Kuvista, äänistä ja animaatioista

CoolBasiciin yleisesti liittyvä keskustelu.
Post Reply
EnergyCode
Newcomer
Posts: 12
Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm

Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by EnergyCode »

Elikkä, olen saanut kasattua peliä pyörittävän koodin, mutta kun teen siitä EXE-tiedoston, yritän avata sen Omat Tiedostot kansiosta, niin se valittaa ettei esim: Media/guy.bmp ei löydy. Kun taas lisään koodiin itsepiirretyn kuvan, nimeltä vaikkapa tankki.bmp. Kun rakennan siitä EXE-tiedostoa, ainakin yritän, valittaa CoolBasic; Tiedostoa ei löydy Tankki.bmp. Löytyisikö vastaus. Olen ihan ymmällä. :?:
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by Pettis »

Odottelehan rauhassa. 6 minuuttia on aika lyhyt aika...
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
jesperx96
Active Member
Posts: 190
Joined: Sun Nov 23, 2008 9:35 am
Location: Lappajärvi

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by jesperx96 »

Sinun pitää laittaa exesi CoolBasicin kansioon tai muuhun kansioon jossa on Media-kansio jos sieltä haluat mediaa ladata, tai merkitä koko tiedostopolku, tyyliin "C:\Program Files\CoolBasic\Media\guy".

Joo, ja tuplapostauksesta ei muutenkaan yleensä kauheasti kaikki pidä.
Ja alue on muuten myös väärä :)
We see the lines in chalk
The warning signs in where we walk
In the shadows of the cities maze
To try and fight for better days
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by Awaclus »

Täältä löydät vastauksen kysymykseesi ja kymmeneen muuhun!
EnergyCode
Newcomer
Posts: 12
Joined: Sun May 23, 2010 7:39 pm

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by EnergyCode »

Kun yritän tallentaa itse Paintilla piirretyn pelihahmon, niin minne se pitää tallentaa? Kun yritän tllentaa sitä Omiin Tiedostoihin, ja avata sitä koodissa, ja muuttaa sen EXE.muotoon, se valittaa ettei kuvaa tai karttaa löydy. Löytyykö apua? :?:
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by valscion »

Chaosworm wrote:Täältä löydät vastauksen kysymykseesi ja kymmeneen muuhun!
Tuolta topikista, neljäs kohta:
4. Ohjelmani heittää "can't load object" tms. sen jälkeen, kun olen tallentanut koodin, mutta ennen tallennusta toimi hyvin.
- Vastaus: mediaa etsitään sieltä, minne lähdekoodi on tallennettu. Eli jos lähdekoodi on kansiossa Työpöytä\lol\lähdekoodit\räiskintäpeliXY ja koodissasi lukee LoadObject ("Media\soldier.bmp"), soldieria etsitään kansiosta Työpöytä\lol\lähdekoodit\räiskintäpeliXY\Media - riippumatta siitä, missä CoolBasic sijaitsee. Automaattisesti mediaa etsitään sieltä, missä cbEditor on, siksi koodisi toimi ennen tallennusta.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by legend »

EnergyCode wrote:Kun yritän tallentaa itse Paintilla piirretyn pelihahmon, niin minne se pitää tallentaa? Kun yritän tllentaa sitä Omiin Tiedostoihin, ja avata sitä koodissa, ja muuttaa sen EXE.muotoon, se valittaa ettei kuvaa tai karttaa löydy. Löytyykö apua? :?:
Siihen mistä se ladataan, eli jos sä laitat exeen "Loadimage("Media\Kuva")", niin kuva pitää sijaita kansiossa media, jonka yläpuolella on exe. Sekavaa
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: Kuvista, äänistä ja animaatioista

Post by Koodari »

Tossa olisi kaava :)

EDIT:
legend wrote:
EnergyCode wrote:Kun yritän tallentaa itse Paintilla piirretyn pelihahmon, niin minne se pitää tallentaa? Kun yritän tllentaa sitä Omiin Tiedostoihin, ja avata sitä koodissa, ja muuttaa sen EXE.muotoon, se valittaa ettei kuvaa tai karttaa löydy. Löytyykö apua? :?:
Siihen mistä se ladataan, eli jos sä laitat exeen "Loadimage("Media\Kuva")", niin kuva pitää sijaita kansiossa media, jonka yläpuolella on exe. Sekavaa
Kuva tulee ladata muuttujaan, koodin sivuille ei laiteta heittomerkkejä ja kuvan päätteen tulee olla: bmp, png, jpg tai tga

Lopputulos olisi: img=LoadImage("Media\Kuva.bmp")
Eikä: "LoadImage(Kuva)"
Attachments
cboppi1.png
cboppi1.png (10.21 KiB) Viewed 7590 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Post Reply