Avaruusseikkailu peli

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by valscion »

Jos tuntuu siltä, ettet ihan täydellistä enklantia saisi aikaan, niin pyydä joltain toiselta apua. Voin mm. itse auttaa tekstin kieliopin korjauksessa, ois hyvää treeniä syksyn YO:ta varten ;)

P.S.
Ois aika killerii, jos laittais noi keskustelut ääninäyttelyllä. Voisin itse siihenkin osallistua ;). Sitten vaan editois jollain ohjelmalla ne silleen, että kuulostais radiosta tulevalta. Sais kivan tunnelman.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by Wingman »

VesQ wrote:Jos tuntuu siltä, ettet ihan täydellistä enklantia saisi aikaan, niin pyydä joltain toiselta apua. Voin mm. itse auttaa tekstin kieliopin korjauksessa, ois hyvää treeniä syksyn YO:ta varten ;)

P.S.
Ois aika killerii, jos laittais noi keskustelut ääninäyttelyllä. Voisin itse siihenkin osallistua ;). Sitten vaan editois jollain ohjelmalla ne silleen, että kuulostais radiosta tulevalta. Sais kivan tunnelman.
Pistän korvan taakse ;) ja tosiaan, ääninäyttelyä mietin itsekkin, sitä vain tulisi aika paljon (kaikki tehtävien alut ovat ääninäyteltyjä) tarvitsisi vielä naisen (kaikki kuulutukset nais-maisella tietokoneäänellä)
- - - -
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by temu92 »

Pikku vinkkinä: kekkasin että FL Studion Vocodex vocoder-modi (tjsp) on aika kätevä äänen muuttamiseksi esim. konemaiseksi. Tarpeen vaatiessa saat koneen vaikka muuttamaan myös äänen (sävel)korkeutta (kuten vaikkapa Portalin GLaDOS).

Tosiaan joku ääninäyttely peleissä voikin olla kovis, itse vaan kun englannin kielen lausuminen omasta mielestä ainakin ontuu aika lailla (aijai, ei olis pitäny tunnilla "lintsata" lausumisharjotuksista). Toisaalta tulipahan tehtyä "ääninäyttetteleminen" the Orbixan vikaa pomoa varten silloin joskus. Muuten ensimmäinen CB peli jossa jotain semmoista :D Tais samalla olla eka CB peli jossa resoluutioiden vaihto kunnon valikoista etc (muista noita kaikkia, saattaapi olla väärässä tämän osalta).

Jos jotakuta kiinnostaa tutkia (lue: kauhistella) niin peli löytyy mun sivuilta. Peli on kyllä tuunattu aika yläkanttiin että jos vikaan pomoon et jaksa yrittää päästä/onnistu mitenkään niin äänet löytyy .waveina jostakin alikansioista.
Last edited by temu92 on Thu Jun 24, 2010 2:19 am, edited 1 time in total.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by Wingman »

temu92 wrote:Pikku vinkkinä: kekkasin että FL Studion Vocodex vocoder-modi (tjsp) on aika kätevä äänen muuttamiseksi esim. konemaiseksi. Tarpeen vaatiessa saat koneen vaikka muuttamaan myös äänen (sävel)korkeutta (kuten vaikkapa Portalin GlaDoS)...
Itte käytän Reason 4.sta löytyvää vocoderia, omaa ääntäni olen jo muunnellut ;P
Ja voisihan tähän sen tiimin kasailla, ääniä tarvittaisiin siis nämä:
päähemmo, kapteeni aka. I: miesääni
Co-pilot: mies
Gunner: yllättäen taas mies
Goverments dude; näitä voi olla enemmänkin, mutta yhdestä lähdetään ;)
kuulutukset, kuten: *We're in middle of nowhere, please stay calm and don't panic*, nainen, josta tehdään aikalailla GlaDoS-mainen. Eli tähän voi laittaa halukkaat viestiä, ja tehtäviä kun on vasta 6 valmiina, joten ihmisiä voi tulla lisää ;)

P.S. yksi vaatimus on se, että voit äänittää äänesi itse (luulen että parempi, kun porukka asuu ympäri suomea :D). Ihan pelkkä kuuloke-mikrofoni riittää, kunhan tekstistä saa selvää. Pistän sitten tekstejä valituille, YV/E-mail (elinjama@hotmail.com) toimivat kummatkin. Ja messenger, samalla osoitteella ;)

E: ja tosiaan, juoni on vielä vaiheessa, joten se voi muuttua... sekä saa sitä ääntä itsekkin muokata, kunhan laittaa alkuperäisen äänen (muokkaamattoman) mukaan kun lähettää minulle :)

E2: nyt on jo kaksi hakua tullut, tarvitaan vielä yksi mies, ja tuo nainen :)
- - - -
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by jaahas »

kelpaako lapsi mukaan?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by Awaclus »

Itse uskoisin voivani ääninäytellä jotain, ääni on semmoinen aika matala ja englannin ääntäminen ihan jees.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by Wingman »

jaahas wrote:kelpaako lapsi mukaan?
Kyllähän se, mitään valmiita tekstejä ei kyllä lapselle vielä ole (jos äänenmurrosta ei vielä ole siis).
- - - -
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by jaahas »

Wingman wrote:
jaahas wrote:kelpaako lapsi mukaan?
Kyllähän se, mitään valmiita tekstejä ei kyllä lapselle vielä ole (jos äänenmurrosta ei vielä ole siis).
ei ole
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by DJ-Filbe »

Onko vuorosanojen tulemisen aikataulusta mitään visiota? Milloin ääninäyttelijät pääsevät töihin :D
Warlock
Member
Posts: 79
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:08 pm

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by Warlock »

Jos tulee paljon tehtäviä sun muita, niin tarviit varmaan vähän enemmän noita ääninäyttelijöitä?
Image
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by DJ-Filbe »

No siis.. minusta olisi nyt ensiksi hyvä että julkaistaisiin nykyisten ääninäyttelijöiden lista että porukka tietää ketkä todella ovat mukana.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by Wingman »

Jep, olin mökillä tässä välissä, joten peliä en sitten tehnyt kovin paljon... mutta tehtäviä tulee kyllä ainakin lähemmäs 50, ja suurimmassa osassa puhuu juurikin nuo mitä tuolla ylemmässä viestissä kerroin. Mutta ihmisiä tulee varmasti enemmän kuin 4, joten kaikki ketkä haluaa, saa tulla mukaan (YV.llä kertoo mitä roolia haluaa esittää).

Tässä on nyt sitten tähän topiikkiin osallistumis halunsa lähettäneet:
- Chaosworm
- DJ-Nerd
- jaahas (lapsen roolia ei kyllä vielä ole)
- esa94

Voin itsekkin tehdä ääninäyttelyä, englantia tosin en kovin ihmeellisesti osaa ääntää :roll:

Eli lähettäkää YV.llä mitä roolia haluatte esittää, pistän tekstiä sitten takaisin ;)
Ja tosiaan, nyt ei ole valmiina kun vasta muutama tehtävä, niitä tulee lisää sitä mukaa kun jaksan/ehdin tehdä.
EDIT:

Ok, eli temu92 ei ollutkaan mukana :)

Last edited by Wingman on Mon Jun 28, 2010 9:58 am, edited 1 time in total.
- - - -
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Avaruusseikkailu peli

Post by temu92 »

Ääk, emmää oo mihkään tulossa :o Mietinki että saakohan tosta mun postista semmosen käsityksen :P
Post Reply