Olis sellaane ongelma, et pitäis sivulta kuvatun pelin karttaan saada selville onko objeki liian lähellä reunaa, ettei se putoa. En käytä dataa koska se olisi liian tönkköä. Oisko kellää ehdotuksia? Funktiot ovat aina plussaa!
Offtopic: Jouduin korjailemaan teksitä koska siitä en saanut itsekkään aluksi selvää.
Mapin tarkistus onkelma..
Mapin tarkistus onkelma..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Mapin tarkistus onkelma..
Saat kentän leveyden tietoon funktiolla ObjectSizeX() ja objektin x-kordinaatin tietoon funktiolla ObjectX(). Kartan vasen laita on kartan x + kartan leveys jaettuna kahdella. Vertaa onko ukon x suurempi kuin kartan vasen laita. Jos se on, ukon x-kordinaatiksi laitetaan kartan vasen laita.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Mapin tarkistus onkelma..
D'OH! Ei vaan tarkoitin et se vaikka äijä liikkuisi edestakaisin jonkun palkin päällä. Sitäpaitis kartan leveyden saaselville nopeammin omasta mielestäni näin: Mapwidth*tileleveys.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Mapin tarkistus onkelma..
Aa! No siinä tapauksessa ehdotan, että tarkistat mitä hit-kerros sisältää ukon vasemmassa ja oikeassa alakulmassa. Jos vasen alakulma on tyhjä ja oikeassa kulmassa on tavaraa, täytyy vaihtaa sunnaksi oikealle meneminen. Jos oikealla puolella on pudous ja vasemmalla on maata, käännytään vasemmalle. Periaatteessa riittää, jos tarkastat onko jommalla kummalla puolella tyhjää ja jos on, peilataan suunta, mutta tällä systeemillä olen huomannut hahmon jumittuvan helpommin.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Mapin tarkistus onkelma..
Jop!
Code: Select all
Function TarkistaReuna(obj,suunta)
If suunta=1 Then
If GetMap(0,ObjectX(obj)+ObjectSizeX(obj),ObjectY(obj)+ObjectSizeY(obj))=0 Then
Return 1
Else
Return 0
EndIf
ElseIf suunta=-1 Then
If GetMap(0,ObjectX(obj)-ObjectSizeX(obj),ObjectY(obj)+ObjectSizeY(obj))=0 Then
Return 1
Else
Return 0
EndIf
EndIf
EndFunction
EDIT:
Noinko? Ei tuntunu toimiva...
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Mapin tarkistus onkelma..
Ei tokikaan toimi. Objektisysteemissähän y kasvaa ylöspäin, joten koodisi testaa onko ukosta oikealle ja ylös mitään. Vaihda siis plussa miinukseksi ja jaa objektin koko sekä x- että y-akselin suhteen kahdella. Lisäksi tuossa on otettava huomioon objektin suunta, eli vasemmalle käveltäessä x:täkin vähennetään.
Ja kyllä ObjectSizeX(kartta) on nopeampi kirjoittaa kuin MapWidth()*tileleveys, ei se mielipidekysymys ole ;D
Ja kyllä ObjectSizeX(kartta) on nopeampi kirjoittaa kuin MapWidth()*tileleveys, ei se mielipidekysymys ole ;D
Re: Mapin tarkistus onkelma..
Okei mä luovutan.Ja kyllä ObjectSizeX(kartta) on nopeampi kirjoittaa kuin MapWidth()*tileleveys, ei se mielipidekysymys ole ;D
Yritin kauan aikaa tulla tänne foorumille, mutta koko aja tuli General error, sitte kun painoin päivitä sitte se rupes toimimaa... Mistköhän johtuu?
Aha! Mun funkkarit ei yleensä toimi mutta kiitti vinkistä!Ei tokikaan toimi. Objektisysteemissähän y kasvaa ylöspäin, joten koodisi testaa onko ukosta oikealle ja ylös mitään. Vaihda siis plussa miinukseksi ja jaa objektin koko sekä x- että y-akselin suhteen kahdella. Lisäksi tuossa on otettava huomioon objektin suunta, eli vasemmalle käveltäessä x:täkin vähennetään.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.