Shooter 2

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Shooter 2

Post by jaahas »

Elikkä pelin nimi on shooter 2 se on paranneltu versio shooter:rista.
Pelissä on 20 lvl:liä. Korjattu: liian nopea jätkien tulo. Lisätty: lentokone, panssaroitu jätkä, panssaroitu pyssymies. Myös lisätty aseiden parantelu.
Lukekaa ReadMe. Jos löydätte bugeja niin laittakaa viestiä. Kun olet ladannut pelin siirrä kaikki tiedostot shooter 2.exe ja kuvat kansio johonki omaan kansioosi jotta tallennus toimii!. Elikkä lisäsin vielä et aseet maksaa vähemmän ja vihuista saa enemmän rahaa.
Attachments
shooter2.rar
(620.24 KiB) Downloaded 312 times
Last edited by jaahas on Sat Apr 10, 2010 11:21 pm, edited 7 times in total.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Shooter 2

Post by Ilkka »

Peli menee jossain kantissa parempaan jossain kantissa huonompaa suuntaan! Ensinnäkin peli jostain syystä lagitti tosi paljon. Toiseksi tallennus ei toiminut, kuten ekassa versiossa, tässä versiossa se ei edes tallentanut kun katsoin tota tallennus1.dat tiedostoa. 0kt käytettyä tilaa kertoo varmaan kaiken. Sitten niihin parempiin. Peli alkaa monipuolistumisisen kautta kiinostaa enemmänkin. Tää ei oo enää sitä eri aseilla yhtien samojen ukkojen lahtaamista. Seuraavaan versioon vaa yritä saada lagit pois, tallennus kuntoon ja lisää tehtävää ja vastustajia esim. tankkeja ja tykkejä jotka voisivat ampua kauempaa. Edittaan jos tulee vielä muuta sanomista!

E: Käyttöliittymästä sen verran, että nuita nappuloita saisi jotenkin korostaa kun on hiiri niitten päällä. Lisäksi mun mielestä konekivääri on hyödyllisempi kun snipu, joten eikö hinta pitäisi olla ennemminkin, että konari on kalliimpi ku snipu? Lagittaminen haittaa aika paljon tätä testausta, se ois mukava ennen mitään muuta saada kuntoon!

E2: Jos peli on 20 leveliin asti, niin eikö olisi kohtuullista pistää hieman helpotusta vaikka rahojen saannin kannalta. En selvinnyt kuin tasolle 3 asti. :lol: Parempaan suuntaan menee silti loppujen lopuksi ja tästä on sun hyvä jatkaa peliä!
Image
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Shooter 2

Post by jaahas »

Ilkka wrote:Peli menee jossain kantissa parempaan jossain kantissa huonompaa suuntaan! Ensinnäkin peli jostain syystä lagitti tosi paljon. Toiseksi tallennus ei toiminut, kuten ekassa versiossa, tässä versiossa se ei edes tallentanut kun katsoin tota tallennus1.dat tiedostoa. 0kt käytettyä tilaa kertoo varmaan kaiken. Sitten niihin parempiin. Peli alkaa monipuolistumisisen kautta kiinostaa enemmänkin. Tää ei oo enää sitä eri aseilla yhtien samojen ukkojen lahtaamista. Seuraavaan versioon vaa yritä saada lagit pois, tallennus kuntoon ja lisää tehtävää ja vastustajia esim. tankkeja ja tykkejä jotka voisivat ampua kauempaa. Edittaan jos tulee vielä muuta sanomista!

E: Käyttöliittymästä sen verran, että nuita nappuloita saisi jotenkin korostaa kun on hiiri niitten päällä. Lisäksi mun mielestä konekivääri on hyödyllisempi kun snipu, joten eikö hinta pitäisi olla ennemminkin, että konari on kalliimpi ku snipu? Lagittaminen haittaa aika paljon tätä testausta, se ois mukava ennen mitään muuta saada kuntoon!
ei se mulla lagittanu ja kun katot sitä tallennus kansiota onko se tyhjä vai lukeeko siinä jotai ihmeen sian saksaa?
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Shooter 2

Post by legend »

peli oli graafisesti hienon näköinen.
Muuta en arvioikaan, koska peliä ei voi kunnolla pelata lagituksen takia =(.
Lagitus ei ainakaan johdu tietokoneen tehoista, vaan koodauksestasi, tarkista että
sulla on tarpeeksi suuri framelimit
Last edited by legend on Mon Apr 05, 2010 8:23 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Shooter 2

Post by Ilkka »

jaahas wrote:
Ilkka wrote:Liikaa tekstiä....
ei se mulla lagittanu ja kun katot sitä tallennus kansiota onko se tyhjä vai lukeeko siinä jotai ihmeen sian saksaa?
Ei mitään tallennus tiedostossa!
E: Jos sulla on framelimit kanttii laittaa se alintaan 75.
Image
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Shooter 2

Post by jaahas »

se framelimit on 10 ja kyl toi tallennus mul onnistu
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Shooter 2

Post by Tuxi »

Framelimit 10? Siinä vika, pistä vaikka 60 niin on parempi. Itse kun tallensin tuli MAV
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Shooter 2

Post by Ilkka »

jaahas wrote:se framelimit on 10 ja kyl toi tallennus mul onnistu
Ootkos muuten muistanu päivittää tohon linkkiin sen version mitä ite testaat, ku mulla tallentaa kaks kertaa ni tulee MAV ja muutenkaa ei tallenna mitää? Mun mielestä framelimit 100 ois hyvä!
Image
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Shooter 2

Post by jaahas »

Ilkka wrote:
jaahas wrote:se framelimit on 10 ja kyl toi tallennus mul onnistu
Ootkos muuten muistanu päivittää tohon linkkiin sen version mitä ite testaat, ku mulla tallentaa kaks kertaa ni tulee MAV ja muutenkaa ei tallenna mitää? Mun mielestä framelimit 100 ois hyvä!
tiedoks vaan se olis aika hidas ja se ei toimis kaikilla koneilla
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Shooter 2

Post by Tuxi »

Olet ehkä ymmärtänyt framelimitin toimintaperiaatteen väärin. Se rajoittaa pelin nopeutta. Framelimit 10 tarkoittaa siis sitä, että drawscreen kutsutaan sekunnissa 10 kertaa. Ohjelma jää odottamaan drawscreenin kohdalle, jos aikaa on kulunut vähemmän kuin kymmenesosasekunti. Pieni framelimit siis tekee pelistä hitaan.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Shooter 2

Post by Sly_Jack0 »

jaahas wrote:niin mutta jos se framelimit on iso niin se alkaa lagittaan
Saanko tiedustella, että millä logiikalla? o_O Framelimit rajoitaa pelin FPS -lukemaa eli päivitystaajuutta. Mitä suurempi FPS on, sitä sulavammin (ja nopeammin) peli pyörii.
Ilkka wrote:Mun mielestä framelimit 100 ois hyvä!
Mun mielestä se olis taas turhan iso, koska kovinkaan monen näyttö ei todennäköisesti pysty suurempaan virkistystaajuuteen kuin 60Hz. Eli vaikka peli päivittyisikin useammin, ei kaikkia frameja pystyttäisi piirtämään.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Shooter 2

Post by TheDuck »

Mielestäni se normi 60 limitti ois sopiva, helpottaisi varmaan pelin koodausta kun oletan ettei jaahas osaa koodata fps-riippumattomasti. Mulla btw CB-pelit pyörii siinä 250fps+.
^^
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Shooter 2

Post by Sly_Jack0 »

TheDuck wrote:Mielestäni se normi 60 limitti ois sopiva, helpottaisi varmaan pelin koodausta kun oletan ettei jaahas osaa koodata fps-riippumattomasti. Mulla btw CB-pelit pyörii siinä 250fps+.
Menee vähän offtopikin puolella, mutta menköön tämän kerran. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin CB:n FPS-lukema ei ole pelkästään Frames Per Second, vaan myös Updates Per Second. Voishan sitä tietysti sellasenkin systeemin koodata, että DrawScreen kutsutaan vain 60 kertaa/s, mutta kaikki muu tehtäisiin niin usein kuin vain mahdollista.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Shooter 2

Post by jaahas »

nyt on lisätty framelimittiä ja tallennus toimii jos siirrätte sen kuvat kansion ja shooter.exen johonki omaan kansioon.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Shooter 2

Post by legend »

jaahas wrote:nyt on lisätty framelimittiä ja tallennus toimii jos siirrätte sen kuvat kansion ja shooter.exen johonki omaan kansioon.
Vieläkin pätkii (ainakin minulla) laita framelimit 60 ja varmista että sinulla ei ole siellä turhaa wait käskyä!
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Shooter 2

Post by jaahas »

laitoin että jätkistä saa enemmän rahaa ja aseet maksaa vähemmän.
ja voisitteko laittaa arvostelunne tässä muodossa:

>pisteet< (1-10)

huonoa:
>jotain mitä huonoa pelissä on<

hyvää:
>jotain mitä hyvää pelissä on<

parannuksia:
>jotain miten parannella peliä<
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Shooter 2

Post by kaneli2000 »

Ihan hyvä pelihän tämä, joskin vähän viimeistelemätön. Pisteitä anna vaikkapa 5.

Huonoa---------
  • Grafiikka, animointi uupuu kokonaan, muutenki kaikki paint-suttua. Ajaa kuitenkin asiansa. Myös idea oli vähän kulunut, mutta toimii.
Hyvää-----------
  • Ihan toimiva idea, vaikka onkin jo vanha. Myös pelattavuus oli ihan kiva, vaikka se voisikin olla hiukan sulavampaa.
Parannuksia----
  • Grafiikka, FPS
I see the rainbow rising
Someday coder
Active Member
Posts: 106
Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm

Re: Shooter 2

Post by Someday coder »

Kaikki oli melko huonosti tehtyä paitsi ostosikkuna. Sinuna vielä optimoisin ja vaikeusasteen/pelaamisen korjaisin.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Shooter 2

Post by jaahas »

löysin itse bugin pelistä. 7 levelliä ei pysty menemään läpi asia on korjattu 2 minuutin sisällä
Post Reply