Blocks
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Blocks
Julkaisin betan nyt jo, ku en jaksanut odottaa huomiseen. Valitettavasti karttoja ei ole riitävästi, koska en saannut ketään mukaan projektiin.
Bugeja:
Ukko jää joskus ihmeellisesti kiinni johonkin.
Kahdessa kartassa ei pääse maaliin, ja tästä olen todella pahoillani, mutta nyt en jaksa millään ruveta tekemään uusiksi.
Näppäimet pelissä:
Hiirellä ohjataan
R-rata alusta
Ja idoita saa lähettää aivan vapaasti! JA KARTTOJA!!!
http://servut.us/itkevanakki/Blocks/Blocks.zip
Bugeja:
Ukko jää joskus ihmeellisesti kiinni johonkin.
Kahdessa kartassa ei pääse maaliin, ja tästä olen todella pahoillani, mutta nyt en jaksa millään ruveta tekemään uusiksi.
Näppäimet pelissä:
Hiirellä ohjataan
R-rata alusta
Ja idoita saa lähettää aivan vapaasti! JA KARTTOJA!!!
http://servut.us/itkevanakki/Blocks/Blocks.zip
Last edited by iTKEVAnAKKI on Sat Dec 22, 2007 2:08 pm, edited 4 times in total.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Blocks
Voisinhan minä tuolla stigmatorilla tehä niitä mappeja.Emmä ole ainakaan paljon pelejä tehny no. voisitko kertoa pelistäsi jotain? ois kiva jos pääsis tekeen mappeja.
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
Re: Blocks
Voin tehdä, ei muutakaan tekemistä pahemmin ole. Mutta jos joku haluaa tulla tilalleni niin en pahastu.
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
Idea on yksinkertainen: Ukko voi liikkua 4 suuntaan ja vaihtaa suunta vain jos on seinässä kiinni.Coolariko wrote:Voisinhan minä tuolla stigmatorilla tehä niitä mappeja.Emmä ole ainakaan paljon pelejä tehny no. voisitko kertoa pelistäsi jotain? ois kiva jos pääsis tekeen mappeja.
Lähetän sulle PMnä paketin ja ohjeet
EDIT: lähetän molemmille...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Blocks
ahaa, siis Roadblocks-klooni. Tästä saa todella hyvän pelin jos tilesetit on tarpeeksi vaikeita. Ensimmäinen henkeni tuotos: HÄH se ei tullut. Pakkaan, kokeilen sitten. Toinen samalla kun tekemään alettiin. Ainiijoo mites nuo alotus ja lopetus merkitään? Teempä tään nyt sitten tekemällä minimapit nuista ja merkkaamalla. Ja tilen koko on ilmeisesti 40 pikseliä, tiedoksi kaikille muille jotka haluavat auttaa. Eikös tässä viestissä olekin toimiva monologi.
Last edited by Awaclus on Mon Dec 03, 2007 8:45 pm, edited 1 time in total.
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
En tiiä miks tuo ei toimi!? Ja et ollut laittanu lähtöä ja maalia
Uskon, että tulen pienentämään tilekokoa, että kartalle mahtuu enemmän tavaraa. JOTEN ÄLKÄÄ TEHKÖ RATOJA ENNEN KUIN OLEN LÄHETTÄNYT UUDEN TILESETIN!
Uskon, että tulen pienentämään tilekokoa, että kartalle mahtuu enemmän tavaraa. JOTEN ÄLKÄÄ TEHKÖ RATOJA ENNEN KUIN OLEN LÄHETTÄNYT UUDEN TILESETIN!
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Blocks
anteeksi uusi posti mutta foorumi mokoma ei salli neljää liitettä, eli nyt lähetän ykkösen minikartan .
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
Nonii: Tehdään sittenkin niin, että kaikki saavat tehdä tähän ratoja.
"Karttojen pitäisi olla yhdellä tai kahdella tavalla läpäistäviä. Ja tietenkin mahdollisimman vaikeita Seinät pitää tehdä sillä punaisella tilellä(Tileset on Media\tileset.png) muita osia ei tarvitse täyttää.
Valmiin kartan voit lähettää vaikka tähän ketjuun Ja saat tehdä niin monta karttaa kuin haluat
Niin ja kartan koko pitää olla 40*30 tileä. Media\pohja\pohja.til on valmis pohja. Data 1 on lähtö ja data 2 on maali Ja jos haluat jotain erikoisuuksia karttaan niin kysy onko mahdollista.
Näppäimet pelissä:
WASD-liikkuuminen
R-rata alusta
Ja kysy jos et ymmärää jotain! "
Noin neuvoin muitakin(Pari kohtaa poistettu tai muutettu)
Ja idoita saa lähettää aivan vapaasti!
http://servut.us/itkevanakki/Blocks/Blocks.zip
Ja anteeksi Chaosworm, että muutin tilesettiä. Joudut tekemään nyt radat uusiksi
"Karttojen pitäisi olla yhdellä tai kahdella tavalla läpäistäviä. Ja tietenkin mahdollisimman vaikeita Seinät pitää tehdä sillä punaisella tilellä(Tileset on Media\tileset.png) muita osia ei tarvitse täyttää.
Valmiin kartan voit lähettää vaikka tähän ketjuun Ja saat tehdä niin monta karttaa kuin haluat
Niin ja kartan koko pitää olla 40*30 tileä. Media\pohja\pohja.til on valmis pohja. Data 1 on lähtö ja data 2 on maali Ja jos haluat jotain erikoisuuksia karttaan niin kysy onko mahdollista.
Näppäimet pelissä:
WASD-liikkuuminen
R-rata alusta
Ja kysy jos et ymmärää jotain! "
Noin neuvoin muitakin(Pari kohtaa poistettu tai muutettu)
Ja idoita saa lähettää aivan vapaasti!
http://servut.us/itkevanakki/Blocks/Blocks.zip
Ja anteeksi Chaosworm, että muutin tilesettiä. Joudut tekemään nyt radat uusiksi
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Blocks
Eipä minua haittaa , en niitä kunnolla jaksanutkaan miettiä.
Re: Blocks
Hei! Mä en oikeen osaa tehä niitä ratoja vaikka en kyllä pelejäkään olen vain tämmönen 11v Nappula!
Mä en enää tee tätä Sorry.
Mä en enää tee tätä Sorry.
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
Olisi mukavaa jos jokainen jaksaisi/kerkeisi tehdä edes yhden radan. Tämän pidennetyn viikonlopun aion omistaa AAlle ja tälle pelille Mutta silti tarttisin apua.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Blocks
Can't Load Object 'logo.png'. Onkos tullu unohdettua Media\-osuus?
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
Siltä näytää Mutta en nyt korjaa, koska kohta laitan uuden radan-teko-beta-alfa-systeemin(:P). Siitä sitten voit testata.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
Nonii julkasin alfan/betan... Lukekaa ekasta viestistä. Peli epäonnistui vähän, mutta jukaisen sen kuitenkin.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Blocks
Tuo juuttuminen häiritsee todella pahasti.
Muutenkin ohjaus voisi mielestäni olla nuolinäppäimillä. Tai tekisit että voisi valita ohjataanko hiirellä vai näppiksillä.
Peli tarvitsee myös jonkun tunnelmallisen musiikin.
Kyllä tästä jotain tulee jos vain jaksat kunnolla tehdä.
Muutenkin ohjaus voisi mielestäni olla nuolinäppäimillä. Tai tekisit että voisi valita ohjataanko hiirellä vai näppiksillä.
Peli tarvitsee myös jonkun tunnelmallisen musiikin.
Kyllä tästä jotain tulee jos vain jaksat kunnolla tehdä.
Re: Blocks
Tuo juuttuminen on todellakin erittäin rasittavaa. Ohjaaminen nuolinäppäimilläkin olisi hyvä uudistus.
Voisit laittaa nuo niin, että kun radan 1 on vetänyt läpi, se menee automaattisesti rataan 2. Ettei tarvitsisi aina vaihtaa valikon kautta mappia, kun se valikkokaan ei ole numerojärjestyksessä.
VIHJE: Tee kartan numerot johtavilla nollilla, eli esim. Official Map 01, Official Map 02, jne. Ei menisi radat väärään järjestykseen listassa.
Voisit laittaa nuo niin, että kun radan 1 on vetänyt läpi, se menee automaattisesti rataan 2. Ettei tarvitsisi aina vaihtaa valikon kautta mappia, kun se valikkokaan ei ole numerojärjestyksessä.
VIHJE: Tee kartan numerot johtavilla nollilla, eli esim. Official Map 01, Official Map 02, jne. Ei menisi radat väärään järjestykseen listassa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
Ongelma on vain siinä, etten ole keksinyt miten saan seuraavan rada jos radat ovat ihan erinnimisiä(esim. Offisial map1, mun rata 7, apinamaa 2 jne)OonSuomesta wrote:Tuo juuttuminen on todellakin erittäin rasittavaa. Ohjaaminen nuolinäppäimilläkin olisi hyvä uudistus.
Voisit laittaa nuo niin, että kun radan 1 on vetänyt läpi, se menee automaattisesti rataan 2. Ettei tarvitsisi aina vaihtaa valikon kautta mappia, kun se valikkokaan ei ole numerojärjestyksessä.
VIHJE: Tee kartan numerot johtavilla nollilla, eli esim. Official Map 01, Official Map 02, jne. Ei menisi radat väärään järjestykseen listassa.
Ja tuo vihje ei ainakaan auttanut mulla
Juuttumiselle en ole keksinyt muuta syytä kuin, että cbn törmäystarkistus bugittaa. Joo voin lisätä näppäimistö jutun niin se olikin alunperin. Ja musiikin unohdin, se tulee kohta...kaarle wrote:Tuo juuttuminen häiritsee todella pahasti.
Muutenkin ohjaus voisi mielestäni olla nuolinäppäimillä. Tai tekisit että voisi valita ohjataanko hiirellä vai näppiksillä.
Peli tarvitsee myös jonkun tunnelmallisen musiikin.
Kyllä tästä jotain tulee jos vain jaksat kunnolla tehdä.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Blocks
Ymmärsinköhän oikein. Itse kokeilisin tällaista.iTKEVAnAKKI wrote:Ongelma on vain siinä, etten ole keksinyt miten saan seuraavan rada jos radat ovat ihan erinnimisiä(esim. Offisial map1, mun rata 7, apinamaa 2 jne)
Code: Select all
dim rata$(3)
rata(1)="Official map 1" ' nimet
rata(2)="mun rata 7"
rata(3)="apinamaa 2"
Code: Select all
seuraavarata = 1
repeat
text 0,0,rata(seuraavarata) ' radan otsikko
showmap(seuraavarata) ' korvaa koodilla joka piirtää kartan. kartan nimi on "official map 1", mutta kartat näytetään numerojärjestyksessä
if getkey() then seuraavarata + 1
drawscreen
forever
Last edited by Koodiapina on Sat Dec 22, 2007 4:35 pm, edited 4 times in total.
Re: Blocks
Kannattaisi tehdä oma törmäystarkistus, koska tällaisenaan peliä ei jaksa pelata kymmentä sekuntia kauempaa... Suurin osa radoista on mahdotonta läpäistä kun palikka jää jumittamaan.iTKEVAnAKKI wrote:Juuttumiselle en ole keksinyt muuta syytä kuin, että cbn törmäystarkistus bugittaa. Joo voin lisätä näppäimistö jutun niin se olikin alunperin. Ja musiikin unohdin, se tulee kohta...
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Blocks
Ongelma taitaa olla siinä, että oma koodini on vielä enemmän purkkaa. Joten tuota on aika vaikea ujuttaa sinne väliin. Tai ainakin nyt se tuntuu siltä(väsyttää)... Katotaan huomenna kun aivot toimii paremmin
Ja tohon ylempään: Joo oon miettinyt miten sen voisi tehdä, mutta katotaan sitäkin huomenna. Mutta yleensä, jos ukko jumittaa, kun painaa vain samaan suuntaan, niin ukko jatkaa matkaa.
Ja tohon ylempään: Joo oon miettinyt miten sen voisi tehdä, mutta katotaan sitäkin huomenna. Mutta yleensä, jos ukko jumittaa, kun painaa vain samaan suuntaan, niin ukko jatkaa matkaa.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee