SBMACR

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

SBMACR

Post by koodaaja »

the SpaceBattle-Massacre of Ascii Characters on palannut lisänimellä Re-edited, kuten otsikosta voi päätellä. Siis ASCII-avaruusräiskettä parhaimmillaan :D Tein vihdoin parannuksia tähänkin, siis aikanaan ehdotettuja, kuten värien lisääminen. Myös vaikeustasoa on nostettu, wanha kun oli turhan helppo. Ei muuta kun lataamaan vaan.
Attachments
SBMACR.rar
(589.76 KiB) Downloaded 528 times
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: SBMACR

Post by CCE »

Hieno idea, mutta peli oli varsin laimea.
Oma alus liikkui hitaasti, vihollisia tuli pitkin väliajoin eikä pelissä ollut ääniä.

Mutta ASCII grafiikkahan oli pelissä ideana, ja siinä oli onnistuttu.
Voin muuten tehdä muutaman piippauksen mikäli peliäänia kaipaat ;)

Edit:Niin, ja kun yritin tallentaa pisteitäni, kaatui ohjelma parkaisten "OpenToRead failed!"
Ja tässä jokatapauksessa niitä ääniä http://up.servut.us/5275
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: SBMACR

Post by koodaaja »

Tuo on kyllä koneesta kiinni ( joillain tehokkaillakin koneilla CB:n tekstit hidastelevat O_o siis kun niitä on noin paljon ), itselläni alukset vilahtelevat turhankin nopeasti. Ja kyllä niitä vihollisia pitäisi tulla puolentoista-kahden ja puolen sekunnin välein, onko se liian paljon? Äänistä en tiedä.. En ole ajatellut tähän moisia lisätä, vaan katsotaan nyt, tämäkin oli tarkoitus tehdä ennen kesää. OpenToRead failedia ei pitäisi tulla. Kyllähän mukana tuli data-kansio, jossa oli tiedosto save.txt? Ainakin sen sinne muistaakseni lisäsin.

Mutmut, katsotaan josko tästä tekisi vielä vauhdikkaamman ja hektisemmän, ehkä taas puolen vuoden päästä(?)

EDIT: no niinpä, hyvä että taas luin kunnolla ;D oma alus nopeutuu aluksen levelin noustessa. Myös ammuntanopeus kasvaa.
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: SBMACR

Post by jannepelaa »

Tee äänet piipperillä, tai sitten piipperiä matkien kaiuttimilla. :D
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: SBMACR

Post by MaGetzUb »

Tää oli tosi jännästi toteutettu peli vaikka omatkin koodaus taidot riittäisi tommoseen ehkä. :P Vielä enemmän super aseita kun sais (oliko täs ees super aseita??? :D)... Niin hyvä tulee
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: SBMACR

Post by valscion »

Kun on saanut oman aluksensa jo huippuun kehitettyä, käy peli tylsäksi. Senkuin menee vasemmalta oikealle pitäen välilyöntiä pohjassa ja väistellen satunnaisia ammuksia. Vastustajien aluksia pitäisi siis ilmestyä useammin ja niiden pitäisi olla entistä nopeampia ja ampua aina vain kiihtyvämmällä tahdilla ammuksia, kunnes peli menee jo lähes mahdottomaksi.
Kun aluksen on saanut kehitettyä huippuun, pitäisi lisäleveleistä saada pisteitä, muuten ne ovat ihan turhia.
Äänet olisi hyvä saada peliin, mutta mielummin ei piipperillä koska kaikissa koneissa (esim. läppäreissä) ei ole sitä piipperiä ja monet voivat haluta säätää äänenvoimakkuutta itse omalle tasolleen.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: SBMACR

Post by koodaaja »

Totta, peli käy tylsäksi. Pitänee lisätä joskus vaikeusasteen kasvaminen. Lisäksi taidan säätää powerupeista tulemaan pisteitä ja lvluppien tulemisen loppumaan, kun pelaaja on maxlevelillä.

Superaseita ei ole, mutta noitahan voisi lisätä. (pommeja ja raketteja tosin saa räiskiä) Visuaaliset efektit ASCIIna voisivat tosin olla aika omituisia o.o Ja bossejakin voisi tehdä, kun taas joskus innostun riehumaan tämän kanssa.

Ääniä pitää katsoa. Piipperiäänet voisivat olla aika koviksia, ei sitä ole ennenkään volaa säädetty ja läppärin omistajille voin todeta vain että voi voi ;D

(tuli tuossa mieleen, kun Wreckersissä käynnistyi joskus itsetuho, ja piipperi älämölöitsi sellaisella volyymillä, että kuului alakertaan häiritsevän kovaa)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: SBMACR

Post by valscion »

Pommeihin voisit lisätä sellaisen efektin, että voi itse räjäyttää sen kesken kaiken (esim. painamalla Z näppäintä uudestaan [vai oliko se X...])
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: SBMACR

Post by koodaaja »

OonSuomesta wrote:Pommeihin voisit lisätä sellaisen efektin, että voi itse räjäyttää sen kesken kaiken (esim. painamalla Z näppäintä uudestaan [vai oliko se X...])
Hyvä idea, mutta sitten ei voisi ampua kuin yhden pommin kerralla. Myös raketin ohjaaminen olisi hieno ominaisuus, mutta se ainakin menee mahdottomuuden rajalle kun alus jäisi nököttelemään paikalleen..
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

Re: SBMACR

Post by Szanne »

En tiedä miksi, mutta tämä ja edellinen versio koukuttavat minua täydellisesti. Varsinkin silloin, kun ei ole vielä tuossa täysissä leveleissä ja joutuu tosissaan pelaan. (Ainakin minä.) En muuttaisi muuta kuin, että kun on levelit täynnä tapahtuisi jotain ja viholliset voisivat tulla vähän nopeempaa.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: SBMACR

Post by valscion »

koodaaja wrote:
OonSuomesta wrote:Pommeihin voisit lisätä sellaisen efektin, että voi itse räjäyttää sen kesken kaiken (esim. painamalla Z näppäintä uudestaan [vai oliko se X...])
Hyvä idea, mutta sitten ei voisi ampua kuin yhden pommin kerralla. Myös raketin ohjaaminen olisi hieno ominaisuus, mutta se ainakin menee mahdottomuuden rajalle kun alus jäisi nököttelemään paikalleen..
No sen pomminhan voisi räjäyttää jostain toisesta näppäimestä ja jos vaikka kaksi pommia on kerralla esillä, aikaisemmin ammuttu räjäytettäisiin ja toinen jatkaisi matkaa.
Szanne wrote:En tiedä miksi, mutta tämä ja edellinen versio koukuttavat minua täydellisesti. Varsinkin silloin, kun ei ole vielä tuossa täysissä leveleissä ja joutuu tosissaan pelaan. (Ainakin minä.) En muuttaisi muuta kuin, että kun on levelit täynnä tapahtuisi jotain ja viholliset voisivat tulla vähän nopeempaa.
Niin, no ainakin itselläni meni täysiin leveleihin kuin vettä vaan ja pisteet ropisivat sinne 1500 asti kunnes kyllästyin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: SBMACR

Post by koodaaja »

Niinpä, jos jaksaa niin kyllä se menee. Pitää laittaa vihulaiset tykittelemään nopeammin, tarkemmin ja tehokkaampia kuteja. Ja luonnollisesti lisätä niiden määrää.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Olihan se aika hyvä, levu jutut oli jännät ja kuka lie valitti alusta liian hitaaksi niin se
nopeutui kun sai lvl:tä.. Peli oikeastaan helpottui kun sai leveleitä mutta kuitenkin menin
ja kämmäsin nii alukseni tuhoutui. :D Hienosti kuitenkin tehty, merkkien tilalle voisi tulla
grafiikkaa ja aluksille voisi asettaa törmäyksen että jos osuisi niin tuhoutuisi tai jtn ja
myös se että jos vihollis aluksia pääsee liikaa ohi niin häviää, nämä ovat vain ehdotuksia.
Hyvä peli! :) Jatka niin tulee todella hyvä. :P
Every Legend Has A Start!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re:

Post by koodaaja »

Myst!c wrote:Olihan se aika hyvä, levu jutut oli jännät ja kuka lie valitti alusta liian hitaaksi niin se
nopeutui kun sai lvl:tä.. Peli oikeastaan helpottui kun sai leveleitä mutta kuitenkin menin
ja kämmäsin nii alukseni tuhoutui. :D Hienosti kuitenkin tehty, merkkien tilalle voisi tulla
grafiikkaa ja aluksille voisi asettaa törmäyksen että jos osuisi niin tuhoutuisi tai jtn ja
myös se että jos vihollis aluksia pääsee liikaa ohi niin häviää, nämä ovat vain ehdotuksia.
Hyvä peli! :) Jatka niin tulee todella hyvä. :P
Pelin perimmäinen idea on ASCII -ulkoasu, joten grafiikkaa ei ole tulossa. Juu, pitänee lisätä alusten törmäys, se jäi laiskuuttani pois. Vihollisaluksien määrää olisi tarkoitus laittaa kasvamaan pisteiden myötä, mikä poistaisi liian helpottumisen 'ongelman'.

EDIT: argh, tämä huono tapa pitää lopettaa (mutta parin sanan viesteistä tulee valitusta..): taas kommenttia alempaan: Väitinkö muuta?
Last edited by koodaaja on Fri Jan 04, 2008 8:05 pm, edited 1 time in total.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Taisin muuten sanoa että nämä olivat vain ehdotuksia. :/
Every Legend Has A Start!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: SBMACR

Post by Koodiapina »

Eipäs riidellä siellä ;)

Peli on hyvin taidokkaasti tehty ainakin minun mielestäni (Varsinkin räjähdykset jne.). Oma alus kulki mielestäni aivan liian hiljaa, mutta siihen seikkaan taidatkin puuttua (vai oliko kyse vain vihu aluksista?). Bonus juttuja vois olla enemmän erillaisia ja pelissä voisi kaikenlisäksi olla joku bossi jota vastaan taistellaan.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: SBMACR

Post by koodaaja »

Grandi wrote:Eipäs riidellä siellä ;)

Peli on hyvin taidokkaasti tehty ainakin minun mielestäni (Varsinkin räjähdykset jne.). Oma alus kulki mielestäni aivan liian hiljaa, mutta siihen seikkaan taidatkin puuttua (vai oliko kyse vain vihu aluksista?). Bonus juttuja vois olla enemmän erillaisia ja pelissä voisi kaikenlisäksi olla joku bossi jota vastaan taistellaan.
Jepjep, oma alushan nopeutuu lvlin kasvaessa. Ja bossikin tullaan näkemään vielä joskus, kunhan saan taas kipinän tätä työstää.

Duh, tämäpäs on päässyt unohtumaan kun pessim... siis realistina kiinnitän huomiota lähinnä negatiiviseen palautteeseen; kiitoksia kaikille kehuista ^^
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Anteeksi, ei ollut tarkoitustkaan riidellä. :D

Ja nuista grafiikoista että sain juuri pari päivää sitten
tietoon mitä tän tapaiset grafiikat on. :S Siis tuli
ensimmäisen kerran vastaan, ihmettelin että mikä
roguelike jne on mutta kun testasin tätä ja luin gralandista
niin aloin käsittämään. :D
Every Legend Has A Start!
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: SBMACR

Post by valscion »

Juu, ei itsekään ollut tarkoitus sanoa että on aivan hirveä peli. ASCII grafiikoissahan on onnistuttu todella hyvin ja peli on muutenkin hienosti toteutettu. Ajattelinpahan vain että rakentavasta kritiikistä on enemmän hyötyä kuin kehuista.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: SBMACR

Post by Eräs cb koodaaja »

Ihan hieno peli ASCII grafikalla toteutetuksi(räjähdys-efektit oli todella nätit), mutta ainoaksi vaikeaksi asiaksi jäikin sitten ohjusten ampuminen. Testasin muutaman kerran ja sain kaikilla noin 1000 pistettä jolloin kyllästyin ja lopetin.
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
Post Reply