Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
Blank^
Newcomer
Posts: 2
Joined: Sun Apr 11, 2010 9:39 pm

Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin

Post by Blank^ »

Moi,

Useampi vuosi musiikki- ja äänihommien kokemusta ja alan opiskelupaikka eli audiotyökalut taittuu. Pelien äänisuunnittelussa taas olen vasta aloitteleva.

Tarjoan mihin tahansa projektiin uniikkia ja hyvälaatuista äänisuunnittelua. Voin tehdä pelin kaikki musiikit ja ääniefektit tai vain yksittäisiä osa-alueita.
Genret eivät ole mikään kynnyskysymys, sillä tyyli valitaan tietysti aina tilanteen mukaan. Työkaluina ovat äänialan standardisoftat sekä laitteet (esim. äänityksissä). Lähtökohtaisesti kaikki äänet suunnitellaan ja tuotetaan käsin.

Valitettavasti en ole vielä perillä CoolBasicin tai yleensäkään pelien audio implementoinnista, kuten FMOD:sta, mutta näitä on tarkoitus opiskella tässä ohessa.

Kaikki projektit kelpaa, mutta toivon, että projektit olisivat vakavia ts. ne valmistuisivat joskus, jotta työni ei mene aivan hukkaan. Tällöin työ myös motivoi molempia osapuolia.

Terveisin

Blank^

Työn alla:
-The Monarch
Last edited by Blank^ on Thu Apr 29, 2010 2:32 am, edited 1 time in total.
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin

Post by Knoy »

En itse tarvitse tällähetkellä mihinkään peliin musiikkia tai äänieffektejä, mutta aloitan Parallax Scroller projectin kun olen päättänyt jatkanko entistä projectiani vai en.
Ilmoittelen tänne sitten.

Olisi hyvä jos laittaisit pieniä näytteitä taidoistasi.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin

Post by DJ-Filbe »

Meillä olisi vähän isompi projekti, pistäisitkö y-viestiini vastauksen? :)
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin

Post by Sami The Great »

Taitavista äänisuunnittelijoista on täällä pulaa, joten pitää käyttää tilaisuus hyväksi, ennen kuin joku muu kerkiää :lol:
Elikkäs teen avaruusstrategiapeliä: The Monarch, johon tarvittaisiin joku tekemään äänet ja musiikit. Tiimi on tällä hetkellä hiukan hajanainen, mutta itse teen peliä melko paljon (lähinnä koodauspuolta ja grafiikkaa.) Aluksi tiimissä oli enemmänkin porukkaa, mutta ovat johonkin kadonneet kokonaan. Wingman on lupautunut auttamaan minua GUI-grafiikassa, mutta edistyminen tiimityöskentelyssä on ollu vähän ontuvaa, koska wingman oli poissa viikon ja minä puolestaan olen ollut poissa viime viikolla. Tarkoitus olisi siis saada projektia vähän enemmän tiimi pohjaiseksi, koska projekti on _todella_ suuri ja itselläni ei ole aikaa tehdä kaikkea siihen. Projekti on edennyt jo ihan kiitettävästi, mutta tekemistä löytyy vielä paljon.

Itse olen harrastanut ohjelmointia n. 11 vuotiaasta lähtien, eli aika tarkalleen 8 vuotta. CoolBasiciä olen käyttänyt vuodesta 2004 ja C++ kokemusta löytyy n. 3 vuotta (viime kerrasta tosin on aikaa :D ).

Eli jos kiinnostaa tämmöinen projekti, niin ilmoitteleppas minulle. Ja jos on kysyttävää, niin antaa tulla.
Tässä linkki hakualueeseen: viewtopic.php?f=15&t=1899
Tässä linkki projekti osioon: viewtopic.php?f=11&t=791

EDIT: Kannattaa lukaista nuo projekti osion tekstit, niin saat paremman kuvan, että minkälaisesta projektista oikein on kysymys.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Blank^
Newcomer
Posts: 2
Joined: Sun Apr 11, 2010 9:39 pm

Re: Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin

Post by Blank^ »

Kuten todettua kaikki projektit ovat tervetulleita. Jokunen on nyt työn alla, joten täällä jo ääntä kaipaavien projektien aloittaminen siirtyy ainakin n. viikon päähän. Palailen näihin jo kysyttyihin projekteihin tuolloin.

Täytyy myös tutkailla, missä järjestyksessä näitä lähtee purkamaan, jos projekteja kasautuu paljon. Pyrin tietysti tekemään sen mukaan miten valmiilla pohjalla projektin muut osat eli koodi/visuaalisuus ovat. Näin äänet on helpompi sovittaa kokonaisuuteen ja toisaalta projekti on lähellä julkaisukelpoista.
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin

Post by wilizucoder »

Sami The Great wrote:Taitavista äänisuunnittelijoista on täällä pulaa, joten pitää käyttää tilaisuus hyväksi, ennen kuin joku muu kerkiää :lol:
Elikkäs teen avaruusstrategiapeliä: The Monarch, johon tarvittaisiin joku tekemään äänet ja musiikit. Tiimi on tällä hetkellä hiukan hajanainen, mutta itse teen peliä melko paljon (lähinnä koodauspuolta ja grafiikkaa.) Aluksi tiimissä oli enemmänkin porukkaa, mutta ovat johonkin kadonneet kokonaan. Wingman on lupautunut auttamaan minua GUI-grafiikassa, mutta edistyminen tiimityöskentelyssä on ollu vähän ontuvaa, koska wingman oli poissa viikon ja minä puolestaan olen ollut poissa viime viikolla. Tarkoitus olisi siis saada projektia vähän enemmän tiimi pohjaiseksi, koska projekti on _todella_ suuri ja itselläni ei ole aikaa tehdä kaikkea siihen. Projekti on edennyt jo ihan kiitettävästi, mutta tekemistä löytyy vielä paljon.

Itse olen harrastanut ohjelmointia n. 11 vuotiaasta lähtien, eli aika tarkalleen 8 vuotta. CoolBasiciä olen käyttänyt vuodesta 2004 ja C++ kokemusta löytyy n. 3 vuotta (viime kerrasta tosin on aikaa :D ).

Eli jos kiinnostaa tämmöinen projekti, niin ilmoitteleppas minulle. Ja jos on kysyttävää, niin antaa tulla.
Tässä linkki hakualueeseen: viewtopic.php?f=15&t=1899
Tässä linkki projekti osioon: viewtopic.php?f=11&t=791

EDIT: Kannattaa lukaista nuo projekti osion tekstit, niin saat paremman kuvan, että minkälaisesta projektista oikein on kysymys.

Itse olisin myös kiinnostunut tuosta musamikon hommasta. Musiikin tekemisessä olen hyvä, mutta noita ääniefektejä en oikein hallitse. Teen musiikit lähinnä FL Studio 9:llä, käytän ohjelman valmiita soittimia eli en osaa itse luoda esim. omia syntikkasoundeja. Tässä vähän taidonnäytettä:

http://www.mikseri.net/playsong.php?id=420418
Post Reply