cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Oletko tehnyt jotain, mistä muut voisivat hyötyä. Postita vinkit tänne.
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Zrazy_Coder »

En saa sitä toimii että jos painetaan ctrl+alt+del niin sulje "Windows Tehtävienhallinta" ikkuna en saa toimii
Yritin tällästä

Code: Select all

If KeyHit(29) Or KeyDown(29) Or KeyHit(157) Or KeyDown(157) And KeyHit(56) Or KeyDown(56) Or KeyHit(184) Or KeyDown(184) And KeyHit(211) Or KeyDown(211) Or KeyHit(83) Or KeyDown(83) Then
poista_teht=1
Else
poista_teht=0
EndIf

If poista_teht=1 Then
Wait 100
DestroyWindow("Windows Tehtävienhallinta")
poista_teht=0
EndIf 
EN saa toimii mikä on väärin ?
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by elmo123 »

Minun koneellani kun käynnistää tehtävienhallinnan se keskeyttää kaikki käynnissä olevat ohjelmat, paitsi itseään. WIndows on nopeampi kuin ohjelmasi, eli kun painat Ctrl+Alt+Delete -> Ohjelmasi tunnistaa näppäinpainalluksen ja odottaa 100 millisekuntia -> Windows käynnistää tehtävienhalinnan ja pysäyttää ohjelmasi -> Painat vaikka Peruuta -> Ikkuna sulkeutuu -> Ohjelmasi jatkuu ja yrittää sulkea olemattoman ikkunan. Syynä toimimattomuuteen voi olla myös väärä näppäimentunnistuskoodaus. Kannattaisi laittaa näppäintunnistukseksi mieluummin:

Code: Select all

If KeyDown(cbKeyLcontrol) And KeyDown(cbKeyLAlt) And KeyHit(cbKeydel) Then DestroyWindow("Windows Tehtävienhallinta"):DestroyWindow("Sulje ohjelma")
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by KilledWhale »

Zrazy_Coder wrote:En saa sitä toimii että jos painetaan ctrl+alt+del niin sulje "Windows Tehtävienhallinta" ikkuna en saa toimii
Yritin tällästä
EN saa toimii mikä on väärin ?
Jostain syystä tuo DestroyWindow() ei suostu tuhoamaan muuta kuin sitä kutsuvan ohjelman ikkunaa, mutta esim. ShowWindow() sopii tuohon tarkoitukseen suht hyvin.

Code: Select all

Include "cbFUN\cbFUN.cb"

Repeat
ShowWindow("Windows Tehtävienhallinta",0)
Until KeyHit(1)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Zrazy_Coder »

Nyt on täydellinen pila paitsi yks juttu puuttuu se että kun käynnistää koneen niin se käynnistyy. Kun sen nimi on "Peli( Ei oikeasti).exe" ja kun se käynnistetään niin miten saisin että jos sitä ei oo vielä siellä windows kansiossa niin se exe kopioidaan sinne ? Eli jos käynnistää peli.exe niin se tarkistaa onko sinne windows/käynnistys kansiioon tehty "Peli.exe" tiedostoa jos ei oo tehty niin se tekee ja jos on tehty niin se ei tee.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by TheFish »

Zrazy_Coder wrote:Nyt on täydellinen pila paitsi yks juttu puuttuu se että kun käynnistää koneen niin se käynnistyy. Kun sen nimi on "Peli( Ei oikeasti).exe" ja kun se käynnistetään niin miten saisin että jos sitä ei oo vielä siellä windows kansiossa niin se exe kopioidaan sinne ? Eli jos käynnistää peli.exe niin se tarkistaa onko sinne windows/käynnistys kansiioon tehty "Peli.exe" tiedostoa jos ei oo tehty niin se tekee ja jos on tehty niin se ei tee.
FileExists() toiminee.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Zrazy_Coder »

NO onko olemassa coolbasicissa mitään komentoa tyyliin "Clonefile" että sais kopioituu sen "Peli.exe" tiedoston sinne windows/käynnistys kansioo että se käynnistyy aina kun kone laitetaan päälle.
Edit: lol , ei ollut clonefile vaan copyfile sori turha viesti
Edit1:Muutes miten saan kopiotuu jonkun tiedoston tiettyyn paikkaan ?
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by TheFish »

Zrazy_Coder wrote:NO onko olemassa coolbasicissa mitään komentoa tyyliin "Clonefile" että sais kopioituu sen "Peli.exe" tiedoston sinne windows/käynnistys kansioo että se käynnistyy aina kun kone laitetaan päälle.
Edit: lol , ei ollut clonefile vaan copyfile sori turha viesti
Edit1:Muutes miten saan kopiotuu jonkun tiedoston tiettyyn paikkaan ?

Code: Select all

CopyFile vanhaPolku, uusiPolku
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Zrazy_Coder »

Sain koneen tilttaamaan kaks kertaa kun yritin en tiiä mikä siihen tuli.Voisko joku laittaa esimerkin kun aina kun ite koitan jotai väsää niin Coolbasic alkaa heittää jotai virheilmotusta ja kone tilttaa.En muista mitä se valitti enkä koita toista kertaa.
Koviz

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Koviz »

En oikee tajuu tota MouseEventtii... Voisko joku tehä esimerkin jossa vaikka hiiri klikkaa sekunnin välein.
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Harakka »

Koviz wrote:En oikee tajuu tota MouseEventtii... Voisko joku tehä esimerkin jossa vaikka hiiri klikkaa sekunnin välein.
Oleppa hyvä.

Code: Select all

Include "cbFUN\cbFUN.cb"
Repeat
    If Timer()-alku > 1000 Then
        MouseEvent(0)
        MouseEvent(1)
        alku = Timer()
    EndIf
Forever
EDIT: Tai vaihtoehtoisesti, jos pelin ei tarvitse rullata taustalla:

Code: Select all

Include "cbFUN\cbFUN.cb"
Repeat
    MouseEvent(0)
    MouseEvent(1)
    Wait 1000
Forever
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Guest

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Guest »

vähä paras, mutta saisko jotenki kaikkien ikkunoiden nimet listattuu, esim. tyyppeihin tai jotenkin, että vois hyötyy paljon paremmin ikkunafunkkareista
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Harakka »

Ei taida onnistua ilman uutta DLL:ää.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Henkru »

Pitäisi alkaa miettimään ja toteuttamaan sitä.
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Pabnih »

Millons on näppiksen 'emulointi' tulossa? :>
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Jare »

En tiedä tämänhetkisen systeemin rakenteesta mitään, mutta veikkaisin että olisi parempi jakaa asiat pienempiin osiin. Esim. Hiiri/näppäimistö voisi olla yhdessä DLL:ssä, Ikkunoiden hallinta toisessa jne. Ja tietysti jokaiselle DLL:lle oma .cb-tiedostonsa.

Näin kuluttaisimme vähemmän cb:n rajallisia funktioita (toki jokainen voi erikseenkin poistaa paketista funktiot, joita ei käytä. Mutta se on kuitenkin epäkäytännöllistä). Samoin DLL:n (tai useiden DLL:ien) koko pienenee, kun kaikkea ei tarvitse kantaa ohjelman mukana.

Miinuksena on tietysti että DLL:ien määrä voi kasvaa melkoisesti, mutta ainahan nekin voi sijoittaa johonkin alihakemistoon ohjelman juuren sijasta.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by KilledWhale »

Pabnih wrote:Millons on näppiksen 'emulointi' tulossa? :>
Tuo olisi tarkoitus laittaa seuravaan versioon, kunhan vain koodauskärpänen puree.
Jare wrote:En tiedä tämänhetkisen systeemin rakenteesta mitään, mutta veikkaisin että olisi parempi jakaa asiat pienempiin osiin. Esim. Hiiri/näppäimistö voisi olla yhdessä DLL:ssä, Ikkunoiden hallinta toisessa jne. Ja tietysti jokaiselle DLL:lle oma .cb-tiedostonsa.

Näin kuluttaisimme vähemmän cb:n rajallisia funktioita (toki jokainen voi erikseenkin poistaa paketista funktiot, joita ei käytä. Mutta se on kuitenkin epäkäytännöllistä). Samoin DLL:n (tai useiden DLL:ien) koko pienenee, kun kaikkea ei tarvitse kantaa ohjelman mukana.

Miinuksena on tietysti että DLL:ien määrä voi kasvaa melkoisesti, mutta ainahan nekin voi sijoittaa johonkin alihakemistoon ohjelman juuren sijasta.
Tuo useampaan tiedostoon laittaminen kuulostaisi ihan hyvältä, mutta jos tarvitset komento useammasta eri dll:stä se alkaa mennä hankalaksi, kun kansiossa on 5 dll:ää joista jokaisesta kutsutaan yhtä. Dll.n koko ei tule mitenkään suuresti enään kasvamaan, ja kun sen pakkaa esim. upx:llä sen koko menee sinne 28kt tienoille, joka ei mitenkään hirveän suuri ole.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by axu »

eli tässois kysybys joka kiinnostaa varmaan monia: miten tehdään DLL tiedostoja, ei ainakaan notepadilla :D
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by CCE »

No kielellä joka siihen pystyy, esimerkiksi näillä: C, C++ sekä Visual Basic.
Ja voithan sinä sen .dll tiedoston notepadillakin naputella, voi vaan osoittautua hieman hankalaksi :D
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by Henkru »

Voihan sen lähdekoodin tehdä vaikka notepadillä, mutta tarvitaan sitten se kääntäjä joka kääntää sen lähdekoodin DLLksi. Kannattaa kattoa se Marcoderin DLL-opas. Löytyy vanhoilta foorumeilta.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille

Post by valscion »

Henkru wrote:Voihan sen lähdekoodin tehdä vaikka notepadillä, mutta tarvitaan sitten se kääntäjä joka kääntää sen lähdekoodin DLLksi. Kannattaa kattoa se Marcoderin DLL-opas. Löytyy vanhoilta foorumeilta.
Anteeksi nyt hieman offtopikkia, mutta voiskos joku heittää linkin näille paljon puhutuille "vanhoille foorumeille"?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Post Reply