Anteeksi, eksyin jännän äärelle.-Z- wrote:Jälleen lähden Offtopicin maailmaan kertomalla, että sitä tehdään joko käyttämällä trackerissa erittäin askeettisia sampleja, tai käyttämällä 8-bit VST:tä kehittyneemmässä musiikinteko-ohjelmassa (Kuten FL-studio).esa94 wrote: Millähän tuollaista 8/16-bittistä musiikkia saisi tehtyä?
Red Encounter - shoot'em up
Re: Red Encounter - shoot'em up
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Red Encounter - shoot'em up
Håhå. Lähdekoodia tutkimalla löytyi pieni koodi Painakaapa pelin aikana b + o + s + x kerralla pohjaan niin pääsette suoraan vastusta piksemään.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Red Encounter - shoot'em up
Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen... Pelistä vielä, että vaikket teekkään tätä enempää, voisit vaihtaa noiden power-uppien käytön esim. 1, 2, ja 3 nappuloihin tai F1, F2 ja F3. Ja mitä ne vilkuvat siniset pallot olivat joissa oli 5 sisällä?
Re: Red Encounter - shoot'em up
Offia on, mutta: Mielestäni ei ole mitenkään epäreilua, koska decompilerin kirjoittamiseen on varmastikkin käytetty aikaa ja vaivaa. Tällöinhän on kaiketi pitänyt selvittää mikä komento vastaa mitäkin tavua + mahdollisesti parametrien tavut erotettuna siitä.phons wrote:Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen...
Niin ja jokainen on täysin vapaa kirjoittamaan minkälaisen ohjelman tahansa. Arvelisin myös että uudessa CoolBasic V3, ohjelmien tavukoodi on salattu mahdollisimman tehokkaasti.
Re: Red Encounter - shoot'em up
Joskus 20 vuotta sitten CoolBasicin nettisivuilta löytyi FAQ -osio jossa mainittiin selvästi, että käännetyn ohjelman muuttaminen takaisin lähdekoodiksi on täysin mahdotonta, ja vaikka olisikin, niin käännetty versio olisi täysin lukukelvoton.
Jaa'a...
Mielestäni moisen ohjelman kyhääminen ei ole millään muotoa luvatonta, eikä sen käyttäminenkään, ainakaan suoraan. Saahan auton moottorinkin purkaa jos haluaa nähdä, mitä sisältä löytyy. Jos varastat naapurin autosta varaosan omaasi niin se onkin sitten eri asia.
Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta.
Ja itse pelistä:
Montaa minuuttia en peliä jaksanut pelata mutta sen sulavuus ja efektit pistivät silmään. Ohjaus oli jännä ja tunnelmaa löytyi. Pelialue voisi tosin olla hieman laajempi (=isompi resoluutio) sillä välillä alue käy hieman ahtaaksi.
Jaa'a...
Mielestäni moisen ohjelman kyhääminen ei ole millään muotoa luvatonta, eikä sen käyttäminenkään, ainakaan suoraan. Saahan auton moottorinkin purkaa jos haluaa nähdä, mitä sisältä löytyy. Jos varastat naapurin autosta varaosan omaasi niin se onkin sitten eri asia.
Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta.
Ja itse pelistä:
Montaa minuuttia en peliä jaksanut pelata mutta sen sulavuus ja efektit pistivät silmään. Ohjaus oli jännä ja tunnelmaa löytyi. Pelialue voisi tosin olla hieman laajempi (=isompi resoluutio) sillä välillä alue käy hieman ahtaaksi.
Re: Red Encounter - shoot'em up
Niin sitä pitääKilledWhale wrote:Håhå. Lähdekoodia tutkimalla löytyi pieni koodi Painakaapa pelin aikana b + o + s + x kerralla pohjaan niin pääsette suoraan vastusta piksemään.
Joo, vaihdan ne jossain vaiheessa(varmaan heti), niissä palloissa on sisällä S ja niillä kasvatetaan sitä isoa nopeuspalkkia.phons wrote:Hei eikös tämä ole epäreilua?! Jos KW:llä on decoder, niin se saa kaikki koodit(mitkä haluaa) itselleen... Pelistä vielä, että vaikket teekkään tätä enempää, voisit vaihtaa noiden power-uppien käytön esim. 1, 2, ja 3 nappuloihin tai F1, F2 ja F3. Ja mitä ne vilkuvat siniset pallot olivat joissa oli 5 sisällä?
Jos pääset 150 hp:lla niin on mahiksia, mun ennätys on peli läpi ja 6096 pistettä. Tähtäimen pituus vaikuttaa tähtäyksen leveyteen, esim. täysillä voit tähdätä vain suoraan eteenpäin. Pelissä on vain tämä yksi leveli, kuten ensimmäisessä viestissä luki.skinkken wrote:Wau! Hyvä peli!,Ekaan bossiin pääsin jollain 2 hp:llä.
Jos olisi vähän helpompi niin olisi parempi.
Ja muuten mitä vaikutusta tähtäimen pituudella on? montako leveliä pelissä?
Sanoisin, että tuo menee plussan puolelle, koska peli olisi todella vaikea ilman jatkuvaa skillien käyttöä.Warlock wrote:+- erikoisaseet, jotka tosin latautuivat liian nopeasti
Ja tällaisissa peleissä vaikeus juuri on the avainsana, väliin pelkäsin, että tästä tulisi liian helppo
EDIT:
Päivitetty, valitse skilli napeilla 1,2,3 ja paina spacea. Olisi vaatinut enemmän muutoksia, että skilli aktivoituisi heti numeroa painettaessa.
Re: Red Encounter - shoot'em up
Löysin huijauksen loppuvihusta. Silloin kun se ampuu punaisia palloja, menee oikeaan yläkulmaan niin on turvassa. Siellä on kiva ootella että skillit latautuvat.
Tuon huijauksen voisi kyllä helposti estää muuttamalla hiukan koodia.
Tuon huijauksen voisi kyllä helposti estää muuttamalla hiukan koodia.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Red Encounter - shoot'em up
No ei tosiaankaan olisi suotavaa. Silloin kuka tahansa nyyppä pystyisi varastamaan koodiasi ihan vapaasti.Ruuttu wrote:Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Red Encounter - shoot'em up
Offtopic:Pate5 wrote:No ei tosiaankaan olisi suotavaa. Silloin kuka tahansa nyyppä pystyisi varastamaan koodiasi ihan vapaasti.Ruuttu wrote:Toki ko. ohjelman jakaminen yhteisön kanssa voisi olla suotavaa, mutta on täysin ymmärrettävää jos vaihtoehto ei houkuta.
CBDecompilerin vuoksi en aio julkaista täällä mitään kyhäämiäni pelejä, vasta CB V3:lla tehtyjä projekteja voi kaiketi sitten julkaista ilman pelkoa siitä että joku tutkiskelee suurella vaivalla tehtyä koodia. Toivottavasti Zero kehittää tarpeeksi vahvan salauksen ettei tälläisiä asioita tarvitsisi miettiä.
Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Red Encounter - shoot'em up
"Kill-so-many-enemies-you-ever-can"? Offiksi meni taas...Vieras wrote:Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
Muttmutta, peliin voisi tosiaan lisätä selkeän menun ja pelimuotoja, niin jaksaisi jotkut muutkin pelata kuin cb:läiset :D.
I see the rainbow rising
Re: Red Encounter - shoot'em up
Pate5 wrote: Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.
Näin se on, kyllästymisestä koodin Scheißeuteen ja eiskriptattavuuteen. Jatko-osa on kylläkin tekeillä, jos kiinnostukseni pysyy yllä, niin keskityn nyt koodin siisteyteen ja skriptiengineen, sekä panosten ja monen muun koodilliseen keveyteen. Jatko-osassa näppisohjaus mahdollistaa kaksinpelin ja tietenkin suuremman tarkkuuden, olen jo alkanut tekemään pixelart grafiikkaa siihen. Red Encounter kakkosesta tulee paljon tyyliltään erilainen.LittleGreen ekassa viestissään wrote:En aio kehittää tätä peliä enää pidemmälle, mahdollisia buginkorjauksia lukuunottamatta
- Attachments
-
- vihu1.PNG (1.62 KiB) Viewed 12361 times
-
- ship1.PNG (1.2 KiB) Viewed 12361 times
- kaneli2000
- Guru
- Posts: 1059
- Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
- Location: Lempäälä
Re: Red Encounter - shoot'em up
Kehität jo kakkosta ? Vou. No, ota sitten kommentit tästä pelistä huomioon .LittleGreen wrote:Pate5 wrote: Ontopic: Tämä Red Encounter peli on visuaalisesti hieno ja ihan mukavan viimeistellyn oloinen, jatka samaan malliin ja lisää kenttiä, ammuksia ja vihollisia yms. Jonkinlainen tapa-vihollisia-niin-paljon-kuin-pystyt -pelimuoto (en nyt muista oikeaa termiä : P) olisi kiva.Näin se on, kyllästymisestä koodin Scheißeuteen ja eiskriptattavuuteen. Jatko-osa on kylläkin tekeillä, jos kiinnostukseni pysyy yllä, niin keskityn nyt koodin siisteyteen ja skriptiengineen, sekä panosten ja monen muun koodilliseen keveyteen. Jatko-osassa näppisohjaus mahdollistaa kaksinpelin ja tietenkin suuremman tarkkuuden, olen jo alkanut tekemään pixelart grafiikkaa siihen. Red Encounter kakkosesta tulee paljon tyyliltään erilainen.LittleGreen ekassa viestissään wrote:En aio kehittää tätä peliä enää pidemmälle, mahdollisia buginkorjauksia lukuunottamatta
Minuakin jäi vähän vaivaamaan tuo sekavuus, ja taustalla oli kyllä vähän liikaa tähtiä.
I see the rainbow rising
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Red Encounter - shoot'em up
Pelistä tykkää siihen asti kun 4 kertaa peräkkäin bossissa mavittaa. Yleensä silloin kun joku osa vastuksesta kuolee. Objektittomuus ei tarkoita mavittomuuta. Objektit, typet, taulukot, muistipalat ja pikselikomennot pois olisi lähempänä. Toki kyseessä voi olla cbn satunnaisia maveja, mutta silti se on välillä toiminutkin.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Red Encounter - shoot'em up
Ei minulla ainakaan mavita.
Lyhyt(tosilyhyt) tähtitausta tutoriaali:
-väritä koko alue mustaksi
-laita noisea, no, jonkun verran
-säädä brighnessiä ja kontrastia: kontrastia isommalle ja brightbnessiä pienemmälle
Lyhyt(tosilyhyt) tähtitausta tutoriaali:
-väritä koko alue mustaksi
-laita noisea, no, jonkun verran
-säädä brighnessiä ja kontrastia: kontrastia isommalle ja brightbnessiä pienemmälle
EDIT:
hmh, näkyy jotenkin huonosti tässä tuo kuva
- Attachments
-
- t.png (5.76 KiB) Viewed 12342 times
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: Red Encounter - shoot'em up
Höm, höm, tässä pitkä tähtitausta tuto millä tein taustani:http://gallery.artofgregmartin.com/tuts ... field.html
EDIT: Kylläkin photoshoppia varten, mutta kyllä gimpilläkin onnistuu.
EDIT: Kylläkin photoshoppia varten, mutta kyllä gimpilläkin onnistuu.
Re: Red Encounter - shoot'em up
Tai sitten voit aina generoida tähtitaustan joka pelikerralla erikseen: viewtopic.php?f=12&t=697&start=160#p27644
Re: Red Encounter - shoot'em up
Mukava peli : )
Tuo aluksen liikkuminen tuntuu olevan "liian" pehmeää ja erikoiskykyjen käyttäminen jäi vähän epäselväksi. Muuten näyttää ja kuulostaa hyvältä.
Tuo aluksen liikkuminen tuntuu olevan "liian" pehmeää ja erikoiskykyjen käyttäminen jäi vähän epäselväksi. Muuten näyttää ja kuulostaa hyvältä.
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
Re: Red Encounter - shoot'em up
Sori bumppaaminen, mutta voisitko korjata latauslinkin kun näyttää ihan mukavalta peliltä.
Re: Red Encounter - shoot'em up
Dodi, eka viesti päivitetty.
Re: Red Encounter - shoot'em up
Aivan mahtava peli! Pelasin aika kauan ennen kuin tajasin kunnolla miten skillejä käytettiin. (Helpottui huomattavasti silloin).
Paljon plussaa sulle. En ollu löytäny toista noista biiseistä vielä... Nyt voin kuunnella ihanaa megaman musaa loppu päivän... jee!
Paljon plussaa sulle. En ollu löytäny toista noista biiseistä vielä... Nyt voin kuunnella ihanaa megaman musaa loppu päivän... jee!