Vapaasti käytettävät kuvat

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Sami The Great »

Ehdotan että piirtäisit itse koska jos teet RPGtä niin luultavasti pää hahmo ei ole ainut hahmo ja sitten ne näyttävät erilaisilta kaikki jos joku piirtää toisen ja joku toisen ;) Aloita ensin piirtämään jotain hedelmiä harjoituksesksi ja sitten kokeile piirtää hahmo. Jos haluat sellaisen super nintendo tyylisen grafiikan niin piirrä pixel artilla vaikka painttia apuna käyttäen. Aluksi piirrä mustat ääri viivat sitten värjää perus värit ja sen jälkeen varjostus ja muu systeemi.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Olwi »

Sami The Great wrote:Ehdotan että piirtäisit itse koska jos teet RPGtä niin luultavasti pää hahmo ei ole ainut hahmo ja sitten ne näyttävät erilaisilta kaikki jos joku piirtää toisen ja joku toisen ;) Aloita ensin piirtämään jotain hedelmiä harjoituksesksi ja sitten kokeile piirtää hahmo. Jos haluat sellaisen super nintendo tyylisen grafiikan niin piirrä pixel artilla vaikka painttia apuna käyttäen. Aluksi piirrä mustat ääri viivat sitten värjää perus värit ja sen jälkeen varjostus ja muu systeemi.
No yritetään kun pääsen omalle koneelle.

KAveri kirjoittaa koko pelin tarinan uudestaan.
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Awaclus »

Ja jos teet photarilla, niin netistä löytyy hyviä tutoja, joilla voi harjoitella.
Last edited by Awaclus on Fri May 06, 2011 8:23 pm, edited 1 time in total.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Olwi »

Piirrät vai muokkaat kuvia?


Teen GIMPillä
Huuda mun ip:tä!
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Sami The Great »

Tässä olisi kuusi jos joku haluaa. Yritin piirtää uutta mutta tästä ei tullut niin hyvä kuin vanha on.
Image

Saa käyttää vapaasti ainut vaan että kanto puuttuu koska käytän kantoa omassa RPG ssäni niin en laita sitä vapaaksi ;)
Ja puu on tehty tietenkin kuvan käsitely ohjelmian aatelilla eli paintilla :D

Tein pienen RPG pixel art tuton jonka löydätte Esimerkit ja Tutoriaalit osiosta.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Awaclus »

Palmut ja joulukuusenpallon piirsin tutojen avustuksella suoraan itse, corvetten muokkasin, lisäsin taustan, neonvalot, tähdenmuotoiset vanteet, sekä tarrat. Mutta kuten näkyy, ei se hirveän vaikeaa ole, kai. GIMPilläkin saa aikaan hyviä piirroksia, esimerkkinä Pörzin neppelsiinit. (Muistaakseni hän sanoi ne GIMPillä tehneensä.) Ja uskoisin että tämäkin onnistuu vähäisellä harjoittelulla... http://img409.imageshack.us/my.php?imag ... s57dn8.gif
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Olwi »

Sami The Great wrote:Tässä olisi kuusi jos joku haluaa. Yritin piirtää uutta mutta tästä ei tullut niin hyvä kuin vanha on.
Image

Saa käyttää vapaasti ainut vaan että kanto puuttuu koska käytän kantoa omassa RPG ssäni niin en laita sitä vapaaksi ;)
Ja puu on tehty tietenkin kuvan käsitely ohjelmian aatelilla eli paintilla :D

Tein pienen RPG pixel art tuton jonka löydätte Esimerkit ja Tutoriaalit osiosta.
Katselen jos tarvin ja tuo sopisi muuten pelini grafiikkaan.
Huuda mun ip:tä!
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Raspful »

Itse tarvitsisin uuden bannerin tiimimme kotisivuille.
Kuvassa pitäisi lukea Drahtlose productions jonka alla olisi hammaspyöriä
Mitat: 750px*300px
Värit: punaisen eri sävyt,musta ja harmaa

Liitteenä oma pikainen tekele josta näkee värimaailman ja idean.

EDIT:

Tein jo itse riittävän hyvän, eli en tarvitse enää mitään.

Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]
wb

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by wb »

Teen pientä epävirallista CS:n tyyppistä peliä (ei 3d missään muodossa) ja tarvitsisin paria kuvaa.
Sivut ja nettipeli on tuotokselle tulossa. Itse kuitenkin olen umpisurkea piirtämisessä ja hyväksyisin kaikki avut.

Haussa olisi;
Counter-Terrorist GIGNhttp://media.strategywiki.org/images/th ... t_gign.png

Terrorist 1337
http://www.catchgamer.no/images/news/2289/1337_02.jpg

Asennolla ei ole väliä ja animaatioita ei tarvita. Sellaiset "figuurit"... Koko n. 150 x 200, mielellään suht tarkkoja.

Mustat, logoihin sopivat pienet "varjot" joissa esiintyisivät mielellään jonkun näköinen pistooli (vaikkapa glock), ak / m4a1 ja sitten jonkunlainen sniper (esim. awp)... Nämä tullaan sijoittamaan logon taustalle joten suurta tarkkuutta ei tarvita, kunhan ne vain näyttäisivät aseilta.

Koko n. 50 x 50.

Kiitokset kaikille auttajille, toivoisin että saisin käyttää näitä vapaasti, tietysti kunniamaininta itse pelissä tulee.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Awaclus »

Mistä päin kuvattu? äkkiä tulee mieleen 4 eri kaksiulotteista kuvakulmaa:
ylhäältä päin kuvattu, sivusta päin kuvattu, isometrinen ja parallax, vai mikä se kuvakulma onkaan nimeltään, jota käytetään Ahriman's prophecyssa. 4 eri tarkkaa kuvaa en jaksaisi millään ruveta piirtämään, joten olisi kiva jos kertoisit. (okei, räiskintäpeli kun kyseessä on, parallaxin voisi jättää laskuista pois kokonaan. Mutta kyllähän ihmisillä saattaa olla omaperäisiä ideoita kuvakulmiin liittyen...)
weebee

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by weebee »

Njoo, tuossa postissani kylläkin sanoin kuvakulman olevan vapaasti valittavissa.

Mutta isometrinen olisi luultavasti paras.
The_BoRis

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by The_BoRis »

Vapaasti voitte käyttää näitä vanhoi: http://img366.imageshack.us/img366/1567/vhgrafiali4.png
Image Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Awaclus »

Isometrinen, harmi. En oikein hallitse sivusta päin kuvattuja hahmoja, ja näihinhän kuuluu mielestäni myös mm. isometrinen ja parallax...
The_BoRis

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by The_BoRis »

wb wrote: Terrorist 1337
http://www.catchgamer.no/images/news/2289/1337_02.jpg

Asennolla ei ole väliä ja animaatioita ei tarvita. Sellaiset "figuurit"... Koko n. 150 x 200, mielellään suht tarkkoja.
Ai niiku esim tämmönen? Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by koodaaja »

Boris: ei tuollainen, vaan isometrinen. Isometrisessä kaikki viivat ovat siis pysty- tai vaakasuoria tahi 45 tai 30 asteen kulmassa. (tietokonegrafiikassa 29.jotain, sillä näin saadaan nätimmät viivat aikaan.) Tämä siis suuntaviivana, eihän ihmistä saa noin vähillä vaihtoehdoilla oikein piirrettyä ;D

Muuten hieno piirros.
The_BoRis

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by The_BoRis »

Aijaaa, siis isometrinen.. :D
nooo, pikkuvikoja mut jos jollakin menossa/alkamassa projekti ja graafikkoa vailla niin multa saa kuhan kysyy ja kykenee vakuuttaa ett projekti tulee valmiiksi asti.

;)
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by KuroNeko »

Nyt kun olen tehnyt Epic Crusadeen uuden tilesetin, niin voisin antaa tämän vanhemman täysin vapaaseen käyttöön. Myönnettäköön, että se on aika ruma, mutta olisi ikävä jos se vain katoaisi bittiavaruuteen, vaikka joku saattaisi siitä hyötyäkkin jotenkin.

Jos löytyy käyttöä, ei tarvitse mainita minua missään ja saatte vaikka väittää tilesettiä omaksenne.

Image

Tätäkään en käytä enää.

Image
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by iTKEVAnAKKI »

Mönkijä 50*50-100*100 ylhäältäpäin, värit voit valita ite :D ja jonkin näköinen kuski vielä :D
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by Raspful »

Itse piirtelin ajankuluksi paintilla ja sain mielestäni ihan kohtalaista jälkeä aikaan vaikka ase on hieman epäonnistunut(Piirtämiseen käytin vain kynää ja maalipyttyä).Lopuksi ieman pehmensin kuvaa ja tällaista sain aikaan.
Kuvaa saa käyttää siis ihan vapaasti. Ase on hieman epäonnistunut
Attachments
Kuva
Kuva
Ukko.png (345.84 KiB) Viewed 10772 times
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]
BulletStorm

Re: Vapaasti käytettävät kuvat

Post by BulletStorm »

Jos on tilesettiä lähtemässä tekemään, niin tässä on tällanen valmis ruudutettu pohja (32x32 yksi ruutu):
Attachments
tilpohja.png
tilpohja.png (2.14 KiB) Viewed 10639 times
Post Reply