »

Varasinpa vihdoin vähän tehokkaamman koneen tunniksi itselleni ja pelasin yhden pelin läpi. (omalla rouskulla melkein mikä vain pätkii, rasittavaa) Hieman oudoksuttavaa oli se, että vihollisen planeetoilla oli keskimäärin 2 alusta ja 1 asukas, jolloin parinkymmenen aluksen ja muutaman sadan asukkaan miniretkikunnillakin oli aivan törkeä ylivoima (vaan lössiä pitää raahata mukana että saa väkiluvun räjähdysmäiseen kasvuun) Hyökkäyksiä minuun kohdistui siinä kolme neljä, niissä samankokoiset porukat. Joten hieman tuo tekoäly nyt kummastuttaa o:
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by Aavesoturi »

Kiitoksia taas arvokkaasta palautteesta.

Tuota aluksien valintaa on valitettu ennenkin, täytyy korjata asia.
Suurin osa ongelmista nousee siitä, että pelaaja saa helposti populaation valtavaksi, jolloin aluksia ja tekniikoitakin syntyy monta vuodessa vaikka liukusäädin olisikin hyvin alhaalla. Tekoälyltä tämä taas ei tunnu sujuvan, vaikka olen laittanut sillekin niin, että se keskittyy alkuvaiheessa lähes yksinomaan ekologiaan (beta3:ssa; testien perusteella tekoälyllä oli edelleen pienehköt joukot, mutta suuremmat kuin 1 tai 2 alusta). Ilmeisesti ei tarpeeksi raivoisasti. :( Hiotaan.
Tarkastin koodista, kyllä sen ai:n pitäisi osata sabotoidakin, voi vaan olla, ettei se ole saanut tarpeeksi tuotantoa kasaan, sekun ei tuhlaa sabotaasiin vähäisiä pennosiaan vaan tarvitsee vakavarisuutta.
Kommunikointi ja diplomatia tekoälyn kanssa on hyvin rajallista, tiedossa on.
Useampia aluksia ei ole tulossa (jos joskus teen jakto-osan, niin siihen kyllä), koska se vaatisi liikaa muutoksia koodiin.

Olen harkinnut pitäisikö tehdä huijaava tekoäly, koska tasokkaan, ei-huijaavan (niinkuin nyt) aikaansaaminen on aikas vaikeaa (niinkuin varmaan olette tuloksista huomannut). Ratkaisu: pelatkaa ihmistä (ihmisiä) vastaan!

[offtopic]Muistaakseni aloitin tämän koodaamisen herran vuonna 2006, sillon tuli valmiiksi perus käyttöliittymä, eli galaksi näkymä sivupaneeleineen; tuotannon managerointi ja yksinkertainen matkustus. Kiinnostus lopahti erään bugin takia (ja armeijan) ja palasi viime syksynä, jolloin koodia syntyi urakalla ja paljon.[/offtopic]
weebee

Re: Reaching for Stars!

Post by weebee »

Parhaat pelit ovat aina opensourcea ;)
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Reaching for Stars!

Post by MaGetzUb »

weebee wrote:Parhaat pelit ovat aina opensourcea ;)
En nyt tiedä, koska Aavesoturi tuskin pistää lähdettä tänne, koska sen tekemisessä on varmaankin mennyt aikaa, tai sitten
hermot koodin kanssa* :D. <- toi oli vitsi. *niin ei sitä koodia minun mielestä kannata pistää... Onhan niitä tapauksia nähty ennenkin että ollaan kopsattu toisten koodi ja tehty siitä oma peli ja laittettu takas foorumille ja, sitten joku on huomannut... Mutta Aavesoturina en pistäisi. :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Reaching for Stars!

Post by Aavesoturi »

weebee wrote:Parhaat pelit ovat aina opensourcea ;)
Kunhan peli alkaa olla valmis varmaan julkaisenkin koodin, sillä enhän minä sillä enää sitten mitään tee ja olen itsekin open sourcen kannattajia. Koodin pohja on kuitenkin vuosien takaa, joten se ei ole kovin laadukasta (kun uudet jutut vaativat vanhojen goto-labelin muuttamisia funktioiksi, tuli mukaan kamalsti globaaleja muuttujia esim.)
Onhan niitä tapauksia nähty ennenkin että ollaan kopsattu toisten koodi ja tehty siitä oma peli ja laittettu takas foorumille ja, sitten joku on huomannut...
Ei minua haittaisia ollenkaan jos joku muokkaisi pelejäni ja kenties tekisi parempaa jälkeä. Ja sehän olisi vaan ylimääräistä plussaa jos koodistani olisi jotain muutakin iloa kun kiva peli.

Niin ja palatakseni aikaisempaan, kun valitettiin, ettei tullut hyökkäyksiä tai sabotaasia; roduilla sattuu olemaan omat persoonallisuutensa, ja on saattanut sattua niin, että kohdalle on tullut pelikerta, jossa mikään roduista ei ole erityisen murhanhimoinen. Myönnän, että pelin mielenkiinnon kannalta tämä ei ole hyvä asia.
Post Reply