Offtopic (I/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Feuer »

Tunnustan jos tämän maaseudun voi vielä Espooksi laskea. Mutta aivan kävijöiksi en laskisi itseäni.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by legend »

buke44 wrote:Osaako kukaan Flashin Actionscriptiä? Pitäis tehä pikku peli: kun painat a framessa 1, menet frameen 2, ja pisteet lisääntyvät yhdellä, ja toisinpäin. Mutta en osaa yhtään tota olio-ohjelmointia pelkkää CoolBasicia on tullut väännettyä. Niin voisko joku tehä tohon flash juttuun vähän koodia ja neuvoa jonkun hyvän kielen olio-ohjelmoinnin opetteluun?
Itse ohjelmoin sillä hyvin paljon, kieli on nopea ja kätevä. Eli sinun täytyy luoda laatikko mieluiten ruudun ulkopuolelle, jonka muutat nappulaksi. Sen jälkeen ihan on(keyPress "<enter>"), ja silloin lisäät pisteen muuttujaasi.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by valscion »

esa94 wrote:Jostain syystä blogissani on ollut kävijöitä esimerkiksi Espoon suunnalta. Kuka tunnustaa uskaltaneensa klikata 'Blåg'-linkkiä allekirjoituksessani? :3
Asustelen juu Espoossa, ja kait mie joskus oon sitä linkkiä klikannu. En kyllä muista, että paljonks aikaa siitä on muttei nyt ihan lähiaikoina kuitenkaan.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by porzi »

esa94 wrote:Jostain syystä blogissani on ollut kävijöitä esimerkiksi Espoon suunnalta. Kuka tunnustaa uskaltaneensa klikata 'Blåg'-linkkiä allekirjoituksessani? :3
Violettihan tuo näyttäisi minullakin olevan. :D Varsin hyvää tekstiä ja jonkinmoista samaistumista on myös havaittavissa tuntemuksiin, joita itse koin ollessani saman ikäinen.

Ja ottaakseni kantaa vielä tuohon espooseen... ei tuo ip:n perusteella päätelty sijainti ole kovin tarkka.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by esa94 »

porzi wrote:
esa94 wrote:Jostain syystä blogissani on ollut kävijöitä esimerkiksi Espoon suunnalta. Kuka tunnustaa uskaltaneensa klikata 'Blåg'-linkkiä allekirjoituksessani? :3
Violettihan tuo näyttäisi minullakin olevan. :D Varsin hyvää tekstiä ja jonkinmoista samaistumista on myös havaittavissa tuntemuksiin, joita itse koin ollessani saman ikäinen.

Ja ottaakseni kantaa vielä tuohon espooseen... ei tuo ip:n perusteella päätelty sijainti ole kovin tarkka.
Pörziäkin näkee o/
Sultako se uus kommentti oli?

Jos se oli joltain täältä enivei, niin se sähköpostiosoite jonka siihen laittaa näkyy ainoastaan minulle. Enkä minä juurikaan spämmi. :D

(Se linkki muuten on violetti sen takia, että olen laittanut sen violetin väriseksi. Hör hör.)
EDIT:

Se Espoon alueelta oleva oli muuten mennyt sinne Facebookin kautta, nyt kun tilastoja tarkemmin katselin :D

JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Offtopic (I/2010)

Post by JATothrim »

porzi wrote:
esa94 wrote:Jostain syystä blogissani on ollut kävijöitä esimerkiksi Espoon suunnalta. Kuka tunnustaa uskaltaneensa klikata 'Blåg'-linkkiä allekirjoituksessani? :3
Violettihan tuo näyttäisi minullakin olevan. :D Varsin hyvää tekstiä ja jonkinmoista samaistumista on myös havaittavissa tuntemuksiin, joita itse koin ollessani saman ikäinen.

Ja ottaakseni kantaa vielä tuohon espooseen... ei tuo ip:n perusteella päätelty sijainti ole kovin tarkka.
porzi comeback! o/
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Pettis »

Foorumikeskusteluita sivusta seuranneena joskus tulee kyllä vähän tämmönen vaikutelma: http://www.youtube.com/watch?v=XcVBW9JMYdQ

Onneksi ei täällä kuitenkaan, mutta hauska videon pätkä silti :) Joillekkin varmasti wanha.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Taatero »

Voisiko joku tarkistaa löytyykö CoolBasic -kansion syövereistä default.bmp -nimistä tilesettiä?

EDIT: Nyt myös hakusessa d:/hh.bmp tai joku vastaava CB:n kansiosta.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Pate5 »

Taatero wrote:Voisiko joku tarkistaa löytyykö CoolBasic -kansion syövereistä default.bmp -nimistä tilesettiä?

EDIT: Nyt myös hakusessa d:/hh.bmp tai joku vastaava CB:n kansiosta.
Kumpaakaan ei ole olemassa. CB:n 'perus'-tilesetti on nimeltään tileset.bmp.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Feuer »

On tilanne jossa PS3 ja vistaläppäri ovat samassa wlanissa. Läppärillä pyörii ps3mediaserver ja tästä johtuen pleikka löytää läppärin. Ongelma on, että musiikki pitää kopioida pleikalle ennenkuin siitä saa ääntä ulos, striimi verkon yli ei toimi. Onko kellään ideaa mikä on väärin?
EDIT:

Kärsivällisyyttä :roll: Tuo bufferoi erittäin paljon tai g-wlan on vain hidas

Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by valscion »

Täytyy kyllä myöntää, että ne ISP:t taitaa olla aika kettuja. Itse tajusin tässä pari päivää sitten tarkistaa, että mikäs omaa nettiyhteyttäni nopeampien yhteyksien hinta olisi. Welho kun on ollut ISP:nä tähänkin asti ja toimii hyvin, niin jees. Mutta hieman kyllä kirpas, kun kävin kattomaan sieltä Welhon asiakassivuilta, että mitäs maksais nopeammat yhteydet. 10Mbit/s ois 24,90€/kk. Seleevä, katotaanpas paljon me maksetaan meidän 2Mbit/s netistä... 24,90€/kk! Hittolaine! Sama hinta, mutta viis kertaa hitaampi!

Noh, nyt on sitte netin nopeus nostettu kymmeneen megabittiin sekunnissa. Nopeuden vaihto maksoi 30€ mutta nyt toimii loistavasti. Netin nopeuskin itse asiassa vaihtui minuutissa, ensin yhteys katkesi ja palasi hetken kuluttua viisinkertaisella nopeudella takaisin.

EDIT: Niin, kirjoitin tämän siis siksi tänne, että te muutkin tajuaisitte tarkistaa vanhat sopimuksenne. Voi olla, että saatte samalla hinnalla paljon nopeammankin netin ;)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by SPuntte »

VesQ wrote:EDIT: Niin, kirjoitin tämän siis siksi tänne, että te muutkin tajuaisitte tarkistaa vanhat sopimuksenne. Voi olla, että saatte samalla hinnalla paljon nopeammankin netin ;)
Ilmeisesi operaattorien "huomaavaisuus" vaihtelee. Meillä nimittäin oli vielä puoli vuotta sitten Elisan 1/1 Mbps laajakaistalinkki, mutta jostain kumman syystä saatiin Saunalahdelta (nyk. Elisan tytäryhtiö) tarjous 2/1 M linkistä samaan hintaan. Ainoa ehto taisi olla 12 kk:n määräaikainen sopimus tms. Pian operaattorin "vaihtumisen" jälkeen Saunalahdelta tuli vain ilmoitus, että kaistan nopeus nousee kahdeksaan megaan hinnan pysyessä edelleen samana, joten maksamme nyt 8/1 M laajakaistasta samaa hintaa kuin puolisen vuotta sitten 1/1-megaisesta.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by porzi »

Netin nopeuksista kun tuli puhetta... itselläni on 24/2 yhteys ja nopeus täsmää ihan kohtalaisen hyvin tuota luvattua, mutta entiseen 2/1 yhteyteen ei perussurfailussa ole kovin suurta eroa havaittavissa. Isot lataukset toki ovat hemmetin nopeita ja esim. videot streamautuu mukisematta.
JATothrim wrote:porzi comeback! o/
Yay!

Tässä on eräs peliprojektikin jopa käynnissä... ja jos se tästä johonkin etenee, ajattelin, että täältä saattaisi löytyä oivia beta-testaajia. Kyllähän sitä muutenkin täällä ihan mielellään keskusteluja lueskelee, vaikken itse enää CB:tä käytäkkään oikeastaan ollenkaan.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by esa94 »

porzi wrote:--täältä saattaisi löytyä oivia beta-testaajia.
Voin testata Wine-toimivuutta :3
Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Igr0 »

VesQ wrote: Niin, kirjoitin tämän siis siksi tänne, että te muutkin tajuaisitte tarkistaa vanhat sopimuksenne. Voi olla, että saatte samalla hinnalla paljon nopeammankin netin ;)
Meillä vaihtu viis megasesta welhosta 40 megaseen tossa vähä aikaa sitte. Vaihto ja sen lisäks uus modeemi oli kyllä ilmasia.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Awaclus »

VesQ wrote:EDIT: Niin, kirjoitin tämän siis siksi tänne, että te muutkin tajuaisitte tarkistaa vanhat sopimuksenne. Voi olla, että saatte samalla hinnalla paljon nopeammankin netin ;)
Meitä elisan asiakkaitahan oikein suorastaan muistutetaan tästä ilmoittamalla, että hinta vähän yli 1½-kertaistuu edelliseen nähden eli siis uuden yhteyden hinta olisi 50€/kk ja nopeus 512k/512k. /facepalm
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Sami The Great »

Meillä oli 8/2Mbps, mutta 2 euron korotus kuukausimaksuun, niin saatiin 110/10Mbps netti. Hinnasta ne ole ihan varma, kun en sitä maksa, mutta luulisin, että se pyörii siellä 40 euron paikkeilla.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by valscion »

Ok, no näyttää sitten tapahtuneen vaan minulle tämä pikku ISP:n unohdus ilmoittaa paremmasta vaihtoehdosta. No, asiasta kukkaruukkuun - onkos täällä ketään Qt:n käyttäjiä, tai edes kokeilijoita? Olen itse nyt tänään alkanut opetella tuota C++ pohjaista kehitysympäristöä, ja aikas kätevästi taipuu jo :). Helppo saada aikaan graafistakin ilmettä, ihan toista kuin WinAPInan kanssa pelleily. Plus tuo näyttää vielä kääntyvän kätevästi kavereitten kännyköihin taikka vaikka auton navigaattoriin :D.

Sieltä vaan lataamaan, paketti on kuitenkin melko kookas. Mukana tulee aika kätevä editori ja MinGW kääntäjäkin asentuu siinä sivussa, ettei sen kanssa tartte erikseen väkerrellä. Sitten täältä harjoittelemaan ja alkaakin jo päivän väkertelyn jälkeen, tai jopa nopeammin, ilmestyä näytölle jotain järkevämpääkin kuin "Hello world!" teksti ;).
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by MrMonday »

Olen huomannut offtopicin kasvavan ympäri foorumeita ja vaikka ei millään muotoa ole minun asiani siitä huolehtia,
niin kaunis pieni pyyntöni vain, että jätetään se offtopic tähän ketjuun.. jokainen (minä mukaanlukien) voisi nyt katsoa itseään peiliin ja miettiä kaksi kertaa, ennenkuin painaa "Lähetä"-painiketta.. Tämä on pyyntö vain, mutta näin saataisiin foorumi pidettyä siistinä kaikelta "asian vierestä"-jutuilta..

Kiitos
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (I/2010)

Post by skinkken »

MrMonday wrote:Olen huomannut offtopicin kasvavan ympäri foorumeita ja vaikka ei millään muotoa ole minun asiani siitä huolehtia,
niin kaunis pieni pyyntöni vain, että jätetään se offtopic tähän ketjuun.. jokainen (minä mukaanlukien) voisi nyt katsoa itseään peiliin ja miettiä kaksi kertaa, ennenkuin painaa "Lähetä"-painiketta.. Tämä on pyyntö vain, mutta näin saataisiin foorumi pidettyä siistinä kaikelta "asian vierestä"-jutuilta..

Kiitos
Katso sitten tätä: http://www.pastelforum.com/
Joka ikisessä topikissa menee offiksi heti ja sinne laitetaan ihan turhia viestejä :x
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Locked