Tinyurl.comissa voisikin muuten olla semmoinen "Random tinyurl"-toiminto, joka sitten veisi tietysti aina johonkin randomiin tinyurliin. Toisaalta, jos niitä goatseja ja rikurullia haluaa katsella, niin eiköhän niitä muualtakin löytyne.Ozcar wrote:Lauantai-illan huveja, osa 543: kirjoita osoitekenttään http://www.tinyurl.com/[tähän hilpeä lyhenne] ja ihmettele, mitä väki tinyurlaa ja kuinka moni niistä on rickrolleja.
Offtopic (I/2010)
Re: Offtopic (I/2010)
Re: Offtopic (I/2010)
Pahoittelen tuplapostausta, mutta nyt kyllä repesin totaalisesti.
-
- Active Member
- Posts: 155
- Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
- Location: Haukipudas
Re: Offtopic (I/2010)
Tämäkin saa hieman repeilyä aikaan.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
Re: Offtopic (I/2010)
Lukiko kukaan Aamulehden otsikkoa "Hissi vaatii toimiakseen jopa miljoona riviä ohjelmakoodia" http://www.aamulehti.fi/uutiset/talous/ ... dia/174640 Että aika purkkaa täytyy koodin olla jos tosiaan vaikka kuinka monimutkaiseen hissijärjestelmään menee miljoona riviä. Otetaanko kisa että kuka tekee coolbasicilla vastaavan järjestelmän alle tuhanteen riviin? Tossa artikkelissa oli vielä: "Tämä ei ole helppoa: Koneen perushissi vaatii toimiakseen 1,1 miljoonaa ohjelmistoriviä." Ei helkutti. Siis oikeesti???
Re: Offtopic (I/2010)
Poikea, et edes tiedä ohjelmointikieltä! Hissit tarvitsevat lisäksi monimutkaisen turvasysteemin, jotta eivät putoaisi. Suurin osa koodista on todennäköisesti matalan tason tarkkaa laitteiston hallintaa ja osittain varmaan inline-asmia.buke44 wrote:Lukiko kukaan Aamulehden otsikkoa "Hissi vaatii toimiakseen jopa miljoona riviä ohjelmakoodia" http://www.aamulehti.fi/uutiset/talous/ ... dia/174640 Että aika purkkaa täytyy koodin olla jos tosiaan vaikka kuinka monimutkaiseen hissijärjestelmään menee miljoona riviä. Otetaanko kisa että kuka tekee coolbasicilla vastaavan järjestelmän alle tuhanteen riviin? Tossa artikkelissa oli vielä: "Tämä ei ole helppoa: Koneen perushissi vaatii toimiakseen 1,1 miljoonaa ohjelmistoriviä." Ei helkutti. Siis oikeesti???
EDIT:
piu pu
Last edited by ristis on Tue Mar 30, 2010 12:16 am, edited 1 time in total.
Reason: eipä pelleillä
Reason: eipä pelleillä
Re: Offtopic (I/2010)
Code: Select all
Repeat
If hissi_varattu_kerrokseen_1 Then MoveObject hissi kerrokseen_1
If hissi_varattu_kerrokseen_2 Then MoveObject hissi kerrokseen_2
If hissi_varattu_kerrokseen_3 Then MoveObject hissi kerrokseen_3
If hissi_varattu_kerrokseen_4 Then MoveObject hissi kerrokseen_4
If hissi_varattu_kerrokseen_5 Then MoveObject hissi kerrokseen_5
If hissi_varattu_kerrokseen_6 Then MoveObject hissi kerrokseen_6
If hissi_varattu_kerrokseen_7 Then MoveObject hissi kerrokseen_7
If hissi_rikki Then aktivoi_jarrut
Forever
tosin en tiedä soveltuuko "MoveObject" komento hisseihin, mut kumminkin..
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Offtopic (I/2010)
Ei sovellu, hissin ohjaussoftan pitänee käsitellä hommaa moottorien ja jarrujen tasolla ja tarkistaa sensorien avulla milloin ollaan kerroksen kohdalla, ja vieläpä oikean.
Lisäksi, kuten artikkelissa mainittiin, softa yrittää optimoida hissien käyttöä siten, että porukka soljuisi mahdollisimman mukavasti. Esimerkiksi hissiä ei voi kutsua sen ollessa varattuna, useampaa hissiä käytettäessä koitetaan saada samaan suuntaan matkaavat samaan kyytiin ja vielä siten, ettei tule hirveän ahdasta. On siinä jonkun verran suunnittelemista ja miettimistä, ja mitä hienompi systeemi halutaan, sitä enemmän koodia syntyy. Lisäksi järjestelmä saattaa sisältää hätäpuhelusysteemin joka tuppaa löytymään nykyään vakiona hissistä kuin hissistä, virhetilanteiden tarkisteluja (moottori tai vaijeri pettää -> jarrut päälle) ja mahdollisen ulkoisen kontrollipaneelin säätelyä. Tiedä häntä.
Ja voisin hyvin kuvitella, että koodin määrä on uutisen kiinnostavuuden lisäämiseksi laskettu assembly- tai konekielisestä koodista, jolloin se luonnollisesti on melkoinen.
Lisäksi, kuten artikkelissa mainittiin, softa yrittää optimoida hissien käyttöä siten, että porukka soljuisi mahdollisimman mukavasti. Esimerkiksi hissiä ei voi kutsua sen ollessa varattuna, useampaa hissiä käytettäessä koitetaan saada samaan suuntaan matkaavat samaan kyytiin ja vielä siten, ettei tule hirveän ahdasta. On siinä jonkun verran suunnittelemista ja miettimistä, ja mitä hienompi systeemi halutaan, sitä enemmän koodia syntyy. Lisäksi järjestelmä saattaa sisältää hätäpuhelusysteemin joka tuppaa löytymään nykyään vakiona hissistä kuin hissistä, virhetilanteiden tarkisteluja (moottori tai vaijeri pettää -> jarrut päälle) ja mahdollisen ulkoisen kontrollipaneelin säätelyä. Tiedä häntä.
Ja voisin hyvin kuvitella, että koodin määrä on uutisen kiinnostavuuden lisäämiseksi laskettu assembly- tai konekielisestä koodista, jolloin se luonnollisesti on melkoinen.
Re: Offtopic (I/2010)
mitäs sitten kun kaikista kerroksista painetaan yhtäaikaa?MrMonday wrote:siin on, ja turvasysteemi yhdessä rivissä..Code: Select all
Repeat If hissi_varattu_kerrokseen_1 Then MoveObject hissi kerrokseen_1 If hissi_varattu_kerrokseen_2 Then MoveObject hissi kerrokseen_2 If hissi_varattu_kerrokseen_3 Then MoveObject hissi kerrokseen_3 If hissi_varattu_kerrokseen_4 Then MoveObject hissi kerrokseen_4 If hissi_varattu_kerrokseen_5 Then MoveObject hissi kerrokseen_5 If hissi_varattu_kerrokseen_6 Then MoveObject hissi kerrokseen_6 If hissi_varattu_kerrokseen_7 Then MoveObject hissi kerrokseen_7 If hissi_rikki Then aktivoi_jarrut Forever
tosin en tiedä soveltuuko "MoveObject" komento hisseihin, mut kumminkin..
Re: Offtopic (I/2010)
Jopa purkkaisimmalla mahdollisella tavalla toteuttaa tuo, siihen ei voi mennä miljoonaa koodiriviä.jaahas wrote:mitäs sitten kun kaikista kerroksista painetaan yhtäaikaa?MrMonday wrote:siin on, ja turvasysteemi yhdessä rivissä..Code: Select all
Repeat If hissi_varattu_kerrokseen_1 Then MoveObject hissi kerrokseen_1 If hissi_varattu_kerrokseen_2 Then MoveObject hissi kerrokseen_2 If hissi_varattu_kerrokseen_3 Then MoveObject hissi kerrokseen_3 If hissi_varattu_kerrokseen_4 Then MoveObject hissi kerrokseen_4 If hissi_varattu_kerrokseen_5 Then MoveObject hissi kerrokseen_5 If hissi_varattu_kerrokseen_6 Then MoveObject hissi kerrokseen_6 If hissi_varattu_kerrokseen_7 Then MoveObject hissi kerrokseen_7 If hissi_rikki Then aktivoi_jarrut Forever
tosin en tiedä soveltuuko "MoveObject" komento hisseihin, mut kumminkin..
Re: Offtopic (I/2010)
Uutisesta selvisi että hissit toimivat 8 kappaleen ryhmissä optimoiden ajan kohtaan nähden hissien käyttöä. Jos aamulla (väki haluaa sisälle töihin ylös) painat pohja kerroksessa "tilaa tänne", niin hissi tulee todennäköisemmin nopeammin kohdalle kuin iltapäivällä, kun väki lappaa pois rakennuksesta. Kerrosten välillä liikkumisen optimointi. Hissin kiihtyvyyden, jarrujen ja muun mekaaniikan hallinta. Vikailmoitus järjestelmä. Hätäpuhelin järjestelmä. Rakennuksen evakointi tila. Nämä lisää aika patin koodia. 1.1 miljoonaa riviä asmia ei kuulosta muutenkaan paljolta tällaisessa järjestelmässä.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: Offtopic (I/2010)
http://www.youtube.com/watch?v=2w7jBzkQ ... re=related Kuka muistaa tämän legendaarisen pelin? Itse pelailin joskus pienenä aika reilustikin tuota.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
-
- Active Member
- Posts: 248
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
- Location: Oulu
Re: Offtopic (I/2010)
Good evening CB forums Tuli vaan pakonomainen tarve kommentoida tuota hissijuttua nyt kun täällä pitkästä aikaa kävin pyörähtämässä Yleensä koodin paljoutta ihmettelevät vain ne jotka ei ymmärrä kaikkea ongelmia mitä koodilla halutaan ratkaista. Eihän puhelimenkaan tarvi tehdä muuta kuin soittaa ja nauhoittaa ääntä ja pistää verkkoon. Vai...?
OoO
Re: Offtopic (I/2010)
Nii, koska eihän tarvi muuta kun kutsua SoitaNumeroon( puhelinnumero ) nii se soittaa, eikö?anttipanda wrote:Good evening CB forums ;) Tuli vaan pakonomainen tarve kommentoida tuota hissijuttua nyt kun täällä pitkästä aikaa kävin pyörähtämässä :D Yleensä koodin paljoutta ihmettelevät vain ne jotka ei ymmärrä kaikkea ongelmia mitä koodilla halutaan ratkaista. Eihän puhelimenkaan tarvi tehdä muuta kuin soittaa ja nauhoittaa ääntä ja pistää verkkoon. Vai...? :)
Not.
Re: Offtopic (I/2010)
Ulkona +12 varjossa ja hirvee ajokuume. Ongelmana vaan että pyörässä vielä piikkirenkaat alla ja kortti puuttuu
Huuda mun ip:tä!
Re: Offtopic (I/2010)
Heh, ittelläni on inssi pääsiäisen jälkeen tiistaina 6.4. ja sitte toivottavasti pääsee ite ajamaan autollaOlwi wrote:Ulkona +12 varjossa ja hirvee ajokuume. Ongelmana vaan että pyörässä vielä piikkirenkaat alla ja kortti puuttuu
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Offtopic (I/2010)
Plää, teoriakoe ensiviikon tiistaina ja ajotunteja voi ottaa vasta tämän kuun puolessa välissä. Voi tätä tuskaa.
Hengität nyt manuaalisesti.
Re: Offtopic (I/2010)
Rajapinnat ja kirjastot piilottavat alleen yllättävän paljon koodia. Mitä korkeamman tason kielestä on puhe, sitä yksinkertaisemmalta toiminnallisuus yleensä päältä päin näyttää. CB:llä voi tehdä muutamilla riveillä jo aika paljon, mutta oletteko koskaan miettineet, kuinka paljon siellä CB:n runtime-moottorin sisällä tapahtuu asioita ja millaisia määriä koodia ne vaativat?Chaosworm wrote:Jopa purkkaisimmalla mahdollisella tavalla toteuttaa tuo, siihen ei voi mennä miljoonaa koodiriviä.jaahas wrote:mitäs sitten kun kaikista kerroksista painetaan yhtäaikaa?MrMonday wrote:siin on, ja turvasysteemi yhdessä rivissä..Code: Select all
Repeat If hissi_varattu_kerrokseen_1 Then MoveObject hissi kerrokseen_1 If hissi_varattu_kerrokseen_2 Then MoveObject hissi kerrokseen_2 If hissi_varattu_kerrokseen_3 Then MoveObject hissi kerrokseen_3 If hissi_varattu_kerrokseen_4 Then MoveObject hissi kerrokseen_4 If hissi_varattu_kerrokseen_5 Then MoveObject hissi kerrokseen_5 If hissi_varattu_kerrokseen_6 Then MoveObject hissi kerrokseen_6 If hissi_varattu_kerrokseen_7 Then MoveObject hissi kerrokseen_7 If hissi_rikki Then aktivoi_jarrut Forever
tosin en tiedä soveltuuko "MoveObject" komento hisseihin, mut kumminkin..
En väitä tuntevani hissijärjestelmiä, mutta jonkin verran laiteläheistä (C / mikrokontrolleri-alustat) ohjelmointia tehneenä voin sanoa, että yksinkertaistenkin juttujen teko voi tuottaa kohtuu suuria määriä koodirivejä.
Re: Offtopic (I/2010)
En, en ole miettinyt, koska olen pitänyt sitä itsestään selvänä, että siellä on takana järkyttävät määrät koodia. Mutta puheenaihe taisikin olla, saako nimenomaan CoolBasicilla tehtyä hissijärjestelmää alle miljoonaan koodiriviin, niin ainakin minä luulin postatessani o.O, vaikka k.o. puheenaihe on juuri mainitsemastasi syystä aika irrelevantti (vähän kun jossain lehdessä lukisi, että Ladalla pääsee 100km/h, ja sitten täällä alettaisiin kilpailemaan siitä, kuka ajaa Ferrarilla nopeammin kuin 100km/h).ezbe wrote: Rajapinnat ja kirjastot piilottavat alleen yllättävän paljon koodia. Mitä korkeamman tason kielestä on puhe, sitä yksinkertaisemmalta toiminnallisuus yleensä päältä päin näyttää. CB:llä voi tehdä muutamilla riveillä jo aika paljon, mutta oletteko koskaan miettineet, kuinka paljon siellä CB:n runtime-moottorin sisällä tapahtuu asioita ja millaisia määriä koodia ne vaativat?
Re: Offtopic (I/2010)
Nyt kun tuo CBKK näyttäisi olevan alhaalla, niin olen pistänyt muutamia säästämiäni funktioita ladattavaksi osoitteesta http://vesq.jouluserver.com/cb/cbkk/. Harmi vain, kun en muista kaikkien funktioiden tekijöitä... Lisäilen tuonne vielä lisää funktioita jahka kerkiän . Olen myös dokumentoinut funktiot selkeästi.
Tällä hetkellä tuolta löytyy nämä funktiot: ImageButton, Input2, LoadImage2, MouseOver, SinWave, MD5, HiScores-funktiokokoelma, GetHTTPString ja URLEncode.
Tällä hetkellä tuolta löytyy nämä funktiot: ImageButton, Input2, LoadImage2, MouseOver, SinWave, MD5, HiScores-funktiokokoelma, GetHTTPString ja URLEncode.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com