Avoid on monen pelaajan matopeli jossa jokainen pelaaja ohjaa omaa matoaan kääntämällä sitä vasemmalle ja oikealle. Kun mato törmää toiseen matoon se pysähtyy, ja muut (yhä liikkeessä olevat) madot saavat pisteen. Näin ollen voittaja on se joka osaa vältellä törmäyksiä, mutta osaa ajaa muut niihin. Voittaja selviää joko pisterajan tai aikarajan tultua täyteen, ja pelaajat voivat myös poimia pickupeja saadakseen lisäpisteitä tai nostaakseen pelinopeutta.
Oletuskontrollit voi muuttaa asetustiedoston kautta mikäli näppäimistösi ei tue tiettyjen näppäinten painamista samaan aikaan. Näppäimet voi määritellä joko selkokielisinä (esim. A) tai Scan -koodeina (esim. 30). Peli pyrkii säätämään pelinopeuden automaattisesti mille tahansa resoluutiolle, mutta mikäli nopeus ei miellytä voi nopeuskerrointa muokata suoraan asetustiedoston kautta.
Tältä se näyttää: kun yksi pelaaja ohjaa neljää matoa
samaan aikaan yrittäen saada hyvän screenshotin.
Pelimusiikki on peliin todella sopimaton - voit tunkea music -kansion täyteen omaa musiikkiasi jos haluat.
Päivitys 1.3:
Korjattu toisinaan turhan anteliaasti jaetut pisteet -bugi.
Ohje -osio uudistettu - pitkä ja kuiva, ruudun ulkopuolelle jäävä ohjeteksti on tiivistetty neljään riviin, ja niiden seurana on myös kuvat demonstroimassa, joten pelin aloittaminen ei vaadi enää tunnelmaa latistavaa pänttäämistä vaan koko homma (toivottavasti) selkeytyy nopeasti ja pienellä vaivalla.
Jos multiplayer -peliä yritetään aloittaa, eikä pelaajia ole valittuna, antaa peli ilmoituksen.
Asetusvalikolle lisätty jo paikka, mutta valikosta ei löydy vielä mitään. Tässä kohtaa minulla onkin miettimistä, nimittäin se, mitä valikkoon laitan ja miten, jotta sen käyttäminen ei olisi ihan überkömpelöä.
Mukava pikkupeli. Säätö ominaisuuksia oli kivasti, mutta pelinsisäinen asetusten säätö olisi ollut parempi. Pelaajat jätti raon ihan liian harvoin. Tekstiä jäi ruudun ulkopuolelle, eikä sitä sitten voinut lukea. En ymmärrä miksi joskus sain voitosta jopa 30 pistettä ja joskus yhden? Bugi vai?
KillBurn wrote:Mukava pikkupeli. Säätö ominaisuuksia oli kivasti, mutta pelinsisäinen asetusten säätö olisi ollut parempi. Pelaajat jätti raon ihan liian harvoin. Tekstiä jäi ruudun ulkopuolelle, eikä sitä sitten voinut lukea. En ymmärrä miksi joskus sain voitosta jopa 30 pistettä ja joskus yhden? Bugi vai?
Kiitos palautteesta.
- Asetusvalikko pelin sisällä on mahdollista, kenties seuraavissa versioissa.
- Pelaajien rakojen aikaväliä voisi tosiaan ehkä hieman pienentää.
- Tekstiä ruudun ulkopuolella? Millä resoluutiolla?
- Pisteet heittelee? Hemmetti, luulin että olin päässyt tästä bugista jo eroon. Se on niin kamalan kätsyä kun tämä bugi ilmenee aina kaikilla muilla pelaajilla paitsi minulla. ;) Tutkin asiaa.
Samalla linjalla KillBurnin kanssa muuten, mutta mulla ei pisteet heittele. Mukaavaa ajan vietettä ja ehkäpä vois jäähä koneen syövereihin jos ois botteja.
Tuo bugi voi johtua, myös siitä, että päälooppi lisää pisteitä kosketuksen aikana vahinkossa liian monta kertaa. Tee ehto, että jos on annettu yksi piste ei lisätä enempää, ellei ole aloitettu uutta kierrosta.
matti3 wrote:Tuo bugi voi johtua, myös siitä, että päälooppi lisää pisteitä kosketuksen aikana vahinkossa liian monta kertaa. Tee ehto, että jos on annettu yksi piste ei lisätä enempää, ellei ole aloitettu uutta kierrosta.
Repeat
For i = 1 To 100
If BoxOverlap(150+i,150,2,2,200,100+i,2,2) And osuttu = False Then
Osuttu = True
Pisteet + 1
EndIf
Next i
Text 0,0,Pisteet
DrawScreen
Forever
Btw peli vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja kivan värikkäältä, hyvää työtä bugeja lukuunottamatta.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
Solar Engine - Modernin OpenGL rajapinnan päällä toimiva 3D ja 2D pelimoottori.
Kappas vain, onnistuin paikantamaan bugin. Nyt tunnen itseni typeräksi...
Törmäystunnistus on sen verran "älykäs" että jos mato ehtii kulkea yhden ruudun aikana tarpeeksi pitkän matkan, törmäys tarkistetaan madon sen hetkisen sijainnin lisäksi myös useista kohtaa sen edellisen ja nykyisen sijainnin väliltä - näin estetään pelaajia pääsemästä toisten pelaajien yli, jos peli rupeaa hetkeksi tökkimään. Tarkistuspisteitä lisätään sen mukaan, paljonko mato on edennyt, joten jos FPS laskee, saatetaan törmäys havaita useita kertoja. Itse en ole vikaa huomannut, sillä omalla koneellani FPS on aina tasaiset 60. Ongelma on korjattu säälittävällä määrällä koodia, ja julkaisen päivityksen niin pian kuin ehdin (ja niin pian kuin saan peliin jotain muitakin uusia ominaisuuksia/parannuksia).
Julkaisin peliin pienen päivityksen johon sisältyvät seuraavat parannukset:
Korjattu toisinaan turhan anteliaasti jaetut pisteet -bugi.
Ohje -osio uudistettu - pitkä ja kuiva, ruudun ulkopuolelle jäävä ohjeteksti on tiivistetty neljään riviin, ja niiden seurana on myös kuvat demonstroimassa, joten pelin aloittaminen ei vaadi enää tunnelmaa latistavaa pänttäämistä vaan koko homma (toivottavasti) selkeytyy nopeasti ja pienellä vaivalla.
Jos multiplayer -peliä yritetään aloittaa, eikä pelaajia ole valittuna, antaa peli ilmoituksen.
Asetusvalikolle lisätty jo paikka, mutta valikosta ei löydy vielä mitään. Tässä kohtaa minulla onkin miettimistä, nimittäin se, mitä valikkoon laitan ja miten, jotta sen käyttäminen ei olisi ihan überkömpelöä.