Blocks

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

Julkaisin betan nyt jo, ku en jaksanut odottaa huomiseen. Valitettavasti karttoja ei ole riitävästi, koska en saannut ketään mukaan projektiin.

Bugeja:
Ukko jää joskus ihmeellisesti kiinni johonkin.
Kahdessa kartassa ei pääse maaliin, ja tästä olen todella pahoillani, mutta nyt en jaksa millään ruveta tekemään uusiksi.

Näppäimet pelissä:
Hiirellä ohjataan
R-rata alusta

Ja idoita saa lähettää aivan vapaasti! JA KARTTOJA!!!

http://servut.us/itkevanakki/Blocks/Blocks.zip
Last edited by iTKEVAnAKKI on Sat Dec 22, 2007 2:08 pm, edited 4 times in total.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Re: Blocks

Post by Coolariko »

Voisinhan minä tuolla stigmatorilla tehä niitä mappeja.Emmä ole ainakaan paljon pelejä tehny no. voisitko kertoa pelistäsi jotain? ois kiva jos pääsis tekeen mappeja.
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Blocks

Post by Awaclus »

Voin tehdä, ei muutakaan tekemistä pahemmin ole. Mutta jos joku haluaa tulla tilalleni niin en pahastu.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

Coolariko wrote:Voisinhan minä tuolla stigmatorilla tehä niitä mappeja.Emmä ole ainakaan paljon pelejä tehny no. voisitko kertoa pelistäsi jotain? ois kiva jos pääsis tekeen mappeja.
Idea on yksinkertainen: Ukko voi liikkua 4 suuntaan ja vaihtaa suunta vain jos on seinässä kiinni.

Lähetän sulle PMnä paketin ja ohjeet :D

EDIT: lähetän molemmille...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Blocks

Post by Awaclus »

ahaa, siis Roadblocks-klooni. Tästä saa todella hyvän pelin jos tilesetit on tarpeeksi vaikeita. Ensimmäinen henkeni tuotos: HÄH se ei tullut. Pakkaan, kokeilen sitten. Toinen samalla kun tekemään alettiin. Ainiijoo mites nuo alotus ja lopetus merkitään? Teempä tään nyt sitten tekemällä minimapit nuista ja merkkaamalla. Ja tilen koko on ilmeisesti 40 pikseliä, tiedoksi kaikille muille jotka haluavat auttaa. Eikös tässä viestissä olekin toimiva monologi.
Last edited by Awaclus on Mon Dec 03, 2007 8:45 pm, edited 1 time in total.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

En tiiä miks tuo ei toimi!? Ja et ollut laittanu lähtöä ja maalia :D
Uskon, että tulen pienentämään tilekokoa, että kartalle mahtuu enemmän tavaraa. JOTEN ÄLKÄÄ TEHKÖ RATOJA ENNEN KUIN OLEN LÄHETTÄNYT UUDEN TILESETIN!
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Blocks

Post by Awaclus »

anteeksi uusi posti mutta foorumi mokoma ei salli neljää liitettä, eli nyt lähetän ykkösen minikartan .
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

Nonii: Tehdään sittenkin niin, että kaikki saavat tehdä tähän ratoja.

"Karttojen pitäisi olla yhdellä tai kahdella tavalla läpäistäviä. Ja tietenkin mahdollisimman vaikeita :D Seinät pitää tehdä sillä punaisella tilellä(Tileset on Media\tileset.png) muita osia ei tarvitse täyttää.
Valmiin kartan voit lähettää vaikka tähän ketjuun :D Ja saat tehdä niin monta karttaa kuin haluat ;)

Niin ja kartan koko pitää olla 40*30 tileä. Media\pohja\pohja.til on valmis pohja. Data 1 on lähtö ja data 2 on maali Ja jos haluat jotain erikoisuuksia karttaan niin kysy onko mahdollista.

Näppäimet pelissä:
WASD-liikkuuminen
R-rata alusta

Ja kysy jos et ymmärää jotain! :D"

Noin neuvoin muitakin(Pari kohtaa poistettu tai muutettu)
Ja idoita saa lähettää aivan vapaasti!

http://servut.us/itkevanakki/Blocks/Blocks.zip

Ja anteeksi Chaosworm, että muutin tilesettiä. Joudut tekemään nyt radat uusiksi :D
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Blocks

Post by Awaclus »

Eipä minua haittaa :D, en niitä kunnolla jaksanutkaan miettiä.
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Re: Blocks

Post by Coolariko »

Hei! Mä en oikeen osaa tehä niitä ratoja vaikka en kyllä pelejäkään olen vain tämmönen 11v Nappula! :(
Mä en enää tee tätä Sorry.
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

Olisi mukavaa jos jokainen jaksaisi/kerkeisi tehdä edes yhden radan. Tämän pidennetyn viikonlopun aion omistaa AAlle ja tälle pelille :D Mutta silti tarttisin apua.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Blocks

Post by elmo123 »

Can't Load Object 'logo.png'. Onkos tullu unohdettua Media\-osuus?
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

Siltä näytää :D Mutta en nyt korjaa, koska kohta laitan uuden radan-teko-beta-alfa-systeemin(:P). Siitä sitten voit testata.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

Nonii julkasin alfan/betan... Lukekaa ekasta viestistä. Peli epäonnistui vähän, mutta jukaisen sen kuitenkin.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
kaarle
Newcomer
Posts: 20
Joined: Tue Aug 28, 2007 1:27 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Blocks

Post by kaarle »

Tuo juuttuminen häiritsee todella pahasti.

Muutenkin ohjaus voisi mielestäni olla nuolinäppäimillä. Tai tekisit että voisi valita ohjataanko hiirellä vai näppiksillä.
Peli tarvitsee myös jonkun tunnelmallisen musiikin.

Kyllä tästä jotain tulee jos vain jaksat kunnolla tehdä.
Käväseppä tässä välissä sivuillani :)
-
Kisuli's Great Adventure: The Three Diamonds on valmis!
-
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Blocks

Post by valscion »

Tuo juuttuminen on todellakin erittäin rasittavaa. Ohjaaminen nuolinäppäimilläkin olisi hyvä uudistus.

Voisit laittaa nuo niin, että kun radan 1 on vetänyt läpi, se menee automaattisesti rataan 2. Ettei tarvitsisi aina vaihtaa valikon kautta mappia, kun se valikkokaan ei ole numerojärjestyksessä.

VIHJE: Tee kartan numerot johtavilla nollilla, eli esim. Official Map 01, Official Map 02, jne. Ei menisi radat väärään järjestykseen listassa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

OonSuomesta wrote:Tuo juuttuminen on todellakin erittäin rasittavaa. Ohjaaminen nuolinäppäimilläkin olisi hyvä uudistus.

Voisit laittaa nuo niin, että kun radan 1 on vetänyt läpi, se menee automaattisesti rataan 2. Ettei tarvitsisi aina vaihtaa valikon kautta mappia, kun se valikkokaan ei ole numerojärjestyksessä.

VIHJE: Tee kartan numerot johtavilla nollilla, eli esim. Official Map 01, Official Map 02, jne. Ei menisi radat väärään järjestykseen listassa.
Ongelma on vain siinä, etten ole keksinyt miten saan seuraavan rada jos radat ovat ihan erinnimisiä(esim. Offisial map1, mun rata 7, apinamaa 2 jne)
Ja tuo vihje ei ainakaan auttanut mulla :D
kaarle wrote:Tuo juuttuminen häiritsee todella pahasti.

Muutenkin ohjaus voisi mielestäni olla nuolinäppäimillä. Tai tekisit että voisi valita ohjataanko hiirellä vai näppiksillä.
Peli tarvitsee myös jonkun tunnelmallisen musiikin.

Kyllä tästä jotain tulee jos vain jaksat kunnolla tehdä.
Juuttumiselle en ole keksinyt muuta syytä kuin, että cbn törmäystarkistus bugittaa. Joo voin lisätä näppäimistö jutun :D niin se olikin alunperin. Ja musiikin unohdin, se tulee kohta...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Blocks

Post by Koodiapina »

iTKEVAnAKKI wrote:Ongelma on vain siinä, etten ole keksinyt miten saan seuraavan rada jos radat ovat ihan erinnimisiä(esim. Offisial map1, mun rata 7, apinamaa 2 jne)
Ymmärsinköhän oikein. Itse kokeilisin tällaista.

Code: Select all

dim rata$(3)
rata(1)="Official map 1"    ' nimet
rata(2)="mun rata 7"
rata(3)="apinamaa 2"
Sitten menet noi rata taulukot läpi vaan ja annat jonkun lausekkeen tunnistaa noi arvot.

Code: Select all

seuraavarata = 1
repeat
    text 0,0,rata(seuraavarata)     ' radan otsikko
    showmap(seuraavarata)          ' korvaa koodilla joka piirtää kartan. kartan nimi on "official map 1", mutta kartat näytetään numerojärjestyksessä
    if getkey() then seuraavarata + 1
    drawscreen
forever
jne. Taitaa olla purkkaa mut pitäis toimii...
Last edited by Koodiapina on Sat Dec 22, 2007 4:35 pm, edited 4 times in total.
Guest

Re: Blocks

Post by Guest »

iTKEVAnAKKI wrote:Juuttumiselle en ole keksinyt muuta syytä kuin, että cbn törmäystarkistus bugittaa. Joo voin lisätä näppäimistö jutun :D niin se olikin alunperin. Ja musiikin unohdin, se tulee kohta...
Kannattaisi tehdä oma törmäystarkistus, koska tällaisenaan peliä ei jaksa pelata kymmentä sekuntia kauempaa... Suurin osa radoista on mahdotonta läpäistä kun palikka jää jumittamaan.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Blocks

Post by iTKEVAnAKKI »

Ongelma taitaa olla siinä, että oma koodini on vielä enemmän purkkaa. Joten tuota on aika vaikea ujuttaa sinne väliin. Tai ainakin nyt se tuntuu siltä(väsyttää)... Katotaan huomenna kun aivot toimii paremmin :D

Ja tohon ylempään: Joo oon miettinyt miten sen voisi tehdä, mutta katotaan sitäkin huomenna. Mutta yleensä, jos ukko jumittaa, kun painaa vain samaan suuntaan, niin ukko jatkaa matkaa.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Post Reply