Tekstipeli pohja

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Deaf
Newcomer
Posts: 7
Joined: Tue Jul 20, 2010 4:39 pm

Re: Tekstipeli pohja

Post by Deaf »

Miten lapsellisia ihmisiä täällä. Taisivat olla piilotrolli, jotkat eivät uskalla myönnä oleva trolleja. Vai sanoisinko "ennakkoluuloja".

Misthemalle :peukku:

Anteeksi, en käytä trollikieltä, vaikka näytä siltä. Mutta se on minun "omaperäinen kirjoitustyylini". Sekoitin aina kirjakielen ja puhekielen.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tekstipeli pohja

Post by Koodiapina »

Miksi muuten ylipäätään teet tekstipelin, jos kielet/kirjoittaminen ei suju?
Image

Hyvä pojat, täällähän on aito chan-tunnelma 8-)
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: Tekstipeli pohja

Post by Knoy »

Teksti pelin tekeminen on niin helppoa, ettei siihen tarvitse apua. Ja jos tarvitsee ei kannata edes yrittää aloittaa koodaamista.
Image
EDIT:

No saatoin kyllä hieman liioitella sen helpoutta, mutta itselläni ei tuottanut mitään vaikeuksia toteuttaa sitä kun aloitin CB:llä.

Last edited by Knoy on Thu Jul 22, 2010 2:35 pm, edited 1 time in total.
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Tekstipeli pohja

Post by atomimalli »

Tekstipeli ei kyllä valitettavasti ole helpoin pelityyppi coolbasicilla toteuttaa. Ja knoylle: miten luulet oppivan mitään jos ei saa aloittaa? Täällä on aivan liian vähän esimerkkejä tekstipelien toteutuksesta. Esimereistä oppii hyvin, jos niitä tarkkailee, tutkii ja muokkailee. Niin minä opin ohjelmoimaan kun piti saada lisää toiminnallisuutta painovoimaesimerkkiin. Siinä sivussa valaistui mm. miten for ja if tarkalleen toimii ja miten niillä ohjataan ohjelman kulkua.

Metalrainin systeemi vaikutti oikein kätevältä. Sitä kannattaa käyttää jos vain tavoitteena on yksinkertaisen tekstipelin rakentaminen helposti. Minun esimerkin oli tarkoitus opettaa miten select-rakenneta voi käyttää, joten sihen kannattaa ainakin tutustua, jos uusien ohjelmointijuttujen oppiminen kiinnostaa.
Ballol
Newcomer
Posts: 9
Joined: Thu Sep 25, 2008 9:50 pm

Re: Tekstipeli pohja

Post by Ballol »

Moi. Halusin vain ilmoittaa että kyseessä ei ole trolli vaan kuulovammainen kaverini, jolle en suostunut antamaan oman tekeleeni "koodia" ilman että hän itse opettelisi asiat.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Tekstipeli pohja

Post by mikeful »

Offtopic seis. >:(

Joko autatte tyyppi sen minkä osaatte tai jätätte postaamatta.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Tekstipeli pohja

Post by Misthema »

Näinpä.


Tyylejä tekstipelin tekemiseen on niin monia, etten oikein tiedä miten tässä auttaisi. Mutta eikö esimerkeistä sitten löydy avustusta tähän?
Post Reply