Offtopic (I/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Koodiapina »

MikkoK wrote:Miten Dwarf Fortressin saisi toimimaan nopeampaa? Googlettelin ja tein jutut joita niissä käskettiin, hetken toimi siinä 100 FPS mutta sitten putosi taas 40:een
Minullahan vaihtuu ensimmäisen persoonan ampumapelejä pelatessa se neljäkymmentä ruutua ajanjaksona, jonka kesto on 9192631770 kertaa sellaisen säteilyn jaksonaika, joka vastaa cesium 133-atomin siirtymää perustilan ylihienorakenteen kahden energiatason välillä.

Ettet nyt vain olisi tottunut liian hyvään?
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by esa94 »

MikkoK wrote:
MikkoK wrote:Miten Dwarf Fortressin saisi toimimaan nopeampaa? Googlettelin ja tein jutut joita niissä käskettiin, hetken toimi siinä 100 FPS mutta sitten putosi taas 40:een
Jos tuohon vastauksia saisi.
Tapa kaikki mahdolliset olennot kartalla.

Ei, ihan oikeasti. Laita pari tyyppiä metsästämään, se nopeuttaa simulaatiota ko kaikki pikkuötiäiset kuolee.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Offtopic (I/2010)

Post by rami123 »

Requiem for Anthrax wrote:Sitä sitten oltiin alkukesä kajaanissa peliohjelmoinninkesäleirillä. 90 eurolla loistavaa opetusta jne jne jne.
no lopputyöstä tuli vähän mitä sattuu, kokeilkaa vaikka itse FIGHTAA.
Itsekin olisin tullut :cry: , mutta tuli ongelmia kyydin kanssa niin joutu peruttaan viime hetkellä. Olikos siellä jännää? Ja oppiko paljon?
ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by ezbe »

Hyvää juhannusta koko CB-väelle!
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic (I/2010)

Post by MikkoK »

Grandi wrote:
MikkoK wrote:Miten Dwarf Fortressin saisi toimimaan nopeampaa? Googlettelin ja tein jutut joita niissä käskettiin, hetken toimi siinä 100 FPS mutta sitten putosi taas 40:een
Minullahan vaihtuu ensimmäisen persoonan ampumapelejä pelatessa se neljäkymmentä ruutua ajanjaksona, jonka kesto on 9192631770 kertaa sellaisen säteilyn jaksonaika, joka vastaa cesium 133-atomin siirtymää perustilan ylihienorakenteen kahden energiatason välillä.

Ettet nyt vain olisi tottunut liian hyvään?
Tuo 40 FPS haittaa koska jos vaihtaa kartan kerrosta niin se menee kaksi kerrosta samaan aikaan.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2010)

Post by MaGetzUb »

ezbe wrote:Hyvää juhannusta koko CB-väelle!
Hohhoh, niinpä sitä samaa minultakin, kaikille cbväestölle. Oon vain vähän myöhässä. - -,
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Requiem for Anthrax »

rami123 wrote:Itsekin olisin tullut :cry: , mutta tuli ongelmia kyydin kanssa niin joutu peruttaan viime hetkellä. Olikos siellä jännää? Ja oppiko paljon?
no sielähän oli kaikkea jännää. Ja oppi niin paljon kuin opetettiin.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Offtopic (I/2010)

Post by rami123 »

Requiem for Anthrax wrote:
rami123 wrote:Itsekin olisin tullut :cry: , mutta tuli ongelmia kyydin kanssa niin joutu peruttaan viime hetkellä. Olikos siellä jännää? Ja oppiko paljon?
no sielähän oli kaikkea jännää. Ja oppi niin paljon kuin opetettiin.
Okei, pitääpä kattoa jos järjestetään ensikin vuonna samankaltainen leiri..Tosin matkaa onpi niin pirun paljon täältä lapin perältä.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Jani »

Ei joku viitsisi kertoa, että miten trigonometriassa määritetään jana/viiva?
Oon yrittäny vähä kaikkea, mutta saan kaikkea jännää aikaan (exm. "x+3(sin y) = 0")... Joku voisi kertoa?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by esa94 »

Jani wrote:Ei joku viitsisi kertoa, että miten trigonometriassa määritetään jana/viiva?
Oon yrittäny vähä kaikkea, mutta saan kaikkea jännää aikaan (exm. "x+3(sin y) = 0")... Joku voisi kertoa?
Suoraako haet?

Suoran yhtälö on ax+b, mikä ainakin meille optetettiin muistaakseni kahdeksannella luokalla. Enkä kyllä ymmärrä, kuka alkaisi trigonometrisillä funktioilla määrittelemään janoja :/
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Jani »

esa94 wrote:
Jani wrote:Ei joku viitsisi kertoa, että miten trigonometriassa määritetään jana/viiva?
Oon yrittäny vähä kaikkea, mutta saan kaikkea jännää aikaan (exm. "x+3(sin y) = 0")... Joku voisi kertoa?
Suoraako haet?

Suoran yhtälö on ax+b, mikä ainakin meille optetettiin muistaakseni kahdeksannella luokalla. Enkä kyllä ymmärrä, kuka alkaisi trigonometrisillä funktioilla määrittelemään janoja :/
Oonkos mä ny näin hukassa? Nojoo, kiitti tosta ax+b:stä...
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Kille »

Meikä lähtee huomenna viikon vaellukselle Kuusamon karhunkierrokselle. :mrgreen: Matkaa reissulla tulee olemaan noin 70km eli suunnitelman mukaan käveltäisiin 15km/päivä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by esa94 »

Jani wrote:
esa94 wrote:
Jani wrote:Ei joku viitsisi kertoa, että miten trigonometriassa määritetään jana/viiva?
Oon yrittäny vähä kaikkea, mutta saan kaikkea jännää aikaan (exm. "x+3(sin y) = 0")... Joku voisi kertoa?
Suoraako haet?

Suoran yhtälö on ax+b, mikä ainakin meille optetettiin muistaakseni kahdeksannella luokalla. Enkä kyllä ymmärrä, kuka alkaisi trigonometrisillä funktioilla määrittelemään janoja :/
Oonkos mä ny näin hukassa? Nojoo, kiitti tosta ax+b:stä...
Tarkoitin tietysti, että y=ax+b, anteeksi pieni ajatusvirhe
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Koodiapina »

Voisiko joku selittää minulle, miksi tuosta Facebookista on tullut niin suosittu? Toinen toistaan tyhjänpäiväisemmät ihmiset selittävät tylsistä elämistään. Vai perustuuko kaikki juuri siihen, että on niin kova tarve kertoa itsestään muille?
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: Offtopic (I/2010)

Post by MetalRain »

Grandi wrote:Voisiko joku selittää minulle, miksi tuosta Facebookista on tullut niin suosittu? Toinen toistaan tyhjänpäiväisemmät ihmiset selittävät tylsistä elämistään. Vai perustuuko kaikki juuri siihen, että on niin kova tarve kertoa itsestään muille?
Tyhjänpäiväisyys on suhteellista, ei kaikkia tarpeettomia ihmisiä tarvitse kutsua/hyväksyä facebook kavereiksi. Ajatus on kai siinä että saa nopeasti laajalle enemmän tai vähemmän tärkeiden ihmisten joukolle kerrottua mitä on mielessä, tekstein, kuvin, videoin ja linkein. Ja voi saavuttaa hyväksyntää kommentein ja tykkäyksin, kenties jopa keskustella asioista jotka askarruttavat. Helpottaa kummasti elämää kun kenenkään ei tarvitse maksaa siitä että kaveri kertoo mielipiteensä matkustamatta kuitenkaan luoksesi. Ehkä se tapa jolla facebook esittää tietoa julkisesti ja tasapuolisesti kaikkien kavereiden kesken vetoaa kuluttajiin.

Osa "suosiosta" liittyy tietenkin siihen että jos ei olisi facebookissa niin ei saisi tietoa ja jäisi ulkopuolelle.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Koodiapina »

MetalRain wrote:Ja voi saavuttaa hyväksyntää kommentein ja tykkäyksin
Surullista, jos hyväksyntää pitää tulla hakemaan Internetiin. Minut potkitaan suunnilleen jokaisesta internetyhteisöstä johon yritän liittyä (suhtautuminen on tätä luokkaa: http://henkru.kapsi.fi/foo/grandi.jpg, http://grandi.jouluserver.com/xfails/roskaa/pettis.png), enkä näe siinä mitään ongelmaa. Onko se kulttuurissamme, että ihmisten on pakko tulla jotenkin muiden hyväksymäksi? Minä olen hyväksynyt itseni, ja se riittää paremmin kuin hyvin.
MetalRain wrote:kenties jopa keskustella asioista jotka askarruttavat. Helpottaa kummasti elämää kun kenenkään ei tarvitse maksaa siitä että kaveri kertoo mielipiteensä matkustamatta kuitenkaan luoksesi. Ehkä se tapa jolla facebook esittää tietoa julkisesti ja tasapuolisesti kaikkien kavereiden kesken vetoaa kuluttajiin.
Ei kukaan kaverini edes tiedä missä asun. Ja IRC on aina hoitanut tuon keskustelupuolen; se kun on mukavan reaaliaikainenkin.
MetalRain wrote:Osa "suosiosta" liittyy tietenkin siihen että jos ei olisi facebookissa niin ei saisi tietoa ja jäisi ulkopuolelle.
Tässä voi olla totuuden siemen. Mutta mistä tämä Facebookissa käymätön henkilö sitten jäisi ulkopuolelle, yhteiskunnastako? Jos näin, niin haluaisin kuulla vähän perusteluja.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Pettis »

Grandi wrote:Voisiko joku selittää minulle, miksi tuosta Facebookista on tullut niin suosittu? Toinen toistaan tyhjänpäiväisemmät ihmiset selittävät tylsistä elämistään. Vai perustuuko kaikki juuri siihen, että on niin kova tarve kertoa itsestään muille?
En tiedä miksi jotku kyttäävät sitä koko ajan. Itse nyt olen sinne kavereita ja sukulaisia yms. lisäillyt ja välillä lueskelen niiden tekemisistä ja ehkä jopa kommentoin jotain jos siellä on jotain mielenkiintoista tapahtunut. Statuspäivityksiä itse teen aika vähän. Muutaman kerran kuukaudessa tms, koska työnkin puolesta tuota Facebookkia on tullut käyteltyä, niin ihan kaikesta ei viitsi statuksia vaihdella.

Yksi käyttö mikä on ajan kanssa muodostunut on se, että tykkäilen noista mielenkiintoisista porukoista / asioista ja saan sitten facebook-seinälle niistä päivitystä.
Grandi wrote:Surullista, jos hyväksyntää pitää tulla hakemaan Internetiin. Minut potkitaan suunnilleen jokaisesta internetyhteisöstä johon yritän liittyä (suhtautuminen on tätä luokkaa: http://henkru.kapsi.fi/foo/grandi.jpg, http://grandi.jouluserver.com/xfails/roskaa/pettis.png), enkä näe siinä mitään ongelmaa. Onko se kulttuurissamme, että ihmisten on pakko tulla jotenkin muiden hyväksymäksi? Minä olen hyväksynyt itseni, ja se riittää paremmin kuin hyvin.
Mitä minun osuuteen tuossa tulee, niin en kyllä ollut vakavalla naamalla liikenteessä tuossa IRC-logissa. Käämit on Grandia kohtaan pariin otteeseen palanut, mutta tuossa kyseisessä tapauksessa oli kyse ainakin minun osalta (ehkä mauttomasta) pilailusta. Kaikki asiallisesti IRC-kanavalla käyttäytyvät ovat tervetulleita #coolbasic-kanavalle. Grandia siellä ei ole näkynyt, mutta toivottavasti syy ei tuossa tapauksessa ole, kun niin katkerasti sitä tunnut täällä mainostavan. Kanavahan on kaikille avoinna ja kanavalta oikeasti poistetaan vain häiriköt, trollit ja riidanhaastajat. Tällä hetkellä taitaa olla vain yksi banni voimassa.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Awaclus »

Grandi wrote:
MetalRain wrote:Ja voi saavuttaa hyväksyntää kommentein ja tykkäyksin
Surullista, jos hyväksyntää pitää tulla hakemaan Internetiin. Minut potkitaan suunnilleen jokaisesta internetyhteisöstä johon yritän liittyä (suhtautuminen on tätä luokkaa: http://henkru.kapsi.fi/foo/grandi.jpg, http://grandi.jouluserver.com/xfails/roskaa/pettis.png), enkä näe siinä mitään ongelmaa. Onko se kulttuurissamme, että ihmisten on pakko tulla jotenkin muiden hyväksymäksi? Minä olen hyväksynyt itseni, ja se riittää paremmin kuin hyvin.
MetalRain wrote:kenties jopa keskustella asioista jotka askarruttavat. Helpottaa kummasti elämää kun kenenkään ei tarvitse maksaa siitä että kaveri kertoo mielipiteensä matkustamatta kuitenkaan luoksesi. Ehkä se tapa jolla facebook esittää tietoa julkisesti ja tasapuolisesti kaikkien kavereiden kesken vetoaa kuluttajiin.
Ei kukaan kaverini edes tiedä missä asun. Ja IRC on aina hoitanut tuon keskustelupuolen; se kun on mukavan reaaliaikainenkin.
MetalRain wrote:Osa "suosiosta" liittyy tietenkin siihen että jos ei olisi facebookissa niin ei saisi tietoa ja jäisi ulkopuolelle.
Tässä voi olla totuuden siemen. Mutta mistä tämä Facebookissa käymätön henkilö sitten jäisi ulkopuolelle, yhteiskunnastako? Jos näin, niin haluaisin kuulla vähän perusteluja.
Kaikki, katsos, eivät ole kuulleet IRCistä. Ja sen lisäksi vaikka IRC onkin kivasti reaaliaikainen, on se myös drawback sikäli, että jos joku sanoo jotain silloin, kun et itse ole online, et kuule sitä. IRCissä ei ole myöskään sisäänrakennettua kuva-, video- ja muistiinpanojärjestelmää (joka tosin on IMO täysin turha koska kyllähän ihmiset osaavat googlestakin hakea niitä levynkansien kuvia joita itse sinne lähinnä uploadailen, mutta joka on kuitenkin ilmeisen monen ihmisen mielestä erittäinkin kätevä ominaisuus kun ihan kuviakin sinne laittavat).

Sen lisäksi se, että facebook on yleinen, aiheuttaa sen, että siitä tulee entistäkin yleisempi.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Koodiapina »

Pettis wrote:Mitä minun osuuteen tuossa tulee, niin en kyllä ollut vakavalla naamalla liikenteessä tuossa IRC-logissa. ... tuossa kyseisessä tapauksessa oli kyse ainakin minun osalta (ehkä mauttomasta) pilailusta.
Tämän kaikki varmaan tajusivatkin, kun muistit mainita sen tuolla logissakin. Mutta onko sillä mitään väliä ttuiletko sitten huumorilla vai vihaisena? Tosin kyllähän se montaa naurattaa, kun Grandia nöyryytetään.
Pettis wrote:Käämit on Grandia kohtaan pariin otteeseen palanut
Mainitsit tämän vain, jotta kuvan tapahtumat vaikuttaisivat oikeutetummilta. Mutta samapa tuo, joku olisi muutenkin tullut kertomaan miten Q-sipäinen henkilö tämä Grandi on ja ansaitsee kaiken loan niskaansa.
Pettis wrote:Grandia siellä ei ole näkynyt, mutta toivottavasti syy ei tuossa tapauksessa ole ... Kanavahan on kaikille avoinna ja kanavalta oikeasti poistetaan vain häiriköt, trollit ja riidanhaastajat.
En vain jaksa olla kanavalla, jossa meno äityy usein turhan lapselliseksi. Yksi känninen potkii ulos kanavalta minkä kerkeää ja toinen selittää miten haluaisi hakata päätäni asvalttiin. Ja onhan se hyvä sinullekin, että ne käämisi eivät pala :-)
Pettis wrote:niin katkerasti sitä tunnut täällä mainostavan.
Tämä on ensimmäinen kerta kun linkkaan tuohon kuvaan, eikä asiayhteys todellakaan ole katkera. Päinvastoin; kerroin heti linkin jälkeen miten tällaiset asiat eivät minua haittaa. Ettet vain haluaisi, että olisin katkera? Sehän tekisi pilastasi entistä hupaisamman.
Chaosworm wrote:vaikka IRC onkin kivasti reaaliaikainen, on se myös drawback sikäli, että jos joku sanoo jotain silloin, kun et itse ole online, et kuule sitä. IRCissä ei ole myöskään sisäänrakennettua kuva-, video- ja muistiinpanojärjestelmää (joka tosin on IMO täysin turha koska kyllähän ihmiset osaavat googlestakin hakea niitä levynkansien kuvia joita itse sinne lähinnä uploadailen, mutta joka on kuitenkin ilmeisen monen ihmisen mielestä erittäinkin kätevä ominaisuus kun ihan kuviakin sinne laittavat).
Hyviä pointteja. Itsehän en tällaisia ominaisuuksia tarvitse, mutta voivathan ne tulla jollekin hyödyllisiksi.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by CCE »

Grandi wrote: -- Mutta mistä tämä Facebookissa käymätön henkilö sitten jäisi ulkopuolelle, yhteiskunnastako? Jos näin, niin haluaisin kuulla vähän perusteluja.
Itse liityin jonkinmoisen kitkuttelun jälkeen kun kaveriporukassa jutut alkoivat olla tasoa "joo luin sen jo äfbeestä." En tiedä tarvitaanko siihen paljon perusteluja, mutta itsestäni ainakin tuntuu epämukavalta jäädä tutun joukkion ulkopuolelle, johtui se sitten ymmärtämättömyydestä sosiaalista mediaa kohtaan tai jostain muusta syystä.
Locked