Offtopic (I/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by temu92 »

Asd. Ny tuli sitte puolustusvoimilta joku kutsuntapaperi tjsp :p Sivariin olis kyl tarkotus mennä varmaan kuitenkin.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by otto90x »

Latexi95 wrote:Eikun "Comes with musicia" testailemaan.Onneks on 24 meganen netti muuten menis ikuisuus.
Siis onko tämä musiikin streamaus vai osto/latauspalvelu? Kyllähän se Spotifykin streamaa kivasti jo 384 kilobitin yhteydellä.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Jare »

temu92 wrote:Asd. Ny tuli sitte puolustusvoimilta joku kutsuntapaperi tjsp :p Sivariin olis kyl tarkotus mennä varmaan kuitenkin.
Jos ei suurempaa estettä oo inttiin menemiselle niin suosittelen ainakin kokeilemaan millasta siel on :) . Ite olin pari päivää ollut intis ja itkin sit skappareille et haluun pois sieltä mut ei ne päästäny :P . Sano vaan että "oo nyt pari viikkoo ja tuu sit uudestaan kysymään jos haluut pois". Ja sit olinki loppuun asti. Muutama eka päivä oli aika shokki mut siihen tottuu. Jos ei intistä muuta hyötyy oo, niin ainakin se että voi päästä puolella vuodella kun sivari kestää sen 13 (?) kuukautta.

Edit: Ok, sivari siis vähän lyhentyny.
Last edited by Jare on Mon Mar 15, 2010 4:23 pm, edited 1 time in total.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by temu92 »

Sivari on 362 pv :P Ja on vaan vähän tuo kuntopuoli aika heikonlainen :) Coopperissa varmaa tulis tulokseks ehkä alle 1500 m jos semmosen menis vetämää. Mutta kuitenki ku se o enemmänki periaatteesta kii eikä niinkään siitä että on huono kunto niin sivariin vaan :P
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Nassi_Setä »

TET alkoi ihan kivasti tänä aamuna, olen siis faijan työ paikalla metsähovissa.
Kaikkea muta-duunia joutui tekemään, mutta sen kesti ajatuksella että töiden jälkeen pääsee koneelle :D
Noh laitoin vähän aikaa sitten koneen erääseen paikkaan jossa yleensä on venäläisiä ja niille tarkoitettu netti.
Luulin että tännekkin tulee saman nopeuksinen kuin muualle eli hyvin nopea yhteys...no ei tullutkaan vaan puolen megan prutku ADLS :evil:
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Sami The Great »

Äikän YO-kokeet sitten oli ja meni. Toivottavasti saisi nyt jotain pisteitä, että ei nyt ihan huonot paperit tule.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Latexi95 »

otto90x wrote: Siis onko tämä musiikin streamaus vai osto/latauspalvelu? Kyllähän se Spotifykin streamaa kivasti jo 384 kilobitin yhteydellä.
Osta/latauspalvelu. Kun ostaa "comes with music" puhelimen niin kaikkien kappaleiden lataus on ilmaista vuoden ajan. Tarvitsin sitä nopeata nettiä, kun latasin näin alkuun reilut viisi gigaa musiikkia(vajaa 2000 kappaletta). :D
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by DatsuniG »

Latexi95 wrote:Sain lahjaksi Nokia X6. Eikun "Comes with musicia" testailemaan. :lol:
Kosketusnäyttö + Symbian = :cry:
Nokia näyttää hyvältä paperilla mutta todellisuus onkin aivan muuta.
Android 8-)
Hengität nyt manuaalisesti.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Offtopic (I/2010)

Post by JATothrim »

Sami The Great wrote:Äikän YO-kokeet sitten oli ja meni. Toivottavasti saisi nyt jotain pisteitä, että ei nyt ihan huonot paperit tule.
Toivon samaa. Itselläni saattaa olla hilkulla. Laskekaapa todennäköisyys saapua sairaana molempiin AI yo kokeisiin. :( Itse sain kokea tämän kauhean kohtalon, senkin lisäksi että olen varsin huono kielellisissä jutuissa.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Latexi95 »

DatsuniG wrote:Kosketusnäyttö + Symbian = :cry:
Nokia näyttää hyvältä paperilla mutta todellisuus onkin aivan muuta.
Android 8-)
kapasitiivinen kosketusnäyttö + Symbian = :D
Hyvin tämä toimii. Puhelin on hyvä paperilla ja käytössä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by esa94 »

DatsuniG wrote:Symbian
Latexi95 wrote:Symbian
Maemo
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by temu92 »

Tullut vähäsen tutkittua avaruutta tarkemmin viimeaikoina (noh sen verran mitä wikipediasta on jaksanu kattoa ja muualla tullu vastaan) ja mietittyä kyllä vähä tosiaan kuinka valtava se kaikki on >_<

Tässä hauska video avaruudenkappaleiden kokovertailusta. Suurin tunnettu tähti on vaan semmoset 2 800 000 000 km halkaisijaltaan (vrt. maa n. 12 000 km, aurinko n. 1 400 000 km), joka vastaa noin suurin piirtein matkaa meidän auringosta Uranukseen joka on aurinkokuntamme 7. planeetta. Toinen mikä on aivan älytön on Hubble Ultra Deep Field ja se jos mikä näyttää kyllä aika hyvin kuinka yksin täällä ollaan kaikessa kaikkeudessa.

Mars on myös mielenkiintonen, päiväntasaajan lämpötila aamulla ja illalla olis about mukavat +20 celsiusastetta. Käsitykseni mukaan myöskään sinne matkustaminen ei veisi niin älyttömän paljon aikaa että on vielä kai ajan kysymys milloin NASAn tyypit (tai jotkut muut) keksii lähettää sinne miehitetyn lennon. Mieluummin vielä sillon kun oon itse näkemässä sen päivän :P Tiedä sitten avaruusalusten keskinopeuksista, mutta päästä heitin 30 000 km/h vauhdin jolla matka kestäisi noin 110 vuorokautta.

Ja vielä vähän silmäkarkkia: Pillars of Creation ja Eagle Nebula (katsokaas se kuva, ihan älytön koko - 35 megaa) jotka ovat jo kyllä aika wanhoja mutta hienoja siitä huolimatta :)
Last edited by temu92 on Tue Mar 16, 2010 1:06 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Sami The Great »

temu92 wrote:]Hubble Ultra Deep Field[/url] ja se jos mikä näyttää kyllä aika hyvin kuinka yksin täällä ollaan kaikessa kaikkeudessa.

Mars on myös mielenkiintonen, päiväntasaajan lämpötila aamulla ja illalla olis about mukavat +20 celsiusastetta. Käsitykseni mukaan myöskään sinne matkustaminen ei veisi niin älyttömän paljon aikaa että on vielä kai ajan kysymys milloin NASAn tyypit (tai jotkut muut) keksii lähettää sinne miehitetyn lennon. Mieluummin vielä sillon kun oon itse näkemässä sen päivän :P Tiedä sitten avaruusalusten keskinopeuksista, mutta päästä heitin 30 000 km/h vauhdin jolla matka kestäisi noin 110 vuorokautta.

Ja vielä vähän silmäkarkkia: Pillars of Creation ja Eagle Nebula (katsokaas se kuva, ihan älytön koko - 35 megaa) jotka ovat jo kyllä aika wanhoja mutta hienoja siitä huolimatta :)
Itse luin muistaakseni jostain, että NASA suunnittelisi marssiin miehitettyä lentoa nyt ihan lähiaikoina. Taisi olla tieteen kuvalehti, jos ihan oikein muistan. Artikkeli käsitteli jotain testiä, joka oli tehty astronauteille, että kestääkö ne olla eristyksissä sen koko lennon ajan.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by DatsuniG »

esa94 wrote:
DatsuniG wrote:Symbian
Latexi95 wrote:Symbian
Maemo
Joka on tehty Symbianin näköiseksi? Ei kiitos.
Hengität nyt manuaalisesti.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by MrMonday »

temu92 wrote:Asd. Ny tuli sitte puolustusvoimilta joku kutsuntapaperi tjsp :p Sivariin olis kyl tarkotus mennä varmaan kuitenkin.
Samat paperit tuli itsellekkin, mutta en tiedä päästääkö ne tällaista hullua sinne, voipi olla että terveystarkastuksesta tulee C Paperit :roll:
Vaikka enpä minä sinne riemusta kiljuen lähtisikään, niin sen suuremmin kyllä mitään sitä vastaankaan, rento meininkihän siellä kuulemma nykyisin on..
temu92 wrote:Tullut vähäsen tutkittua avaruutta tarkemmin viimeaikoina (noh sen verran mitä wikipediasta on jaksanu kattoa ja muualla tullu vastaan) ja mietittyä kyllä vähä tosiaan kuinka valtava se kaikki on >_<

Tässä hauska video avaruudenkappaleiden kokovertailusta. Suurin tunnettu tähti on vaan semmoset 2 800 000 000 km halkaisijaltaan (vrt. maa n. 12 000 km, aurinko n. 1 400 000 km), joka vastaa noin suurin piirtein matkaa meidän auringosta Uranukseen joka on aurinkokuntamme 7. planeetta. Toinen mikä on aivan älytön on Hubble Ultra Deep Field ja se jos mikä näyttää kyllä aika hyvin kuinka yksin täällä ollaan kaikessa kaikkeudessa.

Mars on myös mielenkiintonen, päiväntasaajan lämpötila aamulla ja illalla olis about mukavat +20 celsiusastetta. Käsitykseni mukaan myöskään sinne matkustaminen ei veisi niin älyttömän paljon aikaa että on vielä kai ajan kysymys milloin NASAn tyypit (tai jotkut muut) keksii lähettää sinne miehitetyn lennon. Mieluummin vielä sillon kun oon itse näkemässä sen päivän :P Tiedä sitten avaruusalusten keskinopeuksista, mutta päästä heitin 30 000 km/h vauhdin jolla matka kestäisi noin 110 vuorokautta.

Ja vielä vähän silmäkarkkia: Pillars of Creation ja Eagle Nebula (katsokaas se kuva, ihan älytön koko - 35 megaa) jotka ovat jo kyllä aika wanhoja mutta hienoja siitä huolimatta :)
Tulipahan vilkaistua tuo "hauska" video, ja meni aivot yhtä jumiin kuin cb jolla yritetään pyörittää sataa 1024x1024 kokoista kuvaa reaaliajassa..
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Olwi »

Tuli mieleen, eiks aurinkoki kevene joka sekunti 400 000 tonnilla jos oikein muistan?
Huuda mun ip:tä!
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Feuer »

Tikku taisi jäädä koulun ATK-luokkaan koneeseen kiinni, kun tarvitsin Paint.Nettiä viimeisellä tunnilla. Ei yhtään vatuta :) Ei yhtään, tikulla vain oli jokainen varteenotettava ohjelmointiprojekti ja 200 sivua tarinaa :evil: Eikä näistä ollut pikkukoneella varmuuskopioita, koska 'kovo menee herkemmin rikki kuin fläsmuisti' :evil: Jos saan tuon tikun ehjänä takaisin, täytyy kyllä kasata jokin varmistussysteemi sille... :roll: [/avautuminen]
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Jonhu »

MrMonday wrote:
temu92 wrote:Asd. Ny tuli sitte puolustusvoimilta joku kutsuntapaperi tjsp :p Sivariin olis kyl tarkotus mennä varmaan kuitenkin.
Samat paperit tuli itsellekkin, mutta en tiedä päästääkö ne tällaista hullua sinne, voipi olla että terveystarkastuksesta tulee C Paperit :roll:
Vaikka enpä minä sinne riemusta kiljuen lähtisikään, niin sen suuremmin kyllä mitään sitä vastaankaan, rento meininkihän siellä kuulemma nykyisin on..
Itsellekkin tuli vessalukemista puolustusvoimilta :D Pitää täs vähä miettiä mihin sitten hakee, mutta eipä tuohon paljoa voi luultavasti itse vaikuttaa :|
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Sami The Great »

Jonhu wrote:
MrMonday wrote:
temu92 wrote:Asd. Ny tuli sitte puolustusvoimilta joku kutsuntapaperi tjsp :p Sivariin olis kyl tarkotus mennä varmaan kuitenkin.
Samat paperit tuli itsellekkin, mutta en tiedä päästääkö ne tällaista hullua sinne, voipi olla että terveystarkastuksesta tulee C Paperit :roll:
Vaikka enpä minä sinne riemusta kiljuen lähtisikään, niin sen suuremmin kyllä mitään sitä vastaankaan, rento meininkihän siellä kuulemma nykyisin on..
Itsellekkin tuli vessalukemista puolustusvoimilta :D Pitää täs vähä miettiä mihin sitten hakee, mutta eipä tuohon paljoa voi luultavasti itse vaikuttaa :|
Minulle sanottiin, kun menin sinne sisään, että: "noniin nopeesti nyt tää homma alta pois" :D sitten se kysy, että mihin haluisin ja olin miettinyt valmiiksi jo mitä sanon sille, nii siel sit oli vapaata, ni sinne se sit pisti. Aikaa meni kyseiseen tapahtumaan ehkä noin puol minuuttia :D
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic (I/2010)

Post by -Z- »

Muistakaa kysyä kutsunnoissa, että saako erikoisjoukoissa ampua kahdella käsiaseella samaan aikaan.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Locked