Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
AllAh -Guest

Re: Offtopic

Post by AllAh -Guest »

Oisko ideoita pelin "maiden" nimiksi?

En juonta paljastele nyt enää kovin mutta kertokaas jotain,vetäiskää hatusta joku nimi.

Ei sais olla mistään kirjasta,elokuvasta tms.
Alkku
Newcomer
Posts: 7
Joined: Thu Aug 30, 2007 6:02 pm

Re: Offtopic

Post by Alkku »

Katsele että minkä näköisiä niistä kentistä/maista tulee ja mieti sitten. Olisi hieman outoa jos maan nimi olisi Ankkalinna ja todellisuudessa se näyttäisi plutolta... Siis ei Mikin koiralta vaan... :P
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

AllAh -Guest wrote:Oisko ideoita pelin "maiden" nimiksi?
En juonta paljastele nyt enää kovin mutta kertokaas jotain,vetäiskää hatusta joku nimi.
Ei sais olla mistään kirjasta,elokuvasta tms.
Tee nimigeneraattori :)
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Grandi wrote:
AllAh -Guest wrote:Oisko ideoita pelin "maiden" nimiksi?
En juonta paljastele nyt enää kovin mutta kertokaas jotain,vetäiskää hatusta joku nimi.
Ei sais olla mistään kirjasta,elokuvasta tms.
Tee nimigeneraattori :)
Kaveri saa olla nimigeneraattorini.
Hän kirjoittaa koko juonen uudestaan.

Olen siis ent. AllAh.

Sain tänään houkuteltua CB:n maailmaan 2 uutta innokasta koodaria.
Kun ne ihmettelivät miten pystyvät tekemään pelin niin vetäisin tälläisen mallin nopeasti.
EN voinut testata mut pitäis toimia.


Tässä sulle yksinkertaisesti miten teet "pelin" jossa kuljeskelet ukolla. Jos rivin perässä on //tekstiä... niin se on kommentointia


Tuossa on vain se että liikutat ukkelia eteenpäin
________________
Framelimit 40 //määrittää kuinka monta kertaa ruutu päivitetään sekunnissa,eli suoraan sanottuna pelin "nopeus"

Ukko=loadobject("Tiedostopolku,72") //Ladataan sinun piirtämäsi objecti. Pistät sulkeisiin tiedostopolun johon ukkelin olet tallentanut. Luku 72 tarkoittaa sitä kuinka "sulavasti" ukkeli pyörii eli kuinka moneen suuntaan se kääntyy

Repeat //silmukka alkaa. Lisää silmukasta CB:n ohjeista
If upkey() then moveobject ukko,5 //Kun painetaan ylöspäinnäppäintä,ukko liikkuu eteenpäin. Luku 5 tarkoittaa vauhtia.

Clonecameraposition ukko //kamera seuraamaan ukkoa
Drawscreen //laitettava jokaisen ohjelman loppuun. Piirtää kaiken näytölle

Forever //silmukka loppuu
__________________________
Huuda mun ip:tä!
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Esimerkkisi ei ole kovin havainnollistava, koska kamera seuraa jatkuvasti ukkoa eikä taustalla ole muuta kuin mustaa -> ukon liikkumista ei huomaa. Lisäksi pilkkua voisi viilata objekti-sanan suomalaisesta kieliasusta (ei c:tä). :roll:
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Harakka wrote:Esimerkkisi ei ole kovin havainnollistava, koska kamera seuraa jatkuvasti ukkoa eikä taustalla ole muuta kuin mustaa -> ukon liikkumista ei huomaa. Lisäksi pilkkua voisi viilata objekti-sanan suomalaisesta kieliasusta (ei c:tä). :roll:
Huomasin tuon pikkuvirheen siinä. Käskin kaveria poistamaan clonecameraposition rivin ja lisäsin siihen itse kääntymiset. Nyt katsotaan osaako se ihan itse lisätä takaperin kävelyn,ja ladata oman ukkelin CB:n mediaguyn tilalle.
Ajatella että siitä ei ole kauan kun olin tuollainen n0b0. :ugeek:
Huuda mun ip:tä!
Guest

Re: Offtopic

Post by Guest »

Olw1 wrote:Kaveri saa olla nimigeneraattorini.
Hän kirjoittaa koko juonen uudestaan.

Olen siis ent. AllAh.

Sain tänään houkuteltua CB:n maailmaan 2 uutta innokasta koodaria.
Kun ne ihmettelivät miten pystyvät tekemään pelin niin vetäisin tälläisen mallin nopeasti.
EN voinut testata mut pitäis toimia.


Tässä sulle yksinkertaisesti miten teet "pelin" jossa kuljeskelet ukolla. Jos rivin perässä on //tekstiä... niin se on kommentointia


Tuossa on vain se että liikutat ukkelia eteenpäin
LoadObject -funktiossa asteluku on laitettu merkkijonon sisälle.
Ajatella että siitä ei ole kauan kun olin tuollainen n0b0.
Anteeksi, että tuhoan kuvitelmasi, mutta olet edelleen. Et ehkä samanlainen kuin kaverisi, mutta aloittelija silti.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Vieras wrote: Anteeksi, että tuhoan kuvitelmasi, mutta olet edelleen. Et ehkä samanlainen kuin kaverisi, mutta aloittelija silti.
_>Tuollainen<_

En ole väittänytkään etten olisi hirvee n0b0,mutta en ainakaan tuollainen niinkuin tuokin.

Kova jätkä kun uskaltaa nimettömänä tulla haukkumaan.

Eikö
Ukko=Loadobject("Media\guy.bmp",72)
ole muka oikein?
Huuda mun ip:tä!
jabanii
Member
Posts: 93
Joined: Tue Aug 28, 2007 9:23 pm

Re: Offtopic

Post by jabanii »

Olw1 wrote:
Vieras wrote: Anteeksi, että tuhoan kuvitelmasi, mutta olet edelleen. Et ehkä samanlainen kuin kaverisi, mutta aloittelija silti.
_>Tuollainen<_

En ole väittänytkään etten olisi hirvee n0b0,mutta en ainakaan tuollainen niinkuin tuokin.

Kova jätkä kun uskaltaa nimettömänä tulla haukkumaan.

Eikö
Ukko=Loadobject("Media\guy.bmp",72)
ole muka oikein?
Anteeksi kovasti, jos loukkasin tunteitasi. Minä vain sain tuollaisen käsityksen tuosta edellisestä viestistä, että luulit olevasi jokin professional koodari. Kun täällä on joskus liikkunut sellaisia henkilöitä, jotka ovat koodanneet vain pari päivää ja tulevat jo kehuskelemaan, että olevat pro koodareita.

Niin ja lähetin tuon viestin guestina, koska en jaksanut vaivautua kirjautumaan.

Ja tuossa esimerkissäni oli tälläinen rivi:

Code: Select all

Ukko=loadobject("Tiedostopolku,72") //Ladataan sinun piirtämäsi objecti. Pistät sulkeisiin tiedostopolun johon ukkelin olet tallentanut. Luku 72 tarkoittaa sitä kuinka "sulavasti" ukkeli pyörii eli kuinka moneen suuntaan se kääntyy
Kannattaa muuten käyttää code -tageja.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Olen huomannut ikävän muutoksen tässä nykyajan keskustelussa ja kirjoitus asussa. Uudet käyttäjät kirjoittavat melko usein uusia aiheita joihin foorumilta löytyy jo vastaus (itse käyn GTA Finland:n foorumeilla ja täällä että muista foorumeista en tiedä) ja aiheiden otsikot ovat sääntöjen vastaisia, eivät kuvaa ongelmaa tai yhtään mitä aiheessa kysytään tai yritetään puhua. Eli uusien käyttäjien tekemät aiheet ovat lähes aina niin tehty että modet ja kaikki muutkin valittavat, muiden valitus saa modet vielä pahemmalle päälle..
Jos käyttäjä osaa olla tekemättä uusia ja edellä mainittuja virheitä niiden kanssa niin sitten on kielioppi päin metsää, kaikki kirjoitetaan PIENELLÄ. Oli mikä tahansa kaikki on pienellä tai sitten joitakin sanoja kirjoitetaan kokonaan ISOLLA. Ja kaikki ovat varmaan huomanneet että tämmöistä tekstiä on vaikea lukea. vaikka pisteitä käytetään ei se auta kun ei ole Isoja alkukirjaimia pisteen jälkeen.
Image
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Olen huomannut ikävän muutoksen tässä nykyajan keskustelussa ja kirjoitus asussa. Uudet käyttäjät kirjoittavat melko usein uusia aiheita joihin foorumilta löytyy jo vastaus (itse käyn GTA Finland:n foorumeilla ja täällä että muista foorumeista en tiedä) ja aiheiden otsikot ovat sääntöjen vastaisia, eivät kuvaa ongelmaa tai yhtään mitä aiheessa kysytään tai yritetään puhua. Eli uusien käyttäjien tekemät aiheet ovat lähes aina niin tehty että modet ja kaikki muutkin valittavat, jolloin muiden valitus saa modet vielä pahemmalle päälle..

Jos käyttäjä osaa olla tekemättä uusia ja edellä mainittuja virheitä niiden kanssa niin sitten on kielioppi päin metsää, kaikki kirjoitetaan PIENELLÄ. Oli mikä tahansa kaikki on pienellä tai sitten joitakin sanoja kirjoitetaan kokonaan ISOLLA. Ja kaikki ovat varmaan huomanneet että tämmöistä tekstiä on vaikea lukea. Vaikka pisteitä käytetään ei se auta kun ei ole Isoja alkukirjaimia pisteen jälkeen.

Onhan tietysti aina ollut joskus tuollaisia ihmisiä jotka ovat noin tehneet, mutta nykyään heitä alkaa olemaan paljon enemmän. Etenkin GTAfinland:n foorumeilla yhä useammin törmää aiheeseen ja kielioppi virheisiin joista kerroin edellä. Mihkä tämä yhteiskunta on menossa?!? Mikseivät nuoret osaa kirjoittaa niin kuin pitäisi? Vai eivätkö he "jaksa" kirjoittaa oikein, tai etsiä ensin vastausta kysymykseensä ennen kuin tekevät sen ihan huonon uuden aiheen? En halua itseäni kehua mutta ei minulle tultu valittamaan vaikka ihan uusi olin ja en edes tainnut foorumin sääntöjä lukea, että vaikka säännöt jäi lukematta osasin silti kirjoittaa lähes asialliset viestit ja uuden aiheen tehdä. Täytyi vain käyttää järkeään. Mutta kyllä silti tuli tehtyä muutama todella turha aihe tehtyä vanhoille foorumeille, enkä voi kieltää asiaa ettenkö olisi sortunut huonosti kirjoitettuihin viesteihin vaikka kielioppi on niissä ollut oikein.

Sori tuplaposti :oops: painoin tuossa "Submit" välissä kun piti "Preview" painaa... Painoin heti perään kyllä "Preview" ja uskoin että viesti ei ehtinyt tulla. Eli ylemmän viestin voi poistaa..
Last edited by Thomazu on Mon Dec 31, 2007 1:28 pm, edited 1 time in total.
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Hyvää uuden vuoden aattoa!

Illalla tulee olemaan hauskaa, pitäisi yrittää mahduttaa 12 päihtynyttä ja 5 alaikäistä henkilöä meidän taloon :D

Eli siis tulee hirveä tungos...

Milläs tavalla muut ihmiset viettävät uutta vuotta?
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by Murskaaja »

Itse ajattelin olla ihan kiltisti ja mennä aikaisin nukkumaan. Mutta kai sitä yletöntä näkyä on jossain käytävä katsomassa, kun ihmiset ampuvat rahaa taivaalle :)
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Offtopic

Post by atomimalli »

Yhdyn Thomazun mielipiteeseen.
Aika ajoin tulee suuri turhautumisen tunne, kun joku tekee viidesätoista sekunnissa uuden topikin, ja odottaa vielä saavansa vastauksen pienellä ja ilman pisteitä kirjoitettuun viestiin.

Kieliasun huononeminen vaikuttaa koko foorumin tunnelmaan ja asiallisuuteen, huono kieliasu karkoittaa vanhempaa porukkaa, sekä henkiseltä iältään vanhempaa porukkaa.

Totuus on, ettei huonosti kirjoittavia oteta tosissaan, ja he jäävät muiden mieliin lähinnä häirikköinä, riski on varsin suuri, jotka innoissaan kirjottavat yli 5 viestiä päivässä. Eihän sitä ole kielletty, mutta asiaa ei sellaisilla oikeen meinaa riittää. Viesteissä pitää olla sisältöä, sillä onhan tämä foorumi. Joissain tapauksissa postaajien aivojen tyhjyys tiivistyy esimerkiksi vain lausahdukseen "Kiva", tai "Hienomä kin haluaisin osata". Se ei ole yhtään hauskaa :(.

Tulokkaiden törkeä käyttäytyminen on jättänyt pysyvän jäljen allekirjoitukseeni.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Offtopic

Post by Aavesoturi »

Minulla on uudet hienot kotisivut osoitteessa http://www.aavesoturi.tk (mainosvapaa linkki allekirjoituksessa). Sieltä löytää tekemäni cb pelit yhdestä paikasta.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

No mäkin mainostan sivujani Uudella ulkoasulla varustettuna ;)
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

jabanii wrote: Anteeksi kovasti, jos loukkasin tunteitasi. Minä vain sain tuollaisen käsityksen tuosta edellisestä viestistä, että luulit olevasi jokin professional koodari. Kun täällä on joskus liikkunut sellaisia henkilöitä, jotka ovat koodanneet vain pari päivää ja tulevat jo kehuskelemaan, että olevat pro koodareita.


Kannattaa muuten käyttää code -tageja.
Tiedän kyllä että koodaamistaidoissani ei ole kehumista.
Ehkä opin tekemään jotain sitten 40vuotiaana.


Joo Hyvää uutta vuosikymmentä 2008!
Huuda mun ip:tä!
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Valtzu »

Testatkaapa toimiiko teillä tämä tämmöinen?

Code: Select all

url$="http://194.252.88.103/areena_world/98/94/989431_707610.wmv"
video=PlayAnimation(url):SCREEN AnimationWidth(video),AnimationHeight(video)
video=PlayAnimation(url)
Repeat:DrawAnimation video:DrawScreen
Forever:StopAnimation video
Video pitäisi ilmestyä ruudulle...
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

Re: Offtopic

Post by Szanne »

Valtzu wrote:Testatkaapa toimiiko teillä tämä tämmöinen?

Code: Select all

url$="http://194.252.88.103/areena_world/98/94/989431_707610.wmv"
video=PlayAnimation(url):SCREEN AnimationWidth(video),AnimationHeight(video)
video=PlayAnimation(url)
Repeat:DrawAnimation video:DrawScreen
Forever:StopAnimation video
Video pitäisi ilmestyä ruudulle...
Kyllä tuossa hetken odottelun jälkeen alkoi video näkyä.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Valtzu wrote:Testatkaapa toimiiko teillä tämä tämmöinen?

Code: Select all

url$="http://194.252.88.103/areena_world/98/94/989431_707610.wmv"
video=PlayAnimation(url):SCREEN AnimationWidth(video),AnimationHeight(video)
video=PlayAnimation(url)
Repeat:DrawAnimation video:DrawScreen
Forever:StopAnimation video
Video pitäisi ilmestyä ruudulle...
Oho, toimii ilman nettipalikoita! Mulla tosin näkyy toi video väärinpäin 0_o
Locked