Väri ongelma
Väri ongelma
Jos minulla on joku hieno väri esim. photoshopissa niin miten saan sen värin käyttöön CoolBasicissa?
Siis tarkoitan sitä, kun photoshopissa saa valittua ne värit ja jos olen löytänyt siitä jonkun hienon värin ja haluaisin sen peliini, mistä näen ne numerot, jotka täytyy koodiin laittaa, jotta se väri olisi pelissä?
Toivottavasti joku ymmärsi.
Taisin selitää aika epäselvästi (?)
Siis tarkoitan sitä, kun photoshopissa saa valittua ne värit ja jos olen löytänyt siitä jonkun hienon värin ja haluaisin sen peliini, mistä näen ne numerot, jotka täytyy koodiin laittaa, jotta se väri olisi pelissä?
Toivottavasti joku ymmärsi.
Taisin selitää aika epäselvästi (?)
Re: Väri ongelma
En ole photoshoppiin tutustunut, mutta siellä on varmasti jossain joku ikkuna/popup ikkuna, jossa näkyy valittu väri. Mikäli siellä on kohdat "red", "green" ja "blue" taikka "punainen", "vihreä" ja "sininen" (tai rgb/pvs), niin ne on ne numerot jotka laitat color komennon kanssa (tuossa järjestyksessä). Ainakin paintissa pitää tuplaklikata väriä ja valita alhaalta ne nuolet että saa rgb arvot näkyviin.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
Re: Väri ongelma
Itselläni on Adobe Photoshop Elements 5.0. Siinä homma hoituu näin:
- Valitset värin pipetillä(Eyedropper tool).
kaksoisnäpäytät pääväriä(foreground color), joka näkyy (elementsissä) vasemmassa reunassa olevassa valikossa alimmaisena. laatikko vasemmasta alkulmastaan toisen laatikon päällä
Avautuu värinvalintaikkuna (Color picer) siinä näkyy R, G ja B omissa formeissaan.
Re: Väri ongelma
Juu, kiitos.
Minulla on vielä toinenkin ongelma: Olen tehnyt kuvan, joka on laatikko. Laatikon pitäisi tulla "menun" taustalle, eli siis nappeja tulee siihen päälle. Yritin sellaista tehdä, mutta tuli MAV.
Tässä tiedoston koodi:
Ja sitten on vielä kolmaskin asia, jota en osaa toetuttaa nimittäin pop-up "error" siis siihen pomppaa kuva, joka on error, ei siis oikea error vaan pelissä esim. "rahat loppu" tjs. Ja tämän errorin tausta olisi myös kuva.
Minulla on vielä toinenkin ongelma: Olen tehnyt kuvan, joka on laatikko. Laatikon pitäisi tulla "menun" taustalle, eli siis nappeja tulee siihen päälle. Yritin sellaista tehdä, mutta tuli MAV.
Tässä tiedoston koodi:
Code: Select all
FrameLimit 40 //rajoitetaan nopeutta
SCREEN 750,500 //vaihdetaan peliruudun koko
ClsColor 100,100,100 //menun taustaväri
menu_loota = LoadImage("GFX\boxs\menu.png") //ladataan menun tausta
PositionObject menu_loota, 225,100
Repeat //pääsilmukka
DrawScreen //piirretäään näyttö
Forever
Ja sitten on vielä kolmaskin asia, jota en osaa toetuttaa nimittäin pop-up "error" siis siihen pomppaa kuva, joka on error, ei siis oikea error vaan pelissä esim. "rahat loppu" tjs. Ja tämän errorin tausta olisi myös kuva.
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Väri ongelma
Lataat menu_lootan kuvana, mutta sijoitat sen objektina.
Code: Select all
rahatloppu = loadimage(GFX\rahatloppu.png)
Repeat
//koodia
drawgame
if rahat=0 then
DrawImage rahatloppu,0,0
waitkey
EndIf
forever
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Väri ongelma
Nyt kun laitoin sen menu_lootan drawimagella niin se vaan vilahtaa ja sitten tulee taustaväri näkyviin :/
Re: Väri ongelma
Ei auttanut. Samalla tavalla välähtää se kuva ja sitten tulee se tautaväri näkyviin.vlaka wrote:Pistä drawgame drawimagen yläpuolelle.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Väri ongelma
Mitäs tuo on olevinaan? Siinä ladataan joku omituinen rahojen loppumis-kuva, eikä näyttöä piirretä ikinä. Lisäksi siellä on turha waitkey.-Z- wrote:Lataat menu_lootan kuvana, mutta sijoitat sen objektina.
Code: Select all
rahatloppu = loadimage(GFX\rahatloppu.png) Repeat //koodia drawgame if rahat=0 then DrawImage rahatloppu,0,0 waitkey EndIf forever
Code: Select all
SCREEN 750, 500
ClsColor 100, 100, 100
menuimg = LoadImage("GFX\boxs\menu.png")
Repeat
DrawImage menuimg, ScreenWidth()/2 - ImageWidth( menuimg )/2, ScreenHeight()/2 - ImageHeight( menuimg )/2
'valikkonamiskojen piirtäminen jne.
Drawscreen
Forever
Re: Väri ongelma
Kiitos koodaaja. Nyt toimii hyvin.
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Väri ongelma
Tämä kaveri tässä kysyi nimenomaan, että miten saa "errorin, jos rahat on loppu tjsp." Drawscreen yksinkertaisesti unohtui, kun en tehnyt editorilla, ja waitkeyn idea oli lähinnä se, että kun peli ensin ilmoittaa rahojen olevan loppu, niin ilmoituksen saa näppäimen painalluksesta pois. (Tuollaisenaan iloista näppäimen ränkkäystä jatkuu tosin ajasta iäisyyteen.)koodaaja wrote: Mitäs tuo on olevinaan? Siinä ladataan joku omituinen rahojen loppumis-kuva, eikä näyttöä piirretä ikinä. Lisäksi siellä on turha waitkey.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time