Ruusuja & risuja

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by valscion »

jesperx96 wrote:Uudet moderaattorit ovat hyvinkin aktiivisia. Siitä saatte virtuaaliruusun *ojentaa*. Varokaa kuitenkin ettette liian tiukkaa linjaa ota.
Juu, hienosti on alkanut modehommat pyörimään. Itseäni vain nyt on alkanut jo hieman ärsyttämään liian useaan kertaan nähty attention-boksi. Jotkin huomautettavat asiat eivät välttämättä vaadi sitä - mielestäni sen attentionin merkitys vähenee, jos sitä käytetään liikaa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Jare »

jesperx96 wrote:Uudet moderaattorit ovat hyvinkin aktiivisia. Siitä saatte virtuaaliruusun *ojentaa*. Varokaa kuitenkin ettette liian tiukkaa linjaa ota.
Kiitos. Tietenkin on tarkoitus säilyttää rento meininki foorumilla. :)
VesQ wrote:Itseäni vain nyt on alkanut jo hieman ärsyttämään liian useaan kertaan nähty attention-boksi. Jotkin huomautettavat asiat eivät välttämättä vaadi sitä - mielestäni sen attentionin merkitys vähenee, jos sitä käytetään liikaa.
Joo, minä olen käyttänyt attention-boksia liikaa. Tarkoitus ei ole kuluttaa sitä, joten vältän sen käyttöä jatkossa.
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by SPuntte »

Täytyypä sanoa, että foorumikäyttäjien allekirjoitusten tila on minusta heikoimmalla tasollaan sitten klikkauksista kasvavien muffinssien ja lohikäärmeenmunien. Erilaiset lainaukset näyttävät muodostuneen jonkinlaiseksi tämän hetken muoti-ilmiöksi. Valitettavasti harvat niistä kuitenkaan ovat niin nasevia, että todella pitäisin niitä allekirjoittamisen arvoisina. Erityisesti kummastuttavat ulkopuolisille täysin aukeamattomat sisäpiirivitsit tai jopa asiatonta tekstiä sisältävät IRC-quotet.

Miettikää nyt vähän: ette te varmaan kassakuittiinkaan riipustaisi kukkia tai puujalkavitsejä, tai lisäisi jok'ikisen sähkö- tai tekstiviestin perään jotakin vastaanottajalle täysin outoa lausahdusta, ettehän?

Omasta mielestäni parhaita allekirjoituksia ovat sellaiset, joihin ei viestien lomassa kiinnitä huomiota, mutta joista löytyy jotain persoonallista mutta samalla hyödyllistä sisältöä - esimerkiksi linkkejä mielenkiintoisille kotisivuille, jos allekirjoitusta sattuu tarkastelemaan.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by esa94 »

SPuntte wrote:Erityisesti kummastuttavat ulkopuolisille täysin aukeamattomat sisäpiirivitsit tai jopa asiatonta tekstiä sisältävät IRC-quotet.
Osa omista vitseistäni eivät ole auenneet lainauksen alkuperäisille kirjoittajillekaan. Yleensä yritän ainakin itse käyttää vain lainauksia, joita kukaan ei ymmärrä tai joissa huumoriarvo ei riipu mitenkään inside-tiedosta.

Nykyinen allekirjoitukseni tosin on placeholderi. En ole löytänyt siihen hyvää sisältöä :>
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pettis »

Itse kannattaisin noiden quoteboxien poistamista allekirjoituksista. Pienet kuvat, hillitysti / tarpeen mukaan väritetty allekirjoitus ja pelkkä teksti ei häiritse läheskään niin paljoa kuin tuo quote- tai codeboxin korostus.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by Awaclus »

Sopiiko quote, jos laittaa sen spoiler-tagiin?
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pettis »

No ei se niin silmille hyppää, mutta mielestäni se on aika ärsyttävää, että jos haluaa nähdä mitä allekirjoituksessa on, pitää se klikkailla auki.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by legend »

Itse käyn usein täälä kännykällä, joten itse ihoan ainoastaan pitkiä allekirjoituksia, en quoteja.
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Ruusuja & risuja

Post by Kille »

legend wrote:Itse käyn usein täälä kännykällä, joten itse ihoan ainoastaan pitkiä allekirjoituksia, en quoteja.
I agree. Sivun selaaminen ja lataaminen kestävät kauemmin ja muutenkin vievät näytöstä tilaa.
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by Taatero »

Kille wrote:
legend wrote:Itse käyn usein täälä kännykällä, joten itse ihoan ainoastaan pitkiä allekirjoituksia, en quoteja.
I agree. Sivun selaaminen ja lataaminen kestävät kauemmin ja muutenkin vievät näytöstä tilaa.
Pitkillä allekirjoituksilla ei ole mitään tekemistä sivun latauksen kanssa ainakaan näin tasokkailla foorumeilla, jossa viestien pituudet ylittävät ne pari sanaa. Eli viestien pituuten nähden allekirjoitukset vievät murto-osan latausajasta. Pelkän grafiikan lataus vie paaaaaljon kauemmin. Tilan viemisestäkään en nyt itse menisi puhumaan, ovathan nämä allekirjoitukset vielä aika kompakteja. Tosin, mieltymyksensä kullakin.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Ruusuja & risuja

Post by Wingman »

Taatero wrote: Tilan viemisestäkään en nyt itse menisi puhumaan, ovathan nämä allekirjoitukset vielä aika kompakteja. Tosin, mieltymyksensä kullakin.
jotkin kännykät rivittävät tekstin, jotta se näkyy kokonaan.[/off]

Itse en paljoa eroa ole aikaisempaan mode-toimintaan huomannut, tokihan modeja on enemmän. Hyvin ovat modet hoitaneet asiansa.
'Keep up the good work' ;)
- - - -
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by legend »

Esim tälläiset mahtuvat vain yhteen näyttöön:

Code: Select all

CoolBasic henkilökuntaa
Kehityspäällikkö
-----
Caution!
Above message might include excess use of admin powers, bans or strange humor (incl. but not exclusively sarcasm). Only for external use. Possible side effects include: anger, angst, permission restrictions and missing posts.

Projects: MunVerkko 
Koska ne näyttävät kännykällä suurin piirtein tältä.

Code: Select all

CoolBasic henkilökuntaa
Kehityspäällikkö
-----
Caution!
Above message might include excess use of 
admin powers, bans or strange humor 
(incl. but not exclusively sarcasm). 
Only for external use. Possible side effects include:
anger, angst, permission restrictions and missing 
posts.

Projects: MunVerkko 

Huom, tämä on ainoastaan esimerkki, näitä on muitakin :evil: Tämä oli vain lähin.
Kännykällä nä näyttävät samanlaisilta, koska känykkä rivittää sen automaattisesti, eli katsokaa koneella =D
Lisäsin viestiin aika paljon :P
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by axu »

Jos allekirjoitukset vievät tilaa liikaa puhelimen näytöllä, nehän voi kytkeä asetuksista piilotettavaksi. Esim. yllä oleva esimerkki ei vie mielestäni liikaa tilaa koneen näytöllä ja on muutenkin melko huomaamaton. ;)
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pate5 »

Olen samaa mieltä Pettiksen kanssa. Quotet ja muut ihmeelliset härpätykset allekirjoituksissa lähinnä ärsyttävät. Hyvänä esimerkkinä Wingmanin sigi.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by Koodiapina »

Pate5 wrote:Hyvänä esimerkkinä Wingmanin sigi.
Se on kuule poika #aha.-kanavalta otettu lainaus, notta vähän kunniootusta.

Minun puolestani ihmisillä saa olla minkälaiset allekirjoitukset tahansa. Yksikään ei ole tähän mennessä ärsyttänyt. Ehkä vain osaan suodattaa kaiken epämieluisan pois, kun selaan foorumeita.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pettis »

Voisin kyllä itsekkin siivota tuota allekirjoitusta. Näin vain jossain vaiheessa tuon disclaimerin tarpeelliseksi, kun joka toinen foorumilainen tuntui vetävän herneen juurineen nenään jos niitä joutui nätisti huomauttamaan.

Itsekin selailen webbiä puhelimella, mutta ei tuo teksti taida ruutua täyttää.

Se miksi quotet yms. häiritsevät on se, että ne näyttävät kuuluvan viestin sisältöön riippumatta siitä missä kohti viestiketjua ne ovat. Allekirjoituksessa taas on tekstiä, jonka itse ainakin ohitan yleensä kohtuu huolimattomasti.

Minkähänlainen homma tähän foorumiin olisi saada mobiiliteema...
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Ruusuja & risuja

Post by Wingman »

Pate5 wrote:...Hyvänä esimerkkinä Wingmanin sigi.
kiitos vinkistä, muokkasin...
- - - -
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Ruusuja & risuja

Post by Kille »

Sorry for bump, mutta pitäisikö vierailta poistaa kirjoitusoikeus, kun näitäkin on viimeaikoina ollut useampia:
rimargigamb wrote:Glue Drugs http://www.bakertonfiredept7.com/ - buy alprazolam without prescription Seeing a doctor is your best chance in the treatment of these conditions generic xanax online
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by legend »

Kille wrote:Sorry for bump, mutta pitäisikö vierailta poistaa kirjoitusoikeus, kun näitäkin on viimeaikoina ollut useampia:
rimargigamb wrote:Glue Drugs http://www.bakertonfiredept7.com/ - buy alprazolam without prescription Seeing a doctor is your best chance in the treatment of these conditions generic xanax online
En kannata, silloin moni coolbasicin käyttäjä ei jaksa kysyä apua ja jättää ohjelmoinnin sikseen.
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Feuer »

Toki voidaan kyseenalaistaa kuinka kova innostus alunperinkään on ollut, jos se on kiinni yhteisön vieraspostausoikeuksista tai niiden puutteesta :)
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Post Reply