Post
by Sami The Great » Sat Nov 13, 2010 3:10 pm
Pientä päivitystä taas pukkaa. Projekti on edennyt aika laiskasti viime aikoina, mutta eiköhän taas innostus palaa jossain vaiheessa takaisin, kun näinkin pitkälle olen jaksanut projektia tehdä. Olen saanut pikkuhiljaa koodailtua taistelumoottorin melkein lopulliseen muotoonsa. Nyt puuttuu vain enää TA-systeemi, eli erikoisasesysteemi taistelusta, jonka lisään, kun ensin saan TA-scripti systeemin täysin valmiiksi. En ole varma mainitsinko jo edellisissä päivityksissä planeetan puolustustykeistä, jotka toimivan nyt myös taistelussa. Eli ennen kuin hyökkääjä saa aloittaa vuoron, planeetalla olevat tykit ampuvat ensin omat tulituksensa hyökkääjän aluksiin. Kohdetta ei voi itse päättää, vaan tietokone päättää mihin ammutaan, mutta kuitenkin, niin, että ammutaan aina vihollisen parasta alusta. Tykkejä voi rakennella erilaisia, riippuen planeetan rakennuksista ja puolustusteknologiasta, joka parantaa myös tykkien hyökkäysvoimaa. Täysin uutta on ns. valloitusvalikko, joka ilmestyy taistelun jälkeen. Tässä tilassa ilmoitetaan mahd. tappiot ja tuhot sekä tuhotut vihollisalukset. Jos ollaan valloittamassa planeettaa, niin voidaan myös valita kolmesta vaihtoehdosta mitä planeetalle tehdään. Vaihtoehtoja ovat; Occupy, joka säästää planeetan siihen muotoonsa, missä se on, mutta pelaajan pitää maksaa uudelleenrakennus, jonka hinta riippuu planeetan tasosta. Enslave, joka tuhoaa planeetan kaikki rakennukset ja vähentää populaation puoleen, sekä vähentää teknologiatasot puoleen, mutta tämä vaihtoehto ei maksa mitään. Annihilate, tuhoaa planeetan täysin, mutta tuottaa pelaajalle resulsseja ja rahaa.